- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Autor ma v jednom naprostou pravdu, byt ji moc nezduraznuje, jenom mimochodem zminuje: nejvetsi sila mobilnich provideru je v tom, ze nabidli uzivatelum nejakou sluzbu (volani + SMS) za kterou jsou ochotni se zabyvat placenim (fakturou ci kupony ci jinak).
Naprosta vetsina internetovych sluzeb (email, www, zpravy, ...) chcipne na tom, ze zadarmo se neuzivi a primerena cena v radech korun nikomu nestoji za tu administrativni namahu ji platit. V tom je uspech DoCoMo: vyuzit toho, ze za mobil lide jsou zvykli platit ke zprostredkovani jinych levnych sluzeb, ktere by se samostatne neprosadily.
Takze operatori by se meli soustredit na tento model: universalni spolehlivy a bezpecny ucetni system, moznost volit si sluzby spolu s garanci jejich funkcnosti (zde zminovany Click je asi prvni krok spravnym smerem) a transparentni rozhrani (statistiky vyuziti) smerem k poskytovatelum sluzeb, aby meli duveru v ziskani zaslouzenych penez za sve sluzby. Ta genialni cast je v tom, ze operator nabizejici toto prostredi ziska stovky dalsich vyvojaru, poskytujicich sluzby, ze kterych bude mit zisk a minimalni praci (dohodnout a implementovat zpoplatneni, coz pri dobre navrzenem ucetnim systemu bude sranda, resit pripad od pripadu individualne bude nemozne). Chce to ale praci od vyvoje internetu, pres pravni smlouvy a bankovni prevody az po ucetni system - a tohle vsechno s nejakou celkovou koncepci, ktera bude standardni a zaroven vyhovi vetsine sluzeb.