Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak vidíte budoucnost mobilního informačního systému?

Rozesílání textových zpráv v krizových situacích, informování o dění v obci či jen otevírací hodiny městského úřadu - nejen k tomu mohou být využity možnosti mobilních telefonů jednotlivými obecními samosprávami. Co může zaregistrování do místního informačního systému přinést právě vám?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Anton

Leták pro obecní úřady
Příspěvek smazán!
Příspěvek obsahoval nepovolenou inzerci.
0/0
13.3.2004 11:33

Jan Jurásek

systém sms zpravodajství

zkuste Pohori - http://www.obecpohori.cz

nebo Pozlovice - http://www.pozlovice.cz

nebo Veverska Bityska - http://www.obecveverskabityska.cz/

ci Strelice u Brna - http://www.streliceubrna.cz

a takto bych mohl pokracovat dal a dal... A to jsou jenom obce. O mestech se radsi nezminuju! Mozna by se autor clanku mohl nejdrive trosku zajimat o danou oblast, nez napise trosku clanek o nicem.  

Dale bych nerek, ze jde o prukopniky - sluzby uz vetsinou cca 2 roky jedou (podle webu). Je pravda, ze tyto sluzby se rozviji mnohem rychleji u malych obci nez u velkych mest. Vysvetlenim jsou samozrejme penize a narocnost zpracovani nejakeho redakcniho systemu. Pokud bych se vratil ke slovu "prukopnik" - za ty bych spise oznacil web obce Brezolupy - takovyhle web uz me dlouho nezvednul ze zidle - naprosto neprehledne, vse skace, blika, jezdi - BRRRRRRRRRR, fuj, to je zimnica......

Kuprikladu - jaky formular pro dan pouzit nebo jake nalezitosti rozhodne nebude ani ten nejvetsi fajnsmekr resit pomoci sms. Existuji totiz elektronicke podatelny obecnich uradu, coz je rozhodne rozumnejsi cesta... A ten kdo nema email, neni vetsinou mobilni a kdyz je, tak mozna na telefonovani (vic proste 60lety strejda neumi) a rozhodne si nebude smskovat s uradem (znam praxi...). Systemy sms zpravodajstvi budou spis doplnkem klasickych internetovych stranek.

Navic - nejede Vam odkaz na Kremze - hodne pred adresu "www." a pojede Vam  to

 

0/0
2.6.2002 22:42

Radim Petratur

Re: systém sms zpravodajství

Diky za dalsi tipy, ucelem clanku bylo i to, aby se prihlasily i dalsi obce atd., kterych se to tyka.

Nedomnivam se, ze ve velkych mestech je problem v penezich - jednoduchy system zvladne jak deset zakazniku, tak tisic. Problem je v tom, ze obcane ve meste mnohem mene dbaji na to, co se v jejich okoli deje, lide na vesnici maji k mistu, kde ziji, blize (napr. informace, ze je nekde novy chodnik cloveka v meste absolutne nevzrusi, ale na vesnici je tomu jinak - byl proveden pruzkum).

Zadny redakcni system nepotrebujete - zpravy neni treba rozesilat kazdy den ...

Nehodnotil jsem webove stranky - obec Brezolupy.

Dale, system neni urcen pro PRIMARNI komunikaci s uradem, jde pouze o doplnek - pokud si ve vasi obci vsimnete, ze nekdo pres noc "odnesl" dopravni znacku, neni nic snazsiho, nez vzit mobil a napsat svemu uradu, at se o to postara - uz vidim jak bezite domu na "drahy denni internet" nebo do e-caffe (na vesnici) a pisete na e-podatelnu, kde se zpravy stejne ctou jednou za mesic - pokud ji obec vubec ma (nehlede na to, ze e-podatelna je urcena k uplne jine komunikaci - formulare).

Ale diky za prispevek a za upozorneni na spatnou adresu.

0/0
3.6.2002 14:52

Jiří Rozsypal

Re: Re: systém sms zpravodajství

Každopádně to byl dobrý počin a určitě povede k vytvoření apoň částečnému seznamu obcí a měst, které poskytují informace občanům pomocí SMSek či e-mailu.

V malých vesnicích určitě stačí jednoduché řešení (rozesílání zpráv např. přes poštovního klienta), větší města se už ale asi neobejdou bez kapánek složitějšího a propracovanějšího distribučního systémuterý nabízí mnohem více možností ("OnLine" řešení).

Jistý problém, který se vyskytl z praxe, jsou uživatelé sítě T-mobile. To aby se jim daly nějaké informace na mobil vůbec zasílat, můsí se nějakým způsobem dostat k internetu a zaregistrovat si službu Click (o její funčnosti se občas dá dosti polemizovat - ani po roce (?zkušebního) provozu nefunguje vše jak má ). To přináší vcelku velké komplikace s lidmi, kteří by takové zprávy z radnice chtěli dostávat.

0/0
4.6.2002 8:43

Honza

Re: Re: Re: systém sms zpravodajství
ani po roce.... a fungovat jim to nebude ani za dva :ú)
0/0
4.6.2002 19:48

Jan Jurasek

Re: Re: systém sms zpravodajství
Neda mi to, nez abych opet nezareagoval! :ú) Mno, jestli bylo ucelem, aby se prihlasily i dalsi obce, tak to snad zcasti splnilo svuj ucel. A z velke casti taky ne. Znam nekolik webmasteru z obci a ty rozhodne neznaji mobil.cz jako ja, takze byste mohli zkusit taky jinou cestu nez tuto (pokud jste ji uz nezkusili). Co se tyce jednoduchosti a ceny systemu ve velkych mestech. DOmnivam se, ze jste na velkem omylu. Nerikejte mi, ze mesto, ktere odesle dejme tomu za den 20000 sms bude pouzivat stejny system pro odesilani jako obec o 200 obyvatelich. Bud je blazen obec, ze by investovala do draheho systemu ci primeho linky do sms centra, nebo mesto nema odpovidajici system, pretezuje "normalni" branu a operator ho hodne brzy uskripne... Co se tyce Vasi poznamky o novem chodniku - ve meste to nikoho nevzrusi, to souhlasim, ale tak nejak nechapu, proc by se to melo zasilat i po vesnici. Kdyz jde o malou obec, lide to beztak vedi od sousedu apod. a styl takovychto smsek by smeroval pomalu a jiste k tomu, ze si smsky odhlasi... Podle me by se melo spis informovat, ze doktor XYZ dnes neordinuje, do obce prijede pojizdna prodejna, nepujde elektricky proud, zitra bude zabava, kona se detsky den apod. Proste ze zivota obce, ktery se obcana aktivne tyka a ne to, po cem denne chodi a co ho naprosto nezajima. Reakce lidi na novy chodnik je vetsinou takova, ze "konecne, uz to tu melo davno byt"... Zpravy neni treba rozesilat kazdy den? To byste se divil. Jsou dny i nekolik dni, kdy neni zadna, ale opravdu zadna zprava na rozeslani, ale jsou i dny, kdy 4 zpravy za sebou neni problem! A to jsme mala obec! A nejaky system potrebujete, protoze jinak si nedovedu predstavit, jak pres brany operatoru odesilate jednu smsku za druhou a furt vypisujete cisla a .... Za chvilku by ste z toho byl mirne vedle a hodne rychle byste zacal shanet/vymyslet redakcni system... Vim, ze jste nehodnotil web Brezolup, ale na webu je mnohem vic systemu sms zpravodajstvi i s mnohem lepsim designem na strankach. A prave tyto by se mely vic vypichovat, aby tyto stranky sly prikladem prave pro obce jako Brezolupy. Stacilo pritom najet na mesta.obce.cz nebo jeste lepe zlatyerb.obce.cz - a tam brat jednu obec po druhe.... Treba na Zlatem erbu se stretli nejlepsi z nejlepsich - ty jiz v drtive vetsine tento system maji... Pokud nekdo ukradne znacku, neni to vec Obecniho uradu, ale vec Policie CR a Spravy a udrzby silnic. Obecni urad s tim nic nezmuze. To za prve. Za druhe, toto si v praxi nedovedu predstavit - vetsinou se to roznese hodne rychle, jakmile to nekdo objevi. A to i bez mobilmanie ci smsmanie. Samozrejme, podatelny jsou uplne k necemu jinemu nez k hlaseni ukradeni dopravnich znacek, ale myslim, ze byla rec o formularich pro dane apod. - a prave na toto jsou podatelny urceny! Navic, kdo rika, ze kazdy musi platit v poledne za Internet - nejspis zavola primo Policii (bezplatne). Za prispevek neni zac, rad diskutuji na toto tema... p.s. - ten odkaz stale neni opraveny :+) Nebo mem to tu aspon nejede...
0/0
5.6.2002 10:20

Radim Petratur

Re: Re: Re: systém sms zpravodajství

K odesilani SMS... opravdu se domnivate, ze se nekde registruje 20000 uzivatelu obecniho informacniho systemu? Bylo by to skvele! Ale...

 

Nevim zda bydlite na vesnici (asi ano, ja take), ale vase teorie, ze o tom vsichni vedi plati
jen u malych vesnic (tak do 400 obyvatel) nebo pro "chodniky" ktere vedou do hospody
ale opokud bydlite na vesnici s vice jak 1000 obyvateli, vesnice je jiz tak velka, ze
ne kazdy navstivi "kazdou" jeji cast dejme tomu v intervalu jednoho mesice ...

 

O tom, ze doktor neordinuje, nepujde el. proud atd. to ale presne je. A take to v
clanku je napsano...

 

Z vasi reakce ale ferkvence (prumerna) je presne v souladu s clankem - to snad z
clanku pochopi kazdy a take to tak bylo mysleno.

 

A diky za dalsi prispevek, alespon "netlachame o nicem".

 

PS: o tom jak SMS rozesilat bohuzel nemohu vice mluvit - vymyslela to jedna firma.

0/0
12.6.2002 16:26

Jiří Rozsypal

E-info
Na stránkách www.mubo.cz/e-info naleznete informační systém pro občany (zasílání na e-mail či mobil) radnice města Bohumín.
0/0
2.6.2002 10:01

Josef Kulhavý

Pomozte vytvořit seznam obecních informačních SMS služeb na internetu
Dobrý den. Na serveru http://obce.smsplus.cz vzniká seznam všech SMS informačních služeb, které provozují městské a obecní úřady. Pokud víte o těch, které v tabulce na uvedené stránce nejsou, spojte se se mno. Děkuji. PS: server obce.smsplus.cz vznikl o několik měsíců dříve než článek na serveru Mobil.cz
0/0
1.6.2002 17:04

Lukáš Mižoch

Opravdu?

Pokud bychom chtěli dohledat, kdo se pod daným telefonním číslem nachází, zcela určitě narazíme na "nepřiměřené množství času nebo prostředků"

Dohledat (např. u tarifních programů) k příslušnému číslo i jméno majitele je jednoduché, stačí se zeptat u jeho operátora.

0/0
31.5.2002 14:29

Jiří Rozsypal

Re: Opravdu?
To je pěkná blbost, protože toto funguje jen u tarifních programů (a ne vždy) a velmi ojediněle u předplacených karet. V případě předplacených karet ví ale jen operátor, kdo je majitelem této karty (pokud má tyto informace od uživatele), ale běžný občan se to již nedoví.   
0/0
2.6.2002 10:27

Radim Petratur

Re: Opravdu?
Ovsem, ze vas muze kdokoliv dohledat dle vaseho telefonniho cisla, ale jen pokud k tomu DATE SOUHLAS - coz se deje implicitne pri koupi SIM karty. Vy ovsem muzete kdykoliv pozadat operatora, aby vase osobni udaje nezverejnoval ...
0/0
3.6.2002 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.