Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Situace na trhu mobilních telefonů se letos dále zostřila. Některé firmy tomu čelí sloučením, jiné p

Která značka mobilních telefonů zmizí z trhu nejdřív? Takovou otázku jsme vám položili minulý týden. Některé názory byly opravdu zajímavé. Horkým kandidátem na zánik je podle čtenářů Mobil.cz především francouzský Sagem, ale černým předpovědím se nevyhnuly ani některé další značky. Pozornosti laických analytiků nezůstala ušetřena ani Nokia, i když zde bylo spíše přání otcem myšlenky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A701
No kryt na prerobenie A501 na A701 je použitý z atrapy A701 - je to však to isté ako originál. Ja som to nechal prerobit priamo pri kupe A501 a to v Prahe vo firme ASFIX - iba si potom prekontrolujte ci Vam vibruje ,atd .. Moze sa totiz stat ze volaco pri prekladke nedosadne . Inak je to super ziskate skoro aktivny flip (neobsahuje mikrofon , sluzi iba na zdihanie a skladanie hovorov.
0/0
27.5.2002 9:24

www.KamPoMaturite.cz

Tesla Mobil Division

ty asi fakt skončí, ten jejich posledni mobil

T830 nebyl nic moc....

0/0
24.5.2002 13:00

Noro

No ano
Sorry , fakt som sa trochu viac rozpisal
0/0
23.5.2002 13:42

Jirka

SONY a mobilní telefony
Firma SONY je jedním z největších výrobců elektroniky na světě. Patří k naprosté špičce v oblasti profesionální videotechniky a též spotřební elektronika není k zahození. Výroba mobilních telefonů je pro firmu SONY  naprosto okrajovou záležitostí a představuje spíše jen doplnění širokého portfolia výrobků. Mobilní telefony již nenalezneme ani v katalogu SONY spotřební elektroniky a nespadají ani pod zastoupení SONY v ČR. Proto to, jestli se mobilní telefony SONY budou či nebudou vyrábět, tuto firmu zjevně nemůže trápit.
0/0
23.5.2002 7:19

polda

Re: SONY a mobilní telefony
Dovolím si upozornit,že tak jednoduché to není.Více určitě budou vědět vlastníci a pařani na Playstationu, kde ti co se o uvedené zajímají, vědí,že Sony má velké plány s komunik.technikou.Holt se to více méně týká hlavně Japonska a USA (jde především o peníze, že !?!)
0/0
23.5.2002 14:35

robo

sagem a ostatne
v skratke->naco sa bavit o tom kto skrachuje? podla nasho trhu (teda ceskeho aj slovenskeho) tazko sudit cely svet. na slovensku sa predava len niekolko druhov telefonov a z kazdeho nie cela modelova rada. a co je este horsie, "stupidne" predavacky a predavaci vam na otazku, aky mobil by ste poradili povedia v 95% nokia -> takze nokia nemoze skrachovat ;)
0/0
23.5.2002 1:00

MSX

Sagem neni špatnej! Pryč s Nokijí
Nevím co mají všichni proti Sagemu. Každy zde zna jen devitistovkovou řadu, ktera sice měla problemy ale s funkcema byla o rok napřed před ostatníma. Před rokem a půl se začali vyrábět třítisícovky (tři varianty krytu), které na našem trhu chybí. Tyhle telefony již byly bez problémů a plný funkcí o kterých se ostatním ani nesnělo. Perfektní wapovej prohlížeč (záložky, zoom, osm řadek textu), SMSky se již mohou i vyťukávat ( česká T9!, možnosti smazat vše, smazat čtené, zoom, 10SMS v tel.), obrázky ke kontaktum, animovaný spořič displeje (několik druhů - to nemaji jiní ani dnes) a něco jako polyfoní vyzvánění které jde posílat přes SMS a je hlasité ne jako to dnešní. Tak to už by snad stačilo . Jen si myslim, že Sagem neni tak špatnej jak se u nás traduje. No a ještě se vrátím k té diskuzi. Vůbec by mně nevadilo, kdyby zmizla z trhu NOKIA. Je pořád stejná a začíná mít větší problémy než Sagem s devítistovkou.
0/0
19.5.2002 11:37

Tomiko

Re: Sagem neni špatnej! Pryč s Nokijí
Nedá mi, abych se pod tohle prohlášení taky nepodepsal. Měl jsem už spoustu mobilů, ale s Nokií jsem byl nejmíň spokojenej... Spousta chybek, výpadky při hovorech a nakonec (standardně) odešel display...
0/0
23.5.2002 13:24

Horys

Nikdo neskončí

Podle mě na trhu neskončí nikdo,ale pouze pofuzuji do větších společností jako se to stalo v automobilismu viz Skoda,VW atd.

A co se tyce nokii,souhlasim se vsemi,kteri tu tvrdi,ze je to predrazeny mobil s malo funkcemi,ale reknete mi, kdo vyuzije z 1000lidi HSCD,GPRS,Bluetooth atd.? To vyuzijete pouze vy, co se o mobil zajimate,ale treba pro meho otce je dulezity,aby to dlouho vydrezelo nabity a displej mel velky pismena,jednoduche ovladani a slusnou pamet na kontakty. Takze proto je nokie,tam kde je. Eriksony meli donedavna dvoradkovy displej,Alcatel ma mini pismena,ktera vetsina lidi nad 40 let  neprecte.Siemens,Samsung  je  kvalita  ale neumi vyrobky zase prodat a Mottorolla je  svet sam pro sebe. Proto si myslim, kdyz by mel nekdo zkrachovat tak Nokie bude ta posledni. Ale jak uz jsem rekl nikdo nezkrachuje.

0/0
17.5.2002 20:29

josefhav

nikdo nepadne
ja si myslim, ze zadna firma v soucasne dobe produkujici mobil. telefony jen tak nepadne. Vzdyt kazda ma sve verne zakazniky, uzivatele, kteri na tu kterou znacku nedaji dopustit. nekdo je zaryty nokiak, nekdo ma rad siemensy nekdo sony. Zalezi na tom kterem cloveku a take na prvnim dojmu, ktery zakaznik z telefonu ma. A pokud je s nim spokojen, proc by menil znacku, zvykal si na novy zpusob ovladani. V tom je, si myslim, strategie firem. Nikdo nepadne. I kdyz uz jsem dlouho na mobil.cz neslysel nic o sagemu. Ze by treba predstavil neco noveho. nevim, mozna mi to uniklo. Sagem je takovy kandidat na zanik v Evrope. Jeho poruchovost to jen dokazuje. Nekdo dokonce mluvil o 80% reklamaci. Uvidime. Nechme se prekvapit.
0/0
17.5.2002 20:23

*xi.xao*

Sagem??
Mohl by to být alespoň pro ČR Sagem - takové šroty jako on snad nevyrábí nikdo no nevím jaký máte názor vy.....
0/0
17.5.2002 13:44

Slycosch

Re: Sagem??
Ty znas akorat tu nestastnou radu ( 9 neco ) a uz si videl jejich posledni telefony ? Ne ? tak se na ne koukni a uvidis ze sagem je uz opravdu nekde jinde. A jen tak pro zajimavost ty telefony co se tak hrozne sraly se vyrabely v KLADNE ne ve Francii :-))
0/0
23.5.2002 8:41

fx

Nokia by mala urcite !!!!!

Vsak je to shit ! Kazivy! Podla rebricku najkazivejsich telefonov v nemecku vedie plne NOKIA a druhy je sagem !

 

Fini vzajte to ako na MS :o)

0/0
17.5.2002 8:01

gigolotom

Nokie to urcite nebude!!!
0/0
15.5.2002 19:40

Tom

Re: proc myslis ze ne?
 .
0/0
15.5.2002 20:38

Re:
No po tech prussvihach co maj neustale s displayema .... z trhu nezmizi, ale myslim ze pujdou do cervenenych cisel.
0/0
16.5.2002 20:46

Tom

Par pravidel "pres palec"

1. Dvojnasobny objem produkce predstavuje cca 10% usporu na nakladech.  Podil Nokie 30%, podil (napr.) Siemense 8%, vyrobni naklady Nokie jsou tedy o 15% - 20% pod Siemensem.

2. Vudci znacka na trhu je schopna docilit o 10% vyssich cen (brand, inovace, design,..).

3. Nokia ma tedy proti (napr.) Siemensu odhadem o 30% vyssi marzi pri ctyrnasobnem objemu, tj. v absolutnich cislech dvanactinasobek! Dvanactkrat vice prostredku na vyvoj, reklamu, inovace, siri portfolia atd.

4. Dalsi konsolidace hracu s podilem pod 10% je nevyhnutelna, kdo zustane sam, ten bud zmizi hned, nebo bude hrat na globalnim trhu marginalni roli. Opravdu velke znacky zbydou max. ctyri, Nokia, SoEr, Motorola, v zavislosti na konsolidaci Siemens, Samsung... 

 

 

0/0
15.5.2002 16:39

Noro

Tak kto padne ?
Musim suhlasit ze asi ziadna znacka momentlane v Europe znamejsia uplne nevymizne. Skor skoncia ako Sony-Ericson. Jednoducha sa pospajaju. Philips uz niekolkokrat pochovavali a aha ho stale zije a produkuje nove modely.Jasne ze firmy so sirsim zaberom maju vyhodu-mozu sa preniest aj cez kratkodobe straty jednej zo svojich divizii. A cosi k Nokii: no ak si pozriete sortiment Nokii tak to nie su len a iba mobilne telefony - v mobilnej komunikacii ponukaju i komplet riesenia, vyrabaju aj spickove monitory a pokial viem je toho podstatne viac. I ked uznavam ze momentalne je ich nosna cinnost - mobilne telefony. A ako je to s mobilmy NOKIA ? No ja mam monentalne cca snad 9. mobil na dlhsi cas (kratkodobo ich bolo mozno omnoho viac) cize si trufam cosi aj hodnotit. Mal som Nokiu 1611 - na svoju dobu to bol az na velkost genius, Nokia 3110 - viacmenej o nicom - vyziadal si ju cas na zmensovanie rozmerov,Nokia 5110 je absulutna spicka - je to a dlho bude super telefon na obycajne telefonovanie (skodalen ze nie je dualna, inak jedine co na nich pravidelne odchadza su dotykove kontakty na plast.podlozke k displayu - napruzte , podlozte a mate po problemoch), Nokia 6110 - pohoda manage - inak plati to co u 5110 a potom to prislo. Nokia 3210 - nerealna vyrobcom udavana vydrz - jednoducho mobil dualny no spolahlivostou horsi ako 5110, Nokia 3310 - spociatku velke problemy so SW - zial castokrat je poruchova i teraz (aj s novym SW mobil obcas vypne, niekedy neprecita SIM - no nazvat ho spolahlivym je cisty optimizmus), Nokia 3330 - ak chcete WAP,Nokia 6210 - o boze ! To teda pekne pokaslali - ak sa Vam nevypina tak Vam odide display ak Vam nevypne display mozte prist o kontakty, prip. Vas mobil jednoducho je neopravitelny !!! - PRECO POKASLALI INAK MOBIL MOBIL KTORY MAL POKRACOVAT V SLAPAJACH SUPER NOKIE 6110 ? Nokia 8210 - keksik dobre vyzerajuci avsak koli ponukanym funkciam pre managera nepouzitelny (i ked cenu managersku urcite ma) + vrzgajuci a snad treba aj dufat ze prave vas display nepochadza z chybnej serie.A sucany trend ? Bez akejkolvek logicnosti . Sukaju zo seba kopec modelov priemernej kvality - NACO ? Kto potrebuje 12 modelov od jednej znacky ? Nikto - ako chcu zvladut podporu , tvorbu noveho SW ,...Ceny ? ABSOLUTNE NEZODPOVEDAJUCE KVALITE A FUNKCIAM. Platite iba za znacku. Nemozem suhlasit ze vyber cloveka sa neda ovplyvnit. Da - ci uz chcete alebo nie. Dotovanim (napr. na Slovensku vdaka smiesnej dotovanej cene ludia kupu inak vybehovy a hodne priemerny model 3310), reklama , kompaktibilnost so svojimy znamymi , ... . Ja by som sa v sucastnosti pre Nokia asi nerozhodol (i ked jeden z mojich mobil z nutnosti je nokia 3310). A k inym znackam . Mal som Siemens M35i - a bol bezproblemovy (prihodte si k nemu bateriu Li-Ion 1200 mAH - a mate lacny a vyborny outdoor) , Dancall - tiez vo svojej dobe az na vydrz bol OK , mal som Sagem MW932 a nebyt toho ze mi ho ukradli mam ho doteraz - bol absolutne bez problemov , bol lacny a nabity funkciami, mal som zopar Ericsonov (628,688,T10,T28,A2618) tiez neboli zle (i ked mali typicke vady - napr. nestastne kontakty na 6xx radach, problemy s Singapurskymi T28, odchadzajuce folie pod klavesnicami A2818,...), presli mi rokou Motoroly (d520,2288,v.60) tiez fungovali (i ked otvalaciu Motorolu nedoporucujem - zacnite si setrit na vymenu kontaktov a nie je to prave najlacnejsia zalezitost (1500 a viac) , rovnako Philipsy (nepodarok Fizz , slusna i ked skareda DIga, zvlastny skor pre zeny Azalis) ,Alcatel 511 , OT DB , ... Momentalne mam ako hlavny mobil Alcatela 501 prerobenu na 701 - a MUSIM POVEDAT ZE JE TO TEN NAJLEPSI A NAJSPOLAHLIVEJSI MANAGER K AKEMU SOM DOSIAL V ROZUMNEJ CENOVEJ HLADINE - ano mal s pociatku velke problemy so SW (nova verzia to riesi), ano chyba mi slovenske prediktivne pisanie (je to ale malym poctom of.predanych Alcatelov na Slovensku), ano servisny helpdesk stoji u Alcatelov naprd, ano obcas vrzne (je to predsalen cisty plast) - ale ti co si k nemu pricuchnu pochopia o com hovorim - kopec funkcii , vyborna Li-Pol baterka a display, maly lahky, krasny (je to individualne - ale aktivny flip je pre mna velke plus) a GENIALNA CENA - TO SKUTOCNE NOKIA NEPONUKA.Cize ak to zhrniem nikdy sa to kvantum uzivatelov nezjednoti na nazore o najlepsom mobile - je to vec skusenosti a kvalite daneho kusu - prave preto bude mozno i stale viac novych znaciek - no mozno za nimi budu stat iba dve ci tri komunikacne velmoci. Jednoducho mobilny business je velmi a dlho i bude velmi lukrtaivny - mobily sa totizto obmienaju (i vdaka dotaciam zo strany operatorov) a stale je co vymysliet co zmensit ... Uff ale som sa rozpisal :o)
0/0
15.5.2002 13:02

Re: Tak kto padne ?
A ty ses nám nějak rozepsal... Hele, to je snad samostatnej článek, ne?
0/0
23.5.2002 13:27

Roman

Re: Tak kto padne ?
Caf, tak nieco mi v Tvojom clanku nesedelo, s niecim suhlasim, no nemam cas sa rozpisovat ako Ty. Jedno je vsak jasne mal som tiez viac ako 9 mobilov, denne mi rukou prechadza mnoztvo roznych znaciek a typov, samozrejme aj novinky, no ale tiez vlastnim A501 uz viac ako 7 mesiacov!!! Musim len skonstatovat to co je napisane, v tej cene je to asi najlepsia volba telefonu a nebanujem, ze som sa nan dal, ale jedna vecicka mi velmi vadi, to je podpora IrDa. Je to velka skoda, infraport vyuzivam a preto mam este zalozny telefon Ericsson R380s. Ten mozem tiez doporucit, pretoze za cenu okolo 7000 Sk je to volba naozaj spravnym smerom. Mozes mi prosim Ta poslat kontakt na predajnu, kde zozeniem kryt OT701????
0/0
25.5.2002 1:34

martin

Sagem, páč s tim nejde nic...

Sagem (typ jsem pro jistotu zapomnel) byl můj čtvrtej telefon a můžu říct, že nic horšího jsem neviděl: při hovoru byl často přerušovaný příjem, SMSky jsem skoro nepsal, protože to nešlo. (Klávesa se musí držet stisknutá, aby písmena přeskakovala). Zbavil jsem se ho velmi rychle. A nebyl jsem sám, několik dalších přátel mi zkušenosti potvrdilo.

Martin

0/0
14.5.2002 14:44

Trocken

Všichni
Postupem casu to zabali vsechny znacky.
0/0
14.5.2002 13:38

pavel

Nokia pujde do kopru
Jestli Nokia bude davat na trh takovy sra..y jako doted, tak snad uz lidi dostanou rozum a zacnou kupovat Ericssony. Co novinka to totalni smejd. Tim by mohl Sony Ericsson zacit mit zisky a Nokia konecne zacit krachovat. Ze to ale zni hezky ta predstava
0/0
14.5.2002 12:09

Re: Nokia pujde do kopru

Takovy stupidni nazor jsem uz dlouho nevidel!! Nevidim zadny obrovsky rozdil mezi telefony od spolecnosti NOKIA, ERICSSON, MOTOROLA, SAGEM, atd. Vse je urceno hlavne pro telefonovani. Pokud nejaky velky rozdil znate tak napiste, a nepiste takove blbosti, ze ERICSSON je ........................, a NOKIA je................

PS: Pruzkumy jasne ukazuji co si lide zadaji, a kdo ma na trhu lepsi postaveni!! Inu kdo umi ten umi, ten co neumi ten cumi!

 

 

0/0
14.5.2002 13:37

ASPi

Re: Re: Nokia pujde do kopru

Co se Nokii tyce, jsou to mezi mobilama telefony jako treba Mercedes mezi autama. Kdo na to ma, tak at si ji koupi, ale jedno ma jisty - o 2 tisice levneji sezene stejne kvalitni telefon, jen jine znacky. Treba Ericcson nebo Siemens. Oboji to jsou rozhodne kvalitnejsi telefony vice myslici na to, aby byl zakaznik spokojeny.

Kazdy telefon ma (bohuzel) sve chyby, ale Nokia ma s novymi modely nejvice problemu. Hlavne s temi nejmasovejsimi. Vzpomenme zacatky s 3310. Pocatecni FW zatuhavaly pri psani SMSky, vypinaly se kdyz to clovek nejmin potreboval atp. Mam pocit, ze Nokia trochu hraje na to, ze vi, ze se jeji telefony prodavat budou, protoze je to proste Znacka. Tak si muze dovolit uvest na trh spatny FW. Kdyby takove chyby mely jine telefony, vsichni by je vypiskali....

0/0
14.5.2002 14:49

Pavel

Re: Re: Re: Nokia pujde do kopru
Jak muzete srovnavat Nokii s Mercedesem?? Kdyz by Mercedesu po roce zacal vypadavat motor (jako se Nokii uvolnuje baterka) a prvni tri mesice po zakoupeni by mu obcasne nebrzdil (prvni tri mesice Nokia vyladuje firmware), tak si ho nikdo nekoupi a bude stazen z trhu. Jenze Nokia je bozstvo, ktere si muze delat zverstva jake chce. Jen pro zajimavost, 6310 mi nedavno z niceho nic kompletne vymazala cely telefonni seznam, kde bylo vic nez 300 kontaktu. Pochopitelne zalohu jsem mel tyden starou...
0/0
15.5.2002 11:16

Adam Špinka

Re: Re: Re: Re: Nokia pujde do kopru
Tos asi nepochopil muj prispevek... Ja tim chtel rict presne to samy co ty, proste ze je to jako Medour tim, ze je to drahy a ze to proste o tobe muze rikat, ze na to mas. Sam tam pisu, ze Nokie jsou poruchovy... to jen na vysvetlenou..;)
0/0
16.5.2002 0:40

Áďa

Re: Re: Re: Re: Nokia pujde do kopru
Neporovnávej Mercedsesa s Nokií - to byly velice špatné příklady. Když Ti u mercedesu nepůjdou brzdy, může to mít smrtelné následky, ale nějaký firmware pochybuji, že může mít na svědomí život. Životně důležitých SMSek a hovorů je rozhodně podstatně méně, než počet sešlápnutí brzdového pedálu. Příště si najdi pádnější důvod...
0/0
20.5.2002 18:21

Lada

Re: Re: Nokia pujde do kopru
kde zijes, zes dlouho nevidel tak stupidni nazor? pokud by ses trochu po netu pohyboval, tak bys nasel denne TUNY mnohem stupidnejsich nazoru od vetsich hlupaku nez tendle.. ovsem s jeho nazorem samozrejmne nesouhlasim, i kdyz ma oblibena znacka je Siemens (zdravim Siemens S35i ) :-)
0/0
16.5.2002 21:22

Re: Re: Nokia pujde do kopru
Má pravdu tak ho nech. Ericsson už je léta lepší. Jen prostě lidi dají spíš na obal než na to co telefon umí. Nokia žije jen proto že lidi nemaj rozum. Důvod je jen modní záležitost. Vemte si ty nové sr...ky jako je 6310 a pak 6310i, nebo nové rádoby zázraky 3410 3510. Ericsson sice taky neměl své produkty bez chybičky ale vždy to vychytal. Nikdy si nedovolil dát na trh šit kterej na 100 procent nesplní to co má. Tak jako Nokia se svojí sr..kou 7110. Když u Ericssonu mělo dojít k tomu že by takovej telefon měl jít na trh ( T36) tak toho zavčasu nachali. No nic ale tohle prostě nikam nevede...Nokia prostě zabodovala a teď už se stím dá těžko něco dělat...Holt lidi si zvyknou snad na cokoliv
0/0
28.5.2002 14:52

Karel H

Sagem
Pamatujete na Dancel a pozdeji Bosch ..? Podobnou cestou se bude ubírat Sagem.
0/0
13.5.2002 21:31

TM

Re: Sagem
podle toho co sagem rpedstavuje za nove telefony a chysta se expandovat za ocean bych nerekl ze ho ceka krize v nejblizsi dobe...
0/0
14.5.2002 11:17

Kovis

Re: Re: Sagem
Podle meho nazoru je to prave jedina moznost, jak se muze Sagem jeste nejakou dobu udrzet. V opacnem pripade by to byla rychla smrt...
0/0
14.5.2002 16:10

Dobesch

Re: Sagem

No vzhledem k tomu, že je Sagem docela velká francouzká zbrojovka a mobilní telefony jsou jen jedním z oborů její činnosti tak nevím, jestli zkrachuje - vzhledem k tomu, že dělá i vysílačky, ústředny, bezdrátový telefony apod. tak asi jen tak neukončí výrobu mobilů - asi by pak nedělala PDA WA3050. A posuzovat její šance dle našeho trhu (10 mil) proti zbytku "mobilujícího světa" (2-3mld) se mi nezdá šťastné.

Navíc - pokud vím, tak "nepovedená" byla pouze řada 9xx s těma předchozíma (7xx a 8xx) nebyl problém a mnohde (kde je slabší signál) k plné spokojenosti slouží dodnes.  Na tragédii 9xx se však (vedle nepříliš stastné konstrukce) podílel velkou měrou i český servis - to byl děs a běs a bohužel to s firmou nemá až zas tak moc co společného - a fakt, že Sagem si jako snad "jediný" výrobce "nechal" sahat do softu - ve Twist sadách se Sagemy prodávali s "blokací" některých funkcí. A zrovna tyhle dostatečně netestované blokace mohly mít velký vliv na celkovou funkčnost founu

0/0
23.5.2002 9:29

Eric

marketing
Tak jsem si tak nějak zhruba proskenoval vaš bláboly a ani jeden z vás to asi nepochopil. Jedna věc je technická dokonalost, kvalitní servis, nabídka funkcí a já nevím co ještě, co každý trochu technicky založený majitel MT ocení, nebo alespoň zváží při výběru. Ale kolik takových lidí je? Dnes má MT každej blb a určitě před jeho koupí nestudoval prametry telefonů na trhu. Mobily se totíž dostávaj k zákazníkům jinak. To se udělá pořádnej deal s provozovatelem sítě, nebo se navrhne pořádně funcy design no a pak stačí v čumbedně vyrukovat s exotama třímajícíma ty jejich udělátka v ruce a předstírající, jak jsou šťastni, že maj ten sexy mobil. No a to viděj ty blbečci a prodej jde nahoru, protože každej z nich chce právě to co viděl v čumbedně. Připomíná to M$? Podobnost není čistě náhodná. Taky marketingová firma.
0/0
13.5.2002 18:29

orol

kto nevypadne po druhe

to peclivy ctenar: nokia nema dovod vypadavat ako jedina ma miliardove zisky a ma dostatok cash na horsie casy
a ze siemens to ma lepsie ?:)))
heh tak na tomto som sa vazne zasmial, moc peclivy si zjavne neni, siemens mobilna divizia dostala totiz rok na dostanie sa do ciernych cisiel (doteraz je silne v cervenych) a ked sa to nepodari bude odpredana (nieco ako sa stalo s pocitacovou diviziou a bola odpredana fujitsu)
ako ti nedochadza dotoju sa len statny podniky a nie sukromne firmy
motorola ma tiez znacne problemy ale len posledny rok
co sa tyka alcatelu ten uz sa ponukol na spolupracu s niekym inym vzhladom k tomu ze uz to je neusnosne tahat tu stratu sam

p.s. je len na smiech ako si par individu mysli ze ich nezaujem o znakcu nokia ju zrujnuje :) hlavne ked posledny rok sa jej zvysil podiel na svetovom trhu :)

0/0
13.5.2002 15:09

Petr

Re: kto nevypadne po druhe
Milý Orol. Pečlivě jsem si přečetl tvůj příspěvěk, hlavně tu část patřící Nokii a Siemensu. Musíš si uvědomit, kdo vlastně stojí za mobilní divizí Siemensu, stojí za ní nadnárodní světová společnost, u které v účetnictví čísla patřící mobilní divizi mnoho neznamenají. Nokie je firma, která vsadila na dobrý směr a tudíž je na vrcholu, ale můj názor je takový, že tam nesetrvá tak dlouho. Její hlavní specializací jsou mobilní telefony, tudíž musí vyrábět vynikající a technicky nejdokonalejší modely. Důvodem proč se Siemens spojil s Fujitsu v počítačové divizi bylo hlavně shromáždit a dále rozvíjet výsledky vývoje v této oblasti. Za pár let bude Siemens jinde než je ted´, ale je dobře, že Nokie vstoupila na trh se svou radikální a "drastickou" strategií, především ve vývoji komunikační techniky, protože jí vděčíme za to, že se ostatní společnosti tak nějak probudily a začaly konat.
0/0
13.5.2002 15:15

jarda

Re: Re: kto nevypadne po druhe
Teda myslet si, že někoho nezajímá, jak je jeho část ztrátová jen proto, že je velká společnost, je to nejvtipnější, co jsem za poslední dny četl :o) Fakt :o) Mně jako velké společnosti jde přece o velký zisk a nebudu trpět, když mi ho jedna část bude zmenšovat. Proč bych ji měl? Abych vyráběl mobilní telefony? To přece nepotřebuju, když mi to jen snižuje zisky... :o))))
0/0
14.5.2002 15:57

ABC

Re: kto nevypadne po druhe
Siemens nepredal diviziu pocitacov, stale je jej vlastnikom. Aby vsak Pokryli cele spektum IT, tzn. noteboooky, PC prof. aj consumer, worksations, servery a serverove farmy, vytvorili joint-venture s Fujitsu a tak vznikla Fujitsu Siemens Computers, v ktorej 50% patri Siemensu a 50% patri Fujitsu. Navonok vystupuje ako samostatny subjekt. Vyvoj prebieha koordinovane a je to jedna z mala firiem, ktora pokryva prakticky cele portfolio IT.
0/0
14.5.2002 10:36

pečlivý čtenář

Re: kto nevypadne po druhe
Myslím, že to za mně ostatní řekli. Ale miliardový zisk je prd!!!! Protože, duležité je jak obrovská firma to je. Ericsson měl např.(pokud si to dobře pamatuju) 3*větší ztrátu než Nokia zisk!!!!! Kdyby takovou ztrátu měla za 1 rok Nokia, tak na hodinu končí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Velké firmy, jestli jste si nevšimnul, restrukturalizují a po této operaci budou méně neobratní a více drtiví pro konkurenci. Navíc se blíží doba, kdy bude 80% elektronických součástek vyráběno v Asii a interesované firmy to budou jenom kompletovat(asi jako Compaq počítače)! Úplně se svých mobilních divizí asi nezbaví žádná firma a to ani alcatel!!!!
0/0
14.5.2002 20:52

pečlivý čtenář

A kdo nevypadne?
Je lépe se zeptat: "Kdo to nevzdá"? Myslím, že rozhodně to budou tyto značky Motorola-její trh je i jinde, než v evropě Sony Ericsson- taky má trh jinde a její telefony se dobře prodávají i v evropě, navíc přijdouli avizované low-endy a budou za prima cenu, bude to pro SE velmi zajímavé Alcatel- umí vždy udělat klíčový telefon, který je udrží nad vodou. a to je vše, ostatní a hlavně Siemens a Nokia se budou muset dost snažit, aby se jim to vyplatilo. Tady má výhodu Siemens, že patří do korsorcia, které podniká i v jiných oborech, a tak můžou pomoci překlenout mobilní divizi krátkodobější problémy. Takovou oporu Nokia nemá a je vlastně ze všech mnou vyjmenovaných firem ten největší PRCEK. Teoreticky(v případě, že UMTS bude až za hodně dlouho, nebo nebude mít ohlas) by ji to mohlo stát existenci. Ale upřímně o tom pochybuji. Zkrátka: přežijí téměř všechny firmy, které jsou momentálně na českém trhu. A to i 10 a více let aniž by přišlo UMTS!!!!!!!!!
0/0
13.5.2002 14:41

Vasek

Zabaleno secteno
Myslim si ze prvni to asi zabali Philips a pak S-Ericsson. Alcatel se spoji s nekym treba Sagemem a chytnou druhy dech. Sam mam Nokii (3110/5110/ 6150/3310/3330) a musim rict ze se objevily sem tam male nesvary o kterych nebudu psat (netyka se to teto diskuze) ale priznam se ze mezitim jsem vyzkousel spoustu jinych znacek (Ericsson, Siemens, Sagem, Alcatel) a muzu s klidnym srdcem rict, ze na stalo jsme si nevybral ani jeden z nich !!! Kazdy z nich mel vetsi nesvar nez Nokia. At se na mne nikdo nezlobi, ale pomlouvat Nokii skrze cenu je ubohe. To jako bych rikal, ze Mercedes tridy C by se mel zakazat vyrabet, protoze jako nejnizzsi z jejich vyrobni rady je nejdrazzsi mezi konkurenci. Nevim jak si kdo vyzkousel kterou znacku, ale opravdu menu v 5110 a ted 6310 je dost podobne (ikony atd.) a o stejnem HF ani nemluve. To zatim nemuze rici ani jeden z vyrobcu. A to je to co zakaznika vetsinou zajima. No prodejnost je preci jen toho dukazem. At si rika kdo chce co chce.
0/0
13.5.2002 12:30

Petr Ruda Vyhnal

Re: Zabaleno secteno
Nebudu nikomu vymlouvat jeho sympatie k Nokiim. Nokia nasadila strategii, udelame telefon pro "BFU" s mnoha pitominkama jako obrazky a jine preplacanosti a hlavne takovej, aby se co nejvic libil. A s timto nastartovala vstup na trh. V te dobe se po hezounkej Nokiich vsichni vrhli bez ohledu na vahu nebo technicke parametry. Tim si Nokia ziskala popularitu a z te tezi dodnes. Co se tyce jejich postoju ve svete telekomunikace, misto aby akceptovala standardy, vymejsli si svoje. Uprime to dost pripomina Mrkvosoft a tek se neni cemu divit, kdyz predevsim technicky narocnejsi uzivatele MT nadavaji na Nokii. Co se tyce argumentace s 5110 a 6310 a jajich stejnem prostredi a HF, pripomel bych napriklad, ze 3210 a ji podobne modely maji (nebo spise nemaji vubec) jiny konektor. A co se tohoto tyce u jinych znacek, napr. u Ericssonu doslo po dlouhe dobe ke zmene menu i konektoru u rady T (od modelu tusim 20) a rady R a opet je ovladani i konektor kompatibilni. Navic zachovavat jiz nevyhovujici standard jen z duvodu zpetne kompatibility, navic v pripade MT, neni zrovna nejrozumnejsi reseni. Navic se napriklad divim, ze firma  jako je Nokia, ketra pri svych cenach by mela poskytnout tedy i patricnou kvalitu nechala v klidu prodavat predrazene nedualni N5110 v dobe, kdy obdobne vyrobky konkurencnich vyrobcu nebyly na trhu jiz vice jak rok a za cenu, za kterou si clovek mohl koupit novy dualbandovy telefon a jeste by mu zbylo na poradnou oslavu.
0/0
14.5.2002 13:25

Neldelinde

Předražený telefony další vývoj
Nemyslím, že by první zmizela Nokia. Cenová politika je něco jiného než prodejnost. A pokud lidé jejich telefony kupují za současné ceny, tak nemají důvod jít s cenou dolů. Kdyby se jiné telefony prodávaly stejně tak, tak budou stejně drahé. Už k nějakým změnám došlo. Menší firmy byly vykoupeny, případně se předává výroba jinam. Nicméně se bude trh vyvíjet podobně jako u automobilů nebo hi-fi. Etablované značky budou dražší, ale budou se dále prodávat. Konkurovat jim budou malí rychlí výrobci, momentálně z Asie, kteří budou nabízet lacinější řešení. Asi bude hodně krachů i u etablovaných značek a možná se některá značky budou etablovat. Další vývoj bude záležet na jejich krocích a výrobcích. Prostě to nebude sranda.
0/0
13.5.2002 12:16

Vladimír Bača

Kdo vypadne?
Vedle ceny a užitných vlastností se zákazníci zapomínají při koupi mobilního telefonu (MT) starat o kvalitu a rychlost servisu. Udělejte si tento dotaz na prodejnách a zjistíte, kdo má šanci na "černého Petra" v boji o přízeň zákazníka. Nejhorší servis mezi aktuálními prestižními dovozci MT v ČR má značka Siemens.
0/0
13.5.2002 12:04

Ujko

Taky si myslim že Nokia je totálně v prčicích a že by bylo nejlepší kdyby se dál netrápily. Nemaj nápad - to co produkujou je jeden šmejd za druhým! Nechápu je.

 

0/0
13.5.2002 9:58

Michal Danek

Nokia je fuj

Nokia je podle me spatny telefon, hlavne, co se lowendu tyka. Srovnam-li treba C35 a Nokii 3330, tak se jedna o stejne telefony, co se nabidky moznosti tyka (pokud pominu ruzne animace, sporice a moznost stahnout nejake hry z netu, coz stejne vyuzije malokdo). A cena? C35 za 2600 a 3330 asi za 5 tisic. Kdyz si k C35 dokoupim Li-on 1200mAh, tak je to podle emho nazoru bezkonkurencni telefon v oblasti lowendu a za daleko nizsi cenu nez je nejaka komercni 3330 pro teenagery.Jedine, co se mi na nokiich libi je jejich vzhled, ale i to je otazkou nazoru.

Jinak kdo to rpvni zabali? Podle me Alcatel a Erricsson

0/0
13.5.2002 8:47

Dan

svět bez Nokie?

Pokud by to Nokia zabalila, myslíte si, že by ostatní výrobci (viz. Sony Ericsson) zůstali tak nízko s cenami?

Obávám se, že by už neměli důvod.

 

 

0/0
13.5.2002 7:49

Pepa

Re: svět bez Nokie?
Jestli to má navodit myšlenku, že díky NOKII jsou ceny mobilů níž, tak to jsem asi z jiný oplanety a znám jinou firmu... Předražený lowendy by na trhu dokázal zastoupit každej tajvan...
0/0
13.5.2002 8:38

DS

Re: Re: svět bez Nokie?

>>>ředražený lowendy by na trhu dokázal zastoupit každej tajvan... <<<

Tak proc to neudela? Kdyz jsou ty ceny Nokie tak vysoke, jak to, ze nekdo nevyrabi tytez telefony za polovinu? A pokud ano, jak je mozne, ze nema vyrazny podil na trhu? Cim to asi bude? Ze by NOKIA mela tolik nekritickych obdivovatelu, kteri si koupi drahy predrazeny sunt? To se mi nechce verit - ikdyz kdyz vidim tu dnesni "mlatez" - ani bych se nedivil.... Ale vazne, asi jen nevyrabi same krapy a nepovedene telefony. K cene mobilu je totiz treba brat i jine veci - treba dostupnost SW pro komunikaci, kabely, hands free sady a pod. Potom pri koupi noveho telefonu mohou naklady vyrazne vzrust, pokud chcete prejit na jinou znacku. Ale jinak souhlasim, tzv "lowendy" Nokie jsou katastrofa, posledni solidni IMO byl 5110 (a pak trosku lepsi 6150)...

0/0
13.5.2002 10:21