Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co si myslíte o novém "zámku" eBanky? Budete jej pooužívat?

Od včerejška existuje v ČR další způsob ochrany platebních karet. eBanka totiž jako první na našem trhu zprovoznila službu, která umožňuje uzamknout platební kartu před zneužitím. Stačí k tomu jediné - mobilní telefon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kájínek

Myslím, že nákladnost téhle novinky dobře ilustruje článek na www.mesec.cz. Nic neušetříte, embosované karty tím stejně neochráníte, je to jenom na efekt a na vytáhnutí peněz od těch, co se nechají nachytat.
0/0
16.5.2002 11:19

SF2-Mobilní komunikace

Redaktorova chyba?
Je to opravdu redaktorova chyba, anebo mohu pouzivat u Oskara uvedene cislo 0603 500 050. Nezda se mi to tedy!!!! Viz cituji: Oskar službu nabízí zatím pouze prostřednictvím služby SMS Klasik, kde zadáte klíčové slovo a odešlete na telefonní číslo 0603 500 050.
0/0
15.5.2002 18:55

Josef Macháček

Re: Redaktorova chyba?

Dobrý den važený čtenáři.

O chybu autora se nejedná. Z dostupných zdrojů je zřejmé že službu zamikání platebních karet u eBanky opravdu můžete požívat prostřednictvím SMS Klasik na číslech:

T-Mobile : 1024

Ostatní operátoři, (tedy Oskar i Eurotel): 0603 500 050

Nicméně popis služby včetně popisu odesílání dotazů pomocí SMS Klasik lze najít na stránkách eBanky http://ebanka.cz v sekci: formuláře a dokumenty / Příručky / GSM-SMS Klasik (Paegas i Eurotel).

S pozdravem autor článku Josef Macháček redakce mobil.cz

0/0
20.5.2002 15:07

Pepa

Zase takova bomba to neni
Abych neopakoval vyrcene, podivejte se i na diskusi na konkurencni MM, kde byl clanek uverejnen o vikendu a je tam jiz vic nazoru. Nase banky (ani obchodnici) nechteji (na rozdil od zvyklosti u zahranicnich ustavu) nest prakticky zadnou odpovednost a snazi se ji ruznymi "skrckami" a nejasnymi formulacemi prenest na zakaznika (viz. treba "Autorizace, kterou nevydala přímo eBanka, nemusí být v souladu se stavem uzamčení karty"). Pepa. http://www.mobilmania.cz/Zpravy/F.asp?ARI=102267&CAI=2122&HID=26
0/0
15.5.2002 11:26

Jan Novotný

Že prý ušetříme za zapsání do STOPlistu???
I zamknutou kartou jde přece platit offline (do určité částky se platby neautorizují), takže zapsání na stoplist se stejně při ztrátě karty nevyhneme. Milý autore článku Josefe Macháčku. Služba si možná najde hodně příznivců, ale určitě ne kvůli ušetření poplatků za zapsání do stoplistu!  Ostatně právě offline platby dělají tuto "novou a revoluční" službu naprosto zbytečnou, což zřejmě k velké spokojenosti marketingového oddělení eBanky normálním lidem jaksi nedochází.
0/0
15.5.2002 10:49

Jiri Hlavac

Re: Že prý ušetříme za zapsání do STOPlistu???

Ackoli do jiste miry souhlasim, jen do jiste.

Pokud totiz budete mit normalni kartu, s moznosti platby off-line, tak nehklede na zamknuti, ale i nehlede na blokaci pomoci stop-listu s kartou pujde zaplatit. A pokud jsem dobre zaregistroval v rucnych materialech, majitel karty je spoluucastny na nahrade skody do urcite vyse, i bez ohledu na to, ze je karta uz na stoplistu.

Takze to zamykani je k necemu dobre, pokud totiz ztratite kartu a mate ji zamcenou, on-line s ni zaplatt nepujde. Zatimco jinak by bylo zpozdeni a) nez to zjistite, b) nez to zavolate do banky a za c) musite jim jeste dopravit pisemnou zadost. Nebo odfaxovat. Tusim.

Takze jeste jednou, off-line platbam nezabranim imho ani stoplistem. Ale bez zamykani nezabranim ani on-line platbam

0/0
15.5.2002 23:23

Richard Matečka

Zhoršení služeb eBanky
Ale musím uznat, že je to se službami trochu horší. Myslím, že to souvisí s tím, že teď eBanka vlastně patří české pojišťovně. Vymýšlejí opravdu zrůdnosti v cenících, co bylo kdysi zdarma se teď platí. Taky operátoři mi jaksi v poslední době připadají tupější. Ale myslím, že si pořád zachovávají standardní přístup k zákazníkovi. Není pro ně problém vám zavolat po chvíli zpět s požadovanou informací nabo s vámi komunikovat v zahraničí a dotáhnout každý problém do konce. To žádná jiná banka neposkytuje.
0/0
15.5.2002 9:54

Richard Matečka

Nejlepší ale taky asi nejdražší

No jo, to máte těžké, když ona je tak skvělá, že si ji prostě musíte vydržovat, i kdyby Vás to mělo zruinovat :-)

Pokud jde o zamknutí karty, nevidím důvod, proč by to nemělo jít kdykoliv, třeba jen jednou za život karty, a to tehdy, když ji ztratím.

A ještě bych měl malou poznámku k článku: proč autor říká, že je nedostatkem, že to nefunguje na imprinterech - to je snad každému jasné, že to nejde a ani nemůže nikdy fungovat ...

0/0
15.5.2002 9:50

Tomáš Kapler

jde to použít jinak?

no protože se snažím nyní vše platit kartou, je to v průměru tak jeden nákup denně a stálo by mě to měsíčně 100-150 korun navíc. Takže je levnější jednou za půl roku blokovat kartu, než používat tohle.

Ale jde to použít i jinak a explicitně blokovat kartu z mobilu? Tj. zapnout blokování když zjistím, že mi byla pravděpodobně ukradena a když ji třeba najdu, tak si to zase sám odblokovat? Sice zde stále hrozí, že vám ukradou mobil i s kartou (ale nostím to odděleně, tj. málo pravděpodobné), pak už by zbývala jen klasická blokace. Ale rozhodně by mi se mi to takto líbilo více.

0/0
15.5.2002 9:39

klapzuba

Včera?
Nerad bych se mýlil, ale od eBanky jsem dostal zprávu o zamykání platebních karet uz v pátek 10.5.2002 s tím, že funguje od 9.5.2002. Tak to asi nebude včerejší nejčerstvější informace.
0/0
15.5.2002 7:18

Tomas Symersky

Re: Včera?
Take jsem dostal e-mail drive a v pondeli jiz na to byla i reklama v televizi....myslim, ze vcera to nebylo poprve...
0/0
15.5.2002 9:05

JAKE

Hezka sluzba, ale eBanka je trochu predrazena
Tato sluzba je opravdu pekna. Je to jedna z mala unikatnich sluzeb, ktere eB nabizi. Problem je, ze je eB trochu predrazena. Do nedavna jeste nabizela ruzne vyhody, typu slevy na poplatcich pri zustatku nad x Kc, ale od 1.4. vsechny vyhody zrusila a zbyly jen vysoke poplatky a nizke uroky.
0/0
15.5.2002 3:47

Franta

Re: Hezka sluzba, ale eBanka je trochu predrazena
Ano, je o neco drazsi, nez konkurence. Ale jako jedina ma sluzby, ktere se mi opravdu libi. A jednani je dost na urovni. Uz jsem resil i reklamace platby kartou v cizine, a vzdy k uplne spokojenosti. Jeste mam ucet u CSOB, ale to jen proto, ze jsem se jeste nedostal k tomu ho zrusit. Takze ja si radsi priplatim, ale vse funguje OK. Neni to snobismus, ale kdyz vidim kolegu, jak bojuje s pristupem pres Internet a pak stejne musi na pobocku, tak se vazne dore bavim
0/0
15.5.2002 7:17

CableG

Re: Re: Hezka sluzba, ale eBanka je trochu predrazena
Vyraz "o neco drazsi" neni presny. Vim to, protoze po cenikovych premetech eBanky jsem si zalozil ucty jinde. Takze zamykani karet je sice pekne, ale s bankou, ktera meni ceniky kazdy mesic a stava se tak pro me neduveryhodnou, nechci mit nic spolecneho - mimochodem, za vedeni uctu v KB platim mesicne celkem neco kolem dvou set korun, v eBance za totez jsem platil cca 800 Kc. Ale i to bych dokazal prezit, koneckoncu platil jsem podobnou castku porad. Co ale nedokazu prekousnout je chovani eBanky. Takze dekuji, nic zamykat nebudu, protoze uz ani nove karty od eBanky nechci.
0/0
15.5.2002 8:13

BARBAR

Re: Re: Re: Hezka sluzba, ale eBanka je trochu predrazena
ale ale chudáčku, E-Banka je a stále bude tou nejlepší volbou. A tuhle novou službu....no proč toho nevyužít když je zdarma. Jo a k tomu že je o něco dražsí...no a může si to dovolit za kvalitu se platí....to si asi ještě nepostřeh co....hm...no jo i tací jsou a pak to nemá s timhle státem jít do kytek....
0/0
15.5.2002 12:07

AL

Re: Re: Re: Re: Hezka sluzba, ale eBanka je trochu predrazena
HAH! Zase jeden BOHACEK!? Nebat se a nekrast = nebat se nenechat se okradat. Primo ZAKON by nas mel zbavovat tak drahych sluzeb. Kdyz se banka nevejde do rozdilu mezi uroky nema na trhu co delat!!! Tady chybi regulator trhu, ktery by dokazal rozbit jejich zlate palace. A ochranil nas pred neprimerenymi naklady!
0/0
15.5.2002 15:26

Zbynek

Re: Re: Re: Re: Re: Hezka sluzba, ale eBanka je trochu predrazena
Myslím, že v bankovnictví není třeba regulátora. Konkurence je tu dost velká. V eBance jsou opravdu ceny trochu víše než jinde, ale stejné služby nikdo jiný nenabízí (nemluvím o zamykání karty). Spíše než vznik regulátora by se měli snažit ostatní banky zavádět stejné (a hlavně lepší) služby, aby jejich cena šla směrem dolů.
0/0
15.5.2002 16:30

Pepa

Re: Re: Re: Hezka sluzba, ale eBanka je trochu predrazena
Ja jsem po poslednim zdrazeni udelal totez - zrusil jsem u ebanky vsechny ucty a presel k jine bance. Jsme u ni rozhodne spokojen. Je pravda, ze nemaji vsechny sluzby tak automaticke, ale oproti asi 600 u eb zaplatim jen asi 50 Kc mesicne vcetne internetoveho pristupu.
0/0
15.5.2002 15:03

Re: Re: Re: Re: Hezka sluzba, ale eBanka je trochu predrazena
To jste si určitě pořídil Českou Spořitelnu .... hodně štěstí a pevné nervy.
0/0
15.5.2002 16:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.