Diskuze

Jak jste spokojení s účtováním hovorného? Kterému dáváte přednost? Uvítali byste u svého operátora n

Když nedávno RadioMobil změnil účtování u karet Twist, vzedmula se okolo toho vlna vášní odsuzující nové účtování. Víte, jaké jsou používané způsoby účtování hovoru a v čem jsou jejich slabiny a výhody? A to pro uživatele i pro operátory?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Luky

19. 6. 2002 20:08
Účtování 60+1 je nevýhodnější než 30+30

Nové účtování u T - Mob. vyjde asi o 0,3-0,5 hal/sec dráž než při původním účtování po půl minutách.

Příklad při volání na NEJ číslo (2,80/min)

Hovor: 4,24 minut

Cena: 13,00Kc

--------------------

Pokud odečteme 1. minutu za 2,80, zůstane nám 3, 24 minut za 10,2Kč.

3,24 min = 204 sec          10,2Kč = 1020hal

z toho plyne, že   1020/204 = 5 hal/sec.

Zatímco dříve stálo 4,24min hovoru 12,60Kč.

4,24min = 264sec             12,60 = 1260hal

z toho plyne, že 1260/264 = 4,7 hal/sec.

Za těchto podmínek se proto vyplatí volat do 1 a půl minuty. Potom vyjde nové účtování dráž než předchozí.

0 0
možnosti

Bob

20. 5. 2002 9:02
Nová tarifikace AOC u Oskara - u Dohody je v ....

Zkoušel jste někdo si nastavit automatickou novou tarifikaci u Oskara?

U Dohody to jaksi nejde. To je žřádlo od Oskara. Takže po každém hovoru si psát počet minut ve a ´mimo špičku. Jak v době kamenný.

0 0
možnosti

TomCat

14. 5. 2002 17:14
Statistika a novinari

Pekna ukazka jak novinari ZNEUZIVAJI statistiku. Proto mnozi rikaji ze existuje lez, velka lez a statistika. Prumerna delka hovoru a prumerne usetreni spolu VUBEC nesouvisi. (Priklad pro nechapave novinare: polovinu hovoru mam v delce 2 sec a polovinu v delce cca 3 minuty, prumerna delka hovoru je 1 minuta 31 sec a zmenou z 30+30 na 60+1 usetrim v polovine pripadu -30 sec hovorneho a v polovine prumerne +15, takze celkem je to zdrazeni kazdeho hovoru v prumeru o 15 sec hovorneho. Pokud mam vsechny hovory v delce cca 1 min 30 sec pak je to zlevneni o 15 sec na hovor v prumeru, pokud mam nejake kratsi nez jedna minuta tak tech se to netyka.)

Zcela nahodou znam nejenom prumernou delku hovoru na pre-paidech ale take distribuci delky hovoru (pro novinare: distribuce znamena kolik hovoru je jake delky, prumer neni vsechno!) a mohu Vam s usmevem sdelit, ze zmena z 30+30 na 60+1 je pro devadesat procent lidi nevyhodna a v prumeru je take nevyhodna - hrubym odhadem jsem dospel k prumernemu zdrazeni hovoru o 11 sec. To je take hlavni duvod, proc T-Mobil k tomuto kroku pristoupil - potreboval zvysit ziskovou marzi na Twistu.

Cely tento clanek je UPLNE spatne, vetsina jeho zaveru je mylna, autor si mysli ze prumernou zmenu platby lze spocitat z prumerne delky hovoru, coz je nejvetsi nesmysl jaky jsem kdy slysel. U zkousky by letel okamzite, ale mozna by ho zamestnal nektery z nasich operatoru - mohl by vytvaret nove tarify a optimalizovat zisk, ale obavam se ze uz i nasi operatori se dostali tak daleko, ze by mu na to neskocili (i kdyz kdo to nezkusi ten to nikdy nezjisti - blbcu je vsude dost).

Nabizim autorovi ZDARMA konzultaci nez priste napise podobny nesmysl pouzivajici statistiku a slova jako prumer. Podobne clanky cteme vsichni denne v novinach, vetsinou pojednavaji o platech. To jsou exemplarni priklady nepochopeni pojmu prumer. Pekne prosim, kdyz uz je distribuce prilis slozita vec pro novinare, neslo by zacit pouzivat alespon dvojici prumer - median. Pak by kazdy pochopil ze je neco spatne kdyz by si precetl prumer 1min40sec a median 21sec, nebo prumer 15000Kc a median 4500Kc.

S pozdravem  (a prosim neberte si to osobne, ale opravdu jste me desne rozcilil  - ten clanek by si zaslouzil komplet prepsat )

Tomas Kocka (kocka@vse.cz)

0 0
možnosti

Marek Stransky

15. 5. 2002 11:28
Re: Statistika a novinari
Naprostej souhlas. Na novinarinu totiz chodej lidi, co nemaj radi matematiku a techniku. Pak to ovsem podle toho vypada ... nejhorsi je cist v novinach (treba i MFD) clanek o necem, cemu clovek rozumi. To pak vaha mezi smichem a vztekem a zakonite si musi rict: a co clanky o vecech kterym nerozumim?
0 0
možnosti

Pierre

13. 5. 2002 21:13
Dovolání se do hlasové schránky a odmítnutí hovoru je o 100% dražší.
Změna účtování na 60+1 u Twistu mi ani moc nevadí, i když bych raději uvítal účtování po sekundách. S čím se ale těžce smiřuju je účtování celé minuty při dovolání se do hlasové schránky, anebo při odmítnutí hovoru volaným účastníkem. V případě Oskara a Eurotelu zaplatím 6,80 za nic.
0 0
možnosti

Roman Durdis

13. 5. 2002 20:30
Průměrná délka hovoru...

V článku se uvádí, že průměrná hodnota volání je 1:05 až 1:40. Jenže to takhle vůbec nejde brát! Protože čím delší hovor někdo uskuteční, tím více lidí uskuteční spousty krátkých hovorů. Dlouhé hovory jsou navíc často z mobilů např. firemních a nebo z oskaret kde je volání za 10 Kč/hodina. A kdo volá dlouho, tak je mu snad jedno, jestli platí 25,55 nebo 25,80 Kč, ne?? Pokud někdo uskuteční hovor o délce 10 minut, musí to vyvážit zhruba 15 hovorů za půl minuty a nebo 30 hovorů za čtvrt minuty, aby vznikl ten průměr. A že někdo volá 10 minut není vůbec nic neobvyklého => z toho vyplývá (samozřejme velice hrubá ale správná "logika"), že ale těch co volají 15 vteřin je o tolik 30x víc! Zkrátka, jednoduché počítání se statistikou ukáže, jak jeden (natož hodně) vysokých hodnot velice ovlivní a zkreslí konečný průměr...

0 0
možnosti

quak

13. 5. 2002 15:20
Konec levnejsich SMS
pokud se uctovalo po 30s mohl jsem v dobe "mimo spicku" poslat SMSku pomoci PDA jako email za 1,40 CZK. To se za tu pulminutu stihlo. Ted uz mam utrum :-(
0 0
možnosti

telefonista

12. 5. 2002 11:20
kdo nema na minutu tak ani nevola :-))
Co tady resite? Kdyz nemate na to aby jste zaplatili minutu telefonovani z mobilu, kterej se da pouzit skoro vsude, tak si poridte od oskara "Slysim vas" a vubec netelefonujte, a jste porad na drate pro ty co jsou ochotni telefonovat. A kdyz si budete chtit zavolat, tak si zavolejte za super tarify ceskyho telecomu, tam vam ale taky budou uctovat trosku vic nez jen pulminutu :-)) Ja jsem rad, ze paegas presel na 60+1, nebot telefonuju tehdy kdyz to potrebuju a ne jen tehdy kdyz "franto za pet minut v hospode, cau" , a vetsinou telefonuju pres minutu, casto i pres 10 :-) ale jen tak jeden hovor ze sta je pod 30s :-)))
0 0
možnosti

ahoj

12. 5. 2002 19:11
Re: kdo nema na minutu tak ani nevola :-))

Za telefony utratím opravdu hodně peněz, přesto - nebo právě proto se také snažím šetřit.

Myslím, že 60+1 je jednoznačně zdražení. Tomu odpovídá i v článku avizovaná průměrná délka hovoru 1:05 - 1:40 minuty.

I já mám hovory přes 5 minut, tam by se ale "sleva" vteřinového počítání ztratila (Twist jsem měl, ale přešel jsem díky značnému nárůstu hovorů na lacinější paušál k jinému operátorovi - tím jsem prozradil vše - jo, je to OS). Ale přestože používám telefon i "podnikatelsky", tak mám také spoustu hovorů do 30 s:

manželce či milence "ahoj, kde jsi?" "kdy přijdeš?" "půjdeme na večeři?"

kamarádům: "je dnes trénink?" "neskočíme na pivo?"

pak spousta hovorů, zamýšlených jako delší končí:

"jsem v bance - v metru - na obědě - zavolejte mi za 10 minut", "dovolali jste se do schránky" (a já se nezlobím a do 30 s stačím nahlásit své jméno s přáním, aby mi dotyčný zavolal")

Občas mi někdo stačí do těch 30 s i nadiktovat objednávku - pokud rychle chytím papír a tužku. I v práci člověk třeba pracuje a nevykecává se. A myslím, že obyčejný Twistař má těch krátkých hovorů ještě více ............

 

0 0
možnosti

MICHAL

12. 5. 2002 0:35
MAM POCIT ZE BUDE JESTE HURE...
DVE POZNAMKY: 1) JDE TO UPLNY STEJNYM TRENDEM JAKO V NEMECKU, KDE T-MOBIL TAKY ZRUSIL PUVODNI 30+30 TARIFIKACI A PRESEL NA "VYHODNEJSI" 60+1. DALSI PRASARNOU JE PAK POVINNA HLASOVA SCHRANKA, KTEROU SICE U NAS PAEGAS ZRUSIL, ALE POKUD SE BUDE "HARMONIZOVAT" PSOLECNA OBCHODNI POLITIKA T-MOBILE (SAMOZREJME PRO DOBRO ZAKAZNIKA) TAK SE MUZE STAT ZE JI U NAS NA TWISTU TAKY ZAVEDOU POVINNE 2)KDYZ JE 60+1 PRO ZAKAZNIKY VYHODNEJSI, TAK PROC NENECHA T-MOBIL NA LIDECH, ABY SI ZDARMA VYBRALI JESTLI CHTEJI 30+30 NEBO 60+1?!?!? PROTOZE JE 60+1 VYHODNEJSI UPLNE PRO NEKOHO JINEHO NEZ PRO ZAKAZNIKY... PS: A TO JSEM NEMLUVIL O SMS ZDARMA Z INETU, TO NAPRIKLAD NEMECKY T-MOBILNI BRATRICEK TAKY NEPROVOZUJE... (SMS SE DA SICE Z OFICIALNICH STRANEK POSILAT, ALE STRHAVA SE Z KREDITU!!!!!!!) - KDE JSI, ORANGI??????
0 0
možnosti

14. 5. 2002 17:20
Re: MAM POCIT ZE BUDE JESTE HURE...
Ja nevim jaka je Vase zkusenost s posilanim SMS z internetu na T-Mobil v CR, ale moje je takova, ze kdyby ta sluzba nebyla, nic by se nestalo - kdykoliv jsem to zkusil, vzdycky me to napsalo at to zkusim znovu. Skoro v tom tusim zamer, a jsou uspesni - posilam SMS radsi z mobilu.
0 0
možnosti

miki

11. 5. 2002 19:59
60+1
60+1 je, jako kdybych si musel v obchodě koupit nejméně 10 rohlíků, i když hned potrebuju třeba 2. Prostě mi chybí  možnost vzít si míň. Snad si tohle pekárny nikdy nedovolej...
0 0
možnosti

jarda

11. 5. 2002 13:21
Účtování u Českého Telecomu
Zdravím a přikládám účtování u Českého Telecomu, které bylo v článku uvedeno u meziměstkých a mobilních hovorů chybně. Tarify HOME: Místní hovory ........................... 120+60 Meziměsto a mobilní sítě v ČR.... 60+30 Internet 2002 .............................120+60 Mezinárodní hovory .................... 60+1
0 0
možnosti

Tomáš

11. 5. 2002 21:48
Re: Účtování u Českého Telecomu

Měl jsem za to, že Telecom účtuje na mobilní sítě - tj. při krátkém hovoru z většiny předplacenek/tarifů se mi vyplatí zavolat z pevné linky místo volání na konkurenčního operátora. Ale mrknul jsem se na stránky Telecomu a máte pravdu - změna od 1. února - první minuta se účtuje celá !

Ještě připomínám, že Telecom účtuje vyšší poplatky za volání do cizích mobilních sítí - v případě Německa, Rakouska a Polska je to až téměř dvojnásobná cena. Dříve to dělal taky, ale nikde to neváděl :-) Oč férovější mobilní operátoři.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V květnu se zřejmě vrátí ikonická Nokia 3210, kdysi to byl přelomový model

24. března 2024  8:01

Současný vlastník značky Nokia na poli mobilních telefonů, firma HMD (Human Mobile Devices –...

Banka spustila mobilní datové balíčky. Funguje to i zákazníkům z Česka

26. března 2024  12:06

Virtuální banka Revolut spouští virtuálního celosvětového operátora. Zákazníci si mohou kupovat...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z bídného začátku roku se radují. Vypadá to na velký návrat

21. března 2024  7:02

Zřejmě to vypadá na velký návrat. Huawei začíná drtit své domácí konkurenty, přitom jeho produkty...

Trvalo to. Nový nejlepší fotomobil světa konečně koupíte i v Česku

26. března 2024  7:02

Konečně nastává situace, že nejlepší fotomobil v žebříčku DxO Mark je dostupný i na našem trhu....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pochlubili se, že se pochlubí. Značky ze sebe dělají slibotechny

25. března 2024  7:02

Jedním z trochu nečekaných trendů veletrhu MWC v Barceloně se stala oznámení o tom, že firmy nějaké...

Toho telefonu je pouze pro Čínu škoda. Udělal by parádu i u nás

28. března 2024  12:06

Xiaomi má nový trhák. Model Civi 4 Pro trhá předprodejní rekordy, ale jen na domácím čínském trhu....

U foťáků se blýská na lepší časy, naznačuje výsledek testu nového xiaomi

28. března 2024  7:02

Čínská značka Xiaomi trochu na poli fotomobilů v uplynulých letech tápala. Ukazuje to mimo jiné...

Kartónek Steva Jobse se vydražil za neuvěřitelnou sumu

28. března 2024

Vizitku slavného ředitele společnosti Apple si někdo pořídil za pořádný balík peněz. Přidanou...

Smartphonům od Googlu raketově rostou prodeje tam, kde kraluje Apple

27. března 2024  7:02

Prodeje smartphonů Pixel od Googlu se mohou pochlubit neskutečným nárůstem prodejů. Tedy prozatím...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...