Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaký je váš názor na současné spory mezi mobilními a pevnými operátory? Očekáváte, že se po dohodách

Český Telecom a Český Mobil dluží Eurotelu a RadioMobilu téměř dvě miliardy korun. Operátoři se totiž nedokázali dohodnout, kolik si budou navzájem za hovory mezi sítěmi platit, a tak si každý účtuje poplatky podle svého. Výsledkem je, že nikdo téměř nic neplatí a v účetnictví firem jsou zanesené peníze, které nikdo nezaplatil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr Valkoun

czfree
Jestli jste z prahy,podivejte se na http://www.czfree.net. Bude se vam to libit, je to internet 30kbps zdarma pres mikrovlne spojeni,rychlejsi za priplatek
0/0
21.6.2002 23:11

Zruste CTU, kdyz je nesvepravny
Takovy urad, jehoz rozhodnuti lze zvratit podanim zaloby je na dve veci. Pritom je zcela evidentni, ze spory v neprospech ET nebo RM resi vlekle, spory v neprospech OS a alternativnich operatoru zase velmi svizne. Svine podplaceny, neni co dodat!!!
0/0
7.5.2002 10:05

jupík

propojovaci poplatky

Zajimalo by me, proc jsou propojovaci poplatky z pevne site do mobilni vyssi nez poplatky z mobilni do mobilni?

Vsude se to pise a navic s takovou samozrejmosti, ze se nad tim nikdo nepozastavuje a pritom  nikde nevidim duvodneni...

Osobne se domnivam, ze propojovavi poplatek by mel by jen jeden - z libovolne site do libovolne - aspon by nebyly spory, kolik kdo ma komu platit...

0/0
28.4.2002 10:06

Martin

Re: propojovaci poplatky

Já nevím, kde jsi to četl, já jsem to nikde nečetl. Naopak, domnívám se, že jsou stejné poplatky z pevné i mobilní sítě. Rozdíl je pouze v tom, že mobilnímu operátorovi se tyto poplatky zase vrátí z příchozích hovorů, protože za ně dostane tolik, kolik platí za odchozí. Pevným se to nevrátí, ti dostanou nějakých 50 halířů.

Proto, mají li Pegas s eurotelem vyvážené hovory mezi sebou, vyhovují jim vysoké poplatky, protože sami sobě nic neplatí, ale odírají pevné sítě. A Oskar, který musí být levnější, musí nabízet odchozí hovory do cizích sítí levněji než propojovací poplatek. Příchozí měl dříve diskriminačně zablokované dvojnásobnou cenou u Eurotelu a Pegasu. A navíc se k němu nahrnou hodně volající zákazníci, na kterých moc nevydělá (např. karty do GSM bran používané hlavně na odchozí provoz).

Proto se tem 2 vyplatí drzet cenu vysoko a pevne a Oskar chteji cenu snizit.

0/0
29.4.2002 13:31

Re: Re: propojovaci poplatky
Diky za vysvetleni. Akorat jak Et+Pg  zduvodni tak vysoky propojovaci poplatek - prakticky tak vysoky, jako uctuji svemu zakaznikovi cely hovor (tj. PG->Et ci ET->PG)?
0/0
3.5.2002 20:17

Martin

Re: Re: Re: propojovaci poplatky

Jak? Jako obvykle. Kecama o své "kvalitní síti", "mnohem dražší síti", "mnohem vyšším investicím do stavby sítě", které jsou nepravdivé. Víme, že všechny sítě jsou srovnatelné, dokonce ve městech vede v qalitě podle průzkumu VUT v Brně Oskar.

No, a pak samozřejmě něco půjde do kapes státních úředníků, kteří by mohli snížit propojovací poplatky, aby to nedělali.

0/0
6.5.2002 19:34

Luboš Bakla

diskuze naživo
Chcete se zúčastnit diskusní akce na téma mobilních sítí z hlediska uživatele? Používáte mobil v síti OSKAR nebo EUROTEL? Pokud je Vám 30-50 let a budete 2.5. 2002 v centru Brna, máte navíc možnost za účast dostat zajímavou finanční odměnu. Volejte na 0602369387
0/0
26.4.2002 12:57

Vena Smutny

Stadnik je B L A Z E N nebo zaplacenej
Pokud tohle cte nekdo na CTU nebo p Stadnik samotny, rad bych mu vzkazal: JSTE CUNE a mate bordel v hlave. Bezte do blazince nebo za Salzmannem na Bahamy.
0/0
26.4.2002 12:31

Vena Smutny

Stadnik je B L A Z E N nebo zaplacenej
Pokud tohle cte nekdo na CTU nebo p Stadnik samotny, rad bych mu vzkazal: JSTE PRASE a mate brodel v hlave. Bezte do blazince nebo za Slazmannem na Bahamy.
0/0
26.4.2002 12:29

Tom

dohoda
Že se nedohodne ČT s Radiomobilem bych ještě chápal, ale že se nedohodne ani s Eurotelem jehož je ČT většinovým vlastníkem je dost podivný.
0/0
26.4.2002 8:50

Tojejedno

Proc ma na teto strance reklamu Eurotel, nemel by byt spise v nadpise ?
Proc ma na teto strance reklamu Eurotel, nemel by byt spise v nadpise ?
0/0
17.4.2002 9:04

Rostislav Kocman

Re: Proc ma na teto strance reklamu Eurotel, nemel by byt spise v nadpise ?
Eurotel má v tuto chvíli reklamu na všech našich stránkách, které jsou články. A má ji tam proto, že si ji pro tyto týdny koupil.
0/0
18.4.2002 17:56

TomCat

Bilance plateb za propojeni a pocet zakazniku
na sobe VUBEC nezavisi. Nesirte prosim bludy! Jde o to zda-li maji zakaznici Oskara vice prichozich ci odchozich hovoru. A co vim o U&A u mobilu, tak je to vetsinou dost stejne - kdo nevola tomu nikdo nevola.
0/0
16.4.2002 20:39

Rostislav Kocman

Re: Bilance plateb za propojeni a pocet zakazniku
Závisí. Naopak samotné množství příchozích a odchozích hovorů neříká vůbec nic - důležité je, do a ze kterých sítí ty hovory jsou. Tedy jsme opět u počtu zákazníků v různých sítích a o poměru volání.
0/0
18.4.2002 17:52

Josef Šumfrle

Bohužel stále v naší zemi máme málo operátorů na to, aby zde mohl fungovat trh
nic víc, nic míň...
0/0
16.4.2002 15:19

MJ

Tomu neuvěřím...

 Ceny za volání že by se měly snížit???

  

Tak to je opravdu k smíchu...

0/0
16.4.2002 14:22

Pavel

ALS a prenostitelnost cisla

S prichodem liberalizace trhu a moznosti volby operatora +prenositelnosti cisla, ktera by mela platit i pro mobilni operatory bude mit Eurotel + Radiomobil jen ubytek zakazniku.

Po zavedeni ALS bude pro Eurotel & Radiomobil dost neprekonatelna predstava mit na SIMkarte Oskara tato cisla.
Line1:77xxx
Line1:602 n. 603 n. 72x n.073x

S pozdravem,
Pavel

0/0
16.4.2002 11:34

Rostislav Kocman

Re: ALS a prenostitelnost cisla
Přenositelnost čísla neplatí pro mobilní operátory. Alespoň podle současného telekomunikačního zákona.
0/0
16.4.2002 13:17

Vojtěch Cham

Re: Re: ALS a prenostitelnost cisla
Co to znamená neplatí??? Skutečnost je taková, že Eurotel a Radiomobil prolobovali znění zákona, který nařizuje přenositelnost čísel pouze pevným operátorům. Zákan neříká nic o tom, že by přenositelnost čísel nemohla být i mezi mobilními sítěmi. Stačilo by, aby to stanovil prováděcí předpis a bylo by to ... co takhle zatlačit na MDS, aby v zájmu spotřebitelů takovou vyhlášku vydali a bez ohledu na to, že to zákon taxativně nestanoví, aby přenositelnost mobilních čísel podpořili. Já jsem pro ... a půjdu první do průvodu do průvodu s transparentem ZA PŘENOSITELNOST ČÍSEL MEZI MOBILY
0/0
16.4.2002 16:04

Karel Pavlik

Re: Re: Re: ALS a prenostitelnost cisla

Dobry den,

libi se mi Vase razance. Shodou okolnosti je dneska na MDS sezeni k pripominkam k novele zakona o telekomunikacich. Spatna zprava je, ze prenositelnost mobilnich cisel tam neni. Dobra zase je, ze se snad podari lepe upravit alespon prenositelnost mezi pevnymi operatory, aby mohla zacit fungovat.

Zdravi Karel Pavlik

0/0
17.4.2002 1:05

Martin

Návrh propojovacích poplatků

Rozhodl jsem se, že ČTÚ zadarmo pomůžu a vypočtu za něj propojovací poplatky. Nic za to nechci.

Hovory Paegas-Paegas pro nejvyšší tarify jsou za 2 Kč/min, při propojení z pevné linky uskuteční Paegas jen polovinu z tohoto hovoru, tedy 1 Kč/min. Podobně u ostatních operátorů.

Navíc tyto tarify jsou pro velké zákazníky, ale Telecom je v tomto případě určitě jedním z největších zákazníků Pegasu vůbec.

0/0
16.4.2002 10:21

Vylijem Ujetý

Výpočet podle Enronu

 Myslím, že je to jasný a z článku to jasně vyplývá:

"Eurotel si totiž nechal na základě metody pro výpočet propojovacích poplatků zveřejněné ČTÚ spočítat poplatky do své sítě. Poradenská společnost Andersen dospěla k částce 4,80 Kč za minutu, na kterých Eurotel trvá."

Určitě se jedná o společnost celým jménem Arthur Andersen , která je dostatečně známá z falšování účetných (a jiných) dokladů v U.S.A. - viz krach amerického energetického gigantu Enron .

Takže má Eurotel ty nejlepší  spojence a na jeho "výpočet" můžeme zapomenout ... 

0/0
16.4.2002 10:21

Martin

ČTÚ

Je zajímavé pozorovat, jak dlouho trvá ČTÚ vydat rozhodnutí o propojovacích poplatcích, ale když se Oskar dohodne s Telecomem, že jeho hovory půjdou do Eurotelu a Pegasu přes něj, tak jak rychle to dokáže zakázat. I když to je podle mě normální, každý může vést své hovory do jiné sítě přes koho chce, pokud sítě nejsou propojené, tak je to i jediná možnost. Navíc celá naše slavná liberalizace není o ničem jiném než o tom, jak volat z telecomu na telecom přes jinou síť. A jak rychle se vyjádřil k volání na mobily z alternativních pevných sítí pomocí GSM bran. A jak dlouho mu trvalo, než zjistil, jestli není Oskar diskriminovaný konkurencí, když hovor na Pegas z Eurotelu stál kolem 6 Kč a na Oskara 15?

Ten úřad je asi naprosto neschopný, brání silné proti slabým a proti zákazníkům. Proč ho platíme z daní?

0/0
16.4.2002 10:17

Fido

Re: ČTÚ
Naprosto souhlasim. CTU rozhodne neni nezavisly regulator. Druha vec je, ze Eurotelu a Radiomobilu neni vubec nic do toho, odkud hovor, ktery prichazi ze site jednoho operatora (Telecomu) zacal (Oskar). Pro ne to je proste prichozi hovor z jedne site a za tento hovor dostane propojovaci polatek. Vubej je nemusi zajimat, zda tento hovor zacal v teto siti nebo uplne nekde jinde a uz vubec nic jim neni do toho, kolik za to operator teto site dostal a zda na tom vydelal nebo prodelal. Proste jim nic neni do toho, jak jina firma podnika a hospodari prave proto, ze je to jina firma.
0/0
26.4.2002 10:53

Martin

Špatný nadpis
Nadpis článku je sprostý. Správně by měl být "Někteří mobilní operátoři ..." nebo rovnou "Eurotel a Paegas ...."
0/0
16.4.2002 10:10

pozirac kretenu

Re: Špatný nadpis
A hele, oskar/socka se ozvala.
0/0
26.4.2002 12:38

Re: Re: Špatný nadpis
Chudinko ...
0/0
29.4.2002 13:32

Martin

Poplatky

Podle mě Telecom v tomto případě dělá málo. Jestliže chce snížit poplatky, tak ať nastaví rozdílné ceny pro volání do rozdílných mobilních sítí podle toho, jaký má která síť poplatek.

Pokud chce např Eurotel 5,50 /min a Oskar 3/min, tak ať dá telecom volání na Eurotel za 7, a na Oskara za 4,5. Na obou on sám vydělá stejně, a zvýhodní toho, kdo je levnější. A např. velké podniky si to pak už spočítají a rozhodnou se, zda je ještě pořád dobré, aby celé vedení používalo Eurotel...

0/0
16.4.2002 10:08

Vylijem Ujetý

Trh přece vše vyřeší !?

 Klid, neviditelná ruka trhu přece vše vyřeší ...

 Navíc, v ČTÚ jsou taky jenom lidi, kteří časem mohou pracovat jinde ...

0/0
16.4.2002 9:45

b.stanik.t

Propojovací poplatky

Nějak mi není jasné proč se všichni bouří, když che ČTc vybírat propojovací poplatky 60 halířů za minutu a zároveň je všem jedno, že musí platit ostatním 4,90 korun za minutu?

 

Je to až udivující. Z Pegasu volám teď do pevné sítě za 2,50 Kč, kdežto z pevné na pegas 6,40 Kč.

 

Telecom je komunistický monopol - taková věc by se měla zrušit. Pryč s TELEKOMEM - tím vydřiduchem.

Nemohu pochopit, proč i ČTc nemůže udělat volání na mobil také za 2,50 Kč za minut a okrádá nás néjméně o 2,40 Kč.  (2,50 + 2,40 = 4,90)

0/0
16.4.2002 9:25

Martin

Re: Propojovací poplatky

> > Nemohu pochopit, proč i ČTc nemůže udělat volání na mobil také za > > 2,50 Kč za minut a okrádá nás néjméně o 2,40 Kč.  (2,50 + 2,40 = 4,90)

Přečti si článek ještě jednou, asi jsi mu vůbec nerozuměl. Tam to všechno je.

0/0
16.4.2002 10:03

b.stanik.t

Re: Re: Propojovací poplatky

Možná si lépe přečtěte můj příspěvek.

Muselo by vám být jasné, že v něm používám velice populární obracení skutečností proti ČTc, jak se tomu děje v poslední době od příznivců Aliatelu.

Legrace musí být!

0/0
16.4.2002 10:24

Rx 007

Boha jeho
Xakru uz me nebavi dotovat v hovornym nebubrelej aparat Eurotelu a Pekace. K cemu je CTU, kdyz jeho rozhodnuti vsichni ignoruji. Jak znam nase soudy, tak se minimalne dalsi rok nic nezmeni a ti dva se budou schovavat za odvolani a odvolani a kazdy den na tom vydelavat peknej balik. V clanku byla, ale opet zase jedna (dle meho nazoru) blbost. Pro propojovaci bilanci prece nezalezi prece na tom kolik ma Oskar zakazniku, ale na tom jestli jeho prumerny zakaznik ma vic prichozich nebo odchozich hovoru. Na poctu zakazniku to prece vubec nezavisi. Predpokladam ze Oskar ma vice odchozich hovoru kvuli levnejsimu hovornemu - tj. lidi vice volaji - a tim samozrejme stoupa i objem hovorneho ven z domaci site. Napr. kdyby meli jen 10 zakazniku, kteri hovory hlavne prijimaji, tak by na pripojovacich poplatcich vydelavali.
0/0
16.4.2002 8:26

Goob

Re: Boha jeho
Věřte mi, že kdyby měl Oskar stejně zákazníku jako T-Mobile a Eurotel, že by řval stejně, jako řvou dneska tito dva. Takhle to vypadá, že Oskar je ten hodný operátor, který se zajímá o své zákazníky, ale mít o dva melouny více zákazníku, je to úplně stejné, to mi nevyvrátíte...
0/0
16.4.2002 9:55

Rx 007

Re: Re: Boha jeho
Verim, ale dneska je nema, takze se musi snazit.
0/0
16.4.2002 11:13

Vojtěch Cham

Re: Re: Boha jeho
Vyvrátím ... pokud by Oskar měl 3 miliony zákazníků, tak by na tom byl za stávajících podmínek, kdy je přemrštěně vysoká cena propojení ještě hůř. Skutečně nezáleží na počtu zákazníků, ale na tom, zda je jim voláno, nebo zda volají mimo síť oni. A pokud to Eurotel a Radiomobil podpořili ještě diskriminačními cenami pro volání do sítě Oskar ... tak si sami nasrali do gatí. Nyní se jim to vrací tím, že je Oskar nepodporuje ve vysoké ceně za terminaci v mobilních sítích. Pokud by totiž byli všichni mobilní operátoři vůči ČTÚ jednotní, tak by toho ani nezávislý regulátor příliš nezmohl. Takhle je to však trochu jiné a ČTÚ pouze němě přihlíží prodlužovací taktice dvou mobilních molochů.
0/0
16.4.2002 15:19

TLC

Změní to konečně někdo ?
ČTU - Člověka To Udivuje :-) No to už bude jak Finanční úřady. Na malé ryby dělají bububu, ale jak mají jít po velké rybě tak ejhle - problém. Prostě je už vidět ta liberalizace trhu :-/
0/0
16.4.2002 8:16

tomiik

super
Výborný článek, autor zaslouží pochvalu...Jednoduše a stručně vysvětlena problematika.
0/0
16.4.2002 7:40

Tomket

Byrokrati
 K čemu je regulátor, jehož rozhodnutí jsou v praxi jen jakýmsi doporučením.
0/0
16.4.2002 0:24

Jaroslav Janda

Re: Byrokrati
Take dost dobre nechapu urad, ktery bud vubec nedokaze rozhodnout, nebo pripadne kdyz rozhodne, tak nedokaze sve rozhodnuti v REALNEM CASE prosadit. Nekdo je tu evidetne za blbce, na ktereho kazdy kasle. Pokud se ma vzdy rozhodovat u soudu, tak snad ani CTU nepotrebujeme. Opet jedna typicka ukazka absolutniho bordelu v teto zemi!
0/0
16.4.2002 8:09

Tomáš Kapler

Re: Re: Byrokrati

<trochu offtopic>

souhlasím, je to obecná chyba našeho práva. Jestli je řečeno, že v případě nedohody rozhodne ČTÚ, tak by to tak mělo platit a jestli se to někomu nelíbí, může se soudit, ale než soud rozhodne jinak, mělo by platit to co je v zákoně. Stejně tak když je někdo odsouzen soudem menší instance, měl by automaticky sedět a odvolání podat z vězení. Ale hlavně by to mělo být jako v cizině a soud by měl začít rozhodovat hned druhý den (u malých trestných činů) a do měsíce ve velkých kauzách ala tahle. A to že je někdo nepřítomen by nemělo mít vliv na to, jestli se soud koná nebo ne.

Takhle se všichni neustále odvolávají, onemocní, atd. Nelze se vymlouvat, že by rychlejší řízení soudy nezvládly - myslím právě naopak, protože by jim ubyla spousta práce kvůli takovejmhle parchantům.

0/0
16.4.2002 10:58

Vít Burda

Re: Re: Re: Byrokrati
Jak krásné, když člověk čte, to co sám cítí. Jen bych to tak nenaformuloval. Jenže to by nejdříve musela projít alespoň soudní reforma v parlamentu (naši právem volení zástupci se k tomu nějak nemají), musela by být možná nějaká kontrola souců (nechci omezovat jejich pravomoci jako nezávislé moci, ale zdá se mi, že kárné prostředky  vůči soudcům nefungují, tak jak mají) a vlastně by to chtělo vymyslet úplně jiný systém
0/0
16.4.2002 18:22

Oskar

Re: Re: Re: Re: Byrokrati
A kde jinde by se Ti byvali clenove Kontrolni odposlechove sluzby a Ti co dovolovali pred rokem 99 radiomaterske zkousky jenom nekterym asi uchazeli o praci.
0/0
26.4.2002 8:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.