Diskuze

Co říkáte na výsledky operátorů za rok 2001? Patříte k těm uživatelům, kteří používají mobil jen v n

Mobilní operátoři se předhánějí v tom, kdo má více zákazníků a kdo se na určitou metu dostal rychleji. Tržby jim také rostou. Jenže rostou i náklady a klesá průměrný příjem z jednoho uživatele. Laicky to znamená, že utrácíme méně za volání a esemeskování. A to by mohlo některým operátorům přidělat problémy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hekerle Vitezslav

6. 5. 2002 16:20
Nechci rypat do pana autora, ale jeho interpretace vysledku je podivna... a to znacne. Uvazujete treba nad tim v jake cilove skupine obyvatelstva se pohybujete? Kdybyste statistiku udelal v roce 1996 nebo 97, tak je zrejme, ze by cisla byla jeste znacne vyssi. Jenze predevsim proto, ze v te dobe se jednalo jen o par bohatych? A ze dnes maji mobil i stredni a nizsi vrstvy - a tedy lide, kteri by uvedene castky nikdy zaplatit nemohli? Zkuste si prostudovat zaklady ekonomiky a penetrace trhu, vase clanky budou mit nepochybne vetsi smysl... mimochodem... zkuste nekdy porovnat 20 let stare BMW a dnesni VW Polo. VW polo bud temer urcite vest ve vetsine veci ktere si vymyslite - a je presto levnejsi nez BMW se srovnatelnou vybavou pred dvaceti lety... cim to asi bude?
0 0
možnosti

Radek Pirochta

18. 4. 2002 20:34
Strategie
Mobilní operátoři měli jednoduchou taktiku - přitáhnou zákazníky, naučit je žít s mobilem - tj. vytvořit mobilní životní styl. Oskar už měl vybudováno, a proto se začal prosazovat přes paušály. Samozřejmě nejsou k dispozici přesná čísla, ale určitě Oskar má v současné době nejlepší poměr na našem trhu paušály:předplacené karty. Na přejití na paušály může mít vliv například skutečnost, že by se přijal zákon o povinné registraci mobilního telefonu (ano, dá se do zaregistrovat na houmlesáka, ale jde o globální pohled), a druhým krokem bude zavedení paušálů. Osobně očekávám znevýhodnění předplacených karet vůči paušálům do dvou let.
0 0
možnosti

Milan

18. 4. 2002 18:00
Akce volani o vikendu za korunu

 nemohu souhlasit  s autorem ze nabizenim akce volani o vikendu za korunu se snizuje financni bilance. Tato volani jsou pouze v ramci site tj bez propojovacich poplatku a v dobe kdy je zatez site minimalni a je k dispozici dostatecna volna nevyuzita kapacita. Takze naklady operatora na tato volani jsou skoro nulove. A v pripade ze nabidne operator cenu 1 kc misto 2,7 Kc tak rozdil zisku se mu vrati v celkovem poctu vsech provolanych minut.

 

0 0
možnosti

Honza Kříž

18. 4. 2002 14:57
Nesouhlasím (teda jen s 1 maličkostí)
"Pokud by totiž nemuseli nabízet akce typu volání o víkendu za korunu a snižovat aktivační poplatky, vypadala by jejich finanční bilance mnohem lépe." Právě že spousta lidí o víkendu provolá o spoustu víc, protože je to levnější... Schválně se jich zkuste zeptat, až budou mít konkrétní výsledky... :o))) Jinak je článek velmi zajímavý a dobře udělaný - díky.
0 0
možnosti

Mr.No

18. 4. 2002 12:47
Nejen ARPU
Není to jen o ARPU (a tedy o příjmech) ale i o výdajích opráturů na vlastní provoz. Porovnejte provozní náklady operátorů a vyjde vám že při klesajícím ARPU E a P(T) budou mít ve střednědobém horizontu problémy z čeho financovat drahá Call centra a rozvoj sítě, mnoh tis. zaměstnaců, a pod. Co se týká provozu UMTS tak první zákazníci budou muset uhradit pořádný "bonus" operátorům a by si někdy na tu licenci vydělali. Mezitím příjde 4 generace a někteří budou ještě splácet tu 3, žel střídání generací je čím dál tím rychlejší :(
0 0
možnosti

Jirka;

18. 4. 2002 12:23
Za pokles zisku si operátoři můžou sami
Dodnes jsem nepochopil, proč ET a PG začali tak moc protěžovat předplacené karty (zvlášť PG) a přestali podporovat paušálisty. Člověku s tarifem u PG zbyla jen jediná výhoda: nepřijde o číslo (Click Box nepočítám). A to je trochu málo za ten opruz platit faktury a nutnost provolat volné minuty. Spousta lidí si rychle zvyklo na spoustu služeb zadarmo a naopak jim to půjde těžko. Peníze lidi mají (jen kolik lidi dají za přístroj - studenti s 6310 nejsou vyjímkou) a z pohledu operátorů nebylo nutné je takhle rozmazlovat. I když jako zákazníkovi se mi to líbí. :-)
0 0
možnosti

Jan

18. 4. 2002 21:37
Re: Za pokles zisku si operátoři můžou sami
Představa, že paušál je pro operátora výhodnější je pevně zakořeněná, ale podle mého názoru mylná. Tvrzení o zaručeném příjmu na první pohled vypadá rozumně, jenže statisticky vzato přece nikdo váženě nečeká, že lidé najednou přestanou kupovat kupony. U předplacenek dostane operátor navíc zaplaceno i několik měsícu předem, nemusí posílat faktury, udržovat smlouvy a vymáhat nedoplatky. Proto jsou taky předplacenky levnější. Fixní náklady na jednu předplacenku jsou tak malé, operátor může klidně žít s malým ARPU a nic mu nehrozí.
0 0
možnosti

mowla

18. 4. 2002 10:06
Interpretace
Nevím, nejsem odborník ekonom, ale časový průběh ARPU by bylo možno zhodnotit také jinak: - ET na trhu sám, kdo chce mobil, musí mít ET - příchod RM poněkud rozvířil zatuchlé vody mobilní komunikace, ale cenová politika operátorů se výrazně nemění - přesto oběma op. vytrvale klesá výtěžnost (domnívám se, že jde o jev způsobený stále větší penetrací mobilů mezi skupiny nevolajících, ale na příjmu jsoucích) - příchod ČM zamíchal s dosud jasnými pravidly cenové politiky operátorů více než výrazně (aktivace 0,-; pre-paid jen za cenu kreditu; Slyším vás; Dohoda...) - takže jeho SIM si pořídila, třeba jaksi "pro jistotu" spousta lidí - a ti si teď zvykají i něco utratit - což je vidět na sice nízkém, ale oproti loňsku přesto o téměř 100% vyšším ARPU Jsem zvědav, která prognóza se potvrdí při zveřejnění ekonomických výsledků příští rok.
0 0
možnosti

Pavel

18. 4. 2002 9:16
tabulky
Neskodilo by lepe popisovat jednotlive tabulky (napr. tak, aby davaly smysl samy o sobe a clovek nemusel jejich vyznam hledat v textu...)
0 0
možnosti

Slonik

18. 4. 2002 1:05
ARPU
To že má Oskar nižší ARPU bude způsobeno "výherními" tarify. Zajímavější by bylo výsledky očistit právě o uživatele s tarifem Slyším vás (no ale kdo ví kolik jich je a jaké jsou z nich tržby ...). Na skutečné srovnání tedy ještě dva roky čas. Sám používám tarif Dohoda s Oskarem (účet cca. 800-1500 /měs) a služební Paegas (tarif 80). To že ET nebyl v době budování GSM sítě ve ztrátě mě nepřekvapuje. GSM síť budoval ET v době, kdy měl na trhu monopol a tomu odpovídala i cenová politika (možná by stálo za to publikovat historický vývoj cen u jednotlivých operátorů). Zajímavé by bylo třeba srovnání se Slovenskem (tam to bylo dost na nic, ale Orange vcelku rozhýbal stojaté vody), kde jsou třeba u vyšších tarifů Orange (500 a 1000 volných minut) večerní (20:00-06:00) a víkendové hovory do vlastní sítě zcela zdarma, účtování po vteřinách (od první vteřiny) atd.
0 0
možnosti