Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uvažujete o odhlášení telefonu? Jaké jsou vaše zkušenosti s odhlašováním telefonní linky?

Po ohlášeném zdražení cen tarifních programů Českého Telecomu se zvýšil zájem o podmínky, za jakých lze zrušit pevnou linku od tohoto operátora. V souvislosti s tím se také vyrojily fámy o tom, jak je zrušení linky drahé a komplikované. Zjistili jsme, jak je to doopravdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karel

formulář
Scháním formulař pro zrušení pevné linky,poradte jestli nejsou někde ke stažení na netu dík
0/0
20.9.2002 8:25

Napis prosim nejakou adresu, kde ta nabidka internetu za 277,- je.
0/0
10.1.2002 8:50

Vojtěch Cham

Přetížená linka 0800-123456
A přitom stačí si pouze připravit včas písemnou žádost, ve které se odhlásí účastnická stanice jednostrannou výpovědí a je to bez čekání. Potom již stačí pouze ignorovat došlá vyúčtování a dodatečné urgence, snahu Telecomu doúčtovat si penále za nezaplacení, atd... Kdo odešle balíčkem i telefon, který měl jako součást služby, tak má i po starosti s čekáním, kdy si technik přijde telefon vyzvednout k němu domů. Stačí však do oznámení o výpovědi uvést, že telefonní přístroj je připraven k vyzvednutí a že požadujete písemné sdělení, kdy si jej technik Telekomu přijde vyzvednout. Pokud se Vám ve stanovené slůtě nikdo k vaší žádosti nevyjádří, máte doloženo, že jste měl snahu starý telefonní aparát vrátit a nikdo vás nemůže žalovat pro neplacení nájmu z přístroje.
0/0
9.1.2002 15:08

Ales

Co se vam nelibi. Po precteni clanku v MfD budeme jeste radi u Telecomu. Pokud tzv. alternativni operatori jiz ted rikaji, ze se jim nevyplati zakaznik s mensim mesicnim vynosem nez 4000,- Kc, tak o cem tady chcete debatovat. Konkurence nam malym zakaznikum rozhodne slevu neprinese.  A kdo nam asi jiny poskytne na dratech Telecomu "levne" ADSL ? A kde jsou levne lajny na FWA 26GHz ? A tak by se dalo pokracovat. O nejakem bezdratu v nekoordinovanem pasmu se da mluvit mozna v Pardubicich, ale Praha, Brno, Ostrava a jina vetsi mesta jsou bez sance.

Telefon rusit nebudu, ono to zdrazeni neni zas takovy drama. A jak je to v ostatnim svete - altern. operatori se rodi a umiraji, ale Telecomy stale zustavaji. A u nas to nebude asi jinak.

 

0/0
8.1.2002 21:36

Josef

Telekom

Josef

 

Nejsem spokojenej s nabitkami telekomu

0/0
8.1.2002 10:01

Drak
Ne správně je jen 10x0,55 a pak pořád za 0,25 (tarif Standard) nebo 0,23 (tarif Internet). Plyne z toho však jedna zajímavá věc, zatímco do konce ledna můžete být na internetu za 15.60 Kč 67 minut a 19 vteřin, od 1.2.2002 za ty samé peníze jen 50:23 (tarif Standard) nebo 53:54 (tarif Internet). To jsou ale K****Y!!!
0/0
7.1.2002 20:23

Honza Kobik

PriTel
Co si nastavit PriTele na cislo pro pristup na internet? Nemyslim 097, ale na normalni tarif, tim by se dalo taky neco usetrit, hlavne ve spicce. Zkousel jste to nekdo?
0/0
6.1.2002 14:20

pierre

Re: PriTel
Nevim nezkousel jsem to, ale vis Ty, ze sluzba PriTel je zpoplatnena 29,-Kc/mesic?
0/0
7.1.2002 16:09

Honza

Re: Re: PriTel
ale ne u MAXI
0/0
7.1.2002 16:27

Marek

Jak je to s tím internetem??
Volal jsem na ČT a operátorka mi vyložila nové ceny za připojení k internetu tak, že se platí každá 1. minuta po deseti minutách za 0,55, pak je to 9x 0,23 a zase 1x 0,55, 9x 0,23 ..... tzn. cca 17kč/hod jak první hodinu, tak i 2., 3..... Dostal jsem správné informace??
0/0
6.1.2002 13:31

Johny

ztráta Telecomu
Jenom poznámku k tomu, že zdražením ČT ztratí spoustu zákazníků... Telecomu bude za to jenom rád, protože ztratí právě prodělečné klienty. Ty dvě stovky co ty lidi platili měsíčně nepokryjí nebo sotva pokryjí náklady na údržbu a opravy vedení atd... Každý kdo pracuje v telekomunikacích ví, že žádný z operátorů nestojí o obyčejné HTSky, bojuje se o firmy kterým připojují pobočkové ústředny. Jiná situace asi nastane, až se zavede služba volba operátora ale ze začátku ani tak o tyto obyčejné lidí nebude moc velký zájem. Teprve až konkurence hodně přitvrdí tak možná dojde i na nás obyčejné smrtelníky... ale paušály tu vždy budou, holt dráty hnijou...
0/0
6.1.2002 0:03

juzek

KDE JSOU TY LESY

277Kč /za mesic  neomezene!!! Óóóóóóóóó telecomeeee

Hybee kde žiješ ?

0/0
5.1.2002 20:33

Martin Žaloudek

Pronajmuté telefonní přístroje

Byl jsem odhlasit pevnou linku a bylo mi receno, ze pronajatý přistroj zatím ani nemusím vracet zpět. Že kdyby ho náhodou někdy potřebovali, že si pro něj přijedou. :-)

Telekom to má ale stejně spočítano. I když pevnou zruší 1/4 lidí, tak při takovém zdražení home Standard (který je asi nejrozšířenější), na tom pořád ještě vydělá.

0/0
5.1.2002 20:23

Havran

Pro ty z vás, kteří to skutečně zruší
Měsíc po zrušení můžete požádat o zpětné zapojení zdarma. Pak už je to zase za cenu nového zřízení. Já teda nespěchám. Uvidím, jestli se můj účet za únor zvedne oproti současnému průměru, který je kolem šesti - sedmi stovek. Jak jsem tak počítal (kredit, 3 čísla se slevou, drobné slevy na hovorném), nemělo by se to prakticky nijak projevit...
0/0
5.1.2002 1:09

juzek

Lumire

Lumire za 570 /mesic mam u dohody s oskarem 300 min volani (minut ne Kč !!!)  vypis volani a celou sluzbu na internetu podotykam zdarma -a co telecom  potřebiji Internet takže tarif HOME INET 399,Kč vypis dalsich 70 Kč Celkem 470,- bez jedine minuty volani jen za 13 hodin surfovani hezke stale se ti to zda levne

I tech 0,55 hal za prvnich 10 min na inetu takze zase zaruka ze mi to behem hodiny 4 spadne a propustnost 1- 3Kb/s  a nikomu to nebude vadit spiš naopak protože čím horší sít tim vic zaplatim Tomu říkáš podpora ?

 

0/0
4.1.2002 23:31

Lumír

Re: Lumire

Nevim, nevim, nechci nikoho ovlivňovat ale kolik lidí Vám na ten mobil zavolá z pevné linky, nebo i z jiných mobilních sítí. Výpis na připojení na internet si dělám sám zdarma pomocí SW Pokladna. Sedí to.

TELECOM se chlubil koncem loňského roku, že bude mít výpis na Webu. Nechám se překvapit.

Co se týče kvality připojení na internet. Asi patřím k těm šťastnějším, protože mi jede modem ( Microcom) 52 000 b/s. Zrovna teď jsem připojený už 2 hodiny a 15 minut vkuse. Spojení mi nepřerušuje. Minulý interní modem na jméno si nepamatuju mi padal. Teď mám klid.

0/0
4.1.2002 23:45

juzek

Ale co s tim ?

Jak s internetem to je muj duvod proc jsem jeste u telecomu!!!

Normalni volani si myslim zas tak nezdrazili,ale internet hruza jak jsem tu pani poslouchal budete mit pausal HOME INET za mizernych 399,-Kč k tomu si připlatite 360,-Kč k tomu a mate 13+25 h zdarma!!!  nekdo 750,- Kč ma zdarma. A to jsem jeste nikam nevolal !Jak to bude učtovano zapocata hodina nebo minuty celkem ? Nevite jak to vypada z bezdratem neco okolo 1000 Kč /mesic ? Kdy tu bude ta konkurence ? Jak si to predstavuji to budou natahovat kabliky znovu vsude?divny ne ?Jak na ty mrchy ?

Jestli to cte nekdo z telecomu dekuji za zlevneni tarifu mezimesto tech 5 haleřu se mi hrozne vyplati! A s temi 0,55 za prvnich 10 min taky chytry ,pri tom padani  pekne levne

0/0
4.1.2002 23:13

Petr

Platí to zdražení vůbec ?

Na webu ČTÚ je tohle

V Praze dne 20. prosince 2001

      Český telekomunikační úřad vydal dne 14. prosince 2001 cenové rozhodnutí č. 02/US/2001, kterým se stanoví podmínky při zpracování maximálních cen za služby, které jsou součástí univerzální služby poskytované společností ČESKÝ TELECOM, a. s. pro rok 2002. Jeho znění je uvedeno na této internetové stránce v rubrice Opatření úřadu a Aktuální informace.

      Tímto cenovým rozhodnutím ČTÚ neschválil konkrétní ceny za jednotlivé služby, které jsou součástí univerzální služby poskytované společností ČESKÝ TELECOM, a. s., pro rok 2002. O výši cen rozhodne Český telekomunikační úřad, po přezkoumání návrhu ČESKÉHO TELECOMU, a. s., vydáním dalšího cenového rozhodnutí.

0/0
4.1.2002 20:28

Lumír

Re: Platí to zdražení vůbec ?
Sháněl jsem tuto informaci dnes 4.1. v poledne a dozvěděl jsem se, že ČTÚ ceny asi podepíše začátkem příštího týdne. Ceny tedy oficiální ještě stále asi nejsou.
0/0
4.1.2002 22:28

Honza

kurvy zlodejsky
Vcera sem volal na Telekoumaky ze chci zrusit linku. Nejdriv me ta baba ukecavala, tak sem ji poslal nekam, ze to chci fakt zrusit. Pak mi vysvetlovala ze mi posle nakej formular, ten vyplnim, poslu zpatky, zrusej mi linku (k 31.1.), ale ZAPLATIM ESTE PAUSAL ZA UNOR, TJ. UPLNE ZA NIC, ZA DOBU, KDY UZ MI TELEFON FUNGOVAT NEBUDE! To mi pripada fakt jako vysmech...
0/0
4.1.2002 19:28

Kajk

unáhlenost

Předesílám že nejsem fanoušek ČTc, ale faktem zůstává: U pevných linek připojených na digitální ústředny nehrozí přetížení sítě, a v krizových situacích kdy budete potřebovat pravděpodobně volat nejvíce Vám bude mobil k ničemu. Naopak pevné linky se nevypínají, pokud není ústředna zatopena vodou.  

Krom toho, pokud si zruším pevnou linku, patrně si mnozí rozmyslí mi zavolat, neboť volání z pevné na pevnou je stále nejvýhodnější a ne každý oplývá financemi.

0/0
4.1.2002 18:28

Petr

Re: unáhlenost
Až vám jendou přijde účet na několikanásobek toho co jste platil do teď, který budete muset nejdřív zaplatit a teprve pak se s vámi bude někdo vůbec bavit o něčem jako reklamace (občan vs. stát, kdo asi vyhraje ?) tak pochopíte výhodnost mobilu a předplacené karty. Možná jste také zapoměl na to, že mobil nabízí trochu více služeb. K tomu jestli vám někdo zavolá, když má někdo mobil tak se spíš bude rozmýšlet nad voláním na pevnou linku, a těch lídí není díky cenové politice Telecomu vůbec málo ...
0/0
4.1.2002 19:41

Lumír

Re: unáhlenost + vysvětlení !!!!!!!!

Souhlasím, že reakce mnohých lidí jsou unáhlené. Kolik lidí mělo možnost podrobně si prostudovat nové cenové programy ? Podíval se někdo z nich na své telefonní účty za posledních pár měsíců. V případě, že platí průměrně 600,- Kč/měsíc, nevidím důvod proč si nezměnit cenový program na HOME MAXI PLUS za 499,- Kč, kde je volný kredit 280,- Kč. Paušál je tedy 219,- Kč. Zdražení ? Ano, ze 175,- je to o 44,- Kč. Na druhé straně možnost zvolit si bezplatně 3 telekomácká čísla, kde budu mít slevu na volání 15% ve špičce, nebo 10% mimo špičku. Levnější volání na mobily (za 6,30). Mezinárodní volání do sousedních zemí přes službu Xcall za 5,- Kč. Čerpání volného kreditu za hovory místní, meziměst., mezinárodní, na mobil i na Internet. Výsledek mi vychází stejný jako doposud.

Mám dojem, že Telecom zaspal s podáváním vysvětlení svých záměrů a to se mu zřejmě hrubě vymstí. Za pár měsíců tady bude konkurence a ceny budou muset jít dolů chtě nechtě. To je už ale pouze můj názor.

 

 

0/0
4.1.2002 22:20

Petr

Re: Re: unáhlenost + vysvětlení !!!!!!!!
Konkurence, kde ? Nevšiml jsem si že by snad někdo začal mohutně tahat dráty do všech možných koutů Čech. Takže je to asi myšleno pro podniky a chudák občan zase utře.
0/0
4.1.2002 22:38

Lumír

Re: Re: Re: unáhlenost + vysvětlení !!!!!!!!

Má prý to fungovat tak, že vytočením nějakého předčíslí se dostanu do sítě jiného poskytovatele a impulsy budu platit jemu ne Telekomu. Pravdou ale je, že paušál shrábne Telecom. To je asi ten pravý důvod zvýšení cen paušálů. Potřebují mít své jisté. Na to se dá ale reagovat tím, že si od Telecomu vezmu program HOME MINI za 190,- Kč ( má ale 2x vyšší ceny za volání ) a budu volat přes někoho jiného. Kdo si přípojku zruší už teď bude si muset pořídit přípojku od Telecomu novou. Ta ale nebude levná. Treď stojí okolo 3000,- Kč.

To už ale hodně předbíhám. Stojím si za tím, že rušení je nyní předčasné.

0/0
4.1.2002 22:55

Petr

Re: Re: Re: Re: unáhlenost + vysvětlení !!!!!!!!
Hm, jenže tady nejde o telefonování, na to si může každý koupit mobil, ale hlavně o to ty hnijící dráty v zemi využít trochu lepším způsobem - ASDL. Od Telecomu to bude samozřejmě cenově nepřijatelné, takže jde o to aby zde byla možnost aby je mohl použít někdo solidní.
0/0
5.1.2002 0:36

Inoy

Re: unáhlenost
V mnoha krizových situacích ovšem není pevná linka vůbec po ruce a pomůže mobil!
0/0
7.1.2002 14:04

CoTeK

Zruseni linky?! Zdrazeni ci zlevneni?!
Tak nejprve k clanku.Vypovedni lhuta pro zruseni tel. linky je mesic,ale ...... Napr. 19.12.2001 sem se dozvedel nove ceny a rozhodl se zrusit telefoni linku s tim,ze NECHCI zaplatit jiz novy pausal, ktery bude platny od unora.Jdu zjistovat podrobnosti ohledne zruseni linky a je mi sdeleno(nekolikrat),ze to nestihnu,protoze zadost o zruseni musi byt podana 10 dni pred zuctovacim obdobim.Tudiz podal-li bych zadost hned 19.12.2001 tak v platnost vejde az nekdy v lednu a pak mesic vypovedni lhuta a uz jsem v unoru a uz platim novy pausal. Takze tzn,ze to maj opet pekne spocitany! Dalsi veci je zda-li jde o zdrazeni ci zlevneneni.Jednoznacne ZDRAZENI, alespon internetu ano.Misto 15,60 Kč/hod 17 Kč/hod.Ano vim ze nasledujici hodina bude pak levnejsi,ale kdo bude pripojen 2 a vice hodin v kuse bude internetit nadmerne a stejne ho to vyjde draz. Nehlede na to, kde je podpora internetu ze strany Telecomu. No nic kdo na to nema at to zrusi,ze?Jak jinak.Mit doma telefon (pevny) je zrejme jen prepych.
0/0
4.1.2002 16:45

Nalim

Tak vám nevím

Já osobně jsem sice nezkoušel odhlásit pevnou linku, ale jak jsem si pročítal všeobecné podmínky je tam zajímavá věc v III Oddílu - Ukončení smluvního vztahu (strana 33), článek 1, odstavec 4.
"V případech odstoupení od Smlouvy uvedených v odstavci (2) a (3) tohoto článku z důvodů, které nenastaly na straně poskytovatele, je žadatel povinen nahradit poskytovateli škodu ve výši prokazatelně vynaložených nákladů ....."
Podle mě se tam najde skulinka pro určitý poplatek pokud někoho z našeho milého TELECOMU naštvete
Odkaz na všeobecné podmínky je: http://www.telecom.cz/dokumenty/pdf/vp_verejne_ts.pdf

0/0
4.1.2002 14:08

Jan Ludvik

Re: Tak vám nevím
no ja si myslim ze pri uvedeni duvodu "Nesouhlasim s cenovym vymerem" je chyba na strane TELECOMU a tim padem je tento odstavec irelevantni. Adler
0/0
4.1.2002 15:13

Jezevec

Odhlášení nestojí nic, ale ...
 ale opětné přihlášení ano. To už Telecom s cenou dávno dohnal i Eurotel s jeho aktivací.
0/0
4.1.2002 13:48

PB

Re: Odhlášení nestojí nic, ale ...
No co, když telefon odhlásí pan Josef Novák a za půl roku s rodinou zjistí, že telefon potřebují, tak půjdou ke konkurenci nebo se napíše na manželku!!!
0/0
4.1.2002 14:53

tajfun

Re: Odhlášení nestojí nic, ale ...
No logicky, protože u všech telefonních operátorů se musí kromě technického vystrojení linky u uživatele(telefon a vedení)a síě (ustředna) zavést také i billing a přidělit mu číslo za které již zaplatil ČTÚ. U mobilů se to projevuje tzv. aktivací SIM u operátora a cenu SIM jako takové. U předplacených sad je to vykoupené vyššími náklady na volání. P.S. je zajímávé jak se ve všech uvahách o zdražení zdůrazňuje že bude HOME standard stát 299 KČ ale již nikdo neříká, že bude automaticky zaveden paušál 90 Kč a zdarma lze zřídit službu PříTel levnějšího volání na 3 čísla o 15%. A kdo nechce vyšší paušál muže mít Home mini za 190Kč opět s 90 KČ paušálem po kterém však bude volat za draho. A už vůbec nikdo neporovnává skutečné náklady na pevnou linku-analog, ISDN a mobilní programy.Jak je to s internetem po různých mediích různých providerů a to nejen rychlost v kbit/s za Kč ale i garantování služby - např. doba odezvy aj.
0/0
4.1.2002 15:08

pepa

Re: Re: Odhlášení nestojí nic, ale ...
hele, tajfun - nejses ty nahodou zamestnanej v ...
0/0
4.1.2002 15:50

Petr

Re: Re: Odhlášení nestojí nic, ale ...

Ano, paušál 90 Kč tam je. Však oni příští rok zruší. Nebo nevíte, jak to chodí? Už to jednou udělali.

Právě skutečné náklady většina lidí porovnává, proto utíká, jak může. Nebo mě chcete namluvit, že mi nabídne ČTc alternativu k připojení na inet 277,- Kč měsíčně - nonstop, bez omezení dat, připojení rychlejší než ISDN?

Já svou linku byl zrušit už před Vánocema, bylo to stejně naprd. Abych řekl pravdu, i při starém paušálu. Další zdražení mě pouze donutilo vzít si do ruky faktury a bylo to jasné (i bez kalkulačky).

Jinak telecom potvrzuje staré přísloví, že kdo lže, ten krade. Podívejte se na jejich www stránky - tam se dozvíte, kolik máte v jakém programu "až" minut zdarma. O tom kdy, tak cudně pomlčeli.

Další zajímavostí je, že tam mají veškeré možné formuláře, jen ne ten na vypovězení linky. Prostě když je někdo kurva, tak až do konce.

0/0
4.1.2002 16:29

shalibaba

Re: Re: Re: Odhlášení nestojí nic, ale ...

A kde to roste, to pripojeni 277,- Kc mesicne??? Pokud bych mel tu moznost pripojeni na iNet od kudkoliv jinud, tak ihned jdu a pevnou linku u telecomu zrusim. Ale bydlim v mensim mestecku, kde neni zadny provider ani blba kabelovka a pochybuju, ze nekdy bude.....

Takze ja bohuzel u tech vydriduchu musim zustat a soukat data pres modem uzasnou prenosovou rychlosti 1 - 3 Kb/s.

pokud nekdo vite o lepsim pripojeni sem snim....

 

0/0
4.1.2002 19:50

hybee

Re: Re: Re: Re: Odhlášení nestojí nic, ale ...
Cirou nahodou jsem pripojen na internet asi stejnym zpusobem, jako kolega predemnou. Cili - jedna se o mikrovlnku na panelaku, bez casoveho omezeni, bez omezeni mnozstvi prenesenych dat, rychlost je 64 kbit - cena je Kc 277,-/mesic. Beha to nadherne a cena je bezkonkurencni  Poskytuji to Lesy Ceske republiky v Hradci Kralove (mozna i v Pardubicich)...
0/0
5.1.2002 5:30

Jaroslav Špunda

Re: Re: Re: Re: Re: Odhlášení nestojí nic, ale ...
V Olomouci se lze připojit přes kabelovou televizi, bez limitu za 999,-Kc/měsic,  rychlost 128 kbit.
0/0
5.1.2002 16:56

Petr

Re: Re: Odhlášení nestojí nic, ale ...

Ty ani nelžeš, ty říkáš jen polopravdu, ale jen v tom, co se ti hodí. Nevím, kdo ti dal informaci o tom, že "kdo nechce vyšší paušál muže mít Home mini za 190Kč opět s 90 KČ paušálem po kterém však bude volat za draho." 

Já už mám Home mini od loňského dubna, a paušálních 90 Kč je samozřejmě taky odečítaných "za draho", stejně jako další minuty po spotřebování této sumy.

Když ani ty jako zapřisáhlý zastánce Telecomu nejsi schopen to vyložit správně z jejich podkladů, tak co mají dělat ti, kteří mají rudé kruhy před očima, když vidí nápis Český telecom.

Petr

0/0
10.1.2002 10:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.