Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaké jsou vaše zkušenosti s navigačními službami českých operátorů?

Všichni čeští mobilní operátoři již nabízejí nějakou službu pro navigaci. Paegas má Navigátor, Eurotel Mobilního průvodce a Oskar provozuje Oskarkompas. Přestože jsou si podobné, rozdílů se najde dost. Pokusili jsme se zjistit, jak dobře fungují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SVB

WAP je uzitecnejsi

Na Paegas navigatoru mi vadi, ze i kdyz presnou polohu znam, nemam sanci ji zadat. To u WAPu jde. A pokud ji neznam, muzu si ji z WAPu zjistit pomoci databaze BTSek.

Zaver -  WAP:Toolkit  2:1

 

0/0
2.11.2001 16:16

Vrba

Lokator + pumpy
jen faktická připomínka - benzínová pumpa tam být nemusela, protože neplňuje ekolog. předpisy a bude fungovat jen do konce roku, což ovšem operátory neomlouvá jem mi řekněte, podle čeho budu hledat v 23 hod uprostřed lesa na totálně neznámé silnici s píchnutým kolem, protože jsem zabloudil, orientační bod, když jsem rád, že jsem ulovil signál.... Paegas vede, bez komentáře, nahlášení polohy pro ABA pak není problémem... (prakticky, jel jsem z Mariánských Lázní na Karlvarskou silnicema II a III třídy a tam mi byla mapa k ničemu, teda taková ta běžná, samá skála, vlak jezdil radši tunelem a cca 1 hodinu jsme přemýšleni kde jsme, to kolo umím vyměnit sám, ale na povolení potřebuju ocelovou trubku téměř pravidelně)
0/0
2.11.2001 10:45

Franta

PG Navigátor v otevřené krajině...

...v článku se o použitelnosti v otevřené krajině píše:

Také aplikace Paegasu ztrácí na použitelnosti, protože určení polohy je v místě s malou hustotou základnových stanic dost nepřesné (stovky metrů až kilometry).

Naopak! Podle mě je aplikace Paegasu v otevřené krajině jediná prakticky použitelná - jak chcete ručně zadávat někde na wapu svou polohu uprostřed lesa??? A to že je určení polohy nepřesné byť i o 500m uprostřed lesa přece vůbec nevadí...

0/0
1.11.2001 8:39

Luděk Zadražil

Re: PG Navigátor v otevřené krajině...

Máte pravdu, uprostřed lesa stejně mohu zadat maximálně nejbližší vesnici, možná nějaký hrad, v případě Eurotelu kopec, což znamená také značnou nepřesnost, klidně kilometry. Ale zadáte-li kopec, který je sice od vás tři kilometry, ale vy vidíte, kde, může vám pomoci následná rada od mobilu.

Ovšem uprostřed lesa se i přesnost Navigatoru může běžně pohybovat v řádu kilometrů. V každém případě, v lese bude asi vždy lepší vlastní orientační smysl a ideálně mapa.

Luděk Zadražil, Mobil.cz

0/0
1.11.2001 9:43

Ivos C.

Presnost Nokii u Navigatoru
Podle obrazku v tomto clanku soudim, ze jste Paegas Navigator zkousel na Nokii, ale podle tabulky uvedene v clanku http://www.mobil.cz/sluzby_paegas/paegasnavigator011023.html patri Nokie mezi mobily s horsi presnosti zjistovani polohy. Nebyly by vysledky Paegas Navigatoru jeste o neco lepsi, kdyby jste pouzili treba napriklad nejaky novejsi Siemens ci Alcatel?
0/0
1.11.2001 7:16

Prokop Vlašín

Re: Presnost Nokii u Navigatoru

Přesně tak, tohle je typické. Přestože redaktoři píší o tom, které telefony jsou vhodné a které méně, zvolí tu horší možnost. Ještě to mohli vylepšit nějakým singlebandem aby řeč nestála.

Ach jo, chlapi ...

0/0
1.11.2001 10:42

Rostislav Kocman

Re: Re: Presnost Nokii u Navigatoru

Nokie patří mezi nejrozšířenější mobily u nás. Těžko budete vysvětlovat jejich majitelům, že když je Navigáro pošle o několik kilometrů dále, než by museli, že si mají pro hledání nejbližších objektů pořídit jiný mobil.

Mimochodem, nejpřesnější mobil na lokalizaci polohy je jeden exotický Maxxon. S ním by možná Navigátor dosahoval skvělých výsledků, ale k čemu by takový test byl běžnému uživateli s Nokií 3310? Naprosto k ničemu.

0/0
1.11.2001 11:44

Ivos C.

Re: Re: Re: Presnost Nokii u Navigatoru
A k cemu je takovyto test beznemu uzivateli napr. Alcatelu OT 501 ci Siemensu C35i, kdyz jemu to pravdepodobne da jine, presnejsi vysledky?
0/0
1.11.2001 13:27

Ales

Re: Re: Re: Re: Presnost Nokii u Navigatoru
Tim lip pro nej, ne? Nez nokiar doleze do kilometr vzdalene hospody, tak Siemensar uz bude mit za rohem dve piva v sobe :-)
0/0
2.11.2001 12:13

Prokop Vlašín

Re: Re: Re: Presnost Nokii u Navigatoru

Docela máte pravdu. Uživatelům s Nokií 5110 to taky bude dost na nic (a že jich je) - nemají totiž SIM-toolkit.

Ne - mě jen vadí, že se stále jako mobilní etalon bere Nokia. Nic proti této značce nemám (sám jsem ji kdysi měl), ale třeba stálo za to porovnat lokalizaci ještě s jiným telefonem, pro Navigátor doporučeným.

0/0
1.11.2001 16:46

Ales

Re: Re: Re: Re: Presnost Nokii u Navigatoru
Uzivatele 5110 nemaji ani wap. Takze az vas nekdo na ulici zepta, kde je nejblizsi hospoda, tak si muzete byt jisty, ze ma 5110 ;-)
0/0
2.11.2001 12:15

Luděk Zadražil

Re: Re: Presnost Nokii u Navigatoru

Dobrý den.

Ano, testovali jsme na Nokii, která je asi ve prostřed pokud jde o vhodnost pro Navigator. Pokud bychom použili ideální telefon, ozvali by se zase odpůrci Paegas Navigatoru, že to není objektivní, každý přece nemá Siemens.

Stejně tak jsme v případě Oskarkompasu nevyužili možnost mít dokonalejší mapu na telefonu Sony nebo Ericsson R380.

Luděk Zadražil, Mobil.cz

0/0
1.11.2001 11:51

MIC

Re: Re: Re: Presnost Nokii u Navigatoru
Tim snad chcete rict, ze jkazdy ma Nokii..samozrejme, ze ne..na kazdem jinem telefonu ten navigator pracuje lepe (osobni zkusenost) nez na Nokii (zkousel jsem Alcatel, Bosch, Erikson).. Jo a ta poznamka o vetsim dispeji je pro OSkarkompas je uplne mimo..tady se preci bavime o vysledku vyhledavani a ne o tom jak je tato informace prezentovana.. Holt si budou muset nekteri priznat, ze Nokia zase neni nejlepsi a ne to svadet na Paegas..:-)))
0/0
1.11.2001 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.