Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máte obavy z přečíslování?

Zvykli jste si na své telefonní číslo? Pomalu se s ním rozlučte. Nastanou totiž velké změny. V článku najdete informace o přečíslování všech pevných sítí, ke kterému dojde v září příštího roku

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eva Staňková

Předčíslí mobilních operátorů

Jak poznám podle předčíslí do jaké sítě volám? Jsou někde přehledně uvedena všechna předčíslí, která jsou charakteristická pro české operátory - Eurotel, T.mobile a Oskar?

Děkuji

Eva St.

0/0
18.11.2003 13:20

jaspet

Čísla v adresáři Outlook

Nevíte někdo o nějakém programu, pluginu nebo tak podobně, který by dokázal elegantně změnit čísla v adresáři Outlooku? Představa že budu editovat cca 800 čísel ručně mě přímo děsí.

Díky za jakoukoli radu.

0/0
5.8.2002 1:05

St. Drábek

takže přenositelnost nebude !
Tak teď jsem to konečně pochopil, přenositelnost čísla vlastně nebude. To čím se všichni zaklínají je vlastně pro kočku a jediným důvodem je vyčištění číselných řad. A já už jsem si myslel, že konečně dojde na zrušení rodných čísel a místo toho bude mít každý svoje telefonní číslo, které bude sloužit zároveň jako PIN. Dostanu ho při narození a do smrti s ním vystačím. Škoda, možná někdy příště. Ono by se ale na jednotném tarifu nedalo tak namastit kapsu, zase jeden lepší nápad v háji.
0/0
26.9.2001 17:45

_the_wolf_

Omlouvam se, ono se tp nevlozilo k tomu konkretnimu prispevku, na ktery jsem reagoval, takze to trosku ztraci smysl :)
0/0
21.9.2001 23:17

TARIF
bude tedy jednotný tarif??? Pokud ne jak poznám dopředu kolik bude cena hovoru ??? To je v rozporu se zákonem a v pěkně velkým rozporu, za to dostane pokutu každý hokynář, když nemá cenovku na rajčateh a Telecomu by to prošlo???
0/0
21.9.2001 7:02

Vladan Crha, mluvčí ČTc

Re: TARIF

Budou i nadále dva druhy volání a) místní b) meziměstské. Cenu dopředu samozřejmě jako doposud najdete v ceníku. Vám ale pravděpodobně jde o to, jak poznáte, jestli voláte místně nebo meziměstsky.

Bude to jednoduché. Každý ze 14 budoucích tarifních obvodů (budou odpovídat krajům) bude začínat rozdílným dvojčíslím (Praha pouze dvojkou). Budete-li tedy z čísla začínajícícho xx volat na číslo začínající yy, půjde o meziměstský hovor. Při volánbí z xx na xx to bude hovor místní. Příjemnou změnou bude to, že se sníží počet tarifních obvodů ze současných více než 100 na 14 / zvětší se tak oblast, v rámci které budete volat za místní tarif.

A poslední poznámka - geografická přenositelnost (tj. ponechání si stejného čísla i při změně adresy) bude možná jen v rámci stejného tarifního obvodu.

0/0
25.9.2001 16:49

Nový

Re: Re: TARIF
A pokud budu volat např. xx na xy, tak půjde o hovor tarifikovaný jako místní, či jako meziměstský ??? (eventuálně xxx na xxy ???) Prosím o vysvětlení !
0/0
27.9.2001 10:38

Vladan Crha

Re: Re: Re: TARIF

Zkusím to vysvětlit ještě jednodušeji:

a) při volání v rámci (uvnitř) tarifního obvodu (kraje) to bude vždy volání místní. To, že voláte v rámci obvodu poznáte mimo jiné tak, že volané číslo bude začínat stejně, jako to Vaše (třeba 46....). Čísla v každém z krajů budou začínat "krajovým" číslem nebo dvojčíslím, třeba 2... (Praha) 46..... nebo 48...

b) ostatní volání po ČR (z jednoho obvodu/kraje do jiného) budou meziměstská. Jednoduše to poznáte tak, že budete volat na číslo začínající jinak, než Vaše. třeba z 2... na 46... nebo z 46... na 48... a podobně.

0/0
27.9.2001 12:51

Quido

V článku jsou dvě nepřesnosti
Chtěl bych upozornit na dvě nepřesnosti. 1) Již název článku "Připravte se, přijdete o své číslo" je poněkud zavádějící. V podstatě se toto číslo jen pozmění. Např. v Brně se dosavadní číslo "05/41234567" změní od 22.9.2002 na "541234567", břeclavské "0627/123456" bude od 22.9.2002 ve tvaru "519123456" atd. Čili změna to sice je, ale nijak dramatická. V podstatě se totiž mění jen meziměstská předvolba a navíc se stává pevnou součástí čísla. 2) Není pravda, že volání na infolinku 14111 je placené. Bylo sice, ale již opět není. Alespoň ne v Brně. Sám jsem si to včera večer (19.9.) ověřil na několika telefonních automatech. Nejenže mi z karty nebyla odepsaná ani jedna jednotka, ale při volání z mincovních automatů nepotřebujete ani mince. Jedna chybička tu ale přece jen je. Pokud voláte na bezplatnou linku, nejsou použitelná tlačítka *-"hvězdička" a #-"křížek". V praxi to znamená, že se sice dovoláte zdarma, ale dozvíte se novou podobu jen těch čísel, která byla již přečíslována. Pokud totiž na konci nestisknete "hvězdičku" automat Vám sdělí výsledek hledání tak jako tak, jen budete čekat o cca 5 sekund déle. Pokud Vás však zajímají čísla platná od 22.9.2002 máte smůlu, protože musíte po přihlášení automatu nejdříve stisknout "křížek" a to, jak už jsem se zmínil, není možné. Jinak již nemám k článku v zásadě žádné další připomínky.
0/0
20.9.2001 12:01

Alex

Prenositelnost čísla mezi operátory

No myslím si,že přenositelnost čísla je možná jen a pouze u jednoho operátora a v rámci kraje resp. tarifní oblasti.Vždyt to samé číslo může mít u jiného operátora jiný klient,že.

 

0/0
20.9.2001 11:55

_the_wolf_

Re: Prenositelnost čísla mezi operátory
debile ...
0/0
21.9.2001 23:13

Karel

Ceny za volání
Nový systém podle mě přinese běžným uživatelům zásadní nevýhodu - nepoznám, do jaké (pevné) sítě volám, tzn. ani kolik budu platit za hovor - a to se mně vůbec nelíbí...
0/0
20.9.2001 10:40

Ondra

Prenositelnost cisla
Omlouvam se moc jsem nepochopil akci "prenositelnost cisla". Znamena to tedy ze kdyz jsem ted v Praze a mam dejme tomu tel cislo 02/123456 taak se mi po precislovani zmeni na 2123456, ok. Ted ale co mi neni jasne-prestehuji se do Brna a co bude dal?Zustane mi porad to same cislo? Podle toho co napsal pan Crha: ("..... Geografická přenositelnost bude možná jen v rámci tarifní oblasti (tedy kraje). Právě proto, aby bylo možné rozeznat místní a meziměstká volání...") to asi tak nebude. Jak se mi tedy zmeni cislo? A co kdyz prejdu z Telecomu (2123456) na napr Oskara to mi take zustane to same cislo 2123456? Dekuji za vysvetleni. Ondra
0/0
19.9.2001 22:47

Jenom chci doplnit poslední odstavec. Oskar sám na svém webu uvádí, že předvolba 0608 bude přečíslována na 0778. Zřejmě byli "Oskaři" jednou někde první a podařilo se jim získat předvolby pěkně pamatovatelné a hezky po sobě: 0776, 0777a 0778. Také tam je napsáno, že přečíslování bude do cca 9 let, o tom tedy nevím, co si myslet...termín je to poněkud mlhavě uvedený.. Hezký den všem.
0/0
19.9.2001 17:15

Tomáš Švec

Re:

hahaha :-) Tím že mají 77 tak jim to jde hezky po sobě od 0770 až do 0779 :-)

Ale DT a SPT jsou na tom stejně. 72 pro SPT a 73 pro DT.

0/0
19.9.2001 18:50

Stanislav Hudec ml.

Zůstane mi číslo?
Když mám tedy předvolbu 0723, tak mi to číslo zůstane nebo ne?
0/0
19.9.2001 14:41

Jarda S

Re: Zůstane mi číslo?
Janě, že zůstane. Tyhle nové předvolby už přece odpovídají tomu novému systému.
0/0
19.9.2001 17:09

Funky

Re: Zůstane mi číslo?
Trapáku jdi do hajzlu!
0/0
18.12.2003 20:47

Ivo Křepinský

Automatická konverze čísel
Zatím se mi zdá, že ve většině případů se v telefonním čísle změní jen předvolba (někdy i ta zůstane stejná). Bylo by tedy asi možné dělat konverzi čísel v nějaké databázi (zákazníků apod.) automaticky na základě tabulky se změněnou předvolbou. Mám dotaz na pana Crhu, zda ČTc neuvažuje o zveřejnění takovéto konverzní tabulky, případně nějakého jiného algoritmu pro konverzi. Děkuju za odpověď.
0/0
19.9.2001 14:26

Jiri Hlavac

Re: Automatická konverze čísel
Je to jednoduche. Proste nebude predvolba predvolbou, ale soucasti cisla. A navic cislo soucasne predvolby se zmeni na cilo ktere bude stejne vzdy pro cely kraj. Praha, Stredocesky, Budejovicky, ...
0/0
20.9.2001 0:49

Dj DD

Re: Re: Automatická konverze čísel
No v mém případě (Přelouč) nesouhlasí ani předvolba ani číslo. Jediné co zůstane stejné je poslední čtyřčíslí.
0/0
21.9.2001 14:08

Vrata

Okoli Prahy
Zajimalo by me, jak dopadne precislovani u telefonu ve Stredoceskem kraji, ktere dosud byly v prazskem UTO? To budu volat do Pruhonic nebo do Zdib mezimestsky jen proto, ze jsou ve Stredoceskem kraji?
0/0
19.9.2001 13:41

Martin Grünwald

SIM

Trosku z jineho soudku. Bude nekdo poskytovat sluzbu, kdy mi prepise pomoci nejake masinky stara neplatna cisla na SIM karte  a v mobilu na nova? Nevite kolik to bude stat? Diky.

 

0/0
19.9.2001 13:06

Pavel Bělka

Jaké kraje, že to autor článku myslí?

176/2001 Sb. - ÚSTAVNÍ ZÁKON ze dne 16. května 2001,
kterým se mění ústavní zákon č. 347/1997 Sb., o vytvoření
vyšších územních samosprávných celků a o změně ústavního
zákona České národní rady č. 1/1993 Sb. uvádí:

Čl.I

Ústavní zákon  č. 347/1997 Sb., o  vytvoření vyšších územních
samosprávných celků a o změně  ústavního zákona České národní rady č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, se mění takto:
     1.  V čl.  1 bodu  3 se  slovo "Budějovický" nahrazuje slovem
"Jihočeský".
     2. V čl. 1 bodu 10 se slova "Jihlavský kraj" nahrazují slovem
"Vysočina".
     3.  V čl.  1 bodu   11 se  slovo "Brněnský"  nahrazuje slovem
"Jihomoravský".
     4.  V čl.  1 bodu  13 se  slovo "Ostravský"  nahrazuje slovem
"Moravskoslezský".

Čl.II

     Pokud  je  v  dosavadních  právních  předpisech  uveden pojem
"Budějovický  kraj",   rozumí  se  tím   "Jihočeský  kraj",  pojem
"Jihlavský kraj", rozumí se tím "Vysočina", pojem "Brněnský kraj",
rozumí  se  tím  "Jihomoravský  kraj",  a  pojem "Ostravský kraj",
rozumí se tím "Moravskoslezský kraj".

TOTO JIŽ pane autore platí 16. května 2001.

0/0
19.9.2001 11:19

Lukáš Mižoch

Re: Jaké kraje, že to autor článku myslí?
Jsem rád, že na toto někdo poukázal. Bohužel, stále je ještě mnoho novinářů, kteří změny názvů krajů nějak nezaznamenali.
0/0
19.9.2001 18:43

Salo

Re: Jaké kraje, že to autor článku myslí?
Jo, tohle przneni nazvu kraju me taky s**e.
0/0
20.9.2001 12:46

Elminster

Maras
Tohle snad nejni mozne... V tom budou zmatky jaxvina...
0/0
19.9.2001 10:23

Je to neféééér!!!
Velkému množství uživatelů pouze zmizne 0 před předvolbou. Naší firmě se bohužel mění i třetí číslo (poslední číslo předvolby). Je tedy nezbytně nutné vynaložit velké náklady na informování zákazníků o této skutečnosti. Tyto náklady mnoho firem vynaložit téměř nemusí  - mizí jim jen ta nula. Tím jsou porušena základní pravidla hospodářské soutěže. Když už se to musí měnit, tak sakra všem stejně!
0/0
19.9.2001 10:02

Markus

Re: Je to neféééér!!!
Jasně! Když chcípla koza mně, tak ať chcípne i sousedovi. Jak typicky česká reakce...
0/0
28.9.2001 23:54

Tomáš Kapler

konečně liberalizace

jsem také zvědav jak to bude s cenou hovorů, protože vím, že v německu stroskotali právě na nutnosti, abyste vždy věděli o ceně volání předem (jinak by to bylo jako byste si vzali rohlík, snědli ho a vám pak řekli že stojí stovku). Takže tam má každý velký papír s jednotlivými čísly operátorů a ví jaký telefon má použít aby ho to stálo nejméně, a stejně je v tom zmatek.

Ale na co chci hlavně poukázat je, že konečně může dojít k plné liberalizaci - protože pro nikoho už nebude problém přejít na jiného operátora - číslo se mu změní tak jako tak. Jestli se budou alternativní operátoři snažit a nabídnou i např. plynulý přechod, zlatá čísla, ISDN atd. plus k tomu samozřejmě nízké ceny a na vše udělají pořádnou reklamu, tak by z firemních zákazníků telecomu nemusel zůstat žádný (což by při proklamované nevýhodnosti u home-users znamenalo de-facto jeho bankrot).

0/0
19.9.2001 9:29

Fery

Re: konečně liberalizace
To by ty alternativni operatori nesmeli prichazet zastupeni neschopnymi lidmi co znaji pouze cisla o cenach jejich a telecomu, ale nic nevedi o technice. Navic se mi zda, ze prevazna vetsina alternativnich operatoru nabizi nizsi ceny jen na ukor podstatne nizsi kvality.
0/0
19.9.2001 12:34

Hnizdo

Re: konečně liberalizace

Jediny co Telecom po dokonceni liberalizace udela bude to, ze zrusi vsechny telefonni automaty v mestech/vesnicich pod 1000 obyvatel, protoze se mu nevyplaceji :) Dale zrusi vsechny existujici pevne linky do lokalit, kde je jejich udrzba cini nerentabilnimi, tj. napr. horske chaty, osamocene domy a pod. A to jen hadam...

Ke zmenam (tj. snizeni cen) by ho muselo neco nutit, a nevim o nicem, co by to mohlo byt, aspon prozatim. Zadna konkurence, ktere by se musel Telecom obavat, tu neni a hned tak nebude. Nepocitam-li mobilni operatory... Ale to neni konkurence na stejnym hristi.

H.

0/0
19.9.2001 16:14

sneer

Re: Re: konečně liberalizace
ke snizeni cen ho bude nutit carrier selection ruseni "nerentabilnich" linek zabrani povinnost univerzalni sluzby
0/0
19.9.2001 19:41

Hnizdo

Re: Re: Re: konečně liberalizace

A ta povinnost univerzalni sluzby mu zustane i po liberalizaci? Ja jen, ze telefonni automaty v mistech s nizkym poctem obyvatel se rusi uz ted. Ale nepamatuju se, co to bylo presne za mista, pokusim se to najit...

 

H.

0/0
19.9.2001 20:38

MacFig

Re: Re: Re: Re: konečně liberalizace

Ruší i v místech, kde musel od budky vyhnat frontu pěti čekajících, aby mohl budku zbořit, vykopat základy a odstranit dráty. Zkrátka Telecom udělá vše, aby mu případný konkurent nemohl konkurovat. Navíc dělá-li toto (rušení) ve stejné době, kdy oznámí, že chce majoritu v Eurotelu (nebo celý, už si to nepamatuju, neboť naštěstí u něj nejsem), tak to jen svědčí o tom, že mobilní sítě jsou velice lukrativní. Úvaha je jednoduchá. Zruším -li budku, tak z těch pěti ve frontě si jich několik půjde koupit mobil (protože si potřebují zavolat), a tím je mám na háku. Pak jen stačí po liberalizaci a volné přenositelnosti čísla pozměnit podmínky a oni přejdou s mobilem ke mě, přičemž dříve by jim stačilo občas zaběhnout za roh do budky.

0/0
20.9.2001 7:00

Milan

 Dival jsem se na str. telecomu a moje stare a nove cislo je uplne stejne jenom nema nulu na zacatku, takze jestli takle vypadaji vsechna cisla tak je to v pohode.

0/0
19.9.2001 9:19

Aleš

Re:
Ty jsi Milan!
0/0
21.9.2001 23:32

MIC

Nechapu duvody
Puvodne jsem se mylne domnival, ze se zrusenim mezimestkych predvolem se take zrusi mezimestske tarify a volani po cele republice bude za stejnou cenu..bohuzel se ukazuje, ze tomu tak ani zdaleka nebude...muze my teda nekdo rict, jak poznam, za kolik penez volam..ja jako spotrebitel mam preci pravo vedet, kolik platim za sluzbu a to predem!!!! Pokud to skutecne udelaji takhle a nedaji mi pred volanim nejakym zpusobem najevo za kolik volam, tak je to na zalobu!! Mimochodem jsem zvedav, jak se budou programovat treba pobockove ustredny v pripade, ze maji umoznit jen mistni hovory...to bude zmatek...proc radeji nezvolili prenositelne cislo v ramci kraje..
0/0
19.9.2001 8:34

Vladan Crha, tiskový mluvčí ČTc

Re: Nechapu duvody

Důvody, proč to ČTÚ všem českým operátorům nařídil, jsou v zásadě dva:

a) uvolnění číselných sérií pro nové konkurenční operátory

b) harmonizace českého číslovacího plánu s EU.

To, jestli voláte meziměstsky nebo místně, poznáte stejně jako doposud. Bude-li volaný ve vašem kraji (tarifním obvodu) je to místní volání. Bude-li mimo něj, platíte meziměstský tarif. Stejně tak si dnes musíte sám zjistit, zda vytáčet předvolbu nebo ne. Výhodou bude, že počet obvodů se sníží / zvětší se území, na kterém budete moci volat za místní tarif.

Po zavedení služby přenositelnost čísla budou dvě základní možnosti:

a) přenositelnost mezi operátory - přejdete k jiné firmy, nic se nezmění, z pohledu volajícího budete dále na stejném místě (stejný druh hovoru = prakticky stejná cena, odhlédneme-li od toho, že se bude volat mezi sítěmi různých operátorů)

b) přenositelnost geografická - chcete-li, zůstane Vám stejné číslo, i když se přestěhujete (samozřejmě, že to není povinnost). Potom je slušností na to známé nebo partnery upozornit. Většinou však víte komu a kam voláte. 

0/0
19.9.2001 9:26

MIC

Re: Re: Nechapu duvody
No poprve vidim, ze tuto diskuzi cte i nekdo zodpovedny..tusil jsem, ze si ji vsichni operatori budou cist, ale nikdy nikdo na nic nereagoval a tak nezbyva nez podekovat panu Crhovi za ochotu se s nami bavit.. A ted k tematu..duvody ktere zminujete jako duvody k precislovani samozrejme chapu a souhlasim s nimi, jen nesouhlasim s tim, ze si budu muset zjistovat, zda clovek/firma s cislem 2xxxxxxxx jeste sidli v praze a nebo jestli se prestehovala (napriklad kdyz budu reagovat na inzerat)..dneska jsem hned vedel, ze volam za mistni tarif a hlavne, ze ten clovek bydli v Praze a nebo pobliz, takhle utratim spoustu penez jen proto abych se dovedel, ze firma uz sidli v Ostrave a je pro me proto nezajimava..
0/0
19.9.2001 9:51

sneer

nebojte, ono je to jinak
Přenositelnost čísla při změně umístění je povolena pouze v rámci tarifní oblasti. Provozovatel nesmí ponechat původní číslo, když se zákazník přemístí za hranici tarifní oblasti.
0/0
19.9.2001 10:24

Vladan Crha

Re: nebojte, ono je to jinak
Pravda pravdoucí, popsal jsem tenhle bod nesprávně. Geografická přenositelnost bude možná jen v rámci tarifní oblasti (tedy kraje). Právě proto, aby bylo možné rozeznat místní a meziměstká volání. Omlouvám se.
0/0
19.9.2001 10:34

Baltic

Re: Re: nebojte, ono je to jinak
Děkuji, to vypadá o hodně rozumněji :-) Proti tomuhle vůbec nic nemám. A dík za rychlé reakce na příspěvky, takováhle diskuse aspoň někam směřuje a není to jen nekonečné opakování téhož.
0/0
19.9.2001 11:28

MIC

Re: Re: nebojte, ono je to jinak
No alespon nejaka dobra zprava, ale porad si lamu hlavu nad tim, jak poznam, ze nevolam do vlastni pevne site, ale do konkurencni...predpokladam totiz, ze operatori budou podobne jako mobilni nabizet volani v ramci sve site levneji..
0/0
19.9.2001 13:26

Baltic

Re: Nechapu duvody
To jsem samozřejmě předpokládal taky... ony zrušené nebudou??? Jestli to fakt takhle zmrví, a budete někdo podávat žalobu, s radostí se k vám přidám! Mimochodem, přenositelnost čísla nepovažuju vůbec za nějakou výhodu - když už se někdo stěhuje do jiného města, tak o tom stejně musí všem dát vědět (nemluvě o tom, že lidi/firmy se kterými potřebuje být v neustálém kontaktu určitě mají jeho číslo na mobil). Asi se zas jednou někdo hluboce zamyslel :( Snadno přístupná informace o tom, jaké je aktuální číslo účastníka na základě zadání jeho předchozího čísla (samozřejmě pokud s tím účastník souhlasí) by úplně stačila.
0/0
19.9.2001 9:44

Jin

Re: Re: Nechapu duvody
Jsi rozhodne mimo. Spocital jsis nekdy kolik se vyda penez na zmenu telefonu? A kazdy klient (>90%) vzdy nejdrive vola a pak teprve odchazi na adresu firmy. Bude to urcite uspora.
0/0
19.9.2001 12:25

sneer

Re: Re: Nechapu duvody
mozna vas to prekvapi, ale oproti predpokladum jsou v Nemecku a Britanii skutecne pozadavky na prenositelnost cisla minimalni - jednotky procent
0/0
19.9.2001 20:02

amper

Jak to bude s uctovanim?

Jak to bude s uctovanim?

Situace: zalozim si telefon v Brne, pak se prestehuju do Prahy, predvolba mi zustava. Pokud mi bude nekdo volat z Brna, bude platit mistni hovor nebo mezimesto? Pokud mi bude volat novy soused (z Prahy), bude platit lokal nebo mezimesto? Nebo na to budu priplacet ja ?

Dekuji za odpoved, caute, amper

 

0/0
19.9.2001 7:52

Vladan Crha

Re: Jak to bude s uctovanim?

I pokud vyuzijete (nepovinnou) sluzbu prenositelnost cisla a nechate si to puvodni, bude to podle lokality: budete-li Vam volat novy soused z Prahy do Prahy, bude to místní volání/tarif, z Brna do Prahy to bude volaní meziměstské. Vy nedoplacite samozrejme nic.

Pozn.: nezustane Vam predvolba, zustane Vam cele cislo.

0/0
19.9.2001 9:39

franta

Kapacita

"Důvod je prostý - oba číslovací plány (současný i budoucí) totiž nemají dostatečnou kapacitu na to, aby se dalo volat na obě čísla" - co je to za ptákovinu?

Kapacita současných 7 až 8 místných čísel je 10 až 100 milionů, kapacita nových 9-místných čísel je 1 miliarda!!! A pevných linek jsou sotva 4 miliony!

0/0
19.9.2001 7:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.