Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaký je váš názor na počet základnových stanic našich operátorů?

Známe počty základnových stanic (BTS) našich mobilních operátorů. Čísla potvrzují skutečnost, které si pozornější jistě všimli - RadioMobil v tomto roce výrazně zintenzivnil výstavbu sítě Paegas. U Oskara se prozměnu dostává do popředí rozdíl mezi pokrytím a úrovní signálu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Freakox

OSKAR - pokrytí i ve městech?

Nejhorší pokrytí co jsem zažil bylo právě v neobydlených částech. Ale že se tato sitace děje i v Praze, to byl leckoho zarazilo.

V areálu České zemědělské univerzity, kde je bezmála ve všedních dnech 10.000 si v budovách moc nezatelefonujete. Ačkoli je v areálu dost BTS, tak jsem si dal práci a vyhledal jsem, co jsou zač a vůbec bych nepředpokládal, že tam nemá žádnou Oskar. Myslel jsem si, že je špatně namířená a špatně dopadá do místních budov a je "doslechnutá" až v nedalekých polích, ale není tomu tak. V areálu se nacházejí 2 stanoviště BTS ET, a to i 1800ka. U TM je tam jedna BTS, ale Oskarova tam není žádná. Ta sídlí v nedaleké Stehlíkově ulici, ale je tak malá, že se vůbec divím, že se mi ještě neobjevilo, SÍŤ PŘETÍŽENA!!! Možná, že si technici areál prošli, ale ať se podívají do kolejí a do fakult!!! Vlezete na fakultu a signál je pryč. Telefon pořád vyhledává a pak se divíte, proč tak často nabíjíte (baterku :-) )!!! Vylezete-li ven, signál je plný, ale stačí dát ruku na anténu a signál je pryč. Dokonce i zatažené rolety na technické fakultě mají vliv na signál. Při vytažení rolet mám jeden dílek, v opačném případě nic.

Je to škoda, protože je tam hodně mladých lidí, kteří musí využívat služeb jiných operátorů.

Jinak Oskara preferuju kde můžu, ale měl by s touto situcí v Suchdole něco dělat!!!

0/0
18.1.2003 20:03

Honza

OSKARA ano T-Mobile ani zadarmo.
S Oskarem jsem neskutečne spokojen nejhorší je urcitě t.mobile tan má pokrytí no hrůza Oskar to je fakt o dost lepší ikdyž se taky stane že je to horší např.Zásmuky Kolínsko.
0/0
17.12.2002 6:37

Standa Jirkal

98%NEpokryto-OSKAR
Oskar by mel urcite pridat.yslim,ze usnul na vavrinech.Investuje do sice poutavych,ale velice nakladnych reklam a signal zustava stranou.Ano vetsi mesta pokryl,ale nase republika ma take obce a vesnice a na ty OSKAR s oblibou zapomina.Ja bydlim 4 km od Ceskych Budejovic a signal je katastrofalni.Jsem rohodnut,presedlavam na jineho,lepsiho,operatora.
0/0
14.9.2001 22:47

Rada

Pokračování
Po prvním i druhém kontaktu se situace vyvíjí velmi příznivě, doufám že osobní jednání dohodnuté na příští týden přinese kýžené ovoce a My občané České republiky se konečně dozvíme, kolik vlastně skutečně funguje na území naší republiky BTSek.
0/0
14.9.2001 10:19

rada

Počet BTS
Takžekdyž jsem začal tuto zajímavou diskuzi zkusím to jinak. Kontaktoval jsme přímo Ministerstvo dopravy a spojů a následovně i ČTÚ, protože mne zajímá, zda-li má někdo skutečně přehled, a zda-li jsou čísla někde ověřitelná a za jakých podmínek se je k nim možno dostat. Já články pana Kocmana vidím jako velice zajímavý zdroj informací amusím řící, že znám imobilmanii a oba tyto servery používám k získávání informací pro svou práci. O výsledku jednání s úřady Vás budu informovat.
0/0
13.9.2001 15:25

Cartman

RE: BTS
Už to prosimvás neřešte. To, jestli má ňákej operátor stanic víc nebo míň vám bude úplně buřt v tom okamžiku, kdy dostanete raka nebo ejdu nebo na Vás spadne letadlo. Pak se s nejlepším Eurotelem (nebo ...?) můžete jít nechat vyfotit.
0/0
13.9.2001 14:40

Svatopluk Hříbek

Kdybyste toto napsal do svého článku, tak bych měl konečně pocit, že něco čtu a byl byste také můj oblíbený autor.

Nevím, proč takto jednoduchou a přece tak důležitou věc nenapíšete.

Je pravda a to uznávám, že nevím, že informace o BTS jsou zveřejňovány a informace o sektorech jsou i pro Vás utajeny. Doposud jsem měl pocit, že k těmto informacím máte přístup.

Pokud je to takto opravdu jste napsal co jste mohl a omlouvám se, že jsem předpokládal, že máte k disposici trochu "tajnější" data.

Prostě jen bych ocenil mírně odbornější články z oblasti GSM a konfigurace sítě.

Tímto děkuji.
Rád bych jen příště četl v posledních řádcích článku, alespoň takovouto malinkou odbornou poznámku o tom, že údaje o tomto nejsou k dispozici, ale samozřejmě to má vliv.

0/0
13.9.2001 12:44

Kony

Nerad vám kazím radost,ale...
podle GSMwebu je například jen v okrese Frýdek - Místek (asi 80 - 100 000 obyvatel) 17 BTS Eurotelu. Věřte tomu, není to tak, je to zhruba 7x tolik, něco o tom vím...(nutí mě to reagovat i když bych neměl). Svědčí to spíš o tom, že majitelé Eurotelu mají méně času (na kravinky s netmonitorem). Podle takovýchto údajů nelze přece psát články s tak seriózně se tvářícím nadpisem.
0/0
11.9.2001 19:52

Rostislav Kocman

Re: Nerad vám kazím radost,ale...
Stejně jako jsem odpovídal již jiným přispěvatelům - čísla v článku nepochází ze seznamů odlovených BTS na GSMweb.cz, ale z jiných zdrojů, které GSMweb.cz ani já nebudeme zveřejňovat. Nicméně pro Váš klid - údaje nám potvrdili i mobilní operátoři.
0/0
13.9.2001 11:22

Fly

Stejně je Eurotel nejlepší...

Hi,nevím jak vy ,ale tam kde jsem byl a byl špatný signál s ET (ale dalo se dovolat) tam si Paegas ani neškrt...

S Eurotelem se dovoláte  odkudkoliv a je jasné ,že je lepší než Paegas a Oskar dohromady...

 

0/0
11.9.2001 13:10

Tomáš Parolek

Re: Stejně je Eurotel nejlepší...
Nejsem fanatický příznivec ET, pouze jeho dlouholetý uživatel. Zdá se mi, že v případě počtu BTS se rozpoutal mezi konkurenty podobně hloupý boj o počet ks, jako v případě "počtu zákazníků". A všichni víme, jak jsou seriozní údaje našich operátorů na téma "počtu svych klientů". Jakákoliv zde nebo jinde uváděná čísla (počty) BTS jsou značně pochybná, protože přesný údaj ví vždy ten konkrétní operátor. Je pravda, že příznivci PG jsou větší lovci BTS (asi na to mají čas -:) ),  takže seznamy PG BTS jsou vždy nejobsáhlejší. Co jsou ale platné stohy uváděných cifer, když se pak ukáže, že zmíněný operátor BTS přesouvá jako figurky na šachovnici, takže mnoho zákl. stanic existuje mnohdy už jen na seznamu. Další kapitolou jsou vlastnosti budovaných stanic, kdy "pytel pikocell" sice pěkně zvedne počet ks, ale pro zvýšení kvality sítě mají význam pramalý, možná jen pro toho, kdo bydlí v bytě na rohu domu, kde PG pikocellu instaloval. Samostatnou kapitolou by mohl být frekvenční plán, na kterém je vidět, která síť je budována systematicky, profesionálně a efektivně a která naopak chaoticky, překotně a zmatečně. Pravdou je, že výsledek může být někdy srovnatelný -:). Rozdíl ale asi zjistí jednotliví operátoři při porovnání nákladů!!!! Kdo se o tuto tématiku zajímá a má dostupné zdroje informací u techniků našich operátorů, nebo i u společností, které operátorům BTS staví, ví, o čem píšu. A tak jenom na závěr myslíte si, že 20 tarbantů je víc než jeden bavorák -:)??
0/0
11.9.2001 14:25

Tomáš Lorenc

Re: Stejně je Eurotel nejlepší...
To nemáš tak úplně pravdu - přestože jsem věrným zákazníkem ET, musím konstatovat, že se s ním nedovolám odkudkoliv. Eurotel je zřejmě nejlepší kvalitou a vyladěním sítě, ale ne všechny naše luhy a háje jsou pokryty. Na malé "prdele světa" se zaměřuje spíš Oskar. Kdybych měl chuť tahat dva telefony (nebo mít dual SIM), pořídím si ještě Oskara na volání z Horního Dolního...
0/0
12.9.2001 8:49

Hanička

informace

Pánové, kolik jste těch BTS spočítali vy, když jste tady tak moudří? A jestli náhodou máte pravdu, proč sem nenapišíte něco lepšího? Kecat, to by vám šlo. Mimochodem, co když budu tvrdit, že si to z prstu cucáte všichni? Jak to vyvrátíte? Pa, pusinky

0/0
11.9.2001 10:30

Re: informace
uz di varit pusino
0/0
11.9.2001 10:41

hanička

Re: Re: informace
A o počtu BTS bys asi nic napsat neuměl?
0/0
11.9.2001 10:44

Svatopluk Hříbek

Re: Re: Re: informace

Haničko, stačí si přečíst druhou část článku na GSM webu o tom kdo je a neni dobrý v pokrytí ta vyvrací částečně i tento článek a popisuje rozdíli mezi piko mikro a makrocelou atd. to Ti vysvětlovat nechci a druhá část je o tom, že se můžeš jít podívat na vysílač Jarník u Písku, kde jsou tři a ne dva sektory jak uvedeno atd. a kdybys neměla dost, tak je pravda, že Et psal ve zprávě 2850 tento červen, ale psal to tam již před rokem a půl. Prostě Eurotel si nepotrpí na předhánění se v počtu BTS a tak tam píše jeden údaj už jeden a půl roku, což samozřejmě také není pravda, jak jistě chápeš.....

Ale jinak se měj hezky a děkuji, za slušný názor. Jak vidíš některým se ta slušnost vyhla...

0/0
11.9.2001 10:52

Tomáš Lorenc

Re: Re: informace

Tak vidím, pane Anonyme, že zkrátka nedokážete přenést přes srdce, že žena může být na mnohem vyšší úrovni než Vy a tak ji hloupě osočujete.

Kéž by sem psalo více žen - úroveň diskusí by se značně pozvedla: zatímco více než polovina "mužských" příspěvků jsou slabomyslné až vulgární hlody, příspěvky od něžného pohlaví mají téměř všechny přinejmenším uspokojivou jazykovou i formální úroveň.

...

Vopravdu chlapi, některý z Vás byste měli jít radši na pivo - tam vaše výplody líp zapadnou...

 

0/0
12.9.2001 11:21

Rostislav Kocman

Re: informace
Těžko může mít někdo jiná čísla, když ty v článku potvrdili všichni mobilní operátoři.
0/0
13.9.2001 11:20

Traged

Super odchylka +-50 BTS :))))
Uz na mobilmanii ten clanek byla splacanina, tady se to objevi po 10 dnech a je to jeste horsi. No comment.
0/0
11.9.2001 10:07

Svatopluk Hříbek

Ještě jednou. Již Okolo července 2000 !!!!! se u Eurotelu objevuje údaj ohledně 2850 BTS a více. Takže podle Vašeho článku, který je skoro stejně ne-li více nekvalitní než na mobilmanii ET staví 50 BTS za rok a dva měsíce  to je opravdu ZAJÍMAVÝ ČLÁNEK

Zase si od Vás rád něco přečtu ale měli byste to příště řadit do zabava.mobil.cz.

0/0
11.9.2001 9:31

Petr

Re:

Ahoj draku,

to se vezme stránka www.eurotel.cz, zobrazí se nějaká tisková zpráva a  v té se najde:

Eurotel Praha, spol s r. o., je s 2 654 673 zákazníky na konci června 2001 největším poskytovatelem bezdrátových služeb v České republice. Sítě mobilních telefonů Eurotel GSM (900/1800 MHz) a T!P (450 MHz) pokrývají v současné době území, na němž žije 99 procent obyvatel České republiky, to znamená více než 10 milionů lidí. Eurotel provozuje více než 2850 základnových stanic, které zajišťují vysokou kvalitu pokrytí po celé zemi i uvnitř budov.

0/0
11.9.2001 10:01

Svatopluk Hříbek

Kocman, zase Kocman

Bože můj, pane Zandl, jak je to dlouho co jsme spolu hovořili o tom, jak narozdíl od konkurenční mobilmania.cz, která podobný článek uvedla již před cca 10 dny nebo i více, Vy jste profesionální server a neděláte takové blbosti jako srovnávat počty BTS, které někde někdo vypátral.

Jakou spolehlivost myslíte, že může tento seznam mít. Já sám znám desítky, možná stovky Eurotelích BTSek, stejně jako Oskarových, které tam nejsou a stači si také zadat okres a podívat se jak velká území by nebyla podle těchto seznamů pokryta.

Nemluvě o tom, že jen první co bych udal jako příklad je že kóta Jarník je třísektorová BTS, nikoli dvousektorová a Počet BTS Eurotelu více než 2850 se objevil již jako stav ke konci dubna !!!!

A kdo jiný takový článek mohl napsat, že ????!!!!!!

 

0/0
11.9.2001 9:25

Jarek

Re: Kocman, zase Kocman
Klid clovece, na vasem miste bych se bal infarktu. Jinak pocet bts se nerovna poctu sektoru.
0/0
11.9.2001 10:01

Rostislav Kocman

Re: Kocman, zase Kocman

Vážený pane Hříbku,

kdybyste si místo těchto slaboduchých komentářů přečetl pořádně článek (jinak byste nemohl používat údaj 2850 BTS u ET, který v mém článku vůbec nezazněl), tak byste možná i Vy pochopil, že čísla v mojí tabulce nevychází ze seznamů na GSMweb.cz, ale jsou to skutečné počty BTS.

Čísla v tomto článku nám navíc potvrdili všichni tři mobilní operátoři, tudíž nepovažuji za nutné se dále bavit o počtu BTS s někým, kdo evidentně vůbec neví, o kterých číslech se baví.

 

0/0
13.9.2001 11:18

Rada

Chybný počet BTS
Musím reagovat na článek o počtu BTS Paegas vs. Eurotel a Oskar. Při své práci jsem po u vedení článku o seznamech BTS začal tyto podklady používat jako zdroj informací. Bohužel jsem po týdnu zjistil, že tyto seznamy mají značné mezery. Konkrétně mohu hovořit o sítí Oskar resp. Český mobil, kde jsem napočítal přes 400 BTSek, které nebyly v seznamu uvedeny. Musím se tedy ptát, do jaké míry je seznam aktuální. (srovnávací parametr, bylo číslo situ). Nestálo by za úvahu vyžádat si tyto "tajné" informace přímo od telefoních společností?
0/0
11.9.2001 8:47

Milos

Re: Chybný počet BTS
Stačí se podívat do článku, z kterého autor citoval: "V seznamech se to odráží tak, že Mr. B má s Oskarem sice pohodu, ale dlouhodobě tradičně nejhorší úspěšnost (k 1.9.2001 obsahuje jen 66% ze skutečného počtu CellID) způsobenou poměrně malým množstvím přispěvatelů. NetwoR s Eurotelem je lepší (75%), ale jeho seznam obsahuje moře nepřesností a bude na něm ještě mnoho práce. Tradičně nejlepší je seznam Paegasu (úspešnost 78%), ale vzhledem k tempu výstavby lovci prostě nestíhají lovit a SkiHunger aktualizovat. "
0/0
11.9.2001 9:29

Svatopluk Hříbek

Re: Re: Chybný počet BTS

Na to se opravdu stačí podívat a hlavně se na to měl prvně podívat autor než na základě takto nepřesných informací napíše takovýto článek. A je to opravdu max týden, co jsem s p. Zandlem v diskusi probíral že Mobil.cz je lepší už jen proto, že tu nenajdu články TOHOTO typu!!!

Bohužel autor si toto jaksi taksi nepřečetl, jsem zvědav co nám na to chytrého zase poví.

0/0
11.9.2001 9:42

Luboš

Re: Re: Re: Chybný počet BTS
Hříbku ty už hlavně táhni konečně do ******. Několikrát jsi říkal, že Mobil přestaneš číst, tak táhni a nepruď tady s těma svýma nesmyslama.
0/0
11.9.2001 9:54

Svatopluk Hříbek

Re: Re: Re: Re: Chybný počet BTS
Rok jsem ho nečetl už ho zase čtu. To mi asi Ty zakazovat nebudeš. A právo vyjádřit svůj názor asi také popřít nemůžeš a narozdíl od tebe já jsem se vyjadřoval slušně. Zdar.
0/0
11.9.2001 10:04

Re: Re: Re: Chybný počet BTS

Hříbek, že ty máš problémy s erekcí?

 

0/0
11.9.2001 10:53

Svatopluk Hříbek

Re: Re: Re: Re: Chybný počet BTS

Ani náhodou jak si na to přišel ???

Ale umím se podepsat

0/0
11.9.2001 10:56

Re: Re: Re: Re: Re: Chybný počet BTS
Povidal mi to Karel, se kterým máš poměr. Jistě chápeš, že se podepsat nemůžu, protože bys na mě snadno přišel.
0/0
11.9.2001 11:37

Svatopluk Hříbek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chybný počet BTS

Aha tak Karel. Myslím, že bys měl znát hranici, kdy je něco žert a kdy už je to urážka. Nešiř tady sprosté urážky a zamysli se nad sebou.

0/0
11.9.2001 15:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chybný počet BTS
Hochu, od kdy je pravda urážkou?
0/0
11.9.2001 19:16

Svatopluk Hříbek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chybný počet BTS
Když mě a toho nějakého Karla znáš tak nejprve dej důkaz a pak si povídej pohádky komu chceš. Ostatní se ti stejně smějou včetně mě. Nevím o co ti jde, ale mě jsou tvé příspěvky maximálně tak směšné a zabírají prostor.
0/0
11.9.2001 22:02

Miloš

Re: Re: Re: Chybný počet BTS
Autor přesně cituje údaje z článku na gsmwebu. Reagoval jsem proto, že tu několik lidí nepochopilo nebo nechtělo pochopit, že v seznamech nejsou všechny BTSky a nesmyslně argumentovalo ve stylu "uváděný počet fungujících BTSek je nesmysl, protože u nás je BTSka, která není v seznamu".
0/0
12.9.2001 9:34

Rostislav Kocman

Re: Re: Re: Chybný počet BTS

Vážený pane Hříbku,

čísla v tabulce v článku jsou ověřené u mobilních operátorů. A do diskuse jsem nepřispíval, protože jsem až do včerejšího dne byl v zahraničí.

0/0
13.9.2001 11:14

Svatopluk Hříbek

Re: Re: Re: Re: Chybný počet BTS

Konstatoval jsem,, kdybyste vy četl a snažil se pochopit mé příspěvky, že Eurotel uvádí např. 2850 BTS už asi rok a půl, takže to jistě není nejčerstvější údaj, takže jsem odvozoval, že pokud někdo uvedl před rokem a půl na konci tiskové zprávy více než 2850, že jich teď nebude mít asi po roce a půl výstavby 2900.

Navís byl ignorován rozdíl mezi BTS na dobrém a špatném místě a piko, mikro a makrocelou atd...

Sám autor na GSMwebu píše o tom, proč nemůže být Paegas s větším počtem BTS lepší než ET a navíc přečtěte si vaše články testování pokrytí, kde Eurotel je ten, kterlý nemá výpadky atd. A pak teprve někoho nazývejte slaboduchým. Na rozdíl od ostatních jsme tu asi jediní pod svými jmény a věřte, že jinak mám k stavu našich GSM sítí zdravý přístup. Uznávám, že se Paegas polepšil, ale neni stále ještě lepší než Eurotel. (ne že by to článek tvrdil).
Chtěl jsem jen říci, že pokud někdo řekne A a neřekne B, tak je článek nesmyslný, a ve Vašem článku opravdu chybí uvést, že sice má více BTS, ale jakých, kde a  jak nakonfigurovaných. Pokud jich tedy má více.

0/0
13.9.2001 12:20

Rostislav Kocman

Re: Re: Re: Re: Re: Chybný počet BTS

1) Počet BTS které uvádí Eurotel ve své tiskové zprávě je jeho věc. Já mám od této společnosti ověřené informace o počtu přes 2900 BTS k 1. 9. 2001. Předpokládám, že Vy i já se tady bavíme o BTS pro síť GSM (což je v článku uvedeno) a ne i pro NMT, které si započítával Eurotel dříve...

2) Hned v následujícím odstavci pod tabulkou je informace o lepší konfiguraci sítě Eurotel a je tam také zmínka o našich testech pokrytí... Mám taky třeba i větu "Pro kvalitní telefonování je důležité také umístění základnových stanic na vhodných místech a konfigurace sítě "

3) V článku je několikrát uvedeno, že RadioMobil kvantitou dohání kvalitu. Možná tam pouze nezaznělo upozornění, že větší počet BTS neznamená více pokrytého území a bohužel pro RadioMobil ani větší větší kapacitu sítě.

4) Úplně nejlepší informací o kapacitě sítě je samozřejmě počet sektorů v kombinaci s počtem TRx, ale tyto dvě informace jsou velmi dobře utajené a zatím je nikdo nezískal. Až tyto dva údaje budu mít, potom Vás rád upozorním, abyste ten den na náš server nechodil, abyste opět nemusel číst můj článek.

0/0
13.9.2001 12:32

Miki

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chybný počet BTS
Skutecny pocet sektoru se vi taky a Mr.B ho nekdy porovnaval take, ale pocet TRX je opravdu tvrdy orisek. Abych ale neprozradil vic nez je zdravo - PG v tomto parametru take vede a sektorovost je velmi podobna u obou operatoru - zhruba 2,4-2,5 u obou. A kdo si mysli, ze ET je "king" v kvalite signalu. Tak zrovna pred 14 dni se mi stalo, ze jsem se domluvil s jednim zakaznikem, ze az dorazim domu, tak ze mu zavolam, jestli je v kancelari a pripadne se za nim stavim. Kancelar ma v podstate uprostred Prahy na kopci kousek nad Podolim v nejakem 4. patre, takze signal naprosto plny a i kdyby par BTS spadlo urcite by chytil i signal odjinud. Tak jsem mu podle domluvy zavolal a ejhle stanice nedostupna. Tak jsem mu poslal SMS s potvrzenim doruceni, abych hned vedel az se objevi na signale. SMS dosla az zhruba za 1 hodinu!! Tak mu hned volam a on na to ze je uz 3 hodiny v kancelari a celou dobu ma telefon zapnuty a ze se mu tohle v posledni dobe stava celkem bezne. No nevim, sice se mi u PG stalo, ze se me i pres plnej signal dalo dovolat treba az na podruhy, ale abych byl nedostupnej celou hodinu?? To teda fakt ne. Takze pokud bude jeste nekdo tvrdit, ze ET ma lepsi sit nez kdokoliv jiny, tak mu neverte. Site ET a PG jsou srovnatelne a obe maji stale mnoho nedostatku.
0/0
17.9.2001 0:25

Rostislav Kocman

Re: Chybný počet BTS
Ehm, jaksi jste z článku nepochopil, že jsem nepoužil počty odlovených BTS v seznamech GSMweb.cz, ale skutečné počty BTS, které mám ověřené i od mobilních operátorů...
0/0
13.9.2001 11:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.