Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vy a reklama

Příliš často si nám stěžujete na to, že výrobci mobilů, operátoři či prodejci ve svých reklamách lžou. Jak je to s reklamou - je jejím hlavním posláním vás obelhat? A jak byste reklamu dělali vy? Zklamala vás nebo klamala reklama?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom

No to jo, ale u věci, jejíž náklady na výrobu jsou dvacetina prodejní ceny se snížení nákladů díky výrobě většího počtu kusů již vůbec neprojeví. Nebo si fakt myslíš, že rabat telešopingovejch obchodů je 10 procent?? Většinu prodejní ceny výrobku právě sebere reklama na ně. Tom
0/0
16.8.2001 17:32

zdenek

co tedy nesnasim...
K tomu clanku....u reklamy jsem tak nejak smiren s tim, jak funguje. Co ale nesnasim je, kdyz nejaky pisalek pise moudra o necem, cemu nerozumi, jako nejaky znalec a pritom pise uplne kraviny. Lidi to ctou a rikaji si...no, to je zajimave, to jsem nevedel. Pritom pan Zandl o kave pise ve svem clanku jeste vetsi blbosti a polopravdy, nez se dozvite z reklamy, kterou kritizuje. Pane Zandl drzte se radeji telefonu a pijte radsi kakao!
0/0
8.8.2001 13:19

Patrick Zandl

Re: co tedy nesnasim...
Adresná kritika, to je moje :) Příklad s kávou jsem volil proto, že tento obor dosti znám z předchozí práce. A myslím, že sedí.
0/0
8.8.2001 21:32

lucie

To si pif !!!
0/0
7.8.2001 13:10

Marek

reklama
Uz asi sest let ziju v presvedceni, ze reklama je navonena zdechlina ( slovy Olivera Toscaniho )
0/0
6.8.2001 12:57

Pavel

Síla reklamy
Já mám spíše úsměvnou příhodu s reklamou (přesněji dnes již úsměvnou). Před časem poměrně často běžela reklama v TV na TIRED profesional, přípravek na čištění odpadů - doporučeno cechem instalatérů. Pouze nalijete do odpadu, necháte působit, zalijete vroucí vodou (na přesný postup si již dnes nevzpomínám), TIRED rozpustí všechny usazeniny a nečistoty a máte odpad jako nový. Reklama rozhodně o síle přípravku nelhala, TIRED rozpustil i těsnění a bezmála trubky, což jsem zjistil až když na mě přiběhla sousedka zespodu, že jsem jí vytopil. Musel pak přijít instalatér a zase to dát do pořádku. Bezva akce.
0/0
6.8.2001 10:37

j

Re: Síla reklamy
...vase chyba ze jste si nestezoval na lzivou reklamu, v tomto pripade byste urcite vysoudil novou stoupacku i koberce pro sousedku.....
0/0
6.8.2001 11:22

Roman T.

Re: Síla reklamy
Díky za upozornění! Zrovna jsem uvažoval, že si ho koupím... Přesto musím podotknout, že zřejmě o síle přípravku asi opravdu nelhali, možná "jen zase zapomněli" říct všechno.
0/0
7.8.2001 12:32

numo

Re: Síla reklamy
> doporučeno cechem instalatérů ... Musel pak přijít instalatér A co je na tej reklame zle? - pripada mi celkom logicke, ze cech instalaterov tento pripravok odporucal :-)))
0/0
8.8.2001 8:36

Mio

Re: Oskar
souhlasím a ještě dodám. Oskar vydává brožurky o Oskar chat a e-mailu, ve kterých popíše jak to udělat aby to chodilo, ale jaxi upozorní, že cenu se dovím v ceníku. Ale ten se v brožuře nenachází, nevyskytuje se ani v oskarprodejně. Jen náhodou jsem zjistil z výpisu, že e-mail mě ze Slyším Vás přijde na něco málo přes 4 kačky. A Chat je za 5 korun a něco. Kdybych to věděl dřív, tak by oskar nic ode mě nedostal. No potěš koště, e-mailuju přes finsko nebo přes itálii a chat mám vlastní pro všechny operátory - z hlediska rychlosti je to spíš forum, ale funguje to. Dle mého názoru: Oskarova reklama v TV je pěkná. Oskar nelže - jen neříká všechno.
0/0
6.8.2001 10:02

Martin Bodlak

Reklama - lze jako kdyz tiskne
Reklama je institucionalizovaná lež. Někdy menší, někdy větší. Třeba jako statistika. Ale není to v podstatě reklamy, je to v lidech, kteří ji dělají. Malý příklad: před pár dny jsem listoval časopisem Impuls (pro nezákazníky Paegasu: tento časopis dostávají tuším členové Paegas Klubu). Narazil jsem na větičku (možná to nebude doslova) "...společnost (rozuměj PG, pozn. MB) pokračuje v někdy až zběsilém tempu inovací..." Vy víte o nějakém zběsilém tempu u PG v posledním půl roce? :-) A ještě k reklamě: nebojte se ozvat společnostem, které mají podle vašeho názoru reklamu příliš ujetou. Oni většinou komunikují a když dojdou k závěru, že se ta (konkrétní) reklama lidem opravdu nelíbí, nejspíš ji sami stáhnou nebo pravděpodobněji nebudou v podobném stylu pokračovat při jiných kampaních.
0/0
6.8.2001 9:31

DS

Všichni lžou
a proto je třeba používat mozek, než něco koupíme, že ano :). Uvedl bych reklamu Paegasu na 100% roaming (původně s jedním partnerem), pak Click, který byl a vlastně je nepovedený zmetek. Mimochodem, Click Pager je vlastně návrat k doméně sms.paegas.cz - pěkně potichu bez reklamy...
0/0
6.8.2001 8:10

Zilla

Reklama
Pane Zandl, ja bych rekl, ze vase hypoteticka situace se jiz nekolik let deje a to na fronte "ostatni versus Nokia". Nepochopim, jak muze zrovna Nokia, jejiz telefony jsou posledni dobou spise vysmechem pokroku (3310 -> 3330 apod.), ovladat pres 40% trhu. Podle me je to je to ukazkovy priklad vyhry skvele reklamni kampane nad skvelymi vyrobky. Nepopiram, ze Nokia mela v minulosti sve svetle chvilky, ale bohuzel to bylo v davne minulosti... Jedinou devizou novych telefonu je diskutabilni design - diskutabilni proto, ze ne kazdy ma stejne esteticke citeni, tudiz je tezke hodnotit vzhled telefonu - kuprikladu ja osobne si myslim, ze 6210 vypada jako cihla a 7110 nereknu jinak nez rozslaply banan...;-) Mozna by stalo za pokus presvedcit nejak zakaznika, aby nedal jen na reklamy, ale pred tim, nez za malou krabicku obvudku utrati mnohdy nesmyslne castky, proste vyzkousel nekolik modelu od ruznych vyrobcu a pote se rozhodoval na zaklade vlastnich sympatii k tomu ci onomu vyrobku... Stale prece plati, ze telefon by mel byt hlavne uzitecny pro sveho majitele, takze at si kazdy vybere dle sveho vkusu a potreby a ne podle reklamni kampane... Obcas by nam, zakaznikum, neskodilo trochu premyslet, ze? ;-) Preji hezky den. :-)
0/0
6.8.2001 7:56

Patrick Zandl

Re: Reklama
Pokud porvnáváte 3310 a 3330, je posun opravdu malý. Ale zkuste si porovnat low-end telefony Nokia a jiných značek. Zjistíte, že v tomto případě tu rozdíly jsou a někdy i dost patrné. Co třeba Nokia 3330 a Ericsson A2628 - proč se kterého prodává více?
0/0
6.8.2001 8:33

Anndy

Re: Re: Reklama
No ja si myslim, ze este lepsim prikladom dobreho marketingu a reklamy je Microsoft. O maloktorom jeho produkte sa da povedat, ze patri medzi najlepsie, alebo je najlepsi, a aky je jeho podiel na trhu. Mozno si Nokia chce zobrat priklad z neho:). Este by som sa vratil, podla mna k nepravdivemu vyroku v clanku, ze malokedy je nieco lepsie (kvalitnejsie) a zaroven lacnejsie a priklad bol uvedeny linux vs. NT. Podla mna to nie je pravda. Je sice pravda, ze linux je v podstate zadarmo, ale len produkt. Aby sa dal plnohodnotne pouzivat, je nutne stravit nad tym velmi, velmi vela casu (viac-menej samostudium), a to ako vieme :) su peniaze. A ak by som chcel aj nejaku tu vonkajsiu podporu do linuxu, tak si musim priplatit (ci uz je to skolenie, alebo priamo podpora od vyrobcu nejakej tej distribucie, atd.). Cize v konecnom dosledku, linux nie je o moc lacnejsi ako NT :))). A dalo by sa diskutovat aj o kvalitach :).
0/0
6.8.2001 10:53

Pavel

Re: Reklama
Ano, každý má jiný vkus, ale porovnejte esteticky třeba onu N3330 s nějakým Erikem nebo Alcatelem a možná konečně zjistíte, proč má Nokia největší podíl na trhu. Myslím, že jen reklamou to není. Co se týče reklamy, tak jsem jsem u Nokie nikdy nikde neviděl heslo "We are the best", ale "Connecting people". To je snad rozdíl, ne?
0/0
6.8.2001 12:18

Patrick Zandl

Re: Re: Reklama
Ano, Nokia svoji reklamu hodně cílí na uživatelskou skupinu, takže tvrdí, že zrovna takovým lidem se bude líbit. V podstatně vůbec nechválí výrobek, ale říká, že je to výrobek, jaký se těm lidem bude hodit. to je doti chytré.
0/0
6.8.2001 13:12

pepe

Re: Re: Re: Reklama
to mi pripomina, kdyz jsem poprve videl na Golfu napis Generation Golf, tak jsem si rikal, co tim kdo mysli. Az jsem v nem zacal jezdit, tak jsem pochopit. Stanete se tim clenem skupiny a to nezmenite - at se Vam to libi nebo ne. Kdyz to ted bude nekdo cist, tak se vsadim, ze si me predstavi jako postpubertalniho frajirka s cernymi brylemi a nagelovanymi vlasy. Takovy nejsem, proste se mi libi, jak to auto jede. Spousta lidi, kdyz me vidi, tak me typuje na nejakou francouzskou znacku. Sice vypadam usedle, ale nesnasim usedla auta. A tak nejak podobne je to i s mobily...
0/0
7.8.2001 11:52

lucie

Re: Reklama
Francouz by si Golfa nekoupil. Ten by mel tak BMW,MB, nebo Rolsa nebo nejakyho poradnyho Jaguara. Novej Golfik je fesak, to se musi nechat.
0/0
7.8.2001 13:21

Alien

Re: Re: Reklama
No soudruhu,pokud něco víš o reklamě,tak je "zakázáno" hanit druhé. Tedy reklama typu "We are the best" ,je v našich končinách "zakázaná".Tedy chci povědět,že si takový "best" říká o soudní proces,který prohraje a zaplatí mnohamilonové odškodné...;-)
0/0
6.8.2001 14:53

Patrick Zandl

Re: Re: Re: Reklama
Myslím, že nemáte pravdu - kdyby někdo tvrdil, že je nejlepší, těžko dokážete, že není...
0/0
6.8.2001 17:17

Alien

Re: Re: Re: Re: Reklama
A kolikpak znáte výrobců co si to trufne dát do své upoutávky???Bez jakýchkoliv vedlejších dodatků????Asi v reklamě neděláte... Mimochodem tady nikdo nemusí dokazovat jestli je lepší nebo ne.Nesmí házet špínu na ostatní...Takže...;-)
0/0
7.8.2001 7:36

Pavel

Re: Re: Re: Re: Re: Reklama
Když někdo tvrdí, že je nejlepší, nehází tím špínu na ostatní, protože nikoho nejmenuje. Nedělají to proto, že by měli právní problémy, nýbrž proto, že taková reklama by mohla být kontraproduktivní a v zákaznících vyvolat vůči takové vychloubačné reklamě odpor. Navíc, pokud jste takový odborník přes reklamu, tak byste mohl vědět, že srovnávací reklama už je povolena i u nás.
0/0
7.8.2001 10:07

Petr Klimovic

Re: Re: Re: Re: Re: Reklama
Co treba quick, ktery tvrdi ze je nejrychlejsi internet zadarmo.
0/0
16.8.2001 7:07

varuz

Oskar
Všichni znáte rekamu na SMS za 77 haléřů u Oskara, ale kolik z Vás ví, že tyhle levné SMS jsou jen z Oskara na Oskar? To nám milý Oskárek jaksi zapoměl ve své reklamě uvést. Kdybych nedostal fakturu a tam nebyly SMS rozděleny, tak to nevím taky.
0/0
6.8.2001 7:55

Breta

Re: Oskar
A navíc cena 77 hal. neplatí pro všechny tarify!!!
0/0
6.8.2001 8:34

Petr Čech

Re: Re: Oskar
Jeste aby
0/0
6.8.2001 9:09

lucie

Re: Oskar
Mi co mame Dohodu s Oskarem a zpravu za 0,53hal. porad a na jakoukoliv sit, tak nas to netrapi. Neni lepsi platit mesicne 550Kc jsk kazdej mesic kupovat dobijeci koupony?
0/0
6.8.2001 12:36

DS

Re: Re: Oskar
Jo a za ušetřené peníze si zaplať doučování z češtiny :)... ty "Mi".
0/0
6.8.2001 14:07

lucie

Re: Re: Re: Oskar
Polib mi ...
0/0
7.8.2001 6:09

DS

Re: Re: Re: Re: Oskar
Učíš se rychle!!! Sláva:)
0/0
7.8.2001 10:46

avrichter

Re: Re: Re: Re: Re: Oskar
Snad polyp v Mi .. ?
0/0
8.8.2001 9:02

Tomáš Peterka

Re: Re: Oskar
jo, dohoda je bezva zvláště když třeba studentovi dojdou prachy na telefonování (je momentálně v nouzi). Pak třeba může doplatit 17000 za paušály až do konce a vypovědět že? Nebo je bezva nepřevádění volných minut a účtování po minutách.
0/0
6.8.2001 14:46

lucie

Re: Re: Re: Oskar
To je jednoduchy. Neporizuj si telefon, kdyz na neho nemas!
0/0
7.8.2001 6:07

Alien

Re: Oskar
Předpokládám,že mnozí jsme inteligentní a pokud se jadná o reklamu i náležitě pozorní. Tedy pokud Oskar v reklamě uvede neco typu "Pořiďte si i Vy s kamarády v létě Oskara ...a využijte prázdninovou akci" nebo jak to vlastně zní,tak tam vlastně nelže a uvádí všechny potřebné podmínky...
0/0
6.8.2001 14:58

David Dee Nesiba

Re: Oskar
Na konci reklamy je napsano, ze cena 77 hal plati v siti Oskar.
0/0
7.8.2001 11:17

Tom

Re: Oskar
No ještě aby to bylo jinak. To by musel bejt oskar úplně na hlavu. Myslím, že v každý reklamě, je nějaký "ale", ale přece to tam nebudou říkat, shodili by se a delší reklama by byla dražší. Pokud vydím nějakou reklamu na věc, o který chápu k čemu je a k čemu by se mi mohla hodit (takže třeba nikoli na králíčka Azurita v prádelním koši) je mi hned jasný, že se to určitě vztahuje na předem daný, ale v reklamě neuvedený podmínky. Vyplatí se pak - pokud to chci - si zjistit podrobnosti z nějakýho spolehlivýho zdroje. Nehledě k tomu, že jsem si ještě snad nikdy nekoupil věc, která byla v reklamě, je jasný, že musí bejt dražší o rozpočítanou cenu reklamy. Takovej Telešoping s mixerem za 2000 má výrobku tak 50 korun, náklady na reklamu tak 800 a zbytek zisk a režie. Kolik asi stojí čtvrthodina reklamy (i když večer) na telce? A kdo to a v čem to zaplatí? Tom
0/0
8.8.2001 14:54

Tom

Re: Re: Oskar
Vidím je samozřejmě s měkkým, ale to je zase na klávesnici nebezpečně blízko tvrdýmu... sorry Tom
0/0
8.8.2001 15:08

Petr Klimovic

Re: Re: Oskar
Kdo zaplati reklamu? No prece diky reklame se toho proda vic, tim padem je to mozne vyrabet ve vetsich seriich a ty jsou levnejsi.
0/0
16.8.2001 7:11

Pavel Flajshans

Portal idnes.cz je ukazkovy priklad pouziti lzive reklamy
Pane Zandl, zamette si pred vlastnim prahem. Ukazkovym prikladem LZIVE reklamy je shopcenter.idnes.cz, kde se u mobilu Ericsson T39 pise: "A to nejlepší nakonec, T39 zakoupíte jen v __jediném__ obchodě v ČR a to ve Vašem ShopCentru".
0/0
6.8.2001 7:47

Patrick Zandl

Re: Portal idnes.cz je ukazkovy priklad pouziti lzive reklamy
Abych si zametl před vlastním prahem: na TelStore, což je náš obchod s mobily, žádná taková reklama není. Shopcenter není náš obchod, my o něm nerozhodujeme - patří společnosti MAFRA a.s., což je jiná firma, na jejíž chod a chod jejích obchodů my nemáme vliv. Zameteno - u nás nic takového není.
0/0
6.8.2001 8:31

Re: Re: Portal idnes.cz je ukazkovy priklad pouziti lzive reklamy
Ja sem myslel ze Mobil.cz patri pod iDnes.cz (nebo ne?) na idnes je odkaz sem a na mobil.cz je stejny panel odkazu v horni casti obrazovky jako na idnes.cz Ale to asi s obchody nesouvisi ...
0/0
6.8.2001 8:51

Patrick Zandl

Re: Re: Re: Portal idnes.cz je ukazkovy priklad pouziti lzive reklamy
Mobil Media a.s. je společnost, kde má určitý menšinový podíl společnost MAFRA a.s., mimo jiné provozovatel iDNES. Čili na obchody iDNES nemáme vliv a nemůžeme rozhodovat o tom, co a kde píšou.
0/0
6.8.2001 9:56

Jan Zak

Re: Re: Re: Re: Portal idnes.cz je ukazkovy priklad pouziti lzive reklamy
Aha. A pokud mi na dotaz zaslany na info@telstore.cz odpovedel nejaky Patrick Zandl, pak se zrejme jedna o jen o shodu jmen :-)
0/0
8.8.2001 21:24

Patrick Zandl

Re: Re: Re: Re: Re: Portal idnes.cz je ukazkovy priklad pouziti lzive reklamy
TelStore.cz je obchod společnosti Mobil Media a.s. a ShopCenter je obchod společnosti ShopCenter s.r.o. Dotaz padl na ShopCenter, ne TelStore.
0/0
8.8.2001 21:33

Jan Zak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Portal idnes.cz je ukazkovy priklad pouziti lzive reklamy
Sypu si popel na hlavu :-( V rychlocteni na dial-upu mi jsem se prekoukl. Samozrejme mate pravdu. Otazkou je jak dlouho to bude pravda (tj. kdy vas MAFRA koupi jak to lezi a bezi)...
0/0
8.8.2001 22:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.