Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak hodnotíte spuštění GPRS v síti Paegas? Chyběla vám tato technologie?

Dva dny jsme zkoušeli technologii rychlých datových přenosů GPRS v síti Paegas. V článku se můžete seznámit s našimi zkušenostmi a přečíst si, jak GPRS u Paegasu vlastně funguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lukáš Blecha

Připojení 6310 pod WinXP s Paegasem
Nemáte někdo odzkoušený nastavení WinXP s Nokií 6310? Já jsem instaloval včera celý den a prožíval muka.. Ale už to snad jede... Poraďte!
0/0
7.4.2002 10:23

MARK

BEZi FTP servery take pres GPRS ???
Chci se zeptat, jestli se na mobilu na kterem bezi GPRS da take nastavit adresu FTP servra a stahovat velke data pres nej ??? prosim odpovezte ak to vite DEKUJi ...........
0/0
15.8.2001 17:41

Delfis

Re: BEZi FTP servery take pres GPRS ???
Samozřejmě! GPRS je jen přenosová technologie. Přenosové protokoly HTTP, HTTPS, FTP, WAP a jiné na ni samozřejmě běží. K tomuto účelu byla zkonstrována.
0/0
8.1.2002 18:24

Ace

Je to mozne?
Napadla mne zajimava vec. Nejsem sice tak zakerny clovek abych to uskutecnil nekomu, ale zajima mne, zda je to mozne. Takze: kdyz je pocitac A pripojen pres GPRS, ma jiste svou IP adresu. Dejme tomu, ze ja tu adresu znam a zacinam posilat PING na tento pocitac, ktery mi samozrejme odpovida = vysila data = uzivatel GPRS pripojeni za to plati. Takze muzu takhle vysavat penize. Teoreticky. Je to mozne?
0/0
8.8.2001 10:24

Romcza

Re: Je to mozne?
Podle me to pujde celkem snadno v pripade staticke IP adresy, kdyz bude pripojeny pocitac bez ochrany (napr. Firewall).
0/0
24.8.2001 10:42

Delfis

Re: Je to mozne?
Teoreticky to možné je. ALE záleží čistě na nastavení sítě jestli bude ona IP adresa vidět. Podle mne operátor s touto možností počítal a příkaz PING nevrátí žádnou odezvu i když bude tento počítač (zařízení) data příjímat.
0/0
8.1.2002 18:32

Martin Rychtecký

Prodám modem
zn. USRobotic externí za 2000,- PS: nemá někdo levně MC 260?? Martin
0/0
6.8.2001 0:29

Filip

Pokus o (velmi) stručné porovnání cen GPRS a klasického přípojení 9.6 u PG - doplnění
Zapoměl jsem uvést že všechny ceny jsem počítal bez DPH. Filip
0/0
3.8.2001 16:45

Filip

Pokus o (velmi) stručné porovnání cen GPRS a klasického přípojení 9.6 u PG
Udělal jsem tři opravdu krátké pokusy o porovnání cen klasického připojení a GPRS. Ve všech třech pokusech jsem se vždy připojoval přes klasických 9.6 a z naměřených hodnot jsem pak vypočítal kolik by to stálo přes GPRS. Vycházím z toho že u GPRS jsou zpoplatněna veškerá data tam i zpět která protečou během přípojení (divil bych se kdyby to bylo jinak). Čas spojení jsem zaokrouhlil na celé půlminuty.Ceny které uvádím za klasické spojení vychází z tarifu PG60HIT/NONSTOP který používám. Je z toho vidět že GPRS Basic je na připojení k internetu naprosto nevhodné a i na malé vyzkoušení GPRS se vyplatí si alespoň na měsíc zaplatit GPRS Pro. Tarif GPRS Pro vycházi v porovnání z klasickým připojením docela dobře, kdyby tam nebyl ten paušál tak by se mě to líbilo. Takhle se mě na těch pár mailů co potřebuju občas stáhnout vyplatí klasické spojení 9,6. Vždyť za těch 199Kč (paušál GPRS Pro) můžu stahovat až 100min... 1.pokus : Odeslání a stažení pošty v Outlook Express (2 odchozi, 5 příchozích mailů bez příloh) -délka připojení 1,5min -přeneseno 39,33kilobajtu -cena ve spicce 4,8Kč, mimo špičku 3Kč -GPRS Pro : 1,18Kč -GPRS Basic : 19,67Kč 2.Pokus : Prohlížení internetu V IE 5.5 bez obrázků, čtení článků v klidu beze spěchu, psaní do diskuze -délka připojení 9,5min -přeneseno 403,50kilobajtu -cena ve spicce 30,40Kč, mimo špičku 19Kč -GPRS Pro : 12,10Kč -GPRS Basic : 201,75Kč 3.Pokus : Prohlížení internetu V IE 5.5 bez obrázků, načtení co nejvíce oken najednou, ukončení spojení a pak teprve čtení. -délka připojení 6min -přeneseno 500,98kilobajtu -cena ve spicce 19,20Kč, mimo špičku 12Kč -GPRS Pro : 15,03Kč -GPRS Basic : 250,49Kč
0/0
3.8.2001 16:40

Jimak

Re: Pokus o (velmi) stručné porovnání cen GPRS a klasického přípojení 9.6 u PG
A co takhle "cteni a posilani posty pres WAP". Nebo "nahrada SMS posilanim kratkych emailu nebo SMS z internetu". Tyhle dve varianty jasne ukazou kolik usetris oproti beznemu tarifu/predplacene karte. Takhle se na dostanes na priblizne 100 KB za mesic a kdyz si odectes, kolik bys dal za ty SMS tak jsi vysoce v plusu ...
0/0
7.8.2001 9:52

Filip Novák

Re: Re: Pokus o (velmi) stručné porovnání cen GPRS a klasického přípojení 9.6 u PG
Srovnával jsem pouze "newapové" datové připojení z toho důvodu že nemám mobil s Wapem :-) A myslím si že by to byl problém i s ním protože na mobilu by jsem nezjistil (narozdíl od PC) kolik proteklo dat a nemohl by jsem to na ceny GPRS přepočítat. Filip
0/0
7.8.2001 11:42

Dancer

Re: Re: Re: Pokus o (velmi) stručné porovnání cen GPRS a klasického přípojení 9.6 u PG
Add. 1: Docela by mne zajímalo, který telefon disponuje technologií GPRS a nemá WAP?! Add. 2: Troufnu si tvrdit, že naprostá většina mob. telefonů která GPRS má, umožňuje zobrazit množství přijatých a odeslaných dat...
0/0
9.1.2002 12:40

Filip Novák

Re: Re: Re: Re: Pokus o (velmi) stručné porovnání cen GPRS a klasického přípojení 9.6 u PG

Telefon který má GPRS a nemá WAP asi skutečně neexistuje,
ale já nemám telefon s GPRS. Mám 6110 a cenu standardního připojení CSD (9.6kbs) jsem s cenou GPRS srovnaval tak, ze jsem byl urcitou dobu pripojen pres 6110, z času jsem vypočítal cenu tohoto připojení a pak z velikosti přenesených dat které ukazují Windows jsem spočítal cenu kolik by stálo v tom konkrétním případě GPRS spojení. Je to už dávno co jsem to dělal, ale pokud si dobře pamatuji GPRS by se mě vyplatilo jen kdyby se za něj neplatil ten paušal 200Kč/měs. (u PG).  

0/0
9.1.2002 13:52

Bodik

Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o (velmi) stručné porovnání cen GPRS a klasického přípojení 9.6 u PG

No, je to zajímavé. Já právě teď přemýšlím, zda si pořizovat k mému psionu telefon s GPRS nebo si nechat stávající (7110) a smířit se s přenosy menšími. Vždy jsem myslel, že GPRS je výhodou.

Znamená to teda, že pokud nemám GPRS Pro, tak je to na "pytel". U normálních přenosů platíš jen za spojení (jako vlastně bys volal PG - PG)? Nebo i nějaká data? Máš zkušenost s psionem či obdobným zařízením?

Díky

0/0
10.1.2002 20:15

fisch

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o (velmi) stručné porovnání cen GPRS a klasického přípojení 9.6 u PG
Ehm......GPRS je vyhodne na posilani SMS pres Wap 1 SMS vyjde ca. na 20-30haleru, coz je od 1Kc pri tarifuHITu paegasu celkem pohodovka a jestli nekdo nutne potrebuje cist mejly, tak ma moznost Dial-Up, UPC, mikrovlny etc.(atd.)
0/0
10.1.2002 21:45

Lukáš Blecha

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o (velmi) stručné porovnání cen GPRS a klasického přípojení 9.6 u

Čau.
A prosím Tě, na jaké wapové stránce se dají posílat ty SMS? díkes Luky

0/0
7.4.2002 10:20

Filip Novák

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o (velmi) stručné porovnání cen GPRS a klasického přípojení 9.6 u PG

Taky jsem se těšil jak si koupím GPRS telefon a jak budu mít rychlejší a levnější připojení než přes svojí starou dobrou 6110. 

U normálního datového spojení (u PG) se neplatí žádný paušální poplatek, jen sazba PG-PG dle tvého tarifu, což je v mém případě 2Kč po celý den. Pokud bych si chtěl pořídit GPRS, musel by jsem platit paušál těch 199Kč, protože GRPS Basic je vzhledem k ceně 0,5Kč/kB na stahování pošty a prohlížení stránek nepoužitelné. Jenomže za těch 199Kč můžu být přes klasická data připojen skoro 100minut a to v mém případě bohatě stačí (opakuji v mém případě, protože si dovedu představit že pokud chce někdo celý den viset na ICQ nebo něco takového, GPRS se mu určitě vyplatí i s tím paušálem). Je to samozřejmě pomalejší, ale pokud beru v potaz jen cenu tak není (v mém připadě) co řešit.
Až však bude GPRS Pro (0,03kč/1kB) bez paušálu,nebo prostě nějaké jiné zvýhodnění, jdu do toho.

Jinak co se týče Wapu tak tam to je jiná tam se myslím určitě vyplatí používat i GPRS Basic oproti klasickému spojení (Ale taky by to mohli zlevnit... )

S psionem ani podobným zažízením zkušenost nemám...

0/0
11.1.2002 9:11

Bodik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o (velmi) stručné porovnání cen GPRS a klasického přípojení 9.6 u

Díky Filipe. WAP asi moc užívat nebudu. Takže na mejly a internet budu užívat klasiku 9,6.  (já mám 2,50 na PG - PG)

Aspoň na 50,- měsíčně by to mohl PG snížit.

0/0
11.1.2002 13:28

Kutiss

Zajimalo by me jak velkym zatizenim pro baterii telefonu je permanentni pripojeni pres GPRS... Diky
0/0
3.8.2001 8:23

drowner

Levnější než dial-up?
No s cenou 0,03 za Kb je to skoro levnějši nez modemove pripojeni. No jestli se pletu tak me okamzite z toho snu vyvedte! :-)
0/0
2.8.2001 21:55

Josef Šumfrle

Re: Levnější než dial-up?
No počítám-li dobře, tak jeden Gb těchto neuvěřeitelně rychlých dat vyje na neuvěřitelně nízný peníz t.j. 1Gb = 30.000,- Kč
0/0
3.8.2001 16:42

drowner

Re: Re: Levnější než dial-up?
takze mi nezbyde, nez se stydet, ze neumim pocitat:-) Nikdy ste me nevideli OK !
0/0
4.8.2001 11:50

I. M. Bur

Re: Levnější než dial-up?
Jestli dobre pocitam, tak nejvyssi rychlost modemu 56.6kbps pri stahovani dat je 7075 Bps. Touto rychlosti bych zminovany 1GB dat stahoval 151765 sekund, tedy neco pres 42 hodin a v nejlevnejsim casovem pasmu Internet 2001 (12,90 Kc/min) by me to stalo asi 550 Kc. Za stejny objem dat byste pres GPRS dal 30 000 Kc (viz predchozi odpoved na vas prispevek). Na stahovani vetsich dat to tedy asi nebude to prave...
0/0
3.8.2001 17:23

Filip

Timesloty
Všude se píše, že telefony umí např 2+1 nebo 3+1 timeslot, kde to větší číslo je vždy pro download. Neví někdo zda to jde nějak překonfikurovat, když člověk potřebuje odeslat větší množství dat a nechce tolik čekat přes 1 timeslot? (u HCSD to jde)
0/0
2.8.2001 20:57

Pepik

GPRS je pro podnikatele a prostě pro osoby vyšších postavení v povolání,pro ostatní je to zbytečné.
Je strašné jak všude o této technologii píšou a přitom to není žádný zázrak,nýbrž revoluce.GPRS roz- hodně nepoužívám,protože mi to přijde zbytečný.Média hold strašně přeháněj a dělaj z komára velblou- da Proč: a/utratit tolik peněz za mobil,když jsem normální člověk,který to nevyužije a internetí pomocí počítače b/si kupovat telefon s tímto protokolem a platit za přenesená data strašnou sumu,když si můžu na 17 palcovým monitoru,prohlížet internetové stránky v celé své kráse a za přijatelnou cenu. Prostě,to,že můj mobil neumí používat tuto technologii,je mi u vskutku u prdele,když to řeknu slušně. Rozhodně nebudte k mému názoru skeptičtí a řidte se jím. Čau
0/0
2.8.2001 19:21

Milan

Re: GPRS je pro podnikatele a prostě pro osoby vyšších postavení v povolání,pro ostatní je to zbyteč
Pokud sedíš jen na zadku u počítače tak nepotřebuješ vůbec žádný mobil :)
0/0
2.8.2001 21:37

marcel

Re: GPRS je pro podnikatele a prostě pro osoby vyšších postavení v povolání,pro ostatní je to zbyteč
no a jak by se ti to libilo s 15 palc. notasem pekne nekde na chalupe...lepsi nez sedet v bezduche kancelari s hlavou u vetraku serveru....no ale to ti nepomuze....bye
0/0
2.8.2001 23:17

Josef Šumfrle

Nalejme si čistého vína.
Na kolik že vyjde 1Gb těch "rychlých" dat přes GPRS?
0/0
2.8.2001 18:29

Tomáš Lorenc

Re: Nalejme si čistého vína.
31457,28 Kč, nepočítaje paušál
0/0
16.8.2001 8:50

mates

nastavení
náhodou,nepomohl byste mi nekdo s nastavenim e mail klient přes gprs v ericssonu r520? děkuji a hezký den
0/0
2.8.2001 13:54

Milan Suntych

Re: nastavení
Tak tohle bych rád taky zjistil. Možná to pomůže když poprosíme dva :-)
0/0
2.8.2001 19:51

Tomas Pelikan

Re: Re: nastavení
Uz prosime TRI! Diky.
0/0
6.8.2001 14:19

Re: Re: Re: nastavení
4
0/0
6.8.2001 15:54

jarda

Re: Re: Re: Re: nastavení
5 :]
0/0
30.8.2001 20:36

jarda

Ericsson R520m
Se SUBJ mi na Paegasu v pohodě přes GPRS funguje i WAP i připojení notebooku k internetu (přes IR). Instaloval jsem sw z doprovodného CD dodávaného s telefonem. WAP a ostatní nastavení telefonu jsem absolvoval podle pokynů v manuálu. Ukecal jsem operátorku u Paegasu, aby mi GPRS aktivovala (byť nejsem šťastným majitelem Timeportu 260) - tak to bylo asi nejsložitější! :) Další nastavení připojení k internetu najdete na http://www.paegas.cz/rdmnet/sluzby/sluzby_gprs.htm nebo ještě lépe na http://www.paegas.cz/rdmnet/sluzby/sluzby_gprs_faq.htm Inicializační AT příkaz pro nastavení APN je tam uveden pro tu slavnou Motorolu: at+cgdcont=1,"IP","internet.click.cz" Já jsem ho úspěšně zkombinoval s tím, co už bylo přednastaveno instalačním programem Ericssonu. Výsledný inicializační řetězec je: +CBST=0,0,1;+CHSN=4,2,0,12;+cgdcont=1,"IP","internet.click.cz" Adresy DNS serverů, proxy serveru, SMTP serveru, ... a internetujete! Jarda
0/0
31.8.2001 19:23

PetE

No to to trvalo - ale dobre, ze uz je to tu.
Teda, pan Paegas se zase vyznamenal - ze mu to bude trvat tak dlouho sem fakt necekal. Nejdriv se vytahoval, ze jako prvni spustil testovaci provoz GPRS a pak ticho po pesine.
Ale dobre, ze uz je to tu... Ty ceny nejsou nijak uzasny, zvlast pro WAP to neni takova vyhoda, jak bych ocekaval. Ale pro HTML/email/ICQ/telnet je to proste genialni.
S tim souvisi jedna velice dulezita vec - alespon pro me: Myslite, ze se da v dohledne dobe (treba novy rok) pocitat s tim, ze bude umoznena aktivace GPRS i pro Twist??? GPRS je sice krasny, ale pausal si kvuli nemu asi porizovat nebudu.
Ted uz jen aby tu brzo byla Nokia 6310, ktera se mi sice vubec nelibi, ale je to pro me jasna volba.
0/0
2.8.2001 12:22

Honza

Re: No to to trvalo - ale dobre, ze uz je to tu.
Z tvyho clanku je zrejmy ze GPRS te totalne bere. Vubec ale nechapu proc ho poustet i na twist. Pises ze chces foun za docela velkej balik a mas twist? Kolik provolas ty ekonome ze by se ti nevyplatil pausal?
0/0
2.8.2001 13:14

PetE

Re: Re: No to to trvalo - ale dobre, ze uz je to tu.

Mas pravdu, GPRS docela hodne fandim. A proc ho poustet na Twist? Tohle me prani asi prameni z moji averze vuci tarifum obecne. Ja provolam mesicne mezi 300 a 800 Kc a ver nebo ne - mam Twist. Protoze volam hlavne na PG a z toho tak pulku mimo spicku, je to docela hodne minut.
Protoze se ale snazim byt objektivni, hned jsem si tarify PG znovu po delsi dobe prostudoval. A hele - ty tarify nejsou az tak hrozny...Pri porovnavani formularem Optimalni tarif na mobil.cz kuprikladu vypada, ze by se mi docela hodil treba Paegas 60. Jenze kdyz si vydelim 572 Kc (mesicni pausal vcetne DPH) 60 (pocet volnych minut), vyjde mi prumerna cena volne minuty 9,50 Kc, coz se mi vubec nelibi. Ale vzhledem k tomu, ze na kazde SMS (kterych mesicne poslu cca. 150-200) usetrim 1,80 Kc, neni to tak spatny... No vida, treba si ten tarif este poridim ;-) Je videt, ze ta diskuse k necemu je ;-)
Zdar
PetE

0/0
2.8.2001 13:47

Re: Re: Re: No to to trvalo - ale dobre, ze uz je to tu.
Cha cekal jsem sice jinou reakci, ale pred rokem jsem resil jestli se mi twist vyplati. Presel jsem na pausal a neresit to ze si nemuzu zavolat protoze mi dosel kredit a zrovna si ho neni kde koupit je super.
0/0
3.8.2001 8:30

Karel K.

WAP nastaveni
Tusim, ze u WAP nastaveni se musi jmeno a heslo psat "wap", "wap". Nikoliv velkymi pismeny, jak je uvedeno v clanku. Aspon u CSD to tak urcite je - ten pan pohodny (RAS) u WAP gateway je asi case sensitive.
0/0
2.8.2001 10:04

deyw

hovor behem brouzdani?
mam mozna laicky dotaz ... lze v dobe kdy jsem pripojen pres GPRS (tedy treba cely den) beznym zpusobem telefonovat?
0/0
2.8.2001 9:46

joyo ray

Re: hovor behem brouzdani?
Musíš mít alespoň class B telefon. Testovaná Motoroura class B je.
0/0
2.8.2001 10:10

Patrick Zandl

Re: hovor behem brouzdani?
Není to tak jednoduché: Class A umožní telefonovat a GPRSkovat najednou. Zatím nevím o telefonu Class A, který by byl na trhu. Class B umožní přepínat mezi telefonováním a GPRS s tím, že když někdo volá vám a vy jste v GPRS, tak vás to upozorní a umožní to zastavit GPRS a přijmout hovor. Podobně opačně. Class B jsou snad všechny vyráběné mobily, alespoň Motoroly a Ericssony co znám ano. Class C umožní jen jednu věc a nejde přepínat - s tou se počítá na datové terminály, ze kterých se stejně nevolá. Obecně tedy dnes nelze najednou přenášet data a vykecávat se na telefonní lince. Ale jednou to možné bude (s Class A) - ovšem v tom případě rychlost přenosu dat poklesne o jeden timeslot, který se použije pro váš hovor.
0/0
2.8.2001 11:01

PR

Re: Re: hovor behem brouzdani?
Patriku, není to tak jednoduché. Pokud zrovna nestahuješ data (i při aktivovanem PDP contextu) tak Tě síť napeguje a ty přijmeš CS call. A by si mohl přijmout hovor během data transferu potřebuješ mobil class B s podporou alert tonu pro CS call a NMO1 a hlavně síť, která má spuštěno NM01(Network mode of operation 1). To vyžaduje integraci Gs interfacu (SGSN-MSC).
0/0
2.8.2001 11:19

Patrick Zandl

Re: Re: Re: hovor behem brouzdani?
To máš pravdu, ale už se mi nezdálo moc vhodné to o to komplikovat. Zkus dát tvoje vysvětlení přečíst sestře, co si z něho odnese :) škoda je, že ani ET ani RM zatim NM01 nema - alespon mi to nefunguje.
0/0
2.8.2001 11:21

Marcel Salficky

Jasne ze jdou delat ruzny figle jak stahovat jen hlavicky a nebo jen zacatky e-mailu, ale to je jiz urcite omezeni. Plnohodnotna prace je otevrit napr. Outlook a stahnout si v pohode emaily a zacit pracovat. Bohuzel toto je zatim hudba budoucnosti, ale jiz se k dokonalosti blizime. :o))
0/0
2.8.2001 8:58

Michal

Celý den on-line vs. výdrž telefonu?
Zajímalo by mne co to udělá s baterií, pokud jsem stále on-line... Asi nic, data se začnou načítat a telefon pracovat na spojení s BTS až v momentu, kdy odešlu požadavek. Nebo se pletu? To by asi pro telefon nebyla žádná sláva...
0/0
2.8.2001 8:32

jirka

Re: Celý den on-line vs. výdrž telefonu?
Telefon si huntuje baterku predevsim vysilanim. Kdyz nic nechcete odeslat, neni co vysilat = telefon necerpa.
0/0
2.8.2001 9:06

Franta

Telefon
No je to super, to kazdopadne. Chtel jsem si koupit Nokii 6310, ale ona ma taky jenom 4 time-sloty tusim. Kdyz uz, tak by to chtelo tech 53kbps. Nevite, kdy bude prvni telefon s vice nez 4 timesloty?
0/0
2.8.2001 8:13

networ

Re: Telefon
To hned tak nebude - kvuli specifikaci GSM a problemum technickeho charakteru. Takze necekej a jdi do toho!
0/0
2.8.2001 8:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.