Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co si o kontrolách mobilů myslíte Vy?

Minulý týden se objevily zprávy o tom, že policisté nahodile kontrolují mobilní telefony občanů. Mají na to právo?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Může něčemu vadit, když mají 2 nebo více uživatelů stejný imei?
Toť otázka...
0/0
30.10.2002 13:31

Hackim

Neviem si rady ako odblokovat peňaženku na nokii 6310i
Nevie niekto?
0/0
21.9.2002 10:47

Dr.Malaver

Přece jenom to k něčemu je.
Před 7 měsíci ukradli segre 3310, ona to šla nahlasit, nadiktovala jim IMEI, tel číslo nové Simky, adresu atd. Mezitim si koupila novy telefon. Nikdy by nevěřila tomu, co se stane za půl roku. Zavolali policajti s tím, že ho našli někde v Třebíči (150 km odtud) a tak ať si pro něj přijde na stanici. Dobrý ne? Ale předevčírem jí ukradli batoh s obouma mobilama. Zloději prostě vyhravaj nad policajtama, jako v detske hre.
0/0
10.10.2001 19:57

tairo

vse je otazka pristupu: pokud me zastavi policista, ktery se chova slusne a prijemne, reknu mu klidne i velkost bot. Pokud me vsak zastavi trotl, ktery si chce lecit mindraky, tak se na vetsinu otazek dozvida, ze mu do toho nic neni (jak casto odpovidam na pritrouble otazky odkud a kam jedu)
0/0
27.8.2001 20:27

Merlin

Zrušte policii
Přečetl jsem si tuhle diskuzi a navrhuju jediné... do té doby, než přestane být v tomhle státě IN porušovat veškeré zákony zrušte policii. Jinak bych Vám přál setkání s některou poliicií rozvinutého státu na západ od nás - zvláště pak německou, italskou nebo ještě lépe americkou. Myslím že by jste si velice rychle poupravili všichni názor na to, co je to šikanování, represe, zdržování....Jinak hledat mobil v metru s BTS je docela blbost... !
0/0
1.8.2001 18:50

Petr K.

Re: Zrušte policii
S tou policií na západ o nás s Tebou souhlasím. Já osobně zastávám názor že policie by u nás měla mít určitě větší pravomoci než má, jenom namátkou : jestli např. zastaví opilého řidiče a nemůžou mu na fleku odebrat řidičák, no to je do nebe volající kravina, máme fakt "super" zákony. Ale k těm mobilům, myslím že mobil je dneska úplně běžná věc osobní spotřeby a namátkou kontrolovat mobily v autě je docela blbost, něco jako hledat jehlu v kupce sena.Stejně tak by mohli chtít abych si vymontoval autorádio protože potřebují zkontrolovat výrobní číslo, nebo abych jim ukázal hodinky a já nevím co ještě. Takové věci by podle mého názoru měli kontrolovat pouze v případě že mají nějaké důvodné podezření,jinak nevím proč bych měl dobrovolně a zbytečně vyndavat baterii z mobilu a smazat si tak různé profily atd. Určitě účinnější by bylo aby všichni operátoři začali podporovat ten takzvaný Blacklist a dokonce kdyby bylo možné za rozumnou úplatu požádat všechny tři operátory o tuto službu - např. po ověření osobních údajů, předložení záručního listu a pod....
0/0
4.8.2001 2:36

Merlin

Re: Re: Zrušte policii
Jistě, že by bylo úplně super nějakej registr kradenejch mobilů, ale ani jeden operátor se k tomu nemá a když policie se policie pokusila alespoň něco v tomhle oboru dělat, tak nejvíc řvou ti, co maj máslo na hlavě, pokud po mně bude policajt chtít imei telefonu, klidně mu ho ukážu a nevidím žádnej důvod proto mu ho neukázat, protože případným dohadováním tratím mnohem víc časum, je to stejný, jako bych mu nechtěl ukázat třeba VIN u auta s tím, že je to nesmysl, že stejně nelze kradený auto takhle najít.
0/0
4.8.2001 9:50

Martin 69

Mam povinnost ukazovat mobil?
Co by se mi stalo kdybych odmitl? A mam povinnost mit na mobilu stitek s IMEI? Pak se mobil zrejme stane podezrely a policajt bude chtit softwarove zjisttit IMEI. Co kdyz se neshoduje? Co mi muze policajt udelat? Mam povinnost mit mobil ve kterem se shoduje IMEI s SW Imei? A co bude asi policajt delat kdyz budu mit baterku vybitou. Haha asi vytasi svou a IMEI si zjisti? Cely me to prijde jako SCI-FI. Nebo ze by navrat o 12 let nazpet kdy policie smela skoro uplne vsechno? Ne to ne....
0/0
1.8.2001 10:59

David Rohleder

Ponekud hloupy postup
Kdyby byl nekdo dostatecne inteligentni, tak vezme mobilni BTS s kratkym dosahem, postavi se nekam do chodby metra a ceka az se mu kradene mobilni telefony prihlasi :-) Tak by se snad nejake kradene mobily daly zjistit, ne?
0/0
31.7.2001 22:40

Dr. Gorby

Jeste malickost
Tady kdosi napsal, ze neni nic snazsiho nez vyhledavat kradene mobily primo na ulicich. Kdyz si vezmeme kolik lidi v CR ma mobil - je jich opravdu hodne, par milionu, a kdyz si vezmeme kolik mobilu je kradenych - je jich asi o neco min :-) a kdyz si vezmeme kolik je potreba policajtu aby nalezli aspon mikroskopicke procento takovych kradenych mobilu a kdyz si vezmeme jaky mesicni plat ma kazdy policajt a kdyz si vezmeme, ze dane platime my - normalni lidi tak... No tak nic. :-)))
0/0
31.7.2001 19:52

Dr. Gorby

A zase vedle...
No... policajti se "nesmele" pokusili o mimozakonnou cinnost... Nechapu na co mysli jejich nadrizene kdyz vydavaji takove rozkazy. Mysli vubec? No a vubec, ti nasi policajti jsou nejaci aktivni. Byla jednou akce "24 hodin", kdy lepili na skla automobilu nalepky atd. Pomohlo to v necem? Nikdo nevi, nikdo se tim nezabyval, nikdo si na to uz nepamatuje. Ne, z tehle zemi je potreba odjet. Co nejzapadneji - treba do USA, nebo jeste zapadneji - do Japonska, nebo jeste zapadneji - treba na SIbir... :-)
0/0
31.7.2001 19:41

MIKR

Re: A zase vedle...
Vářený Dr. Gorby, když tak pozorně sledujete činnost PČR, asi jste se na chvíli věnoval něčemu jinému, jinak by jste mohl slyšet v radiu a číst v tisku, že akce "Stop 24 hodin", započatá MŘ PČR v Brně nebyla časově omazena, takže trvá a bude trvat, pokud samotní občané budou mít o tyto nálepky zájem. Rovněž by jste věděl, že došlo ke snížení počtu odcizených vozidel. Pouze Vám prozradím, že každý policista MŘ PČR Brno má povinnost zastavit takto označené vozidlo, jedoucí v nočních hodinách, neboť z tohoto důvodu si jej předmětnou nálepkou označil. A pro všechny: pokud v okolí místa, kde byla prováděna kontrola vozidlo došlo ke kráděži MT dané značky jinému občanovi, popř. byla "vyloupena" prodejna s MT, měli poůicisté zákonný důvod ke kontrole MT. Občan nemá povinnost jej předložit, policista však má právo věc "zajistit", tzn. občanu na základě podezření, že pochází z tr. činnosti odebrat. Samozřejmě, že policista by se mi neměl "hrabat" v MT, ale slušně požádát, abych mu požadovaný údaj vyhledal sám (dislpej tel., či po baterií) a policistovi umožnil ověření. Jinak mám pocit, že touto diskuzí "honíme vlny ve sklenici vody". Občan má na PČR pouze 2 stupně hodnocení - nedělají nic - když už něco dělají, tak nás tím buzerují V daném případě, kdy se policie pokouší omezit hrozivě narůstající počet krádeží MT a "veřejně" dát najevo pachatelům této tr. činnosti, že se jimi míní vážně zabývat, ale bohužel provedení jednoho úkonu při takové kontrole je diskutabilní, všichni se na ni vrhneme a dáme jí najevo, že nemáme zájem na snížení kráděží "svých" MT, protože nechceme policejní stát. Možná by se k tomu mohli lépe vyjádřit ti, kterým byl MT ukraden - zatím jsem žádný takový názor nezaregistroval.
0/0
31.7.2001 22:30

Fousek

Re: A zase vedle...
Ty jsi mluvka a tlachal, který nikdy nikam neodejde. Bohužel.
0/0
31.7.2001 22:32

Black list
Ja bych to videl takhle: Mela by byt povinnost operatoru, aby zajistili funkcni a navazujici blacklisty. Jisteze by se menila IMEI. A co? Majitel ukradeneho pristroje by alespon jednou svou simku do (jeste nenaklonovaneho) pristroje strcil. by urcite simku aspon jednou do telefonu strcil.... A pak, cvak a simka je v troube :))))) Bylo by take otazkou casu, nez by byla nahlasena kradez telefonu s jiz klonovanym IMEI. A pak by meli smolika vsichni, kdo klonovali :)) Co se tyka nahravani cestiny apod. do Trium mars aj, pak zcela jednoznacne jedna o neodborny zasah.... Reseni tu jsou, ale kontrola na ulici mezi ne nepatri....
0/0
31.7.2001 17:34

Pavel

Proč ten humbuk?
Co z toho děláte vědu? I policajt je jenom člověk, proč mluvit o nějaké buzeraci? Prostě mu odmítnu ukázat svůj mobil, protože na to nemá právo, to je vše. Když na tom bude trvat, tak ať mi vysvětlí, podle kterého zákona to je. Je jasné, že nepochodí. Nemusí z toho být nějaký humbuk o policejním státě a já nevím co ještě. Snad aby si "áčkaři" našli nějakou záminku, aby mohli prohodit MacDonaldovi dlažební kostku výlohou!
0/0
31.7.2001 17:24

kyx

jak je to s kradenymi vecmi?
Je beznou praxi, ze se kupujou pouzite mobily-od nekoho ci z bazaru...zajimalo by mne zda je policie opravnena dotycny predmet zabavit, napr.jiz pri podezreni, ze je kradeny? ...z nekolika zdroju jsem totiz zaslechl, ze obcan NENI POVINEN dotycny predmet vydat...mj.mi to rekl jeden okresni policejni reditel ... takze jak to tedy je???
0/0
31.7.2001 14:45

Michal

Re: jak je to s kradenymi vecmi?
No ty asi nejsi povinnen jim to vydat,ale oni maji pravo ti to zabavit :-)
0/0
31.7.2001 15:32

David Novotny

Rekl bych, ze policie uz nevi co by roupama delala
0/0
31.7.2001 14:12

Michal Horák

POLICIE x NOKIA
Je až neuvěřitelné, jak až do krve někteří uživatelé brání 'svojí' značku :o) Ale k tématu ... mám takový dojem, že podle našich 'demokratických' právních řádů (většinou z dob 1950-1989), které jsou podpořeny všeobecným vědomím 'presumpce neviny' stačí, aby mi policista pouze sdělil 'podzření ze spáchání trestného činu' a může mi pak klidně kontrolovat i to spodní prádlo. Přesto si myslím, že i my se k té skutečné demokracii jednou dopracujeme ...
0/0
31.7.2001 14:02

kyx

Re: POLICIE x NOKIA
S tou znackou mas recht ;-) Jen bych podotknul, ze povazuji za velmi dobrou OBCHODNI POLITIKU Nokie, nikoliv vsak uz jeji produkty ;-) aspon co se tyce pomeru kvalita/cena/vykon ... Nokie uvede na trh typ ktery je treba libivy, ale to je tak vse;-) (neumi napr. to, co uz je u jinych znacek samozrejmost - jako priklad WAP,vibrace, hlas.HF, vaha....jako priklad treba N3210 ci N3310 ... drahy jako cert a co umi??? ;-) ... no a za chvili prijdou s ukrutnou novinkou (pr. N3330) ktera je jeste drazsi a dokonce uz umi i to, co umely jine znacky pred rokem....;-)) ... musim uznat, ze tato marketingova strategie je u nas velmi uspesna...;-)
0/0
31.7.2001 14:51

Dr. Gorby

Re: Re: POLICIE x NOKIA
Bez se bodnout, to je diskuze ne o tom ktery mobil je lepsi! Uz prestante vychvalovat do nebes jeden telefon a zatracovat jine!!! To je jen kus plastu - nic vic. Nelibi se - nekupuj si ho. Ja mam N3310 a je mi to uplne jedno. Umi telefonovat, posilat zpravy a par veci navic. Az budu potrebovat telefon, ktery umi neco navic, tak se poohlednu kolem a koupim si ten, ktery se mi bude libit - a je uplne jedno co to bude za znacku. Myslim si, ze to je normalni pristup. Je to VELMI jednoduche.
0/0
31.7.2001 19:47

Robert

na požádání...
Stalo se mi pouze jednou (Ostrava, u koupaliště, hulváky), že jsem ukazoval svůj mobil. Policista mne pouze slušně požádal, tak jsem nebyl proti. Dosud mne nenapadl důvod, proč bych na slušnost měl reagovat agresivně.
0/0
31.7.2001 13:12

MarekRex

Tady bohužel nejde ani o policejní stát, ale o buzaraci, kterou si necháváme líbit
A ještě to obhajujeme... Protože všude vidíme tuneláře, zbohatlíky, podvody. Ale proberme se, ono je nejjednoduší jen mluvit, mluvit, kecat, lhát a používat argumenty, které nemají žádný smysl, váhu, hodnotu (no bohužel, nevycháyí to nyní z celkového klimatu státu a vlády?). V horším případě by naši policisté mohli kontrolovat spodní prádlo, zda-li není také kradené. Proboha, vždyť mobilní telefon je již stejně běžná věc jako kdysi hodinky s kalkulačkou. Největší problém je ten, že policii jako instituci věřím, bohužel, takto si ale nedělá dobrou pověst.
0/0
31.7.2001 12:27

Pro Součka

Součku, ty jsi deb..
Ty jsi asi debil, kdyz mluvis o tom, ze IMEI jde menit. Mozna tak u shit telefonu, ktery nikdo krast nebude. Ale napr. u NOKIA se muzes stavet nahlavu a nezmenis ho. Kdyz ano, pak uz telefon muzes pouzivat jen jako maketu. Uz opravdu nevite, vo cem byste psali. Slataniny, bla, bla, bla
0/0
31.7.2001 12:07

Přemysl Souček

Re: Součku, ty jsi deb..
Vážený pane, Vaše tvrzení není pravdivé. IMEI jde samozřejmě měnit i na Nokii. S pozdravem Přemysl Souček
0/0
31.7.2001 12:36

Re: Re: Součku, ty jsi deb..
Ale, ale, ale. Zase info ala Mobil server ? IMEI je v NOKIA minimalne na 4 mistech. Na trech - v EEPROM - zmenit lehce jde. To ano, ale to nema zadny vyznam. Pak je jeste v chipu, ktery by se musel vypajet a a nahradit novym s novym IMEI. A pochybuju, ze ho sezenete - jedine se vloupat do skladu Nokia a ze se to hlavne vyplati, neb pak se musi ziskat ruzne kody z NOKIA a mit vsechny potrebne pristroje pro vytvoreni obsahu EEPROM a znovuoziveni .
0/0
1.8.2001 9:10

Michal

Re: Součku, ty jsi deb..
IMEI číslo jde opravdu změnit na každém telefonu, ovšem takzvaní domácí unlockeři to dokážou jen na některých typech, a bohužel při některých neodborných unlock zásazích se IMEI změní samo chtě nechtě! A tak například všechny telefony značky TRIUM MARS dovezené ze zahraničí mají po přehrátí češtiny do telefonu stejné IMEI číslo! A že jich tu pár tisícovek bude! Myslím že slova jako debil jsou naprosto zbytečná a hlavně neetická!
0/0
31.7.2001 16:58

Vy jste se teda projevil!

Re: Součku, ty jsi deb..
Myslím, že je dost nehorázné používat zde takto ostrá slova! Když máte výhrady k článku, můžete na ně upozornit i jinak... ale vaše inteligence je zřejmě tak malá, že se na nic lepšího nezmůžete.......
0/0
31.7.2001 22:25

Nos_trot_damu_s

kontroly ANO...
...jedině tak se totiž dá eliminovat hrozba krádeží ve větší míře. Nic se samozřejmě nesmí přehánět, ale pokud bude vychytána technická stránka věci, není nic snažšího, než zloděje jednoduše odchytávat na ulici. Nicméně je třeba uznat, že policista kontrolující mobil zadrženého působí přinejmenším úsměvně :-). Horší věc je zneužívání pravomocí, ale to už je zase jiná situace...
0/0
31.7.2001 12:01

Poly Buzzer

Fuck the Police
Policejni stat. Kontroly na letisti, otravovani bez duvodu na ulici, nedavno dokonce policista nekde v Teplicich znasilnil jednoho zadrzeneho...Cekam jen na to, kdy se zacneme branit...
0/0
31.7.2001 11:07

Fousek

Re: Fuck the Police
Jo ty kontroly na letišti mi také vadí. Dost cestujících je odmítnuto a musí tady zůstat....
0/0
31.7.2001 22:46

ghfgf

Re: Re: Fuck the Police
nemá's být hnědka a pustili by te...
0/0
5.8.2001 13:57

Mio

Re Re: Fuck the Police
policejní stát, ale fuj. Policajti jsou jen lidi. Málo je platí, leckdy se není co divit, když je sponzoruje někdo jinej. Jestliže dostane obyčejnej pochůzkář rozkaz, že má kontrolovat mobily. Tak asi půjde a kontrolovat je bude, místo toho aby zapochyval o svém nadřízeném a jeho znalostech zákonů. Pak se možná od občanů dozví, že postupoval protiprávně. No a co? Myslím, že těch dotázaných lidí zas není tolik, aby se tomu říkalo "buzerace občanů" jak už v této diskusi kdosi psal. Lepší když jsou aspoň vidět, že se snaží něco dělat. - jistě, někdy se do řad policie dostane někdo, kdo by měl propadnout přijímacím sítem už dávno, ale v každé organizaci se najdou lidi, kteří by rozhodně neměli být. Ty kontroly na letištích, s tím nesouhlasím, ale to nemá s policií nic společného. Je to jen o tom, jak naši sqělí politici cpou náš stát tam, kam patří jen qůli uspořádání na mapě. Když lezete někomu do pozadí, musíte přitom sklonit hlavu a zavřít všechny tělní otvory. - To aby to šlo snadněji. Zatím se to daří. Toť vše, Mio
0/0
1.8.2001 11:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.