Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Využijete služby založené na lokalizaci polohy mobilního telefonu? Co by tyto služby měly nabízet?

Jestli máte pocit, že mobilní operátor zná vaši polohu s přesností na metry, případně že ani kdyby se snažil, tak stejně nezjistí, kde se nacházíte, potom si přečtěte něco o metodách jak lokalizovat mobilní telefony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tz

"překlep" u výšky družic

Tu chybu u výšky družic by bylo dobré v textu opravit ;-)tz

0/0
20.11.2007 22:04

tz

dík za info

Velmi přehledné info i pro laiky.

Díky.

R^tz

0/0
20.11.2007 21:56

Luboš

NUTNĚ

Zdravím, potřeboval bych vážně nutně nějaký skutečný prográmek, který dokáže lokalizovat mobil a ne jen nějaké vtipné lokalizace kde se zobrazí místo místa lokalizace nějakej grupáč. Díky

0/0
2.3.2007 16:46

sosak

Potřebuji radu

5ekne mi prosim nekdo jaj mam zaměřit mobilni telefom?

0/0
3.11.2006 9:13

lenin

jak najit telefon???

kdo poradí jak najít tel. když ho nějaký hajzl šlohne???

0/0
14.10.2006 1:09

Corkar

Koupite Ericsson T68?
Prodam Ericsson T68. Temer nepouzivany. bez prislusenstvi. cena 6000,- tel:0658/644239
0/0
9.8.2002 12:08

David

ukradeny telefon
Dne 29.11.2001 mi byl na Vaclavskem namesti v dopolednich hodinach zcizen (tusim, ze to bylo u McDonalda) zanovni Ericsson T68. Bohuzel jsem odletal hned druhy den na dovolenou, takze jsem po nem nestihl patrat. V kazdem pripade budu postupovat tak, ze kradez ohlasim na policii a pokusim se pres IMEI zjistit od operatoru telefonni cislo. Pokud toho cloveka nezajisti policie (na zaklade dokladu o zcizeni a vlastnickemu vztahu me firmy k zarizeni), cloveka si najdu sam a zle ho vytrestam. Svym jednanim mi zpusobil primou skodu v radech desetitisicu (nepocitaje jenom telefon, ale i dalsi vicenaklady, navic komplikace a casovy stres kvuli odletu) a velke komplikace, ktere malem zpusobily krach dlouhodobe planovane dovolene opet v radech desetitisicu. Pokud Vam nekdo nabidne Ericsson T68 za podezrele dobre penize a bez prislusentstvi, prosim, kontaktujte mne kvuli IMEI. Odmena jista.
0/0
16.12.2001 20:58

Vlasta

Najít mobil

Zážitek: Je pravda, že operátor je schopen určit polohu zloděje s vaším mobilem, ale neudělá to bez soudního příkazu a to je na dost dlouhé lokte. Stalo se mi, že mi mobil ukradli v sobotu odpoledne a byl zapnutý, tj sledovatelný celou noc a na Pagasu jim to bylo jedno. Zkuste sehnat v noci ze soboty na neděli soudní příkaz ke sledování zloděje. Obzvlášt, když jde skutečně o každou minutu a hrozí, že SIM kartu zahodí. Dokonce i v případě, když jim volala přímo policie odpověď byla ne, nevěříme vám, jako policie by k nám mohl zavolat každý. Prostě je jim to jedno a mají větší moc než Policie. Kdyby byli vice schopní a ochotní tak mohl jít zloděj sedět a operátor by měl vděčného zákazníka, který by asi již k jinému nepřešel. Bohužel, kde chybí ochota a hlavně zákony, které by umožňovali větší effektivitu, při hledání zločinců, tak se asi nemohu divit, že je tu takové procento ukradených mobilů a nejen jich. Za poslední měsíc mi ukradli i auto, a peníze s doklady. tak sem trošku naštanej na zloděje, ale mnohem víc na Paegas, který mohl pomoci, ale nechtěl. To, že operátor defacto podporuje zloděje a mne si ruce nad dalším "novým zákazníkem, to je na mne moc. Je jasné, že jednal v mezích zákona, ale kdyby např. měl s policií speciální tým na takovéto případy, mohlo by to prospět v proti zlodějům. Přikládám citát ze stránky Radiomobilu, který jsem nalezl v sekci ve službách veřejnosti. Jsme si vědomi své zodpovědné role ve společnosti. Spoluzodpovědnost je pro nás samozřejmostí. Vstřícnost, nabídka nových pracovních příležitostí a podpora projektů v neziskové oblasti vede k větší otevřenosti.   

No mě moc nepomohli, ale zlodějům jistě, takže svuj závazek splnily. Já si jdu koupit Eurotel.

0/0
3.12.2001 11:51

najit mobil
Tato služba by měla sloužit hlavně při strátě a při vyhledávání určité osoby.
0/0
6.9.2001 8:13

Petr

Re: najit mobil
Pro tento stát a hlavně i jiné, které žijí na zločineckých základech není potřebné aby spolehlivě fungovala tato služba a tím spíš pro všechny.
0/0
10.9.2002 10:16

Ailas

Vsechno zalezi na dotycnem - operator je maly pan!!!!
Pokrok jeste nikdo nezastavil. No. Co udelat kdyz jedu nekam do soukromi a nechci se nechat sledovat pres mobil? (Treba jen nechci aby tu byla ta moznost?) VYPNU HO!!!! Jinak co se tyce vystopovani kradeneho telefonu. Prvni co bych udelal na miste zlodeje je, ze bych VYNDAL A PRODAL sim kartu. (Mozna i zmenil IMEI - neni to problem.) Pak uz vas nikdo podle telefonu nenajde. PS: Vzdycky byly zpusoby, ke kterym se normalni clovek nedostal.
0/0
20.8.2001 10:34

Fido

Vyuziti
Jedno využití mě napadá. Dokonce takové, které by mělo být pro operátory povinné. Poloha mobilu by měla být známa při každém nouzovém volání ať k hasičům, policii nebo záchrance. Hodně by se tím vyřešilo.
0/0
26.7.2001 17:35

Martin

Vzdálenost družic GPS.
Podle mých informací je vzdálenost družic GPS od země asi 20 km a ne 200 km.
0/0
23.7.2001 16:01

Radek Woloszczuk

Re: Vzdálenost družic GPS.
V takové vzdálenosti se družice neudrží na obježné dráze - ve 20 km je ještě atmosféra, která každou družici zbrzdí a ta spadne na zem. 200 km je správně...
0/0
23.7.2001 16:49

Jirka Bain

Re: Re: Vzdálenost družic GPS.
Pánové, pánové - ani 20 km, ani 200 km, ale přibližně 20000 km ! Pokud chcete vědět víc, jukněte na http://gps.unas.cz/ -> FAQ -> Co je GPS.
0/0
23.7.2001 23:29

Martin

Re: Re: Vzdálenost družic GPS.
suhlasim, u tohto typu druzic je vyska obehu nad zemskym povrchom 10-20 tisic kilometrov...
0/0
24.7.2001 17:28

Tomáš Doležal

GSM PS - GSM Positioning System
Rozhodně nesouhlasím s následující větou v článku: "Nikdo si nemyslí, že vy sami potřebujete vědět, kde se s mobilem nacházíte. Tyto potřeby mají možná dopravní společnosti a taxislužby; rozhodně je ale necítí běžní uživatelé" Já bych naopak možnost vlastní lokalizace velice uvítal. A stačila by k tomu primitivní cesta pomocí SMS odeslané na operátora / třeba přes SMS toolkit nebo i prostě klíčové slovo v těle obyčejné zprávy /. Zpátky bych dostal souřadnice zeměpisné šířky a délky nebo raději standardní GPS data. A k čemu by to bylo dobré ? Kdo někdy něco hledal v neznámém městě a s mapou v ruce se marně snažil zjistit kde vlastně je, aby mohl najít směr k cíli mne jistě pochopí. Kdo se při služební cestě nebo na dovolené ztratil s autem v neznámé krajině s minimem ukazatelů mne taky pochopí. A spousty dalších využití si každý jistě najde sám. S takovouto službou by každý uživatel mobilu dostal do ruky takové malé GPS - nazvěme to třeba GSMPS / GSM Positioning System ;-) /. A GPS v ruce každého druhého občana je už snad dostatečný důvod pro všechny vydavatele map k uvádění GPS sítě na tyto mapy. Na druhou stranu nejsem příliš nadšený z toho, že moji polohu by mohl znát také někdo jiný kromě operátora / který už ji ovšem zná i teď/ , tedy pokud k tomu nedám svolení. Takže možnost "zveřejnění" polohy pro třetí strany musí být časově omezená funkce aktivovaná třeba pomocí SIM toolkitu nebo automaticky při volání na tísňová čísla. Myslím, že spíše než na vymýšlení příliš sofistikovaných aplikací by se měli operátoři zaměřit na velmi levné a prakticky žádné úsilí nevyžadující zavedení služby popsané v úvodu mé reakce - tedy GSMPS. Také by se měli domluvit mezi sebou / i mezinárodně / na jednotném formátu oné dotazovací SMS zprávy a formátu SMS odpovědi. Navrhuji normální zeměpisnou š. + délku a standardní GPS souřadnice.
0/0
19.7.2001 18:50

Martin W

Re: GSM PS - GSM Positioning System
Ono pro toho , kdo chce vědět , kde asi přibližně je , by stačilo , aby naši operátoři zprovoznili na BTS vysílání textovky s názven dané lokality tak , jako se tomu děje v některých zahraničních sítích. Přesnost samozřejmě nebude nic moc , ale i tak by tato služba hodně lidí potěšila , např. mě :-)
0/0
23.7.2001 9:27

Soy

Re: GSM PS - GSM Positioning System
Naprosto souhlasím. Měl jsem možnost vyzkoušet si Paegas Locator a odpověď kterou dostanete (v textové podobě) je srozumitelná: číslo zjištěného telefonu, souřadnice, okres, nejbližší obec. Kdyby se odstranila ta část se SIM-toolkitem, která slouží jen pro bezpečnost (nepotřebuji zabezpečení, když chci zjistit SVOJI polohu), stačil by na to obyčejný telefon bez SIM-toolkitu a běžná SIM karta. A o využitelnosti takového "GSMPS" snad nikdo nepochybuje.
0/0
24.7.2001 11:46

anonym

Re: Re: GSM PS - GSM Positioning System

souhlasim!

Zjištění polohy by tak aspoň nemusel bejt vejvar jako "hubené prase" pro operátory. /takhle si totiz Paegas Locator nezaktivuje téměř nikdo/

Stačila by jen SMS, navíc upravený mobil s co možná nejaktuálnější databází BTS-ek a jejich poloh by to dokázal podle mě taky, aniž by se operátor zatěžoval výpočtem a dle nich nákladného systému. /tohle je ale vážně k smíchu, protože si nemyslím, že to je nákladné!/ Cell ID (i okolních BTS) zjistí každý mobil, a většina z nich i TA (stačí přeci uskutečnit hovor na 0800 ... nebo třeba na operátora, ke zjištění TA stačí řádově ani né vteřina)

A nemusel by to mít jenom PG! :)

0/0
11.7.2002 17:00

Tomáš Doležal

Rozhodně nesouhlasím s následující větou v článku: "Nikdo si nemyslí, že vy sami potřebujete vědět, kde se s mobilem nacházíte. Tyto potřeby mají možná dopravní společnosti a taxislužby; rozhodně je ale necítí běžní uživatelé" Já bych naopak možnost vlastní lokalizace velice uvítal. A stačila by k tomu primitivní cesta pomocí SMS odeslané na operátora / třeba přes SMS toolkit nebo i prostě klíčové slovo v těle obyčejné zprávy /. Zpátky bych dostal souřadnice zeměpisné šířky a délky nebo raději standardní GPS data. A k čemu by to bylo dobré ? Kdo někdy něco hledal v neznámém městě a s mapou v ruce se marně snažil zjistit kde vlastně je, aby mohl najít směr k cíli mne jistě pochopí. Kdo se při služební cestě nebo na dovolené ztratil s autem v neznámé krajině s minimem ukazatelů mne taky pochopí. A spousty dalších využití si každý jistě najde sám. S takovouto službou by každý uživatel mobilu dostal do ruky takové malé GPS - nazvěme to třeba GSMPS / GSM Positioning System ;-) /. A GPS v ruce každého druhého občana je už snad dostatečný důvod pro všechny vydavatele map k uvádění GPS sítě na tyto mapy. Na druhou stranu nejsem příliš nadšený z toho, že moji polohu by mohl znát také někdo jiný kromě operátora / který už ji ovšem zná i teď/ , tedy pokud k tomu nedám svolení. Takže možnost "zveřejnění" polohy pro třetí strany musí být časově omezená funkce aktivovaná třeba pomocí SIM toolkitu nebo automaticky při volání na tísňová čísla. Myslím, že spíše než na vymýšlení příliš sofistikovaných aplikací by se měli operátoři zaměřit na velmi levné a prakticky žádné úsilí nevyžadující zavedení služby popsané v úvodu mé reakce - tedy GSMPS. Také by se měli domluvit mezi sebou / i mezinárodně / na jednotném formátu oné dotazovací SMS zprávy a formátu SMS odpovědi. Navrhuji normální zeměpisnou š. + délku a standardní GPS souřadnice.
0/0
19.7.2001 18:45

V

AUTA a GSM
Dnes kdy cena MT je cca 100 DM není problém povinného vybavení každého automobilu. Lze využít pro potřeby pojištění povinného ručení, kde se dnes platí ne podle km, ale za období, lze využít jako tachograf a místo náhodných pokut za rychlost, trvalé vyhodnocovaní (a placení fomou přirážek k pojistnému). Dnes táhnou náklady pojišťoven ti co nejezdí!!! Lze tak vybírat dálniční poplatky, zas ne paušálně ale podle projeté vzdálenosti. Nakonec lze zjistit i trasu a omezit falšování, podvody i když zloději jsou nekonečně vynalézaví. Problém je, že princip: ať platí každý stejně (jezdí nebo nejezdí) vyhovuje bohatým a ti takové zákony budou blokovat! Kdyby měl GSM operátor jen 1 halíř za kilometr, tak se jedná o miliardový kšeft!!! Zvýšila by se bezpečnost na silnicích, protože lidé by jezdili tak, aby jim nestoupaly účty!!! Kdo málo jezdí, nebo chce udržovat více (vzácných) vozů neplatil by stovky korun za km jako dnes!!!
0/0
19.7.2001 11:30

Petr K.

Re: AUTA a GSM
Teda přiznám se že pokud tomuto příspěvku správně rozumím tak už mě předem běhá mráz po zádech. To jako že by pojišťovna, operátor a já nevím kdo všechno měl neustále přehled kam, kudy a jakou rychlostí jsem jel nebo momentálně jedu, kolik jsem ujel kilometrů, kde momentálně parkuju a podobně jo? A co takhle hned při narození naoperovat do hlavy čip s kamerou aby byl ten přehled úplný, jak může taková blbost někoho vůbec napadnout. Když autem třeba v zimě nejezdíte tak si na tu dobu to pojištění odhlaste a je to, nebudete mít pocit že táhnete náklady pojišťoven za ty co jezdí.
0/0
20.7.2001 18:36

Jarda

Re: Re: AUTA a GSM
omezeni soukromi se boji jenom ten, kdo ma co skryvat. Vy asi jezdite jako prase, co? :)
0/0
23.7.2001 9:32

Petr K.

Re: Re: Re: AUTA a GSM
Asi by jste se Jardo divil ale určitě nemám co skrývat,jinak jezdím už přes 20 let a bez nehody.Jezdím pokud možno ohleduplně, chodce na přechodu jsem pouštěl i bez současného zákona,stojící auto před beznadějně ucpanou hlavní silnicí pouštím taky a ve městě každému překážím protože jezdím padesát.Samozřejmě že rychlost občas překročím asi jako každý,když jedu v noci tak přesně padesát nejezdím a mimo obec se někdy "řítím" okolo stovky (každý mě stejně předjíždí).Nechci tady rozebírat situaci na silnicích že padesátka je stále i na úplně nemožných místech kde to není potřeba, že policajti měří rychlost taky na nemožných zbytečných místech a kde by to bylo nutné tak je nevidíte atd. atd... a pojišťoven se zastávat už vůbec nechci, mám Felicii diesla 1,9 takže povinné ručení platím stejně nekřesťanské jako někdo kdo má meďáka 2,5l , pojištěné mám kde co ale od pojišťovny jsem zatím v životě nic nechtěl. O to tu vůbec nejde ale jde o princip, příspěvek na který jsem reagoval mě připomíná s trochou nadsázky policejní stát z fantastických filmů.Určitě by mě nebylo příjemné aby mě každý neustále sledoval na každém kroku (nebo ujetém kilometru to je jedno) a můžu to i obrátit: kdo mě zaručí že se k těm informacím nedostane i někdo nepovolaný takže bude přesně vědět kde a jak dlouho parkuju aby věděl kdy může auto v klidu ukrást ? Zkrátka není to tak jednoduché, mimochodem Vy se taky v jistém ohledu bojíte omezení soukromí když neumíte napsat ani e-mail, já se pod svoje příspěvky klidně podepíšu. Hezký den přeje Petr Kácha z Jílového u Děčína.
0/0
23.7.2001 14:30

tablex

Re: Re: Re: Re: AUTA a GSM
pane Kacho volam:Bravo!Presne jste vyjadril,co si myslim ja a myslim ze i spousta ostatnich.Dekuji! ps stejne jako Jarda se radsi nikdy nepodepisuji,nehodlam to velkemu bratrovi usnadnovat.
0/0
23.7.2001 20:09

Petr K.

Re: Re: Re: Re: Re: AUTA a GSM
Díky Tablexi. Jinak s tím podepisováním souhlasím, mě osobně je úplně jedno jestli se někdo podepíše, je to jeho věc. Jardovi to vůbec nevyčítám akorát jsem mu chtěl tím říct že se každý svým způsobem o svoje soukromí bojíme i když nemáme co skrývat. Ještě jednou dík, Petr.
0/0
23.7.2001 20:35

JiF

Re: Re: Re: AUTA a GSM

Omezení soukromí se nemojí jen omezený jedinec. Vás pane už nikdo v ničem neomezí, Vy už omezený jste.

Budou-li někde shromážděny informace o každém člověku, pak se dají také slušně zneužít. Vám by asi nevadilo, že třeba konkuret ví, kdy jste byl u koho na jednání, o čem jste jednali, nebo jste stroj, takže když někam služebně jedete, tak se nikde cestou nezastavíte, třeba v obchodě? Myslím na místě, které nemá souvislost s účelem Vaší cesty?

A co když si bude moci zloděj zjistit, kdy bude mít "klid na práci"? Taky se nebudete mít čeho bát?

S tak omezených lidí je mi špatně. Rv

0/0
16.12.2007 20:20

Josef Vokurka

Dalsi sluzba
V souvislosti s lokalizaci mobilu by bylo mozno zavest i dalsi, myslim i dokonce uzitecnou sluzbu, kterou jeste nikdo nikde nezminil. Jednalo by se o neco podobneho, jako diar ktery ovsem pracuje pouze s casovymi udaji, casto bych ale potreboval neco pripomenout ne v case ale kdyz nekam dorazim - napr. hned po prichodu do zamestnani mam nekomu zavolat, kdyz se budu pohybovat v centru Prahy, ma se mi pripomenout, ze jsem se chtel podivat do nejakeho obchodu atd.
0/0
19.7.2001 9:04

Honza

George Orwell: 1984
ale to už tu dávno bylo.
0/0
19.7.2001 8:31

Rebel

Vyuziti
Nejen pri hledani kradenych mobilu ale i treba kradenych aut by lokalizace polohy urcite nasla vyuziti, chytre schovany mobilni telefon nebo GSM modul v aute je presne to co si planuju nainstalovat do auta noveho az mi pojistovna vyplati penize. Puvodne jsem myslel ze v pripade kradeze mi to pomuze grazly zastavit ruznymi prekvapenimi ktere by se spoustely tonovou volbou, ale ve spojeni s lokalizaci je to naprosto dokonale a vsadim se ze ani zdaleka tohle reseni nedosahne ceny za podobne zarizeni pracujici se zjistovanim polohy pres GPS.
0/0
19.7.2001 8:31

Jarda

Re: Vyuziti
V tomto pripade se obavam, ze schovat GSM telefon do auta je celkem na prd - staci zajet do podzemni garaze a signal se ztrati. A pokryti taky neni 100% i u Errortelu, o ostatnich operatorech ani nemluve. A co kdyz to auto nekdo vyveze za hranice? Nejaky smysl to mozna ma, kdyz vam to auto ukradnou pred nosem. Ale kdyz vam ho ukradnou o pulnoci a zjistite to az rano, tak se s nim rozlucte tak jako tak...:-(((
0/0
19.7.2001 9:24

Patrik

Re: Re: Vyuziti
Plně souhlasím, že schování mobilu do automobilu pro jednotlivce s následnou možností lokalizace je na nic. Musíte uvážit, že pouze SW pro Paegas Locator stojí cca 30.000,-Kč.Pak opravdu asi jednotlivec si pořízení tohoto zařízení rozmyslí. Zde pak připadá využít nabídek některých z komerčních firem, které se tímto zabezpečením zabývají a to za celkem přijatelné ceny. Naše firma toto zabezpečení vozidla nabízí za poplatek již od 200,-Kč na měsíc, přičemž dostáváme ihned informaci o tom, že vozidlo se někdo pokouší odcizit, o spuštění alarmu, dokážeme vozidlo zastavit na dálku, lokalizovat jej a dalšívíce na www.eurosecurity.cz
0/0
19.7.2001 9:58

Rebel

Re: Re: Re: Vyuziti
Hm, o tom zacinam uvazovat, asi se mi to vyplati vic nez stravit hodne hodin stavbou podobneho zarizeni a myslet na to ze musim mis stale zapnuty mobil abych slysel pripadne volani alarmu o pomoc.
0/0
19.7.2001 12:39

Roman T.

využití
Na prvním místě by se lokalizace polohy měla využít k hledání ukradeného mobilu. Diskuze o opatření proti krádežím mobilů vůbec nějak usnula, hold tenhle problém trápí jen běžné uživatele, ne však operátory, těm to spíš naopak "hraje do karet", nebo spíš do zisků. Služba lokalizace polohy může být stejně fiasková jako w@p nebo GPRS, rozhodující je cena. Pokud se bude držet značně vysoko, tak to dopadne stejně. Stačí se podívat na Oskara, který na léto razantně snížil cenu za w@p a nějaký nárůst zájmu zaznamenal, jenže už bylo pozdě, ta cena měla být zajímavější už při zavádění. No uvidíme, jak se k tomu postaví marketingové oddělení našich operátorů.
0/0
19.7.2001 6:50

Rostislav Kocman

Re: využití
Krádeže telefonů vyřeší povinnost výrobců mobilů zabránit tomu, aby šlo v telefonech změnit IMEI - potom nebude důvod krást mobil, když s ním potom nepůjde telefonovat. Najít ukradený mobil s pomocí lokalizace může Policie ČR už teď - stačí jen, aby si k tomu sehnala soudní povolení a požádala operátora o spolupráci...
0/0
19.7.2001 9:55

login

Re: Re: využití
A neni to spis tak, ze lze jiz ted najit kradenou SIMkartu, nez primo kradeny mobil? Nebo se IMEI posila operatorovi? A jeste pro orientaci: Po jednotlivych mobilech, autech, vykradenych bytech, ukradenych radiich, atd. nemuze policie (stat) patrat, protoze to neni technicky mozne (cena patrani a nasledneho zabaveni kradene veci by byla nekolikanasobne vyssi, a kdyby se snad jeste obvinil, odsoudil a uveznil pachatel...).
0/0
23.7.2001 9:32

Re: Re: Re: využití
Zapominate na odstrasujici efekt uspesnych patrani. Pokud by policie vypatrala i jen 50% ukradenych mobilu, pocet kradezi by klesnul a pak nasledne by stouplo i procento odhaleni.
0/0
23.7.2001 12:53

Tomáš Kapler

Re: Re: Re: využití
Ze zákona o policii vyplývá, že se musí starat stejnou měrou o všechny nahlášené zločiny. Jaké jsou třeba náklady na nalezení té kladenské holčičky a jaký byl výsledek? Souhlasím s tím, že krádeže mobilů hrají do rukou jak operátorů (okradený i zločinec budou pak používat stejného operátora) tak výrobců (okradený si pravděpodobně koupí stejnou značku). A tak jestli dodrží normu EU a nepůjde změnit IMEI, pak ještě musíme trvat, aby operátoři zavedli black list na telefony s ukradeným IMEI. A navíc aby je sdíleli s ostatními operátory. P.S.: někdy je nalezení mobilu důležité kvůli větším zločinům, např. když vám vykradou byt či ukradnou auto včetně mobilu, pak vypátrají-li zloděje mobilu, vypátrají i zloděje auta či bytu.
0/0
23.7.2001 15:36

login

Re: Re: Re: Re: využití
Jiste, se vsim souhlasim. Jen jsem se snazil naznacit, ze patrani po desetitisicich ztracenych aut, desetitisicich vykradenych bytech, desetitisicich ukradenych mobilech (jejichz kradeze ostatne asi ani nikdo nehlasi), atd. neni technicky mozne, protoze to proste nejde. Tim nechci rict, ze by se nemelo po drobnych kradezich patrat, ale proste to neni mozne. Da se jim jen zabranit prevenci - napriklad pres IMEI a zablokovani kradeneho telefonu. Stejne tak auta se prestanou krast, az nepujde kradene auto prihlasit na dopravnim inspektoratu. Byty se nebudou vykradat, az lide nebudou nakupovat v bazarech evidentne kradene veci, atd. Nejake patrani ma jen velmi maly efekt, i kdyz lepsi nez nic, samozrejme. :-)
0/0
23.7.2001 15:51

tz

Re: Re: Re: Re: Re: využití

Znám země, a to v Evropě, kde je policie v objasňování krádeží, loupeží a poškození ( a jejich zamezení ) velmi výrazně úspěšnější než je tomu v ČR, je s tím ovšem hodně práce a ta podpora veřejnosti a prevence je skutečně velmi důležitá. tz

0/0
20.11.2007 22:29

Berija

Re: Re: Re: využití
IMEI telefon vysila do site
0/0
23.7.2001 16:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.