Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chcete nějak komentovat kvalitu platného zákona o telekomunikacích?

Všichni operátoři mobilních sítí v České republice porušují telekomunikační zákon. Vinu na tom nesou některá ustanovení tohoto zákona, která jim ukládají nabízet zákazníkům technicky neproveditelné a navíc prakticky nevyužitelné služby. Přečtěte si, co by měl umět váš telefon, aby vyhověl některým obtížně vysvětlitelným nápadům poslanců českého parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nezobrazení :-)
Správně, v zákoně by mělo být, aby operátor GSM byl POVINEN vybavit prodávané přístroje lepící páskou na zakrytí displeje. Nebo jiným, k tomuto účelu zvlášť zhotoveným zařízením či technickým prostředkem :-)))
0/0
9.7.2001 10:51

Kosik

Není všechno blbé jak na první pohled vypadá.
1. "Provozovatel verejné telekomunikacní síte je povinen umožnit, aby () pri zobrazení identifikace volajícího uživatele mel volaný telefonní úcastník možnost pomocí jednoduchých prostredku bezplatne zabránit identifikaci volajícího uživatele." ad. 1. A proč ne? Co takhle služební telefony, kdy majitel firmy nechce aby zaměstnanci věděli jestli jim volá šéf nebo kamarád a podle toho případně hovor odmítli? 2. "Provozovatel verejné telekomunikacní síte je povinen umožnit, aby () pri zobrazení identifikace volaného úcastníka mel tento úcastník možnost pomocí jednoduchých prostredku bezplatne zabránit své identifikaci volajícímu uživateli," ad. 2. Nechci nebo nemohu s někým mluvit, tak musím hovor odmítnout nebo telefon nechat vyzvánět než spadne do hlasové schránky nebo to volaného přestane bavit. Proč bych stiskem tlačítka namohl volaného odmítnout aniž by to poznal a sám se rozhodl zda zavěsí a nebo mi zanechá vzkaz v hlasové schránce?
0/0
9.7.2001 9:55

Loomeer

Abandon ship
Jsme řízeni šílenci (celý svět), neprodá někdo z vás zánovní meziplanetární loď ??
0/0
5.7.2001 16:45

Vim jak na to, je to jednoduche!
Ad 1) staci zavrit oci ve chvili kdy si prectete, kdo vola, a zapomenout, kdo volal.
Ad 2) Volany pomocí jednoduchých prostředků (pretvarka, zmena hlasu) zacne predstirat, ze je nekdo jiny.
Oboji je u vsechn nasich operatoru mozne. :-)
Ale vazne, zajimalo by mne, jak pozadavky zakona o identifikaci volajiciho resi Telecom ktery ma zakazniky s analogovymi telefony bez displeje..
0/0
5.7.2001 12:39

Alfred

Je uzasne, jak jste vsichni premoudreli, ale uvedomte si, ze zijeme v demokratickem state a ten se obvykle vyznacuje nizkou mirou efektivnosti sveho aparatu. Modelovy pripad: Vlada poda navrh zakona do parlamentu (ten uz predtim prosel obtiznym a zdlouhavym procesem prerodu od puvodni ideje az ke kompromisu, v tom spatnem slova smyslu, mezi zucastnenymi ministerstvy). Zde zakon cekaji 3 cteni a v nich mnozstvi pozmenovacich navrhu. Zde ma kazdy poslanec povinnost (ve smyslu moralnim) snazit se zakon co nejvic vylepsit. Takto ho dlouze "vylepsuje" 200 uplne obycejnych lidi rozlicnych profesi a nazoru na dany problem. Potom se stejna procedura opakuje v Senatu, nekdy jeste jednou ve Snemovne a vyjimecne i znovu ve vlade event. na jednotlivych ministerstvech. Nakonec jeste do daneho procesu zasahne prezident. Je asi pochopitelne, ze takovy "zakon" vypada tak, jak vypada. Je samozrejme, ze osvicena diktatura je mnohem efektivnejsi a koneckoncu i obcanum prospesnejsi system. Znamena to vsak, ze je zodpovedne takove zrizeni vyuzivat a riskovat, ze se zvrhne v tyranii? Demokracie je prave proto maximalne odolna proti zneuziti, protoze je maximalne neefektivni (se znacnou nadsazkou) v kazdodennim behu statu (proc asi ve starovekem Rime v dobe valky senat vsechny sve pravomoce prevadel na jednoho diktatora). Toto je dobre si uvedomit, nez se zacnete diskvalifikovat vyroky typu: "Poslanci jsou banda ignorantu, my to s Lojzou rikama v hospode uz leta" :-). P.S. Nejsem poslancem, nechci jim byt, ani k nim nemam osobne blizky vztah. P.P.S. Netvrdim, ze nase zakony jsou vyjimecne kvalitni, jenom je potreba nevidet to cernobile. P.P.P.S. Mame tak kvalitni poslance, jako mame kvalitni uredniky, ucitele, ridice kamionu, podnikatele, redaktory internetovych periodik o mobilech :-) ...
0/0
4.7.2001 19:24

jirka

Re:
Souhlasim. Na kazdou vec je treba nazirat vice pohledy. Jinak si ale myslim, ze je nutne na takoveto seky v zakonech upozornovat.
0/0
4.7.2001 22:53

J. Holobradý

Generální povolení
Těch nesmyslů je tam více. Doporučuji je zbírat! Dokáže někdo jednoznačně říct, na základě kterého dokumentu (příkazu) bývalé Generální povolení již neplatí?
0/0
4.7.2001 18:24

michal

Autor clanku strelil vedle
Autor clanku by se mel trochu blize seznamit s problematikou zobrazovani cisel v siti ISDN
0/0
4.7.2001 14:31

Martin

Ad: Tajemné zmizení identifikace
Autor zakona mal vetou: "Provozovatel veřejné telekomunikační sítě je povinen umožnit, aby () při zobrazení identifikace volaného účastníka měl tento účastník možnost pomocí jednoduchých prostředků bezplatně zabránit své identifikaci volajícímu uživateli," pravdepodobne na mysli sluzbu COLR (Connected Line Identification Restriction) definovanu ako ISDN doplnkovu sluzbu v doporuceni ITU Q.951. Definicia tejto sluzby podla uvedeneho doporucenia je:"connected line identification restriction (COLR) is a supplementary service offered to the connected party to restrict presentation of the connected party's ISDN number and sub-address to the calling party". Tato sluzba ma prednost pred sluzbou COLP (Connected Line Identification Presentation - doporucenie Q.951) ktora umoznuje volajucemu zistit, kam sa presne dovolal (t.j. nie kam volal). Volany ucastnik moze byt totiz presmerovany na ine tel. cislo, alebo moze ist o sluzby na baze IN s jednotnym telefonnym cislom pre celu republiku (kde su potom jednotlive hovory smerovane napr. do najblizsich pizza restauracii). Ak si teda presmerujem svoje firemne telefonne cislo napr. na mobil, tak vdaka COLR by sa volajuci nemal dozvediet moje sukromne mobilne cislo. P.S: Sluzba COLR moze byt aktivovana permanente, alebo na takzvanej per-call baze (vid. odst. 6.5.2.4.1 odp. Q.951)
0/0
4.7.2001 12:17

Re: Ad: Tajemné zmizení identifikace
Nema to nahodou byt CLIP & CLIR?
0/0
4.7.2001 13:17

Martin

Re: Re: Ad: Tajemné zmizení identifikace
Nie, pri CLIP a CLIR ide o identifikaciu volajuceho volanemu, pri COLP a COLR ide o identifikaciu volaneho volajucemu, presnejsie ide o identifikaciu linky, na ktoru sa volajuci skutocne dovolal a nie tel. cisla na ktore volajuci volal. Spravidla su tieto cisla totozne, ale moze tam byt aj rozdiel, vid. moj priklad. Euro-ISDN zavazne definuje pre prevadzkovatelov ISDN siete len 5 nasledovnych sluzieb: CLIP, CLIR, DDI (prevolba), MSN (viacnasobne ucastnicke cislo) a TP (prenositelnost koncoveho zariadenia), preto COLP a COLR nie su na rozdiel CLIP a CLIR take zname.
0/0
4.7.2001 14:01

michal

Re: Re: Re: Ad: Tajemné zmizení identifikace
Pro doplneni ,nejvice tyto sluzby vyuziji pobockove TU. Napr . ruzne callcentra ,info sluzby nechteji aby se prozradili interni cisla jednotlivych operatoru a na opak (i kdyz je to extremni pripad) nechteji svemu zamestnanci prijimajici hovory prozradit cislo volajiciho pro pripad kdyz volajici vola z analog.telefonu a nemuze zajistit skryti identifikace (intimni poradny a pod.) Samozrejme volajici neni v bezbeci,neb ho lze identifikovat pomoci MCID a nekdy CLIR OVERRIDE. Ovsem po zaplaceni operatoru.
0/0
6.7.2001 23:48

zoro

Re: Ad: Tajemné zmizení identifikace
Sice spousta českých zákonů je jen pro "vybranější" část populace, ale v tomto případě s formulací nelze nesouhlasit. Vůbec není nesmyslná, pouze vynucuje u operátorů možnost volby identifikace, respektivě její zakázání podle uvážení účastníka. Dá se to považovat za jistý projev demokracie. PS: Konečně se tady taky objevil někdo s příslušnými znalostmi...
0/0
4.7.2001 22:00

michal

Re: Re: Ad: Tajemné zmizení identifikace
souhlas a je videt ze krom novinaru v tom maj chaos i zastupci operatoru a poslanci.
0/0
6.7.2001 23:24

Toni Zrustek

O co asi jde?
Nejspis o ochranu osobnich dat, proste nekdo mi vola a ja nechci, aby nekdo krome nej vedel, ze mu vola mne. I kdyz popravde si nedovedu predstavit, v jake situaci by se to mohlo hodit. Kolega Bohous Michal dobre rika, ze asi castecne pujde o nesikovnou formulaci pro potlaceni caller ID, ale ten druhy pripad asi neni to prave...
0/0
4.7.2001 11:43

Bohous Michal

Nejedna se nahodou jen o potlaceni caller id?
No, a neni to jen (mozna nesikovne) formulovana povinnost umoznit nastavit i potlacit caller ID? Treba na Slovensku to je za penize! Je tam rec o jednoduchych prostredcich, ne o jednom tlacitku! A potlacit caller ID muzu prefixem, pripadne si to muzu prepnout sam - cimz operatori podminku splnili - je to zadarmo a jednoduchymi prostredky. Jsem rad, ze zobrazeni cisla volajiciho nasi operatori poskutuji zdarma; a jestli nahodou nejde vypnou me opravdu nezajima - pokud ne, pak opravdu zakon porusuji.
0/0
4.7.2001 11:23

Tomáš Doležal

Re: Nejedna se nahodou jen o potlaceni caller id?
Pravdepodobne jde presne o to. Jenze pochopte - je okurkova sezona, novinari nemaji o cem psat a tak produkuji nafoukle clanky s minimalni informacni hodnotou. Bohuzel i z Mobil Serveru se postupne stava bulvarni platek. Fundovane clanky se sice objevuji i nadale, ale je velmi obtizne je najit v te zaplave nesmyslu.
0/0
5.7.2001 10:57

Tomiko

Kabinetní ukázka pitomosti našich zákonů
Už delší dobu tvrdím, že všechny naše zákony jsou na úrovni, jako kdyby je navrhovali žáci první třídy základní školy se vší naivitou nepromyšleností a nekompetentností (o nulové profesionalitě a houby zodpovědnosti ani nemluvě). Děkuji za tuto kabinetní ukázku parlamentní idiocie, ke které počítám ještě jeden velmi promyšlený zákon, a to ten o přednosti chodců na přechodu, které může klidně srazit tramvaj, když je pustí všichni ostatní řidiči... Ta totiž chodce na přechodu pouštět nemusí a řidiči tramvají toho velice rádi zneužívají...
0/0
4.7.2001 10:51

PatrikChrz

Re: Kabinetní ukázka pitomosti našich zákonů
To s temi tramvajemi ma svoje logicke opodstatneni. Kdyby totiz i ty musely poustet chodce, tak by to napr. v Praze mohlo zpusobit uplne ochromeni MHD. Tramvaj, jako kolejove vozidlo, ma totiz velmi dlouhou brzdnou drahu. Takze by musely jezdit krokem a zastavit pred kazdim prechodem, protoze co kdyby tam na posledni chvili nekdo skocil. Osobne bych pred zakonnou upravou - kazde auto pusti pred precodem dal prednost instalaci zpomalovacich prahu a semaforu.
0/0
4.7.2001 13:01

Tomiko

Re: Re: Kabinetní ukázka pitomosti našich zákonů
Nesouhlasím s Tebou. Zkus stlačit tlačítko záchranné brzdy, a zjistíš, jak rychle tramvaj zastaví. To, že tramvajáci naschvál najíždí na lidi mi těžko vyvrátíš. Ad2 - zpomalovací bariéry jsou hloupost, protože ničí auta, ale na druhou stranu uznávám, že přechody jsou více než tragicky špatně značeny. V noci mnohdy nejsou vidět vůbec. * Dík za reakci :-)
0/0
4.7.2001 13:07

Lukas Gallina

Re: Re: Re: Kabinetní ukázka pitomosti našich zákonů
To je nesmysl. Je naprosto jasne ze tramvaj pri rychlosti 50 km v hodine musi zastavit mnohem pozdeji nez osobni automobil, jedouci tez 50ti km za hodinu. Uz z duvodu rozdilne vahy. Auto vazi par metraku, coz takova tramvaj rozhodne ne. Dale pak si vemte napr treni mezi kolejnici a kolem a gumovym kolem a silnici. Hladky povrch na hladky povrch a mnohem hrubejsi povrch na mnohem hrubejsi povrch (vuci kolejnici). Nerikam ze tramvaj nemuze zastavit rychle, ale nemuze rozhodne zastavit TAK rychle jako auto. Proto je nanejvise logicke ze ma trmavaj prednost.
0/0
4.7.2001 23:24

David

Re: Re: Re: Re: Kabinetní ukázka pitomosti našich zákonů
jeste me napada jeden rozdil mezi tramvaji a autem: v aute jsou obvykle nejvyse cca 2-3 lidi, kteri pohodlne sedi na sedackach. v tramvaji je lidi podstatne vice a hodne jich casto musi stat a kdyz tramvaj prudceji zabrzdi tak to pro ne muze byt docela neprijemne...
0/0
5.7.2001 17:23

Merlin

Re: Re: Re: Re: Kabinetní ukázka pitomosti našich zákonů
A co takhle magnetická brzda u tramvaje ( to je taková ta bedýnka mezi kolema, co se pokládá na koleje když tramvaj brzdí...dovolím si tvrdit, že tramvaj díky tomuto zařízení má větší zpomalení při brždění než auto
0/0
6.7.2001 10:08

Lukas Gallina

Re: Re: Re: Re: Re: Kabinetní ukázka pitomosti našich zákonů
To je mozne. Ja osobne nejsem trambajak abych to dokazal posoudit, ale osobne se domnivam ze auto s ABS zastavi drive nez salina s magnetickou brzdou. Jiste ale je ze z hlediska bezpecnosti a vubec je kapku nesmyslne prece chtit aby tramvaj majici nevim kolik ?tun?, ve ktere stoji kdovikolik lidi davala prednost jednomu chodci. Vzdyt je to absurdni. U auta ne. Aut jezdi vice nez tramvaji a malokdy tam stoji "hafo" lidi namackanych na sobe drzicich se jednou rukou. No ne, snad?
0/0
6.7.2001 23:36

Tomiko

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kabinetní ukázka pitomosti našich zákonů
No vidíš, a to je právě důvod, aby tramvaj jezdila pomalu a opatrně a ne aby se honila s chodci, kdo bude na přechodu dřív.
0/0
10.7.2001 8:41

mowla

Jako obvykle....
Kdyz se obcas divam na prenosy ze snemovny a nebo si ctu "mozkove vyplody" panu poslancu, tak se opravdu nestiham divit, jake hovadiny jsou schopni hodiny a hodiny "resit", takze se ani nijak zvlast nedivim, kdyz naopak nedoresi neco podstatneho - ale uprimne - vite nekdo, co s nimi udelat??? Ja jsem nekolikrat psal stranam i jednotlivym poslancum a kdo si mysli, ze mi byt i jen jeden z nich odpovedel, je na omylu. Jako jedina ucinna metoda komunikace s nimi se mi prozatim jevi bomba, ale to taky neni diskuse dle meho gusta..... Zkusim je priste nevolit, otazkou ovsem zustava, co si z toho budou delat (nejspis legraci, protoze nejaky jeden nespokojeny neni vubec dulezity....) Ach jo...!
0/0
4.7.2001 10:40

poslanci
Alespon je videt, ze poslanecka snemovna je slobomyslna..a hlavne je videt,ze to nejsou zadni odbornici na svych mistech, jak se nas jeji predseda nejednou snazil presvedcit, ale obycejni parchanti, co se snazi udrzet u koryta za jakoukoliv cenu...
0/0
4.7.2001 9:57

Lukas Gallina

Re: poslanci
Problem je ze oni poslanci ani nemohou byt odbornici. Kolik by jich muselo byt aby byla zarucena odbornost ve vsem? Aby bylo cca 200 lidi pro kazdy technicky smer? Nesmysl.... Nejsou to odbornici. Maji mit odborniky na to aby jim pripravili podklady a navrhnuli ty zakony. A tak se to dela. A ze se tam obcas dostane paskvil? No, to je proste normalni ve vsech demokratickych statech. Uvedome si ze zakon musi byt jasny, strucny, aplikovatelny na vsechny situace a pritom nesmy byt v rozporu s dalsimi 256 nebo kdovi kolika dalsimi zakony, vyhlaskami atd. To proste nejde zajistit, nikdy. BTW: nic Ti nebrani jit do parlamentu a zmenit to.
0/0
4.7.2001 23:29

Dejva

Je to nesmysl
Nesmyslné paragrafy v zákoně - a taky dost o ničem článek. Ani příliš vtipný, ani žádná velká "pecka".
0/0
4.7.2001 9:33

Viktor

Re: Je to nesmysl
No, nevim, Dejve. Pokud od novin ocekavas, ze budou prinejmensim tak tluste jako Vojna a mir, nebo ze kazda tri slova prolozi vtipem, pak je to tady tedy pekna nuda, to chapu. Ale ja napriklad o techto ustanovenich nevedel, jejich zneni mne VELMI pobavilo a vic od toho clanku nepotrebuji. Hloupe je, ze se da predpokladat, ze stejne p******y nadelali i jinde a napriklad v Trestnim zakoniku muzou mit podstatne tvrdsi dopad. Nebo ten nesmysl v maximalni rychlosti v pravidlech silnicniho provozu... Na druhe strane slaba polivecka proti G Bushovi a jeho nesmrtelnym vyrokum...:-))
0/0
4.7.2001 9:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.