Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zasáhl vás tento Oskarův výpadek říčanského centra?

Kvůli velkému výpadku své sítě již Oskar ví, že je důležité míti nejen Filipa, ale také záložní spoje. Ještě lépe by si to však měl pamatovat Český Telecom, který tyto spoje pro Oskara provozuje. Kvůli kombinaci smůly a ledabylosti na straně Telecomu trpěli včera dopoledne zákazníci Oskara.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Telecom naschval škodí!!!!!!!!!!!
0/0
1.7.2001 12:12

tester

Víte jak voláme u nás? Oskarovi zákazníci (minimálně v lokalitě Zlín a Uh.Hradiště) si v posledních 3 týdnech napřed hodí kostkou a když jim padne sedmička, hovor se podaří. Má zkušenost: z cca 800 pokusů o spojení za uplynulých cca 20dnů (v mém případě) podařilo vytočit maximálně 300 a dokončit tak 50 (t.j. bez výpadku)!!! A o mé dostupnosti volajícími se ani nebavím. Přál bych to zažít!!! No a chcete slyšet reakci z Oskara? "Problém je způsoben pravděpodobně vysokou koncentrací podnikatelů v dané lokalitě. Na vyřešení problému se usilovně pracuje. Očekáváme vyřešení této situace max. ve !!! IV.ČTVRTLETÍ !!!! tohoto roku." Konec citátu. NE, TO NENÍ VTIP, TO JSOU SLOVA OPERÁTORKY OSKARLINKY !!!!!. Nevím, jakou dohodu má OSKAR s redakcemi uzavřenu, ale na problém byly upozorňovány redakce Mobilu i Mobilmanie a jediné, co se na netu objevilo, je vcelku úlet - http://www.mobil.cz/mobilni_komunikace/operatori/zpravy-operatori/oskarproblemzlin010625.html. Jo a ještě mně poradili koupit si Oskartu :-))) a tarif si za 1000Kč pozastavit. Abych prý nebyl tratný. To už není ani pro zasmání - to je tak na poklepání si na čelo. Ale výhodu to má - neprotelefonuju moc :-)
0/0
30.6.2001 14:43

Lubos

Re:
Přesně tak. Mám OS a PG. OS je sice levný "prostě charita" ale k čemu mi je když se prostě nedovolám. Jsem jak v "jiříkově vidění" když všude čtu jen o výhodách a přednostech OS a o nevýhodách ani slovíčko. Jediná výhoda je cena. A co dál? Když si nějakou chybičku dovolí ET nebo PG tak se to rozmazává pořád dokola a všude. Nemám pravdu?
0/0
1.7.2001 14:14

Prasečkin

Re: Re:
Ne tak docela. Když byl Paegas ještě "mladej" operátor, taky byl víc chráněnej novinářema. Resp. novináři se za tutéž chybu více vrhali na ET, než na PG. ET byl oblíbeným monopolním terčem. Až začně být Oskar profitabilní, taky mu to dají vyžrat
0/0
1.7.2001 17:29

Miloslav Ponkrác

Oskara sit
Já jsem zažil velké problémy s Oskarem v březnu a dubnu. A byl jsem už rozhodnut poslat Oskara kamsi. Začínám mít i pracovní problémy kvůli tomu, že jsem vsadil na Oskara. Bohužel mám Dohodu s Oskarem. Ale přesto někdy přemýšlím, že se vykoupím, a budu úpis na 4 roky považovat za mou soukromou blbost.
0/0
1.7.2001 15:24

Prasečkin

Telekom je v tom nevinně
Celý tento výpadek jde na vrub Oskara a Telecom na tom nenese prakticky žádnou vinu. Kdyby se totiž naivní zahraniční technický ředitel více zajímal o české prostředí, věděl by, že Telecomu se nedá důvěřovat a řádně by si trasy už dávno prověřil. Další část viny nesou čeští zaměstnanci technického oddělení Oskara, kteří se díky kombinaci strachu, vlezdoprdelismu a nezkušenosti takovou věc svému nadřízenému ani neodvážili navrhnout. Telecom se zachoval naprosto předvídatelně a vlastně nikoho nezklamal - opět selhal. Takže naletět mohli jenom troubové. Tento výpadek tedy pro zasvěcené není žádným překvapením a není si ani na co stěžovat. Sypat popel na hlavu si může jenom mobilní operátor.
0/0
30.6.2001 2:55

Miloslav Ponkrác

Re: Telekom je v tom nevinně
Já mám pocit, když mluvím s infolinkou, že všichni zaměstnanci Oskara jsou pod tvrdými represemi i za sebemenší chybu. Alespoň mi to tak přijde. Pokud si zahraniční operátor nastavil dusné prostředí u zaměstnanců, a trestá za sebemenší chybičku, tak se nedivím, že to tak dopadá. Já bych se pak choval tak, že co chodí, na to sahat nebudu.
0/0
1.7.2001 15:26

Prasečkin

Re: Re: Telekom je v tom nevinně
Mohu srovnávat - u Němců je to trochu lidštější, ale taky větší bordel a občas bonzování. U Amíků musíš makat a "keep smiling". Řekl bych, že u Oskara v této fázi rozvoje potřebují více poslušné, než tvůrčí české zaměstnance. Na myšlení jsou tam cizinci. To se ale může změnit. Oskar má zatím sympatie veřejnosti, protože jako nejmladší stojí proti dvěma nervově labilním gigantům
0/0
1.7.2001 17:35

Martin

Mikrovlny
Co je tohle za nesmysl : "Bohužel Český Mobil si otestoval svou část spojení, Český Telecom zas tu svou."??? Kyz si pronajimam okruh, nebo spojeni, tak za oba konce je zodpovednej pronajimatel, tedy Telekom. To si jako v redakci mysli, ze si Oskar v Ricanech nainstaloval jedno MW zarizeni od nekoho a to odzkousel a Telekom udelal to samy akorat v vyrobkem od nekoho jinyho a taky to odzkousel, ale spojeni nebylo promereny??? To je teda pekna blbost!!! Jestli to spojeni nefungovalo a Telekom to musel nastavit manualne, tak nemaj svy datovy trasy pripojeny na nejakej dohled. Protoze kdyby do bylo pripojeny na dohled, tak by tu chybu zjistili drive, jeste kdyz to neprenaselo zadny data. PS: Nadavate tady Telekomu, ale vzpomente na situaci asi pred 3. lety, kdy CRa delala udrzbu na MW spojich, neuchodila to ( skoncit to melo asi v 5:00 ) a Paegas nefungoval na polovine sev. Moravy az do asi 13:00!!!
0/0
29.6.2001 18:32

Sloník

Jako nového zákazníka mě to zasáhlo
Mám sice pochopení, ale jako nového zákazníka sítě Oskar mě to lehce zaskočilo. Představte si člověka, který si koupí tarifní program od operátora a první den, kdy je SIM karta aktivní se stane tohle. Jelikož mám ale bohaté zkušenosti s ostatními operátory, tak jsem to tak nějak přešel. Na infoline jsem se dovolal z jiného telefonu a musím říct, že mi vše uspokojivě vysvětlili a omluvili se ... Sice to můj problém s nemožností telefonovat nevyřešilo, ale aspoň se k tomu postavili čelem
0/0
29.6.2001 18:10

G

jeden kabel?
To je provoz Oskara závislý na jednom kabelu? No potěš ... Taky je zajímavé, že druhý kabel ještě nebyl dokončen, to o tom snad Oskar nevěděl? To je absurdní! Jen se Oskar i Telecom spoléhali na to, že se něco takového nestane a risknuli to. Sice měli pro jistotu mikrovlnu, ale jak je vidět, tak ji neotestovali naostro, takže primární příčinou výpadku je sice neopatrný bagrista, ale svoji odpovědnost nesou Telecom i Oskar.
0/0
29.6.2001 17:53

sklerotici
hle, všichni už jste asi zapoměli na několikadenní výpadek Eurotelu v září/řijnu 1997 a to tehdy byla tzv. lepší síť ze 2 GSM sítí (přetížení lavinovitě ze Strahova sejmulo vše, co mohlo, ale myslím si stejně, že jim spíš někdo nahacknul a zaviroval PC síť a ústřednu)
0/0
29.6.2001 15:48

Re: sklerotici
Možná máš částečně pravdu, jako bývalý zaměstnanec si vzpomínám, že to oddělení Engineering&Operations nikdy pořádně nevysvětlilo a po čase to zametlo tak nějak pod koberec. Kuriózní na tom také bylo, že se tehdejší zastupující gen. ředitel do tisku vyjádřil, že "takový výpadek se stane jednou za 100 let, jako stoletá voda" a ani ne týden na to padla síť znovu. Tehdy toho hodně ošklivě využil Paegas a odtud jeho dnes už prázdná proklamace "Kvalitnější spojení". Eurotel tehdy působil jako praštěný doc. Chocholoušek z Jáchyme hoď ho do stroje - "takový případ se stane jednou za deset let atd."
0/0
30.6.2001 2:46

Ales Kocourek

Kabel do Moskvy
Muj znamy v petaosmdesatem pretal bagrem supertajny vojensky kabel do Moskvy (kabel nebyl pochopitelne v zadnych mapach vyznaceny). To byl pak teprve pruser! Ale zalohy fungovaly, inu Tesla ... :-)
0/0
29.6.2001 12:47

kyx

Oskar ma problemy casteji
Oskar ma problemy casteji a skoda,ze se o tom na mobil.cz ne vzdy pise. Napr.v centru Prahy nesel jednou vubec pres dve hodiny (potvrzeno i na infolice) a nikde ani carka.... Uz o min.vikendu nechodila "tonova volba" - napr.zadani kodu do hlasovky (zkusenost z VC a opet potvrzeno) to jen tak mimochodem...
0/0
29.6.2001 12:01

Petr Kácha

Re: Oskar ma problemy casteji
Asi by se tu pak nepsalo o ničem jiném. Jenom za tento týden jsem měl takové delší výpadky sitě Oskar tři, naposledy zrovna dnes. Poslední dobou se různé problémy začínají nějak množit, jsem zvědav jak zvládne ten obrovský nárůst levných SMS které teď přes léto nabízí.Zdá se mě totiž že nabídka jeho služeb a různých akcí začíná předbíhat technické možnosti jeho sítě.
0/0
29.6.2001 20:57

Martin Zaloudek

Chudak
Chudak Oskar. Jedinej za nic memohl a asi to od zakazniku pekne schytal. A Telekom porad vypada, jak naprostej svatousek. Zajimalo by me, co by mu udelalo, kdyby se verejne omluvil (treba v TV). Vzdyt ted udelal Oskarovi peknou reklamu (ve spatnym smyslu). At uz na tom ma telekom vinu jakou chce, tak vim, ze jsou to pekny svine a kdyz s nima jednam, tak me svrbi ruka.
0/0
29.6.2001 11:55

Rob

Re: Chudak
Co chudak Oskar? Proč nebýt zcela konkrétní... = Vy byste chtěli včera dělat operátory na 0800/777 777??? Já teda ani za milion...
0/0
29.6.2001 12:24

Re: Re: Chudak
Robe diky.
0/0
29.6.2001 16:52

Jarda

Proc by se mel Telecom snazit...???
Proc? Proc by se mel snazit? Oskarovi prekopnou kabel, lidi se na Oskara nastvou a pujdou k Eurotelu. Presne to co Telecom chce... Jsem ve styku s SPT kazdy den a jejich chovani je otresne. Pro priklad - vcera opravovali jednu pevnou linku a nechali tam presne 36 hodin smycku. Proste ji zapomeli shodit...:-((( Telecom je banda neschopnejch idiotu, kteri akorat rejzujou prachy kde se da...:-( A Oskar si klidne muze udelat linky od CRa nebo Aliatelu. A bude mit po problemech...
0/0
29.6.2001 11:20

dejvidek

Re: Proc by se mel Telecom snazit...???
Souhlasim s Vami ohledne nazoru na Telecom, jen mala poznamka, jiz to neni SPT ( i kdyz chovanim je v dobach, kdy tomu tak bylo) a EuroTel je jiz Eurotel (óóóó jaký to rozdíííl :-). dejv
0/0
29.6.2001 16:37

Kamil

Re: Proc by se mel Telecom snazit...???
Mily Jarousku! Vcera ti Telecom opravoval linku? Co si tak pamatuju ze ZS, tak den ma 24 hodin. Jen tak mimochodem, smycka se dela vzdy za asistence zakaznika, cili to asi nebyl hlavni problem. Jeden z neschopnejch idiotu.
0/0
3.7.2001 23:33

Fabulous

Oskar/Telekom
Oskare ?! Ty si pronajimas okruhy od Telekomu ??? Takze ja neprimo prispivam na jejich miliardy za ktery by si tedka radi koupili Eurotela ? To nemyslis vazne.... Mas toho od SPT vic, nebo tohle je jediny ?! Doufam ze je posles po tomhle debaklu do haje. Nesnasim je. Brrr, tfuj.
0/0
29.6.2001 9:54

homeless

Re: Oskar/Telekom
Ty ses peknej magor a od koho si ty datovy spoje ma asi tak pronajmout kdyz telecom polozil dost optiky na to aby to fungovalo, to ze se najde vzdycky nejaky "D" ktery pretafne drat se holt deje.. A s tim nic neudela ani telecom ani Oskar ( nejsem zamestnanec ani jedne z jmenovanych organizaci)
0/0
29.6.2001 10:58

Fabulous

Re: Re: Oskar/Telekom
Hm, kdyby jsi me s podobnym oslovenim odpovedel nekde na ulici, jednoduse bych ti jednu ubalil a dal se s tebou nebavil. Tady mi chybi moznost fyzicke interakce, takze se omezim na strucnou odpoved : pronajmout si optiku mohl od libovolne dalsi spolecnosti ktera toto nabizi (na vyber je jich hned nekolik), pripadne si pro takhle strategickou vec mohl zakopat optiku svoji. Kdyz mas obavy z nejakyho D, celkem logicky si tyhle trasy muzes zdvojit. Coz se Telatum nejak nepovedlo, ci co. Byl bych VELMI rad, kdyby oskar v budoucnu spolupracoval s jinou firmou.
K vyse uvedenemu si predrad nejaky stavnaty osloveni, predpokladam ze to je na rozdil od telekomunikaci parketa ve ktere jses fakt dobrej.
0/0
29.6.2001 19:17

Tomáš Kapler

omluvy asi nestačí
spíše by mě zajímalo, co to bude Telecom stát. Protože tenhle průser měl nejenom okamžitý finanční dopad (Oskar bez příjmů), ale i dopad na dobré jméno Oskara a tedy zhoršení jeho konkurenceschopnosti. Navíc tady opravdu jsou 3 chyby Telecomu a ani jedna oskara - nedokončení okruhu, překopnutí kabelu (zaměstnanec Telecomu) a chyba na záloze. Ale myslím, že oskar dobře referoval a nezakrýval chybu, jako když se to stalo třeba paegasu. Ale stejně bych být oskarem třeba přidal stovku na účet každému, kdo se v okamžiku překopnutí odhlásil ze sítě (dá se zjistit z logu). A nechal bych si to zaplatit Telecomem. Tedy náklady nula, ale v konečném důsledku si myslím, že by ¶i tímto krokem jméno ještě vylepšili.
0/0
29.6.2001 9:51

Petr Skála

Re: omluvy asi nestačí
No moc pořádně jsi to nečetl. Bagrista nesouvisel vůbec s Telecomem, ale se stavební firmou. A na kabelový záloze Telecom makal, to má tušit, že nějaká debilní firma neumí kopat a překopne kabel hned ještě než ČT dokončí zálohu? Tušil a proto zálohoval mikrovlnou. Na zálohu zálohy se zase tak moc nesází. Chybu udělali všichni kromě Oskara, ale Telecom až na posledním místě: 1, bagrista 2, stavební firma, která by měla cálovat 3, Telecom, když blbě nastavil mikrovlu
0/0
29.6.2001 11:26

kyx

Re: Re: omluvy asi nestačí
Teleklam az na prvnim miste.... to ze se prekopne kabel(a mohlo to byt i neco jinyho) MUSI mit Teleklam (i ostatni) patricne zajisteno (nahradu)... jinak myslim,ze neni co dodat
0/0
29.6.2001 12:04

Tomas

Hmm, ale je to stejne "chyba"(at za to muze kdokoliv) Oskara, ma mit dostatecnou zalohu. Jinak takova situace muze "prepadnout" jakoukoliv sit, ET s RM si podobnymi vypadky take prosli. Je sice fajn, ze Oskar zvolil strategii vysvetlit lidem, ze on je nevinny a do detailu popsat, co se stalo. Oba dalsi v tomto mlzi...ale mel by na sebe vzit trochu viny, takove veledulezite spoje maji byt jistene, nakonec se Oskar poucil a dalsi zalohu si opatri...tak jen aby nebylo vic bagristu....
0/0
29.6.2001 9:34

Tom

Re:
Ty jsi asi natvrdlej?! Copak dvojnasobna zaloha je malo?
0/0
29.6.2001 10:35

kyx

Re: Re:
kazda zaloha je k h... kdyz nefunguje...
0/0
29.6.2001 12:06

zajimave ohlasy 2
a co teprve, kdyby se nejednalo o "chudacka oskarka", ale treba o ten nekvalitni paegas? :-))))
0/0
29.6.2001 9:26

Josef

Re: zajimave ohlasy 2
Ja souhlasim, cela tiha pada na Oskara, koho zajima co se stalo, me nefungoval telefon, nemohl jsem se dovolat, tim to pro me konci. Ja nejsem zakaznikem CT, ale Oskara.
0/0
29.6.2001 11:49

zajimave ohlasy
me se libi, jak kazdy nadava Telecomu a ne tomu bagristovi co prekopnul opticky kabel..copak Telekom to spojeni vypnul schvalne??
0/0
29.6.2001 9:10

Martin

Re: zajimave ohlasy
Bagrista je jistě vůl, ale Český mobil si z něj nic nevezme. Jak by to asi znělo: Oskar se omlouvá všem svým zákazníkům za bagristu JT, který dnes v ranních hodinách překopl naše jediné spojení se světem? Asi trochu blbě, ne? Maj' to mít vyzálohovaný a řádně odzkoušený...
0/0
29.6.2001 9:49

dejvidek

Re: zajimave ohlasy
Ne, Telecom to nepřekopnul schválně, nikdo ho nekritizuje za to, že to někdo překopl, to se stane, ale nemělo by stávat, že nefungujou záložní spojení a už vůbec ne dvě...to je oč tu jde, záloha je od toho, že když se něco pose*e, tak to má zastoupit a né tam bejt jen jako...dejv
0/0
29.6.2001 16:40

___ RedBaron ___

První velkej průser
Včera jsem vstal a první, co mě praštilo do voka, byl displej mé 7110 bez loga. Tak jsem vzal pevnou a brnknul sestřence, co má taky Oskara. Obsazeno - asi dvacetkrát. Tak si říkám: "První velkej průser". No a taky že jo. To dělá Telekom Oskarovi dobrou reklamu. Asi proto, aby mohli tvrdit, že EuroTel je nejkvalitnější :o)
0/0
29.6.2001 7:43

Petr Kácha

Re: První velkej průser
Tak mě napadá s tím Eurotelem , jemu snad Telecom nic nezajišťuje a nebo si dává podstatně větší pozor ? Já vím že nemůže za to že někdo překopnul kabel ale špatně nastavená a neodzkoušená záloha je samozřejmě jeho vina, zajímalo by mě jestli by si takový šlendrián dovolil v případě Eurotelu. Udělal mu opět reklamu pro "nejspolehlivější síť v ČR" a žádné omluvy to bohužel nenapraví. Sice má svou omluvu uveřejněnou i na svých webových stránkách ale většina uživatelů Oskara nemá určitě přístup k internetu a jinde Telecom svou omluvu asi nezveřejní.
0/0
29.6.2001 13:46

czbird

chudacek oskar
sice nevstavam tak brzo, abych pady site v 8am registroval (vyhoda teleworkingu :-)), ale i tak si dovedu zive predstavit kvantum nadavek, ktere se na oskara opet sesypalo, i kdyz je v tom opet nevinne. neda se nic delat, je treba kontrolovat a kontrolovat, zvlaste v takove osemetne situaci, kdy musi spolupracovat s vlastnikem (telecom) konkurencniho operatora (eurotel)... to se pak deji veci... :-(( zivot je svine...
0/0
29.6.2001 0:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.