Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaký je váš názor na poslední krok Českého Telecomu - zlevnění hovorů na mobily? Jak podle vás ovliv

Český Telecom snížil s platností od 1. července cenu za hovory na mobil. Razantní zlevnění - o téměř třetinu na 6,80 Kč za minutu - by mělo bývalému monopolnímu operátorovi pomoci posílit řídnoucí řady zákazníků. Zároveň tak patrně budou muset jít s cenami dolů také jeho konkurenti, ať již pevní či mobilní. Bitva operátorů by tak měla přinést užitek i řadovým uživatelům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rejpal
Z vaší diskuze mi vyplynulo že ČT je vlastně ušlapnutý chudáček protože se mobilní operátoři připojují místně.Ona ale muže nastat i obracená situace? Co kdyby bylo jen jedno přípojné místo na ČT.Nebo třeba po přečíslovaní už si nemusí být mobilní operátor tak jistý.
0/0
7.7.2001 5:18

Pavel

S křížkem po funuse
Nevím jak kdo, já ale Telecom používám jen na místni hovory a připojení k Internetu. A to jen dočasu. Pokud přijde alternativní operátor tak mizím i za náročnou změnu čísel. A to i pokud by podmínky byly podobné. Jen z principu, Telecom se chová stejně neomaleně jako Paegas. Padání spojení a těměř nemožnost reklamace. Pořídil jsem ISDN a během tohoto vikendu se spojení mnohokrát rozpadlo a pokud běželo, bylo jako s pomalým modemem. To nemluvým o marných pokusech o připojení. Pochopitelně každý pokus zpoplatněný. Pokud již modemy začnou komunikovat, platím Jsou to bandité a negramoti!!!! V pátek jsem byl také na brněnském zákaznickém centru na Babákové ulici a hle, oni si klidně zavřou o dvě hodiny dříve. Na dveřich jen cedulka ZAVŘENO tak jsem šel jako ořezávátku bezúspěšně domu.
0/0
25.6.2001 20:28

Petr K.

Re: S křížkem po funuse
Nad ISDN jsem poslední dobou vážně uvažoval ale koukám že si to ještě radši rozmyslím. Navíc do Telecomu se mě moc nechce, taky čekám na alternativní konkurenci.
0/0
8.7.2001 11:47

Petr Kácha

Stále drahý paušál
Tohle zlevnění je sice dobré ale co ten nekřesťanský paušál, s tím by taky mohli něco dělat. Pro toho kdo volá opravdu málo se pořád vyplatí spíš předplacenka na mobil. Jinak mám pocit že všechny nové nabídky ČT přišly trochu pozdě a ztracené zákazníky bude teď asi těžko lákat zpět. Já osobně mám pevnou linku pouze kvůli internetu a pak kvůli zákazníkům, na volání mám slušný paušál pro mobil takže mé odchozí hovory z pevné sítě klesly za poslední rok cca na 20Kč měsíčně ( před tím to bylo vždy přes 1000Kč), určitě nejsem jediný takže si dovedu přestavit jak Telecomu musely tržby za hovory klesnout, ale dobře jim tak.Doby kdy u nich člověk žebral 4 roky o připojení už jsou zkrátka pryč.
0/0
25.6.2001 13:26

lunker

Zopar faktov
Ked volate z pevnej linky na mobil, tak telecom prepaja hovor z pevnej siete do mobilnej v najblizsom moznom bode. Je to prakticky miestny hovor. Ked volate z mobilnej siete do pevnej, tak mobilny operator vie presne, kde sa pevna linka nachadza, a signal prenesie az do bodu, ktory je najblizsie k pevnej linke. V obidvoch pripadoch moze ist signal u mobilneho operatora aj cez celu krajinu a v sieti telecomu je to prakticky miestny hovor. Z tohto dovodu musi samozrejme platit telecom viac mobilnemu operatorovi, ako je to naopak. Samozrejme je pre zakaznika dobre, ak sa ceny za hovory zlacnuju. Ked si napriklad pozrieme, ze miestne hovory su uz niekde zadarmo (USA) a napriklad v EUROTELI na Slovensku je cena v najvyssom pausali Tempo 1000 po prevolani predplatenych minut 1.-Sk bez DPH do vsetkych sieti na Slovensku a vo vsetkych casoch (teda vikendy v ET su zadarmo), nebol by problem, ak by cena za hovor z pevnej linky do mobilnej siete bola napriklad 2 koruny, a z nich by si nechal telekom napriklad 40 halierov. To by boli skutocne naklady aj s trochou zisku pre vsetkych. V kazdom pripade je tu velky priestor na dalsie zlacnovanie.
0/0
25.6.2001 11:05

Honey

Ze by finta ?
Ja teda nevim, ale jestli chce Telekom slevnit tak, ze donuti slevnit mobilni operatory, a pritom sam bude mit porad stejnou provizi jako predtim - tak pak bych to tvrzeni malinko preformuloval - mobilni operatori slevni zakaznikum Telekomu. Telekom neslevni. Telekom je nadale prase v zite.
0/0
25.6.2001 10:16

Skolak

Re: Ze by finta ?
Chlape, zkus se ten clanek precist jeste jednou az do konce a zamyslet se.
0/0
25.6.2001 11:32

Honey

Re: Re: Ze by finta ?
Zajimavy vykrik do tmy. Poloz ruku na klavesnici a pokus se jeste jednou naznacit, co ze to vlastne chces rict ;-)
0/0
25.6.2001 17:24

Viktor

Re: Ze by finta ?
Vis, telecom je vazan urcitymi smlouvami. Takze pokud ted zlevni, zlevni prave z vlastni marze. A "zlevnit" je se Z.
0/0
25.6.2001 12:20

Raďas

Re: Re: Ze by finta ?
Slevnit se píše se s i se z. Dříve se psalo pouze se s, do té doby, než si Čecháčci se svou zku...nou obecnou češtinou neprosadili z :O)
0/0
25.6.2001 15:56

Honey

Re: Re: Ze by finta ?
Vim. A ty smlouvy prestaly platit v breznu. Za duben a kveten Telekom mobilnim operatorum propojovaci poplatky nezaplatil, s tim, ze jim to zacaluje az budou uzavreny novy, s novymi tarify. Tedy temi cca polovicnimy. Telekom Vam nikdy neda vubec nic zadara, nebudte naivni.
0/0
25.6.2001 17:22

Dr. Son

To je prima, jenze
chudaci ti, kteri investovali do nakupu GSM bran, uzavreni smluv s parazity (Telegon - jestli vite o cem mluvim) atd. Ano, bude to levnejsi, to je prima. Ale navratnost takove GSM brany se sakra protahne (jestli se to vubec vyplati) a nekdo mozna prijde i o misto, ze to nevedel driv :-( Souhlasim, zlevnovat se musi. Telecom stejne o svy zakazniky uz prisel. Kdyz zrali, nemeli tolik mlaskat. Na mobily budu stejne volat porad z oskara za 3,50,- :-)
0/0
25.6.2001 10:15

Vašek

Gauneři
ČT si stejně nepřestane nikdy mastit kapsy. Stačí se podívat na jeho trapnej paušál. Dyk oni ani nestojí o to, aby přez ně nekdo volal. Jim by bohatě stačilo, kdyby jim lidi platili paušál tak jako Český televizy. Co takhle to uzákonit, to by mohla cena ČT stoupnout a Špidla to pak může zase rozšpidlat.
0/0
25.6.2001 9:33

Ultimated Hacker

Re: Gauneři
Kdyz si ctu tvuj prispevek, zvlastne nektera spojeni: "Český televizy", tak se mi z tebe dela blbe.
0/0
26.6.2001 11:20

Jana Málková

Je nutno poznamenat, že mimo Českého Telecomu a snad i Kiwwi používá naprostá většina méně kvalitní i spolehlivé připojení přes GSM brány. To jednak mobilní operátoři nesnáší a tvrdě je vypínají, navíc ale způsobilo neustálé padání jednak propojení alter. operátor-mobil, jednak příslušných BTSek. Tedy srovnatelně drahá služba, ale výrazně méně spolehlivá, v podstatě parazitní.
0/0
25.6.2001 8:19

"Mobilní" čtenář Jan

A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
Musí to být krásné mít firmu, kde se management může řídit reakcemi klientů se zpožděním několika roků. Vždyť vzhledem k drahotě na mobil z pevné linky rozumný člověk snad ani nemohl volat!?
0/0
25.6.2001 5:30

Roman

Re: A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
Všechno špatné je k něčemu dobré - kdyby nebylo volání y ČT na mobily tak drahé, tak by se neprodalo tolik mobilů... :-) Souhlasím ale s tím, že: a) monopol ČT trvá... :-( b) ČT se vždy dělal a zatím dělá s cenami co chce :-( (současný krok je spíše jen vylepšení image, protože se chtě nechtě blíží konec faktického monopolu) c) ČT jsou vydřiduši....
0/0
25.6.2001 7:30

Adam Sokol

Re: A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
Většinu z té ceny brali mobilové a všechna ta drahota je tedy způsobena jimi. Mohli se díky tomu nadouvat, jak jim poroste zisk.
0/0
25.6.2001 8:16

Re: Re: A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
A to myslis jak.Mobilni operatori?Ja spis myslim ze zblajzne telecom.Vzdyt pres co jde pevne propojeni s mobilnima operatorama?Pres draty telelcomu.Tomu patri 85 procent vsech dratu.Nebo esli ses puntickar tak 85,0000001 procent.-
0/0
25.6.2001 8:30

Richard Velky

Re: Re: Re: A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
Jo, ale tady nejde o to, komu patri draty (od pantaty nade vraty) - nybrz o Prpojovaci poplatky. Pokud by jsi cetl pozorne, zjistil by jsi, ze CT nesezere vsechno sam. Opravdu na tom vice vydelaji mobilni operatori.
0/0
25.6.2001 8:48

Honey

Re: Re: Re: Re: A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
No, to je dost sporny, kdo vydela vic. Provoz mobilni site vyjde o dost draz nez provoz zakopanyho dratu. Krom toho prepojovany hovor jde telekomu toliko coby mistni hovor do nejblizsi brany a pak jde mobilni siti treba pres celou republiku do prislusnyho mobilu. Totez pri volani na druhou stranu. Vyssi cena na strane mobilu ma tedy svoji logiku. I kdyz ta dosavadni je asi trosku prehnana.
0/0
25.6.2001 17:28

Tomas Skorepa

Re: Re: Re: Re: Re: A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
Negdy nedavno sem cetl ze eurotel od zacatku ve sve siti proinvestoval cca.18mld Kc. Coz je castka naprosto neporovnalna s naklady na pretavbu pevne site...uhodnes kolikrat vic to stalo CT? PS: eurotel proto ze ma sit nejrozsahlejsi a nejkvalitnejsi
0/0
25.6.2001 18:13

Miki

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
No trochu pridej do konce roku 2000 to bylo cca 30 mld. a zda se ze by to letos mohlo byt dalsich az 10 mld. To neni az tak malo.
0/0
25.6.2001 21:17

Honey

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
To je nejaky quiz ? ;-) Zkusim ti dat taky kontrolni otazku - uhodnes kolikrat bude muset jeste Eurotel tuhle sumu zaplatit, aby jeho sit mohla byt v provozu stejnou dobu jako ta drazsi sit Telekomu ? ;-)
0/0
26.6.2001 13:33

MIC

Re: Re: Re: Re: Re: A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
To samozrejme neni pravda, jelikoz napriklad na venkove jedna BTS pokryje obrovske uzemi a obslouzi az stovky malo volajicich lidi, ale pevny drat musi vest ke kazdemu a obslouzi jen jednoho, takze musite mit stovky dratu a ty museji nikde koncit, takze musite mit velkou ustrednu atd...pevna sit je drazsi..vyrazne..akorat kazdemu prijde drazsi mobilni, jelikoz je technicky slozitejsi, ale o to se staraji procesory co si kupujete v mobilu za sve penize....
0/0
26.6.2001 9:26

Honey

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
Pravdu by jste mel, ale bohuzel jenom pro stav v jednom okamziku. Casovy disproporce nicmene musite tez zohlednit. Pevna sit ma zivotnost ktera je mezi 5 a 10 nasobkem zivotnosti mobilni site. Takze za dobu co Telekom ma v zemi drat, musi mobilni operator vpodstate svoji sit v danym nasobku obnovovat. Coz se odrazi krome samotne investice i v odpisech. Dalsi vec je udrzovani site po dobu zivotnosti v provozu. Zatimco ten malopouzivany zakopany drat zadnou peci nepotrebuje, prakticky nespotrebovava zadnou energii a obvykle nevyzaduje ani zadny servis, stanice mobilnich operatoru vsechno tohle vyzaduji. Dale je zde odolnost k porucham a vnejsim vlivum, atd. Zkratka finalne je provoz pevne site financne nesrovnatelne min nakladny a je pochopitelne ze by to melo na poplatcich byt videt. Vzasade by se mobily vubec nemely dostat do stavu kdy by cenove mohli pevne siti konkurovat. Coz je ostatne dobre videt v USA. Ne tak ovsem u nas ;-)
0/0
26.6.2001 13:28

Ultimated Hacker

Re: Re: Re: A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
Ty jsi uplne mimo, z hovoru pevna sit -> mobil maji 85% mobilni operatori (ne-li vic...) a ne Telecom tak si precti jeste jednou ten clanek nebo se vzpamatuj...
0/0
26.6.2001 11:17

Honey

Re: Re: Re: Re: A´t žije komunistický manažer! HURÁ!
mmm, ja teda nevim na koho tady tak namichnute reagujete, o 85 procentech z ceny pro telekom tady myslim nikdo nemluvil. Pouze tu nejakej clobrda prohlasil ze 85 procent dratu patri telekomu (coz jsem mimochodem nepochopil). Nicemne s tou cenou '85 % ne-li vic' pro mobilni operatory, jak rikate, jste taky mirne mimo. V clanku pisou ze pri cene 9.40 odvedou pevni operatori 6.50 az 7.70. Coz je, jestli dobre pocitam 69 az 82 procent.
0/0
26.6.2001 13:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.