Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaké jsou vaše zkušenosti s telefonováním za volantem?

Půl roku starý zákon, který omezuje telefonování za volantem, zatím Čechům mnoho vrásek nepřidělal. To platí o řidičích stejně jako o policistech, kteří na jeho dodržování mají dohlížet. Automobilistů bez hands-free sady na silnicích není o mnoho méně, zato přibylo příležitostí k uplácení policistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michael Cifka

No Hands-free? No problem! Telefon se dá držet i jinak než v ruce... to zakázáno není!
V případě že člověk telefonuje při řízení, většinou stejně nedrží telefon v ruce ale přidržuje si ho u ucha ramenem... formulace zákona je v tomto případě jasná: "řidič nesmí za jízdy s vozidlem držet v ruce telefonní přístroj nebo jiný hovorový předmět"... takové telefonování je tedy z hlediska zákona naprosto v pořádku.
0/0
21.6.2001 0:05

Michal Dolezel

Hovorovy predmet - tento pojem zakon nezna (autorovi clanku)
Proboha, vzdyt v tom zakone ta veta zni: Drzet pri jizde s vozidlem v ruce telefonni pristroj nebo jine hovorove zarizeni. To jste ani ten odstavec zakona necetl a pisete o tom clanek???
0/0
19.6.2001 12:19

chi

HF je nanic, zakázal bych telefonovaní
Můj osobní názor je, že za jízdy se nemá telefonovat vůbec. Pozoronost totiž odvádí ono TELEFONOVÁNÍ, ne to, jestli držím debila v ruce či nikoliv. Nakonec, ten debil se dá vždy zahodit. (třeba z okna:-). V autě HF nemám, telefon buď vůbec neberu (všechny na tuto možnost upozorňuji) anebo maximálně sdělím, že řídím a že zavolám později.
0/0
18.6.2001 23:15

Ales Kocourek

Asi pred hodinou jsem dostal mail od kamose, ktery se prave vratil z nemocnice se sesroubovanou rukou. Jeho novy mobil musel vyhodit a jeho nove auto je v servisu. Hadejte, co delal? :-)
0/0
18.6.2001 12:36

Roman

Mobil za jizdy
Za volantem sedim uz 13 let.Kazdy den najezdim mnoho kilometru,protoze moje prace se sklada z mnoha akci a musim jezdim mnoho kilometru kazdy den,ale kdyz vidim treba nektere slecny,ktere maji najeto par kilometru a pritom telefonuji a jeste si zapaluji cigaretu a pritom ridi,tak bych vyskocil z kuze.Jsou to naprosty blazni a hazarderi za volantem.Moje znama ma taky uz neco ujeto a nedala si rict a skocilo to,ze rozmlatila svoje uplne nove auto.Nastesti to pleskla do svodidla.Kdyz jsem ji to rikal,tak porad byla chytra a ted uz se telefonu za jizdy ani nedotkne.
0/0
18.6.2001 9:25

Karel Julis

Ad: Hovorovy predmet
Mily Viktore, nad pojmy jako "hovorovy predmet" se na tomhle serveru uz ani nepozastavuji. Uroven technicke terminologie je tu usmevna, koneckoncu jako vsude, kde jde predevsim o zurnalistiku a o technickou presnost az v nejake vyrazne dalsi rade... Pomerne nedavnou perlou zde byl i pojem "dvousmerna vysilacka, coz je vylepseny model vysilacky jednosmerne". [Halo, Mexiko ... 7.5.2001] Cas od casu napisu do reakci na clanky upozorneni na tyhle perly a neveril bys, ze mne za to sprdnou i ostatni ctenari ve stylu "ty ses nakej moc chytrej". Cely svet degeneruje. Nedivim se.
0/0
16.6.2001 23:14

j.

Re: Ad: Hovorovy predmet
Tak japa je to s tou vysilackou, cece???
0/0
18.6.2001 8:12

SVĚTLA, SEDACKY A HF jsou to nejmenši co mužem udelat pro to abychom na silnici prežili.
kdo chce umrit at to udelá nekde v ústraní a nezatahuje do toho ostatní. cau
0/0
16.6.2001 19:08

stannik

Predevsim..
Predevsim by si mel kazdy uvedomit, ze pouzivanim HF nedela pouze poteseni zakonodarcum ani policistum. Nejde vubec o pokuty apod. Jde zejmena o to, ze drzeni sluchatka za jizdy ohrozuje nejen ridice, ale i ostatni ucastniky silnicniho provozu. Schvalne se podivejte, jak vypada jizda auta (hllavne po meste) jehoz ridic jede rychle jak to hovado a navic telefonuje (obcas i kouri). Ten kdo si mysli, ze vsechno za jizdy bezchybne zvlada je nejen malo sebekriticky, ale nemam pro nej jiny nazev nez nadiva a hnup. Uvedomme si ze nekdy staci vterina, kterou potrebujeme napr. k zaveseni sluchatka.
0/0
16.6.2001 16:57

Petr Kácha

Re: Predevsim..
Rozhodně souhlasím. Jezdím přes dvacet let a často takže nejsem za volantem nováček a přesto si nemyslím že všechno zvládám bezchybně,řídit a držet při tom telefon u ucha je podle mne vyslovený hazard a akorát blbá frajeřina která ohrožuje hlavně ostatní.Když sednu do auta tak telefon jde hned do držáku, zapojím bondovku a klipsem si ji připnu ke košili, takže když někdo zavolá tak akorát sáhnu po visícím sluchátku, strčím ho do ucha a knoflíkem u mikrofonu přijmu hovor. Musím říct ale že pokud se v tu chvíli nacházím zrovna někde ve městě na křižovatce (zákon schválnosti) tak i tento zdánlivě jednoduchý neškodný úkon odvede na chvíli pozornost od sledování provozu a taková vteřina zrovna může být osudná. Používám bondovku jen proto abych byl na příjmu protože těch příchozích hovorů mám opravdu málo, pokud bych byl ale natolik telefonicky vytížený že bych měl hovor např. každou půlhodinu tak bych neváhal ani chvíli a obětoval bych peníze na těžkou HF. A kyž potřebuju zavolat někomu já tak zastavím a zavolám, myslím že to nikdy není tak nutné abych musel za jízdy vytáčet telefonní číslo.
0/0
17.6.2001 2:26

pol

Re: Predevsim..
mas pravdu
0/0
20.6.2001 13:49

martin69

to bych se ani nesmel podrbat za uchem aby se mi nestalo ze me opali. No a na druhou stranu kdybych volal bez HF tak neni presvedcivy dukaz ze jsem opravdu volal. To bych musel byt jedine tak hloupy a volat az do chvile nez me zastavi...
0/0
15.6.2001 22:51

Dan

Re: Svedectvi
Svedectvi (napr. druheho policisty) je take dukaz.
0/0
19.6.2001 13:46

Maniac

Podle mě by bylo nejlepší , kdyby mohl člověk za jízdy kalit piváče.
0/0
15.6.2001 17:15

DriveR

Re:
konecne rozumnej nazor; ridic ma byt veselej ;-)
0/0
16.6.2001 7:03

Villy

Ponekud nerozumim. V clanku se pise, ze: "Jak totiž praví dotyčný zákon, do kategorie "řidič" spadá například i "jezdec na zvířeti".V praxi to znamená, že se (samozřejmě při dodržení ostatních předpisů) můžete bez obav projíždět po náměstí svého rodného města na slonu a telefonovat oběma rukama a ušima, co ústa ráčí." Snad naopak, ne. Pokud do kategorie ridic patri i jezdec na zvireti, pak se bez hrozby pokuty nemuze ve svem rodnem meste projizdet ani na slonu ani na zadne jine potvore. Je to tak, ne??
0/0
15.6.2001 16:36

viktor

hovorový předmět?
Vzal jsem si před sebe vytištěný zákon 361, ale žádný hovorový předmět se tam nevyskytuje! V paragrafu 7 se píše o hovorovém ZAŘÍZENÍ, což považuju za termín nanejvýš výstižný. Kde to autor článku vyhrabal, ten "předmět"?
0/0
15.6.2001 16:18

mijda

Nekteri ridici ...
Uz jsem taky videla borce, ktery neprilis rychle jedouci kolonou smeroval do krizovatky, mel pred sebou rozlozene noviny, jednou rukou v nich listoval, lokterm drzel volant, v druhe ruce mobila a byl zcela spokojeny. Vzdyt prece jel v audine.
0/0
15.6.2001 13:28

martin

Bondovka
Je bondovka bezpecna? Neni ve vyhlasce zakazano mit treba volkmena? Da se na to vztahnout?
0/0
15.6.2001 12:12

Přemysl Souček

Re: Bondovka
Vážený pane, bondovka je v pořádku, nemusíte se obávat. S pozdravem P.Souček Mobil.cz
0/0
15.6.2001 12:20

LaMe

Re: Bondovka
Walkman by mel byt nasazen jen na jedno ucho.
0/0
18.6.2001 19:20

roman

head-set
Nejsem podnikatel a ani se mi moc nestává, abych musel za jízdy telefonovat, ale přes to vždy když sednu za volant tak dávám telefon do držáku a připojuji sluchátkovou sadu. A když už musím telefonovat anobo hovor příjmout pak už jenom poslepu sáhnu po sluchátko, strčím do ucha a hovořím. Po skončení telefonátu si jen libuji jaká je to paráda a pohodlí, a lituji ty "chudáky" co mají auta zy statisíce či milióny a nemají třeba 7-8 stovek na head-set (ať si při své ješitnosti koupí značkové, ikdyž ty "neznačkové" za 2-3 stovky splní stejný úkol). Nikdo si nemusí kupovat hned těžkou HF za tisíce, ale jsem přesvědčen, že ty nejjednodužší sluchátkové sady splní stejný úkol a taky nemusíte mít strach jako předcházející pisatel z telefonátu nejaké cizí ženy, páč ho nikdo neuslyší, jen vy ve sluchátku.
0/0
15.6.2001 11:22

agent

Proc tak natvrdo ....
Predstavte si, ze vedle vas sedi draha polovicka a zavola nejaka cizi zena .... myslim si ze v hands-free by to asi nebylo to pravy orechovy :-)))) pokud budu nekde mimo mesto tak proc ne? Jinak plne souhlasim s uzivam hands-free, ale vyjimky se vzdycky najdou proc telefon dat k uchu :-))
0/0
15.6.2001 10:29

Fido

Je to hovadina
Cely je to nesmysl. Nekdo zvladne telefonovat i ridit a nekdo nezvladne ani samotny rizeni. Kdyz mam automatickou prevodovku a posilovac rizeni tak nevim proc bych nemohl drzet mobil. Tim spis, ze cigaro, kafe nebo svacinu drzet smim. A kdyz se poleju horkym kafem tak je to podle me horsi nez kdyz telefonuju.
0/0
15.6.2001 10:22

Miroslav Krajník

Re: Je to hovadina
Soushlas, je to můj případ. Automat je jednička. Manuál již nikdy více!!!
0/0
15.6.2001 10:52

Alien

Re: Je to hovadina
A na to si byl kde???Neznáš vyhlášku soudruhu!A pěkně tě tady ztrapním. Tedy nová vyhláška říka:Za jízdy se nesí jíst,pít ani kouřit.!!!! Tak si přečti vyhlášku máš v tom mezery!
0/0
15.6.2001 11:37

Re: Re: Je to hovadina
Clovece, tohle plati jenom pro vozidla MHD, jinak smis delat, co chces. Krome telefonovani, samozrejme.
0/0
15.6.2001 12:03

Jiří

Re: Re: Je to hovadina
Sám žvaníš pěkné nesmysly. Přečti si §§ 4-8 Zákona 361/200 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, které pojednávají o tom, co řidiči musí a nesmí. V § 7 (povinnosti řidiče motorového vozidla) je řečeno k jezení, pití nealkoholických nápojů a kouření pouze, že: (1) d) - řidič nesmí kouřit při jízdě na motocyklu, na mopedu a na jízdním kole (2) Řidič vozidla hromadné dopravy osob nesmí ve vozidle kouřit a za jízdy jíst a pít, bavit se s přepravovanými osobami a vpouštět je do prostoru vyhrazeného pro řidiče, rozjíždět se před uzavřením dveří a otevírat dveře před zastavením (3) Řidič vozidla taxislužby a příležitostné osobní silniční dopravy nesmí při přepravě osob ve vozidle kouřit.
0/0
15.6.2001 12:06

Alien

Re: Re: Re: Je to hovadina
Není tak dlouho co jsem byl přezkušován. Nesmí se jíst, pít ani kouřit.(nejsem z MHD :-) )
0/0
15.6.2001 12:52

Jiří

Re: Re: Re: Re: Je to hovadina
No já jsem jenom napsal, co je zákoně uvedené. Jestli máš něco lepšího, tak nám to ocituj.
0/0
15.6.2001 12:56

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Je to hovadina
Nikdo přece netvrdí, že by jste to nezvládli fyzicky. Ale když člověk telefonuje, tak vždycky část jeho mozku (nebo co má v palici) se věnuje tématu rozhovoru. Čili to znamená, že se člověk plně nevěnují řízení auta. O to tady kráčí a ne o to, že bys nestih přeřadit...
0/0
16.6.2001 19:44

Karel Julis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to hovadina
Ahaaa, uz to chapu, a proto musi ridic pouzivat handsfree, aby se nevenoval tematu rozhovoru. Ja hlupak, ze mi to nedoslo hned!
0/0
16.6.2001 23:24

LaMe

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to hovadina
A to jsem zazil ze kourila spolujezdkyne a ne cigaretu ... (a to v zakone neni zakazany vubec)!
0/0
18.6.2001 19:28

martin kalenda

Re: Je to hovadina
Pekne si s tim svodidlem popovidejte. By me zajimalo kterej najivka si muze myslet ze posilovac je u rizeni ro podstatne. Posilovac mene unavuje a umoznuje lepe manevrovat (napr pri coufani, parkovani atd) u bezneho auta. pokud teda pan fido nejezdi v MB S500 to bych se mu omluvil. Jinak opravdu lituji ty co na posilovac spolehaji.
0/0
16.6.2001 22:27

Nic Nedam

lumparna
jenom at si pekne vsichni koupi handsfree jako ja (a to nejsem podnikatel). Nesnasim typky, co maji za jizdy telefon u ucha a jedou pritom tricitkou, pripadne telefonuji na semaforech a ani si nevsimnou ze je zelena, pripadne jednou rukou toci volantem v krizovatce tak, ze se dostanou do protismeru - na zabiti!!! Jen jim naparit poradne pokuty. Kazdy prumerny ridic, a to ani nemusi byt podnikatel, projede mesicne benzinu za vic penez, nez kolik stoji jednodussi hands free. Stejne tak bych durazne trestal vrahy, kteri vozi deti bez detskych sedacek. Ta nejlevnejsi sedacka (homologovana) stoji jen kolem 1000 Kc. Hlavne ze maji na benzin a draha auta (podnikatele).
0/0
15.6.2001 9:58

AL

Nejsi dealer přes sedačky?
Auto je vražedná zbraň když jezdíš nepřiměřeně rychle! Ne když vezmeš děti na výlet. A to si snad má ssebou každé děcko nosit na zádech sedlo? Jak nějaký ten hrdina v Vinetoua,(protože koně si chytneš vždycky). Když to auto nemá ve výbavě, tak to nepotřebuje, protože bylo vyrobeno a testováno pro dopravu lidí a ne sedaček!
0/0
15.6.2001 12:00

roman

Re: Nejsi dealer přes sedačky?
Zku si malej pokus a pak se zamysli: Jeď na rovné silnici a tak aby za tebou raději nikdo nejel, měj své dítě na zadním sedadle a jeď rychlosti 30 km/h (to je hluboko pod tvou definici rychlosti:"když vezmeš děti na výlet") a bez varování prudce zabrzdi. Nebo jeď raději ještě pomaleji protože až to uděláš nebudeš se stačit divit co to s tím děckem v zadu udělá. A teď si představ, takle ve městě jedeš 50-tkou a nějaký trouba (ani to nemusí být jeho či tvou vinou) do tebe čelně vrazí, taky 50-tkou (= 100 km/h). Už teď mi je z toho špatně. A všecko to je podle předpisů, ani nemusíš jet nepřiměřeně rychle. Sám mám sedačku v autě a kluka do ní poutám i když ho beru z práce domů ze školky, a to je jen cca 800 m. Trochu to odbočilo od diskuze o HF v autě, ale nepoužívání sedaček a HF by mělo být stejně tvrdě postihováno jako jízda pod vlivem alkoholu nebo jízda křižovatkou nebo přez žel.přejezd na červenou. Žádné smlouvání.
0/0
15.6.2001 12:29

Tomiko

Re: Re: Nejsi dealer přes sedačky?
Romane, myslím, že policie by neměla mít právo pokutovat například nepoutání se v autě pásy a používání bezpečnostní sedačky - je to čistě moje věc, moje bezpečnost. No a co se týče telefonování za jízdy - když já budu telefonovat za jízdy, můžu ještě klidně zapisovat něco do bločku a stejně pojedu bezpečněji a s větším přehledem, než osmdesát procent ostatních řidičů. Přesto všechno ale většinou používám těžkou handsfree...
0/0
15.6.2001 15:44

jutjak

Re: Re: Re: Nejsi dealer přes sedačky?
Jasně ze je vsechno jen a jen tvoje vec a ze jsi lepsi ridic nez 80% ridicu, mozna jsi ten uplne nejlepsi. Takovi asocialni supersebevedomi nadsamci bez pudu sebezachovy jsou pro spolecnost velmi nebezpecni, nejlip je pak pozorovani takovych borcu na JIP a ARO jak skemraji na doktorech, sestrickach a hlavne Panubohu o pristaveni bazanta a aspon den dalsiho zivota, byt na voziku. Troubove.
0/0
18.6.2001 8:04

Franta

Re: Re: Re: Nejsi dealer přes sedačky?
Původně jsem se do této diskuze nechtěl zapojovat, ale nedá mi to. Nevím, kde bereš to sebevědomí a řadíš se nad 80% všech řidičů. Každému (i tomu nejlepšímu, kolik profesionálních jezdců už se zabilo...) se občas stane něco co nikdy nepředpokládal! A stačí ne zde zmiňovaná 1s (to je dost času), ale pár setinek a jsi v hajzlu. Jinak, tvá věc to není: pokud vím, tak zákony (svým prpůvodem) by měly sloužit k ochraně společnosti, která si je vymyslí. Ty se zabij, ale někde vklidu a ústraní, aby tam nemusela jet policie, záchranka a hasiči, abys nemusel ležet v nemocnici, protože to nás pak všechny stojí peníze z našich daní. A většinou taková havárie a léčení zranění, pak přijde na víc než za celý život do daní a zdrav. pojištění dáš. Stát se to může každému od toho všechny ty instituce máme, ale nikdo by neměl křičet, že on jezdí jako pánbůh...!!
0/0
18.6.2001 12:16

Tomiko

Re: Re: Re: Re: Nejsi dealer přes sedačky?
Jak už jsem psal LaMemu: zákon tě na silnici neochrání. Věř spíše SVÝM schopnostem, airbagu, deformačním zónám, únikovým prostorům. Tvůj příspěvek mi nepřipadá jako nějaký velký přínos - za volantem tahám zadek víc, než je mi občas milé, a věř, že jsem už na silnici něco zažil... Tak se uklidni, nikdo tu netvrdí, že jezdí jak Pánbůh - no, ono by to ani nebylo moc pozitivní- ten totiž ani neví, kde je šaltpáka :-)
0/0
19.6.2001 10:07

LaMe

Re: Re: Re: Nejsi dealer přes sedačky?
Neni to JEN Vase vec, protoze ohrozujete i jine, kteri se nemohou branit a kdyz se jim nebo Vam neco stane, tak naklady na to budu muset platit castecne i ja a proti tomu se rovnez nemohu branit.
0/0
18.6.2001 19:33

Tomiko

Re: Re: Re: Re: Nejsi dealer přes sedačky?
LaMe, tenhle příspěvek beru jako velkou idiocii - předpokládat, že automaticky koholkoli ohrožuji mi připadá jako argument někoho, kdo (asi) nikdy neřídil a už fakt neví, jak reagovat... Bránit se lze několika způsoby - lze řídit tak dobře, že předvídáte chyby ostatních řidičů a pokusíte se je odvrátit vlastním přičiněním - chápu, že všichni tři přispěvatelé na můj příspěvek vůbec nechápou, o čem mluvím... Obávám se, že největší nebezpečí naopak pramení od řidičů, kteří spoléhají na to, že je za jízdy ochrání zákon!!!
0/0
19.6.2001 9:45

HackerJack

Re: Nejsi dealer přes sedačky?
Nechtel bych byt ditetem ve vasi rodine... ... a rovnez si velmi preji nikdy nepotkat ridice s podobnymi nazory kdekoliv na silnici !!!
0/0
15.6.2001 13:45

Mio

a což třeba cyklista?
Měl jsem možnost vidět maníka na závodním silničním kole s mobilem u ucha. Jediná klika pro něj byla, že jel po cyklistické stezce (Olomouc) - ale ten pohled stál za to. Kdyby jel v provozu, tak už je z něj dávno dobrovolnej dárce orgánů. Jsem pro vyšší pokuty a třeba ztrátu řidičáku a pro zákaz jakéhokoliv telefonování z jedoucího vozidla. Rozhodně nehořím touhou, aby mě nějakej vul vzal s sebou pro svou blbost a touhu vyřídit vše hned. A ještě jedna věc, nevím jestli jste s tím někdo setkali, možná to ani do této diskuse nepatří. Jsou to chodci, kteří za chůze píší SMS - ti také občas lezou autům pod kola a řidičům na nervy. Toť vše. Mio
0/0
15.6.2001 9:57

Inspa

Re: a což třeba cyklista?
na cyklisticke stezce se muzes stavet treba na hlavu - zakon upravuje provoz na SILNICICH!
0/0
15.6.2001 10:24

xx

Re: a což třeba cyklista?
Ubožáčku, proč dárce orgánů? Asi neumíš na kole vůbec jezdit. Běž se to naučit a nepindej tady blbosti.
0/0
15.6.2001 14:40

Marek

Re: Re: a což třeba cyklista?
Ty máš asi hodně malý sebevědomí, co? : )
0/0
15.6.2001 16:10

Mio

Re: Re: a což třeba cyklista?
A Ty se radějc nauč chápat, to co čteš, a zkus se aspoň podepsat. Ty stydlivko!
0/0
18.6.2001 6:32

Jack D.

Kdo zákony píše měl by je i číst a uvažovat
Vyhláška nebo lépe řečeno zákon o používání mobilních telefonů je naprosto bezpředmětný. Kdyby dámy a pánové zákonodárci znali vyhlášku a zákony nikdy by tento zákon nesplodili, nanejvýše by udělali dodatek. Již vyhláška o silničním provozu z roku 1953 říká, že řidič by za jízdy neměl vykonávat žádnou činnost, která by jej mohla odpoutat od řízení. Což je bezesporu i telefonování z mobilu, ať s hands-free či bez něj. Když jste "pan podnikatel" a máte za jízdy důležitý obchodní hovor nad kterým musíte byť jen malinko přemýšlet nebo jste mladík, kterému momentálně za jízdy sdělila přítelkyně, že je těhotná nebo že se s vámi rozchází, tak můžete mít telefon u ucha nebo ve třech hands-free, ale podle výše uvedené vyhlášky vykonáváte 100% činnost, která vás od řízení odpoutává. Pak dodržujte zákony, kterým nerozumí ani jejich tvůrci.
0/0
15.6.2001 9:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.