Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Myslíte si, že operátoři celulárních sítí diskriminují své fixní konkurenty?

Čeští provozovatelé pevných linek se domnívají, že je diskriminují operátoři sítí mobilních telefonů. Toto stanovisko včera (21.5.2001) zveřejnila Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí. Názor asociace je v rozporu se zažitou představou, že rovné tržní podmínky prosazují právě celulární operátoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Kral

Duvod levnejsich volani do pevnych siti
Je to naprosto jasne, operatorovi se vyplati udelat propojeni s CT ve vice mestech a pak to ma za cenu mistniho hovoru a vydelava na tom i pri cene 3 Kc/min. A to mu staci pripojeni udelat pouze ve velkych mestech, kde do budoucna bide volani za mistni tarif pro podstatne sirsi obvod nez je to dnes.
0/0
22.5.2001 20:13

Jací provozovatelé pozemních sítí.Tady je ještě pořád z......ý monopol drahého Telecomu
0/0
22.5.2001 19:42

Lukym

Pevna Linka->Mobil vs. Mobil->Mobil jineho operatora
Volani na mobil by melo byt drazsi nez na pevnou lajnu protoze se musi hledat poloha mobilu. To je Ok. Ale v tom pripade by ale melo byt stejne drahe kdyz volam z jedne mobilni site do jine. Jenze napr kdyz volam z oskara do jine mobilni site tak to stoji 6,30, a telecomu se uctuje 7Kc (tj. cena jeste bez nakladu Telecomu). Z toho imho jasne plyne ze jsou fixni operatori diskriminovani. :o/ Nebo se mylim?
0/0
22.5.2001 19:03

Martin

To je pekna blbost
Ceny jsou sice mozna srovnatelne se zapadem, ale platy u nas se zapadem srovnatelne nejsou. Vsechno ostatni nakupujeme za ceske ceny, tak proc platit za volani na mobil v zapadnich cenach? Jestlize se operatorum mobilnich siti vyplati spojovat hovory ve vlastni siti za cca 2-3 Kc/min, tak propojeni zvenku nemuze stat moc vic nez polovicku, tj 1.5-2 Kc. 7 Kc je vylozena zlodejna. Mozna ze az poklesnou spojovaci poplatky z pevne site, klesnou i poplatky mezi mobilnimi sitemi. Ty jsou taky zhruha 7.5 Kc/min. Pokud volame do cizi site za cca 6-7 Kc, tak nas operator nas "dotuje". To zpusobuje poruseni pravidel hospodarske souteze, protoze kdyz 1 operator zlevni volani do cizi site, jeho klienti zacnou vice volat ven a on na tom prodela. Pokud zdrazi, tak jeho zakaznici budou vice prijimat a vydela. To zpusobuje, ze pokud jeden operator zdrazi, musi zdrazit vsichni. Namet pro Urad pro ochranu hospodarske souteze.
0/0
22.5.2001 12:01

Ceny jsou srovnatelne s Evropou
Ceny jsou opravdu srovnatelne s Evropou, pokud vezmu k prepoctu pouhy nominalni kurs. Pak stoji hovor z pevne site na mobil prepocteny timto kursem priblizne 54 Pf/minutu, podle udaju www.teltarif.de stoji hovor nejlevnejsi hovor z pevne site na mobil kolem 40 Pf/min. Ponekud jina situace nastane, pokud pouzijeme pro prepocet kurs dle parity kupni sily, ktery ac pres sve nektere nevyhody (ruzne spotrebni kose, nezapocitavani statku, ktere se neobchoduji mezi zememi) prinasi rozdilne vysledky. Dle CSU cini kurs Kc/DEM dle PKS 6,55 Kc/Dem (udaj z roku 98) pri pribliznem kursu 7 Kc/DM vychazi tedy cena minutoveho hovoru priblizne na 1,34 a to uz je tedy znacny rozdil. Tiskovi mluvci a predevsim autori temto podobnym clankum by meli mit aspon zakladni ekonomicke vzdelani a logicke uvazovani.
0/0
22.5.2001 10:40

Ty

Re: Ceny jsou srovnatelne s Evropou
Vetsinou volani do pevne site z mobilu je mnohem levnejsi nez na mobily.
0/0
22.5.2001 16:25

Michal

Ceny jsou srovnatelné s ostatními sráty evropy
Plně souhlasim s předešlými články.Za průměrný plat 12 000,- Kč ( cca 650,- DEM) by v Německu nevzal ani metař koště do ruky,natož si pořídil mobilní telefon a vesele telefonoval.........proč? Protože by na to prostě neměl !!!Až budou platy u nás alespoň trochu srovnatelné, tak ať se touto větou ohání kdo chce !!!
0/0
22.5.2001 8:44

avrichter

Re: Ceny jsou srovnatelné s ostatními sráty evropy
No tak ať ten metař netelefonuje. Ony ty materiální náklady asi budou skutečně evropské, protože Siemens Vám těžko prodá ústřednu nebo vysílač za "východoevropskou" cenu. Další věcí ovšem budou ceny energie, místních dodavatelů i mzdové náklady - ty už asi východní jsou => i zisky jsou asi VÝCHODNÍ.
0/0
22.5.2001 9:22

Re: Re: Ceny jsou srovnatelné s ostatními sráty evropy
Pracoval jsem par let u jedne velke celosvetove firmy dodavajici na CZ trh telekomunikacni vybaveni a to si pis, ze tam byly nejaky slevy!!! Alespon na zacatku, kdy se sit budovala. Po dosazeni urciteho poctu zakazniku ovsem tyto slevy zmizely.
0/0
22.5.2001 14:45

Re: Re: Ceny jsou srovnatelné s ostatními sráty evropy
A jeste jedna vec, a to uz je starost kazdeho operatora. Kazdy dodavatel ma tak zvany "usergroup", kde se zdruzuji operatori, ti pak maji silnejsi pozici pri jednani s vyrobcem o cenach a podle neoficialnich informaci clenove teto skupiny u Ericssonu maji az 50% slevu na technologii mobilnich siti.
0/0
22.5.2001 14:57

Petr Andrs

Re: Re: Ceny jsou srovnatelné s ostatními sráty evropy
Platy budou srovnatelne, az budou lidi ochotny taky srovnatelne makat. Uz z nekolika ruznych zdroju sem zaslechl zkusenost, ze kdyz firma hleda lidi na praci, tak ma problem i v oblastech pomerne vysokou nezamestnanosti, protoze pote co lide zjisti, ze by tam museli opravdu pracovat, ztraci zajem
0/0
23.5.2001 11:46

avrichter

Re: Re: Re: Ceny jsou srovnatelné s ostatními sráty evropy
Sice se tím dostáváme VELMI daleko od původního téma, ale samozřejmě je to velká část pravdy. Naše sociální síť je TAK měkká a platy tak nízké, že se opravdu nevyplatí pracovat. Moh by mi někdo vysvětlit, proč by měla jít pracovat vyučená prodavačka ( která dělala u nyní s(z?)eštíhlující firmy skladnici ) s nárokem na podporu v nezam. cca 9500, když v regionu s vysokou nezaměstnaností nabízí potenciální zaměstnavatel informatikovi (java, sql,...) 7-9000 (Kč)? Zedníci 120Kč/hod sedí v pracovní době okolo piva a povídají si o tom, kolik by měli v Německu. Placeni časovkou, pokud se zakecají, vykážou přesčas. ( nevydělali by nic. Ti kteří umí pracovat tam už jsou a jim se tu daří jak v socíku. ) A čestný cigán na přepážce ÚP prohlásí: já bych to šel dělat, ale naši by se mi smáli. Uznáno jako dostatečný argument a já bych taky uznal.
0/0
23.5.2001 12:26

Michal

velka skoda
Dneska si redakce pozvala na on-line chat mluvciho eurotelu a predem stanovila temata rozhovoru..predpokladam ze pan Kucmas se ted pilne pripravuje na ona nezajimava temata a je naprosto klidny, ze se ho ctenari nemohou ptat na diskriminaci pevnych operatoru mobilnimy..muze mi nikdo vysvetlit, jak pan Kucmas vi kolik investovat treba telekom a nebo GTS..a pak proc telekom musi eurotelu nabidnout propojeni za 80 haleru, ale eurotel si uctuje neskutecnych 7 korun..nejak to nechapu..prosim redakci, aby zmenila temata, s pripravenym tiskovym mluvcim bude diskuze na nic..vam novinarum se take nelibi, kdyz na tiskove konferenci muzete davat otazky k jednomu tematu..
0/0
22.5.2001 8:22

Přemysl Souček

Re: velka skoda
Vážený pane, témata jsme vymezili po zkušenostech z předchozích chatů. Chceme tím docílit větší plynulost debaty a zaroveň umožnit tázanému poskytovat fundované odpovědi. Jistě chápete, že ani tiskový mluvčí nemůže mít v hlavě všechny údaje, zejména číslené, týkající se jeho společnosti. Pan Kučmáš počítá s avizovanými tématy, díky tomu mohou vaše otázky být velmi detailní a stejné budou i odpovědi. V případě zařazení nového tématu by jistě odpovědi tak podrobné být nemohly. Děkuji za pochopení Přemysl Souček Mobil.cz
0/0
22.5.2001 13:48

DS

Re: Re: velka skoda
>>> V případě Eurotelu považujeme za nejdůležitější témata poslední doby zavedení nového loga společnosti, nové tarify a také SMS chat, jehož je Eurotel v ČR průkopníkem<<<< Skutecne... opravdu ty nejdulezitejsi temata!!! Na otazky o novem logu se musel asi tezce pripravovat, chudacek. Od ceho je to tiskovy (mozna tikovy) mluvci, kdyz nema prehled? A detailní odpovedi - to snad nemyslite vazne? Uz jste nekdy od tiskoveho mluvciho (kdekoli) dostali DETAILNI odpoved??? Takove lidi je treba podusit ve vlastni stave (od toho jsou placeni) a ne jim zadat okruhy otazek jako spatnemu studentovi u maturity. Je mi z toho smutno....
0/0
23.5.2001 15:18

Červený

Ceny jsou srovnatelné s ostatními státy evropy
Tak tahle věta mne začíná pomalu vytáčet.V zásadě by mi bylo upřímně jedno ,že jsou ceny srovnatelné s ostatními státy Evropy,kdyby byly srovnatelné i platy (a to nemluvím o důchodech).Uznávám ,že zástupce firmy musí něco říci ,ale určitě nedoufá,že ho soudný a selským rozumem uvažující člověk bere příliš vážně.Je věcí každého z nás,aby prosadil svůj podnikatelský záměr tak,že mu klienti budou financovat výstavbu a rozvoj jeho aktivit.Ten chytrý,který si počká a začne používat mobilní telefonní služby až po dokončení rozvoje,bude platit pouze poplatky zahrnující v sobě údržbu sítě a mírný zisk operátora.Když teď po sobě čtu co jsem napsal,zjistil jsem že to co zde píši je bohapustá demagogie a spousta polopravd a neinformovanosti.Moc se mi ulevilo,že vše je trochu jinak a rád si počkám na uvedení všeho na správnou míru příslušným mluvčím.
0/0
22.5.2001 8:03

fuki

Re: Ceny jsou srovnatelné s ostatními státy evropy
Plne souhlasim, pak at se nikdo nedivi, ze popularita napr. EU klesa. Jestlize budou vsichni brat do huby ty kecy o tom, ze jsme nejlevnejsi v evrope, ze mam ceny srovnatelne, tag at se nedivi, ze lidi jsou pomalu, ale jiste nasr**. Co me zajima kolik to stoji v Nem. Rak. FR...atd??? Zijeme v Cesku ne? Timhle at se zacnou ohanet az bude plat normalniho cloveka asi 6x vyssi... (nemluvim o prumernem platu, protoze to je fakt kec jako prase. Rikat ze je v CR prumerna mzda cca 12.000 :))) nic nez xmichu.)
0/0
22.5.2001 8:34

Tonda

Re: Re: Ceny jsou srovnatelné s ostatními státy evropy
Když si spočítáš že se do průměru počítají 250000 platy různých manažerů ředitelů ministrů a jiných darmošlapů tak to asi vyjde.
0/0
22.5.2001 18:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.