Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kterou síť by podle vás měl využívat Integrovaný záchranný systém?

Některá česká média zveřejnila v pondělí informaci o tom, že stížnost RadioMobilu u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže uspěla. Je to pravda jen napůl. RadioMobil sice podle dostupných informací skutečně se stížností uspěl, ale vítězem tendru se stejně nestane. Proč?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiri

Je třeba aby se telefon mohl přihlásit do jakékoliv z mobilních sítí a to jak automaticky, tak ručně. Prostě, když mám signál jednoho operátora, ale volat nemůžu, jdu do menu "výběr sítě" nebo tak nějak a přepnu na jinou. Já v tom menu vidím všechny tři operátory, ale coby běžný uživatel můžu používat jen tu svou. Není to problém a je to zcela jistě vyřešeno. Pokud jsou překážkou "problémy s vyúčtováním" tak je to jasným znakem toho, že vybraný "hlavní" operátor není schopen takovéto služby poskytovat. Osobně jsem názoru, že vzhledem k pružnému přístupu ke všem problémům a nejnovější síti by měl tím hlavním operátorem být Oskar. Ten "vnitrostátní roaming" ať si s ostatními dvěma vyřeší jak chce. ČTÚ by ale musel pořádně dozírat na to aby se skutečně dohodli a aby dohodnuté propojení bylo skutečně spolehlivé. Povinnosti by měli být součástí licencí.
0/0
23.5.2001 8:45

Roman T.

Re: Všichni 3
Plně souhlasím, dokonce bych neviděl problém ani v tom účtování. Myslím si, že pokud by pro "záchranáře" (obecný pojem) mělo být volání na určená čísla zdarma, mělo by to být "opravdu zdarma" - to znamená, že by se vůbec nikomu nic neúčtovalo, ani nepřeúčtovávalo v případě jiných sítí, to znamená, že by si operátoři takových hovorů prostě vůbec nevšímali. Ztrátu by tím rozhodně neutrpěli, protože sítě mají vybudované a jestli je tam nějaký přenos hovoru nebo ne, je jedno. Chci tím říct, že je to nehmotné zboží - jen služba, kterou vlastně nenakupují, jako např. mobil. Ten kdyby nakoupili a dali zdarma , tak budou mít ztrátu a budou ho vlastně dotovat. Ovšem v případě hovoru jde úplně o něco jiného. Navíc úplně zdarma to nebude, protože, když operátor získá tuto zakázku, tak za ni dostane opravdu těžký prachy a to by mu mělo stačit už jen z humánních důvodů. Nqa takové službě se prostě rýžovat nedá. Stejně rýžují na všech ostatních.
0/0
25.5.2001 9:50

Tomáš Kapler

hlas pro všechny
Také si myslím, že by to mělo být formou čísla 112, tedy fungující u fšech operátorů. Ale chápu, že by se to špatně účtovalo. Navíc nejde jen o účtování - součástí je i lokalizace polohy atd. A to už by bylo fakt podstatně složitější a dražší to udělat přes všechny. Přesto vím o mnoho místech, kde je dostupný signál jen jednoho operátora, jinde zas nějakého jiného. A to by pak nemohli mluvit? Mělo by to být propojené - tam kde se nechytají se signálem jednoho, měl by fungovat vnitrostnátní roaming. S tím že by jej hradil výherce tendru - byl by to totiž jeho problém že někde není signál. Navíc by měli mít v každém okresním městě k dispozici nějakou mobilní BTS aby mohli zakročit i v místech větších havárií, kde signál není. BTS by stačila nějaká malá, blbá, jen jako retranslace (ale nevím jestli něco takového existuje). Jinak osobně jsem hlasoval pro Oskar - jestli by tam byla podmínka vnitrostnátního roamingu pak je celkem jedno kdo má jaké pokrytí. A Oskarovi by to prospělo aby se dostal do černých čísel a mohl plnohodnotně konkurovat ostatním. Jinak bych také ale po 3 letých zkušenostech protestoval proti Paegasu - není měsíc, kdy by neměl větší či menší problémy. A to by nevyřešil ani vnitrostnátní roaming - telefon při těchto stavech zůstává přihlášený, takže nehledá jinou síť.
0/0
22.5.2001 11:14

petr

Trocha více snahy a méně konkurenčního boje!
Proč nezavládne zdravý rozum a zase i státní správa hledí na zisk soukromých společností (i když by měla za naše peníze od toho odhlížet). A že se jedná o sakra dobrý kšeft - i s voláním zdarma - se snad nemusíme přesvědčovat.
Myslím, že by nemělo volání mezi složkami záchranného systému být vázáno na jednoho operátora, navíc když záchranný systém má zasahovat i v místech, kde má pokrytí jen jeden operátor, byť by to měl být zde zatracovaný Paegas.
Že existuje možnost volání na nouzová čísla nezávisle na operátorovi či vložené SIM kartě, se může každý přesvědčit. Tak by stačilo zadat jednotlivým operátorům softwarovou úpravu pro speciální čísla vyhražená složkám záchranného systému i úvaha pár účetních, jak by se celý provoz zúčtovával, a jsem přesvědčen, že by to vyšlo levněji, než jednorázové zadání pro jednoho operátora (navíc, když operátoři v provozu řeší a úspešně podstatně větší problémy - dle mé úvahy bude zatížení sítě/sítí zrnkem v moři písku celkového provozu).
Tak nám zase zapracovala nějaká lobby, že, paní Müllerová?
0/0
22.5.2001 11:06

Vilda

Jenom Paegas
Jsem pro Paegas. Kdyz ho nenuti ke zlepseni kvality otraveni a odchazejici uzivatele, treba ho prinuti statni sprava...
0/0
22.5.2001 9:44

Crake

Re. Proč ne všechny ?
Opravdu dobry názor. Proč to tedy neudělat formou národního roamingu?! Tím by se vyřešily problémy se signálem a ještě by zůstala možnost volby......
0/0
22.5.2001 9:25

Jirka

Proč ne všechny ?
Podle mého by neměl být problém ( technický ) , aby záchranný systém měl možnost využít všechny operátory . Pokud se moje SIM může v zahraničí přihlásit do několika sítí , proč by se SIM záchranářů neměla přihlásit do libovolné sítě v ČR podle momentální dostupnosti ?
0/0
22.5.2001 9:05

HTM

Re: Proč ne všechny ?
KONECNE NAZOR ! myslim si to samy , pokud je k dispozici vic možnosti, proč je nevyužít
0/0
22.5.2001 9:21

Michal

Re: Proč ne všechny ?
Pěkná idea. Ale jak by si to vyřešil? Tři sim-karty? Nebo snad, že by si jeden z operátorů zaplatil roaming u ostatních? Něco mi říká, že takhle to asi fungovat nebude :-)
0/0
22.5.2001 9:33

MaT

Re: Re: Proč ne všechny ?
Na co tri SIM karty? Na 112 muzete taky volat s jakoukoliv kartou. Vlastne dokonce i bez karty. :o) A jak k tomu prinutit operatory? Jednodusse. Bylo by to podminkou licence nebo neco takoveho... :o) Podle mne by podobnym zpusobem mel stat "vydirat" i Telecom. Treba: "Za to, ze vam tak dlouho nechavame monopol, tak nebudete uctovat hovory mezi zdravotnickymi zarizenimi..." Sice si muzete rict, ze s Telecomem je to trochu jina situace nez s mobilnimi operatory, kde je urcita konkurence - ale i ty jsou statem nejak "zvyhodneni". Uz jenom tim, ze maji licenci. Proste oni smi delat mobilni sit a nikdo jiny (bez licence) ne... No a kdyby to neslo takhle - mozna by se spoluprace se vsemi tremi operatory dala dohodnout i na nejake komercni bazi. Koneckoncu by to melo byt i v zajmu operatoru (az jim bude horet BTSka nebo nejaky palac - treba na Evropske - tak budou radi, ze se dovolaji hasicu - kdyz to bude treba zrovna pres konkurencni sit :o).
0/0
22.5.2001 10:48

mm

Především kvalita.
Tady jde o život a proto je důležitá kvalita. Jasně že Eurotel.
0/0
22.5.2001 9:00

Eda

Re: Především kvalita.
Tak to by mě skutečně zajímalo odkud kromě reklamy samotného Eurotelu máte údaje o tom že je to nejkvalitnější operátor. Osobně vlastním karty všech tří operátorů a dle mých zkušeností (cestuji po celé republice) nejrychlejší spojení Oskar, nejlepší pokrytí Paegas, nejrychlejší data Eurotel. Myslím že tady jde především o pokrytí a takzvaný SuperSound již dnes podporují všichni operátoři. DOPORUČOVAL BZCH DÁT MÉNĚ NA REKLAMU A VÍCE NA PRAXI.
0/0
22.5.2001 17:26

On by Eurotel vyhral i s pokrytim..kdyz nebudeme uvazovat jen populaci,ale i hory (jizerky, krusne hory, sumava) tak vsude tam je jen Eurotel, Paegas obcas a Oskar jen tam, kde je nejaka vesnice...podle me by se mela pouzit analogova sit stejne jako ji pouziva armada aby se domluvily i z hlubokeho lesa...
0/0
22.5.2001 8:57

Eda

Re:
Jizerky nevim, ale Krusne hory a Sumava jasne Paegas, bavime se tady o GSM a ne o NMT. Podotykam ze fandim a pouzivam hlavne Oskar kvuli cenam, takze se necitim byt zaujaty pro Paegas - jen zkusenosti.
0/0
22.5.2001 18:01

Martin

Re: hory
beskydy tak nastejno, jeseniky bezkonkurencne pegas
0/0
23.5.2001 9:07

LSD

Re: Re: hory
Hory možná, ale v Moravskem krasu je Paegas většinou bez šance, proto speleozachranaka funguje na (soukromych) Eurotelech nebo vysilackach, Oskar ma pokryti sem tam nekde, zalezi na stesti
0/0
23.5.2001 13:22

Crake

Určitě ne Paegas!!!
Jsem uživatelem sítě Paegas skoro od prvopočátku, ale myslím si, že technická úroveň sítě Eurotelu je na mnohem lepší úrovni. První výpadky sítě jsem považoval za počáteční dětské nemoci, kterými musel projít i Eurotel, ale když se tyto "nemoci" opakují i v současné době, kdy už by měl být Paegas "dospělý", tak tedy skutečně nevím, zda by to byla dobrá volba.......
0/0
22.5.2001 8:30

jasne
jasne ze je paegas lepsi
0/0
22.5.2001 7:39

Martin

EuroTel
Myslím si, že volba EuroTelu byla správná (i když to papírově zpackali). Můžeme si sice namlouvat, že právě síť toho "mého" operátora je ta nej... ALE když se objektivně podíváme na technickou kvalitu sítě (procento přerušených hovorů) vyjde EuroTel opravdu jako vítěz. P.S: osobně používám všechny 3 operátory skoro rok...
0/0
22.5.2001 7:35

Roman

PAEGAS NEBRAT !!!
Proboha, jen ať PG nevyhraje... Než by se třeba hasiči domluvili, kde hoří, už by nebylo co hasit... Vím, že žádný operátor není bez problémů, ale poslední 2 roky s PG mi stačily... Hlasuji jednoznačně pro EUROTEL ( sic jsem "zastáncem" OSKARA, neb ho nyní vlastním a k plné spokojenosti užívám ), protože by měl být teoreticky ( v porovnání s PG a OSK ) nejkvalitnější - s největšími zkušenostmi a s nejlepší kvalitou hovorů. Toť můj názor. Nebo se někomu zdá PG lepší ?!
0/0
22.5.2001 2:11

qantas

Re: PAEGAS NEBRAT !!!
Naprosto souhlasím, jen ne Paegas
0/0
22.5.2001 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.