Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kterou síť by podle vás měl využívat Integrovaný záchranný systém?

Některá česká média zveřejnila v pondělí informaci o tom, že stížnost RadioMobilu u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže uspěla. Je to pravda jen napůl. RadioMobil sice podle dostupných informací skutečně se stížností uspěl, ale vítězem tendru se stejně nestane. Proč?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jiri

23. 5. 2001 8:45
Je třeba aby se telefon mohl přihlásit do jakékoliv z mobilních sítí a to jak automaticky, tak ručně. Prostě, když mám signál jednoho operátora, ale volat nemůžu, jdu do menu "výběr sítě" nebo tak nějak a přepnu na jinou. Já v tom menu vidím všechny tři operátory, ale coby běžný uživatel můžu používat jen tu svou. Není to problém a je to zcela jistě vyřešeno. Pokud jsou překážkou "problémy s vyúčtováním" tak je to jasným znakem toho, že vybraný "hlavní" operátor není schopen takovéto služby poskytovat. Osobně jsem názoru, že vzhledem k pružnému přístupu ke všem problémům a nejnovější síti by měl tím hlavním operátorem být Oskar. Ten "vnitrostátní roaming" ať si s ostatními dvěma vyřeší jak chce. ČTÚ by ale musel pořádně dozírat na to aby se skutečně dohodli a aby dohodnuté propojení bylo skutečně spolehlivé. Povinnosti by měli být součástí licencí.
0 0
možnosti

Roman T.

25. 5. 2001 9:50
Re: Všichni 3
Plně souhlasím, dokonce bych neviděl problém ani v tom účtování. Myslím si, že pokud by pro "záchranáře" (obecný pojem) mělo být volání na určená čísla zdarma, mělo by to být "opravdu zdarma" - to znamená, že by se vůbec nikomu nic neúčtovalo, ani nepřeúčtovávalo v případě jiných sítí, to znamená, že by si operátoři takových hovorů prostě vůbec nevšímali. Ztrátu by tím rozhodně neutrpěli, protože sítě mají vybudované a jestli je tam nějaký přenos hovoru nebo ne, je jedno. Chci tím říct, že je to nehmotné zboží - jen služba, kterou vlastně nenakupují, jako např. mobil. Ten kdyby nakoupili a dali zdarma , tak budou mít ztrátu a budou ho vlastně dotovat. Ovšem v případě hovoru jde úplně o něco jiného. Navíc úplně zdarma to nebude, protože, když operátor získá tuto zakázku, tak za ni dostane opravdu těžký prachy a to by mu mělo stačit už jen z humánních důvodů. Nqa takové službě se prostě rýžovat nedá. Stejně rýžují na všech ostatních.
0 0
možnosti

Tomáš Kapler

22. 5. 2001 11:14
hlas pro všechny
Také si myslím, že by to mělo být formou čísla 112, tedy fungující u fšech operátorů. Ale chápu, že by se to špatně účtovalo. Navíc nejde jen o účtování - součástí je i lokalizace polohy atd. A to už by bylo fakt podstatně složitější a dražší to udělat přes všechny. Přesto vím o mnoho místech, kde je dostupný signál jen jednoho operátora, jinde zas nějakého jiného. A to by pak nemohli mluvit? Mělo by to být propojené - tam kde se nechytají se signálem jednoho, měl by fungovat vnitrostnátní roaming. S tím že by jej hradil výherce tendru - byl by to totiž jeho problém že někde není signál. Navíc by měli mít v každém okresním městě k dispozici nějakou mobilní BTS aby mohli zakročit i v místech větších havárií, kde signál není. BTS by stačila nějaká malá, blbá, jen jako retranslace (ale nevím jestli něco takového existuje). Jinak osobně jsem hlasoval pro Oskar - jestli by tam byla podmínka vnitrostnátního roamingu pak je celkem jedno kdo má jaké pokrytí. A Oskarovi by to prospělo aby se dostal do černých čísel a mohl plnohodnotně konkurovat ostatním. Jinak bych také ale po 3 letých zkušenostech protestoval proti Paegasu - není měsíc, kdy by neměl větší či menší problémy. A to by nevyřešil ani vnitrostnátní roaming - telefon při těchto stavech zůstává přihlášený, takže nehledá jinou síť.
0 0
možnosti

petr

22. 5. 2001 11:06
Trocha více snahy a méně konkurenčního boje!
Proč nezavládne zdravý rozum a zase i státní správa hledí na zisk soukromých společností (i když by měla za naše peníze od toho odhlížet). A že se jedná o sakra dobrý kšeft - i s voláním zdarma - se snad nemusíme přesvědčovat.
Myslím, že by nemělo volání mezi složkami záchranného systému být vázáno na jednoho operátora, navíc když záchranný systém má zasahovat i v místech, kde má pokrytí jen jeden operátor, byť by to měl být zde zatracovaný Paegas.
Že existuje možnost volání na nouzová čísla nezávisle na operátorovi či vložené SIM kartě, se může každý přesvědčit. Tak by stačilo zadat jednotlivým operátorům softwarovou úpravu pro speciální čísla vyhražená složkám záchranného systému i úvaha pár účetních, jak by se celý provoz zúčtovával, a jsem přesvědčen, že by to vyšlo levněji, než jednorázové zadání pro jednoho operátora (navíc, když operátoři v provozu řeší a úspešně podstatně větší problémy - dle mé úvahy bude zatížení sítě/sítí zrnkem v moři písku celkového provozu).
Tak nám zase zapracovala nějaká lobby, že, paní Müllerová?
0 0
možnosti

Vilda

22. 5. 2001 9:44
Jenom Paegas
Jsem pro Paegas. Kdyz ho nenuti ke zlepseni kvality otraveni a odchazejici uzivatele, treba ho prinuti statni sprava...
0 0
možnosti

Crake

22. 5. 2001 9:25
Re. Proč ne všechny ?
Opravdu dobry názor. Proč to tedy neudělat formou národního roamingu?! Tím by se vyřešily problémy se signálem a ještě by zůstala možnost volby......
0 0
možnosti

Jirka

22. 5. 2001 9:05
Proč ne všechny ?
Podle mého by neměl být problém ( technický ) , aby záchranný systém měl možnost využít všechny operátory . Pokud se moje SIM může v zahraničí přihlásit do několika sítí , proč by se SIM záchranářů neměla přihlásit do libovolné sítě v ČR podle momentální dostupnosti ?
0 0
možnosti

HTM

22. 5. 2001 9:21
Re: Proč ne všechny ?
KONECNE NAZOR ! myslim si to samy , pokud je k dispozici vic možnosti, proč je nevyužít
0 0
možnosti

mm

22. 5. 2001 9:00
Především kvalita.
Tady jde o život a proto je důležitá kvalita. Jasně že Eurotel.
0 0
možnosti

Eda

22. 5. 2001 17:26
Re: Především kvalita.
Tak to by mě skutečně zajímalo odkud kromě reklamy samotného Eurotelu máte údaje o tom že je to nejkvalitnější operátor. Osobně vlastním karty všech tří operátorů a dle mých zkušeností (cestuji po celé republice) nejrychlejší spojení Oskar, nejlepší pokrytí Paegas, nejrychlejší data Eurotel. Myslím že tady jde především o pokrytí a takzvaný SuperSound již dnes podporují všichni operátoři. DOPORUČOVAL BZCH DÁT MÉNĚ NA REKLAMU A VÍCE NA PRAXI.
0 0
možnosti

22. 5. 2001 8:57
On by Eurotel vyhral i s pokrytim..kdyz nebudeme uvazovat jen populaci,ale i hory (jizerky, krusne hory, sumava) tak vsude tam je jen Eurotel, Paegas obcas a Oskar jen tam, kde je nejaka vesnice...podle me by se mela pouzit analogova sit stejne jako ji pouziva armada aby se domluvily i z hlubokeho lesa...
0 0
možnosti

Eda

22. 5. 2001 18:01
Re:
Jizerky nevim, ale Krusne hory a Sumava jasne Paegas, bavime se tady o GSM a ne o NMT. Podotykam ze fandim a pouzivam hlavne Oskar kvuli cenam, takze se necitim byt zaujaty pro Paegas - jen zkusenosti.
0 0
možnosti

Crake

22. 5. 2001 8:30
Určitě ne Paegas!!!
Jsem uživatelem sítě Paegas skoro od prvopočátku, ale myslím si, že technická úroveň sítě Eurotelu je na mnohem lepší úrovni. První výpadky sítě jsem považoval za počáteční dětské nemoci, kterými musel projít i Eurotel, ale když se tyto "nemoci" opakují i v současné době, kdy už by měl být Paegas "dospělý", tak tedy skutečně nevím, zda by to byla dobrá volba.......
0 0
možnosti

22. 5. 2001 7:39
jasne
jasne ze je paegas lepsi
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Spotem s Trojanem na horách operátor popudil Poláky. Nerozuměli nadsázce

21. dubna 2024  8:01

Po dvojici Vojtěch Kotek a Lukáš Pavlásek, k níž později přibyl Jakub Kohák, vsadil T-Mobile ve...

Je to už spíš foťák s mobilem a opravdu se povedl. Test Xiaomi 14 Ultra

21. dubna 2024

Prémiový smartphone Xiaomi 14 Ultra působí mezi současnou nabídkou mobilů jako unikát. Jaký jiný...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Toto zařízení mělo nahradit mobily. V recenzích se mu vysmáli

23. dubna 2024

Novinka s názvem Humane AI Pin se zdála být převratným zařízením. V mnoha ohledech měla nahradit...

Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nemohli dovolat

25. dubna 2024  10:03,  aktualizováno  10:15

Síť mobilního operátora Vodafone postihl ráno výpadek. Týkal se části zákazníků, kteří se nemohli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Operátoři zahušťují pokrytí Česka signálem 5G. Máte ho doma? Podívejte se

20. dubna 2024

Premium V červenci to budou již čtyři roky, co byla v Česku spuštěna první komerční 5G síť. Zatímco v...

Xiaomi už se nebude držet zpátky. Pro řadu T chystá další prémiové funkce

26. dubna 2024

Smartphony řady T od Xiaomi mají vždy parádní výbavu, ale zároveň i pár kompromisů, aby trochu...

Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nemohli dovolat

25. dubna 2024  10:03,  aktualizováno  10:15

Síť mobilního operátora Vodafone postihl ráno výpadek. Týkal se části zákazníků, kteří se nemohli...

Toto mohl být nevídaný smartphone. Myšlenku však nakonec poslali k vodě

25. dubna 2024

S takovým smartphonem bychom už nikdy nemuseli řešit, že se zpomaluje, nemá dostatek paměti či je...

Samsung má povedenou stylovku. Zkusí to s ní na trhu, kde se mu nedaří

24. dubna 2024

Samsung po velmi dlouhé době oprášil modelovou řadu Galaxy C a představil stylový smartphone se...