Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak jste přišli o mobilní telefon vy? Poraďte ostatním, nač si mají dát pozor.

Ztratit telefon je hloupá věc. Nejenže jste najednou odříznuti od světa, ale zároveň jste patrně přišli o mnoho kontaktů a ještě více času, který strávíte jejich opětovným sháněním. Šéf si zapisuje vaše nové číslo s podezíravým pohledem a nejednu kousavou poznámku si vyslechnete i v rodinném kruhu. Vaše sebevědomí trpí stejně jako bankovní konto. Pro ty, kteří takovou situaci již prožili nebo prožívají na vlastní kůži, má Mobil.cz několik neocenitelných rad a nádavkem dvě zprávy - jednu dobrou a jednu špatnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Solution

Me se stalo tohle: mel jsem (a jeste mam) NOKII 3210. Pak jsem si nasetril na 6210, kterou jsem si za nejaky cas koupil. Jedu si tak jednou v metru, a cejtim, ze mi nekdo saha do kapsy. Obratil jsem se, a nic, nikdo podezrivy. Do kapsy jsem si samozrejme nemohl sahnout, kvuli preplnenosti metra. Pak jsem vystoupil a vidim, ze slusne vypadajici mladici (byly 4) upaluji k vychodu. Sahnu do kapsy, a NOKIA 6210 je v haji!!! Bezim za nima, co uz, presila ale uvidime co bude, ne??? 3 jsem umlatil malem xmrti, ctvrty, samozrejme s NOKII, utekl. A ted mame zas 3210, a mezitim si setrim na 6210. Je to blby, protoze me chteli i zabasnout policajti za ublizeni na zdravi... kde je spravedlnost???
0/0
7.8.2001 10:31

Lucie

Mám strach kdy svůj mobil stratim!!Za dva roky nosícího mobilu u sebe se mi to ještě nestalo, ale jen se vždy musim vrátit pro něj o pět kroků vzad při odchodu znějakého místa.Několikrát mi i přítel připomene:"A mobila tu necháš!?"Vždy ve mě hrkne!Je blázen do mobilů a vždy mi koupí nějaký draší. Jen čekám na to až ho ztratím.
0/0
5.8.2001 5:38

kulik

Kradeze v MHD
Doted jsem si myslel ze mi telefon nemuze nikdo z kapsi vytahnout ale je to snazsi nes si myslite. V preplnenem MHd ma vzdy ruku na kapse s tel. . a nebo aspon kadych par. s. po ni sahnu. tak asi takhle. metro zastavuje ruka na kapse OK. vystouim a 6150 fuc. Ty zmetce umej bejt fakt dobri,
0/0
2.6.2001 20:18

BATMAN

Ztratit mobil???
Zapamatujte si 1 vec: 99% "ztracenych" mobilu ve skutecnosti nejsou ztracene ale UKRADENE!!! Byste se divili, jak jsou dnesni zlodeji rychli!
0/0
26.5.2001 16:35

Radek

No jo, taky jsem ztratil mobil, položil jsem ho na auto a odjel...nedoporučuju:)) Taky je pravda, že mobil se dá použít na jiné věci než telefonování, to vibrační vyzvánění fakt působí(na nejmenované osoby)...doporučuju:))
0/0
23.5.2001 14:50

Ota Kulhánek

Neškodit
Problém je i v tom, že někdo ztrátou mobilu může otravovat ostatní. Byl jsem nucen 3krát zajít na pobočku Eurotelu kvůli tomu, že jedna jediná kolegyně (bývalá) ztratila mobil, a to vše během měsíce (měla protekci, ovšem). 3krát jsem narazil na stejnou pracovnici, a zjistil jsem, že mi nosila smůlu :(
0/0
21.5.2001 15:33

Winston Legtie

Nesnáším amatéry
Vy chudáčkové! Kdo už věnuje svůj čas čtení tohohle plátku a neví, jak najít vlastní ztracený telefon, i kdyby to bylo v Austrálii, zaslouží jenom smutný úsměv...
0/0
18.5.2001 22:07

Kamil

Re: Nesnáším amatéry
Ty ses ale blbecek - co?
0/0
21.5.2001 13:20

Slušnost především ....
Rád bych jen krátce podotknul k pár příspěvkům, že rasistické poznámky se ve slušné společnosti nenosí ... kam se zařadíte vy ???
0/0
18.5.2001 16:02

Tomas M.

Re: Slušnost především ....
Ono se ve slusne spolecnosti hlavne slusi predstavit, ze? A ne psat jako zbabely anonym. Po precteni prispevku jsem si zadne rasisticke poznamky nevsiml. A za to ze 90% kapesnich kradezi provadi prave ona skupina obcanu tmavsi pleti, to opravdu neni rasismus. Osobne mam 2 zkusenosti s temito obcany a zadnou z nich prijemnou. Jednu kdy jsem chtel (naivka) prave onem spolubcanum pomoci (pred x lety) a pujcil dvema zadonicim detem (14-16?)tmavsi pleti telefon na akutni telefonat. Nemusim podotykat ze nebyt retizku na kterem jsem mel telefon i klice pridelane k poutku u kalhot bych o telefon prisel. Takhle jsem prisel jen o poutko, ale oni ztratili moment prekvapeni a rychlost a ja stihl chytit svuj telefon. Takze si svy kecy o "rasismu" laskave strc do ritky a klidne rozdavej sve mobily na pockani. "Slusnaku" zbabelej anonyme
0/0
20.5.2001 12:04

dkas

Jak neztratit mobil (taky)...
Já jsem tedy nikdy mobil neztratil a když jsem někde v dosahu lidí, tak se snažím s ním nikde moc neukazovat, ale měl jsem jednoho kolegu, kterej byl mladej, blbej a z příšerný vesnice (nic proti vesnickým lidem :-) a ten za čtvrt roku ztratil asi tři mobily. Postupně si pořizoval pořád lepší, ale vždycky se v hospodě opil, asi se s nim vytahoval a už mobil neměl :-) Pak si ho přestal do hospody brát a ejhle, už je přestal ztrácet. Tudíž, neberte si mobil do hospody, když nejdete na jídlo :-))
0/0
18.5.2001 14:52

Ultimated Hacker

Reaktivace
Nekteri tady psali o tom, ze po ztrate museli davat nove cislo. SIM karta se da reaktivovat - u PG a Oskara za 1000 Kc, u EuroTelu za 500 Kc (nevim, proc to ma PG a Oskar tak predrazene, kdyz se vlastne jedna o vymenu SIM karty). Mimochodem toto je jeden z prikladu, ze Oskar na jednu stranu ma levne volani, ale ostatni sluzby stoji za hovno (reaktivace 1000, CLIR 400 Kc apod.). Twistaku (a Go) je mi opravdu lito, protoze ti si muzou jit tak akorat koupit novou kartu. Takze jedine co jim muzu poradit, kdyz nechcete prijit o cislo, neporizujte si Twist (Go).
0/0
18.5.2001 14:03

Nasel jsem Noki 6210 a veden poctivymi umysly jsem ji chtel vratit. Ten clovek tam mel ale pin, takze smula. Uz je moje...
0/0
18.5.2001 12:49

Hanka

Nenoste vše pohromadě
Mobil mi sice ještě neukradli, ale v nedávné době mi ukradli databanku. Štve mne sice, že mě její znovupořízení bude něco stát, ale horší je pro mne skutečnost, že veškeré informace má v ruce někdo jiný. Jediné co mě může trošku povzbudit, že právě z důvodu krádeže nenosím dohromady na jednom místě doklady, databanku, mobil, klíče,.... A tak jsem opravdu přišla jen o tu databanku. Když jsem potom musela upozornit lidi, které jsem v databance měla (a nebylo jich zase tak málo), že o jejich adresy a telefony jsem přišla, tak mi zrovna dvakrát příjemně nebylo. A ještě poznámka nakonec - stalo se to v autobuse během jediné zastávky a opravdu to byla otázka pár vteřin a byli to kluci z některé z blízkých škol (je jich v okolí několik).
0/0
18.5.2001 12:39

Re: Nenoste vše pohromadě
To jsi tu databanku nemela zaheslovanou?!?!? Ach jo...
0/0
18.5.2001 12:54

Patrick Zandl

Re: Nenoste vše pohromadě
To seš teda dost tupá...
0/0
19.5.2001 16:21

hhj

ghj
0/0
18.5.2001 12:33

Martin Beneš

Comment
Přestože tento článek není možno nazvat odborným, tak myslím, že patří k tomu málu článků, které jsem poslední dobou četl a nelitoval ztraceného času a vypálené obrazovky monitoru. Proti krádeži mobilního telefonu sice nic nezmohu, ale jako logo operátora jsem umístil číslo na pevnou linku domů a v případě ztráty mohu doufat, že ho najde někdo, kdo se bojí svého svědomí aspoň jako já :-)))))
0/0
18.5.2001 12:19

Pepa

S krádežema je asi největší problém
Byť jsem zatím (díkybohu) nebyl okradenej, dost se toho bojím. Hlavně v případě, když jedu se svým Communicatorem v MHD centrem a nebo jinýma oblastma Prahy se zvýšeným výskytem občanů tmavší pleti. Proto nosim telefon v takový tý kapse, co se dá navléknout na pásek (žádnej suchej zip nebo spona, s níž sem měl taky problémy u svý 7110 a asi dost láká zloděje) a mám jí vepředu. Asi to neni móďo, ale připadá mi to nejbezpečnější. Jinak super oddechovej článek, jen tak dál.
0/0
18.5.2001 10:51

TommyCZ

Nekdy je treba stesti
Mel jsem original horizontalni pouzdro Nokia pro 6210. Na jednom zapase MS2001 jsem po pruchodu hlouckem finskych fanopusku zjistil, ze pouzdro nemam. Nastesti jsem mel rozepsanou SMS a telefon jsem drzel v ruce, takze jsem prisel jen o to pouzdro. Nevim, jestli to nekdo ukradl nebo jsem se s tim nekde nesikovne zachytil, ale kazdpadne se jdu podivat po nejakem neznackovem (a levnejsim) pouzdru s daleko bytelnejsi sponou, jako jsem mel driv u Siemense.
0/0
18.5.2001 10:04

ZZ

???
Boučíšku Boučíšku, to už nemáš na pivo, že musíš psát tohle ?
0/0
18.5.2001 9:14

Vitek

ok
Jo, Dane, pohodovka a tradicni humor (jen bacha na preklepy), idealni na patjulinek. Vitek.
0/0
18.5.2001 9:13

Bobeš

pozor na vodu
Mobil mi sice bohudík nikdo neukrad, ale na toaletě se rozpojil suchý zip pouzdra, který je měl jistit na opasku a pouzdro i s mobilem si zaplavalo v míse. Taky pozor na mokrou hlavu při telefonování ve vaně.
0/0
18.5.2001 9:11

Martin

Re: pozor na vodu
Jo, jo, s tím WC nejste jediný. Také jsem tam poslal telefon. A co vím, tak jedno z nejčastějších utopení MT proběhne právě na tomto zařízenmí úlevy.
0/0
18.5.2001 10:53

Koroptef

Krasne pohodovej patecni clanek. Diky autorovi a mobil.cz.
0/0
18.5.2001 8:53

OnyseK

:)
Opravdu skvely clanek. Chtel bych jen podotknout, ze jsem klice snad nikdy neztratil, ale vynahradil jsem si to jiz na 5 mob. telefonech. I kdyz jsem mel drazsi a drazsi a drazsi a opet mam jeste drazsi, nejspise si ho uvazu na krk jako klice,kdyz jsem byl maly, snad proto jsem je nikdy neztratil :)) Musim jeste podotknout, ze po ztrate 3 tel. jsem si z toho jiz skoro nic nedelal, snad jen databaze tel. cisel :( Preji vsem co nejmene ztrat a prijemne rano ...
0/0
18.5.2001 7:55

TeeJay

Re: :) zalohovani tel. cisel
No jako kdekoliv jinde plati zalohovat, zalohovat... a programu je na to vic nez dost:-) Horsi je, kdyz nekdo dostane do ruky seznam cisel a muze ho zneuzit:-(
0/0
18.5.2001 8:10

pavel

Re: :)
No, v Japonsku pry ten mobil na krku uz nosi vsichni :)
0/0
18.5.2001 15:12

Bohouš

Taky mám vlastní zkušenost,
ale naštěstí si o mě nemusíte myslet, že mám IQ houpacího koně, protože mi byl mobil ukraden. Ačkoliv jsem dostal navrch pár přes hubu, policisté zastávali názor, že se vlastně nic nestalo. Dokonce prý to byla moje chyba - neměl jsem ty občany jiné barvy pleti provokovat svojí bílou kůží. Mnohem hůře je na tom moje manželka. Za prvé nevyděláváme jen na nové mobilní telefony a za druhé není hloupá (tak moc). Avšak když ztratila-založila-schovala nebo kdovíco ještě svůj mobil, rozhodli jsme se pro radikální řešení. Není to, jak by jste mohli očekávat, vzdát se mobilu definitivně. Ona ho ve své práci potřebuje. (Nejvíc jí na té ztrátě vadilo, že musela všem svým kamarádkám (a já doufám, že jen kamarádům) dát své nové číslo. Hlavně u vedoucího to opravdu nevyzní v tom nejlepším světle. Když člověk ztratí jednou telefon, je to nepříjemné, ale když ho ztratí opět ukazuje tak svou neschopnost (i když za to nemůže)). Heureka - řešení je velmi prosté. Vzhledem k tomu, že neexistuje přenositelnost čísla, museli jsme si ji zajistit sami a to takto. Jedna (primární) karta je uložena na bezpečném místě a používá se pracovní. Hovory jsou na ní přesměrovány s primární karty. Po ztrátě telefonu se jenom přesměruje na jinou pracovní SIM kartu. Z pohledu okolního světa zůstává i při této nezáviděníhodné situaci telefonní číslo stále stejné.
0/0
18.5.2001 7:53

Tomiko

Re: Taky mám vlastní zkušenost,
Ty, Bohouši, a kolik tak máte s manželkou hovorů, hlavně těch příchozích? Protože platíte za to přesměrování, a to kdybych udělal já, tak mne všichni ti lidé, co mi volají, přivedou úplně na mizinu... :-)
0/0
18.5.2001 8:51

Vladimir Sladky

Re: Taky mám vlastní zkušenost,
Telefonni cisla si nastesti zalohuji do PC, ale jak zajistit, ze si mne treba v nocnim vlaku nevsimnou prave zmineni obcane jine barvy pleti, anebo si mne i za bileho dne nevyhledne nejaka skupinka, anebo nekdo ozbrojeny, to by by mne docela zajimalo. Je sice hezke mit treba mobil s WAPem a prijemny pocit, ze mi muze byt uzitecny prave nekde na cestach (vyhledavani v jizdnich radech, nejaky prusvih apod.), ale na druhou stranu abych mel strach, ze s nim budu v nasi "demokracii" nekoho provokovat :-( ... Je mi potom ten mobil k necemu, nebo je lepsi jej nechat doma ? Tot otazka ;-) ...
0/0
18.5.2001 8:58

SVB

Re: Taky mám vlastní zkušenost,
Trochu drahe reseni, ne? Navic mam dojem, ze SIMku tarifniho programu vam operator pri ztrate nahradi (asi za 1000 kc) za jinou se stejnym cislem a tu starou deaktivuje. Cili je levnejsi poridit si tarif nez platit tisice za presmerovani hovoru. Nebo to tak s vymenou SIM neni? Mel jsem dojem, ze jo.
0/0
18.5.2001 9:40

Re: Re: Taky mám vlastní zkušenost,
Ano, v pripade tarifu vam daji sim kartu se stejnym cislem. Aspon u Eurotelu to delaji za 500Kc. Kazdopadne je zminovane presmerovani velice usmevne.....
0/0
18.5.2001 10:08

SVB

Re: Re: Re: Taky mám vlastní zkušenost,
Možná Bohouš neví, že se za přesměrování platí :-) Asi se podiví, až to zjistí :-)
0/0
18.5.2001 13:21

Martin

Trochu / dost složité a nepraktické
A co děláte, když voláte z té náhradní karty s identifikací čísla? To máte stále zapnuto zamezení? To teda nezávidím Vašim známým, protože Ti nikdy nebudou vědět, kdo volá. A co ukládání příchozího tel. č. do seznamu. Je to Vaše řešení a vyhovuje-li Vám, budiž. Mně připadá nepoužitelné. To si raději ten telefonní seznam opíšu nebo místo předplacenky zvolím nějaký levný tarif. Pae 20 nebo Os za 150 Kč. A číslo je i při ztrátě zachováno.
0/0
18.5.2001 10:49

Re: Taky mám vlastní zkušenost,
to teda usetrite, kdyz si vsechna presmerovani z vasi "primarni" na vasi "pracovni" simku platite.
0/0
18.5.2001 13:59

veros

a co poskozeni
Ještě by to chtělo slohovou práci na téma rozbíjení mobilních telefonů. (Moje skóre: Za tři roky jsem rozbil dva a teď mám raději Siemens M :-) --Věroš
0/0
18.5.2001 7:50

wizard

dost dobry...
fajn clanek...u ranniho kafe potesi (hlavne ta pasaz o NMT :o))) jen tak dal...
0/0
18.5.2001 7:22

Mio STERCL

pěkná slohová práce, ale
autore: ach ten češtin mojí kobyl. A ted na téma této diskuse, poradit se nedá nic. Kdo vydělává tolik, že si může dovolit ztrácet telefon, tak ten ho bude ztrácet dál. - Tu je možná jen tato rada: Kupte si ten nejdražší:). tot vše...... Mio
0/0
18.5.2001 7:14

Vladimir Sladky

IMEI jde zmenit ???
To by mne tedy opravdu zajimalo, krome vymeny vnitrku pristroje jak ;-)... Nemam samozrejme telefon kradeny, ale Siemens C35i odblokovany po kabelu a kolika lidem, kteri nemaji IMEI v unikle databazi, by to ulehcilo zivot. V teto souvislosti mne take napadlo, ze by potom mohly existovat i telefony se stejnymi IMEI. Zmena IMEI mi s odpustenim pripada jako opravdu pekna hloupost ...
0/0
18.5.2001 7:02

TeeJay

Re: IMEI jde zmenit ???
Verte mi, ze IMEI jde zmenit velice lehce. Navic pokud nekdo FLASHuje telefon, tak se casto take zmeni IMEI, a pokud FLASHuje hodne telefonu .. treba to byl pripad u flashovani t10 na t18... tak po svete lita mraky telefonu se stejnym IMEI:-) Nekteri pak IMEI meni na puvodni, nekteri ne:-) Co je veci software se da zmenit:-)
0/0
18.5.2001 8:07

Vladimir Sladky

Re: Re: IMEI jde zmenit ???
Myslel jsem, ze IMEI zavisi fyzicky se zakladni deskou delefonu. Sam jsem tedy zatim flashoval jen sveho Siemense a nevim, jestli to u jinych telefonu jde (rekl bych, ze ne, ale nechci se hadat, kdyz to mate overeno...), ale pokud by nekdo vedel, jak zmenit IMEI i u Siemense C35i, tak by mne to docela zajimalo. Jde mi samozrejme jen o dokonalejsi a hlavne trvaly odblok kodem z databaze, oproti odbloku kabelem ...
0/0
18.5.2001 9:05

Jan

Re: Re: Re: IMEI jde zmenit ???
IMEI neni veci hardwaru ale softwaru. IMEI spousty typu telefonu samozrejme zmenit jde. Je to jako s odblokovanim. Neco jde a neco ne.
0/0
18.5.2001 11:52

Bruca

a proč ne?
Je celkem fajn zabalit informaci takoveho charakteru do trochu lehciho havu. Proc porad cist jen strohe konstatovani faktu. Myslim si, ze i takove veci patri do odborneho publikovani. Prijemne to zpestrilo ranni cteni Mobil.cz
0/0
18.5.2001 6:45

Re: a proč ne?
Protože kdybych se chtěl odreagovat, tak vypnu počítač a půjdu radši na procházku. Jenže já se chci něco dozvědět. Nedej bože, aby se tady za čtení článků začalo platit. To bych toho padesátníku fakt těžce litoval!
0/0
18.5.2001 11:15

Pepa from D.E.P.O.

Tak trochu o nicem.
Autor clanku by se mel vratit zpet na post sefredaktora casopisu Materidouska.
0/0
18.5.2001 2:20

Ondřej Šafránek

Re: Tak trochu o nicem.
Já jsem si pro změnu tochu odpočinul :-))
0/0
18.5.2001 9:00

Giovanni Bordello

Hmm
Teda možná jsem něco přehlédl, ale nějak mi uniká v čem tkví informační hodnota tohoto článku. Chtěl mi snad autor ozámit, že telefon je možné ztratit?
0/0
18.5.2001 2:19

Pavel P.

Re: Hmm
Myslím že ten článek je úplně skvělý a v žádném případě není zaměřen na nějakou informační hodnotu. Zkuste si to přečíst ještě jednou, třeba Vám to dojde... Je to odlehčovací forma článku, který když se sem tam napíše, je víc než pozitivní. A tento je napsán úplně skvěle. Někdy je třeba se víc zamyslet nad tím, co napíšete, než hned se samozřejmostí začnete kritizovat, jak je ten mobil.cz zase špatný a neprofesionální etc. Děkuju mobil.cz. Ahoj Pavel P.
0/0
18.5.2001 7:07

tom

Re: Re: Hmm
Mám pocit,že ten článek je opravdu zbytečný.Pro oddech,zábavu a filozofování si přečtu jiný časopis.Od mobil.cz očekávám informace.
0/0
18.5.2001 9:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.