Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co si myslíte o službě Paegas Locator a zjišťování polohy mobilu vůbec?

Od minulého pátku mohou klienti Paegasu zjišťovat polohu svého mobilu. Umožňuje to služba Paegas Locator, která je dostupná pro všechny zákazníky s tarifním programem, a to za velmi zajímavé ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Štěpán

Paegas Lokator - nic moc ...
Mam nainstalovanou zminenou aplikaci uz skoro rok. Neni to zadna slava - jednak dost drahe (8 Kc za lokalizaci do 200 lok.), dale pak presnost ve meste je dost bidna ... Nekdy to napise +- 500m, ale polohu urci s chybou 800 m (osobne vyzkouseno!). K cemu je mi ve meste presnost 500 a vice metru? To jako kdyby napsali ... "Je nekde v Brne-Kr.Poli". Nekolikrat jsem zkousel zjistit polohu mobilu, ktery STALE lezel na jednom miste na stole. Trikrat s mirnym casovym odstupem mi prisla ruzna poloha... Mam dojem, ze je tam umela chyba nebo nedokonaly software, podle mne by to slo urcit mnohem presneji. Proto ji temer nepouzivam.
0/0
5.8.2002 9:50

Richard Choun

Zneužití
Služba Paegas Locator jen v podstatě zveřejňuje již dříve dostupné funkce mobilních sítí. Ještě v době, kdy nebylo o této nové službě vůbec nic slyšet a ještě se o ní ani neuvažovalo, se dal mobilní telefon velmi dobře lokalizovat. Co je ale nejpodivnější je fakt, že s polohou vašeho mobilu, se mohl seznámit i kdekterý smrtelník, který nepatřil právě mezi technické pracovníky příslušného operátora.
0/0
12.7.2002 0:28

Radim

Co to je pegas lokator
Ahoj muže mi někdo zdělit co to je pegas lokator? Jde podle toho zjistit kde se machazi telefon?
0/0
25.4.2002 0:14

jarda

nejapné žerty

Někdo neustále posílá mé snoubence SMS,že sem jí nevěrný vymýšlí si tak dokonale,že mi dalo mnoho práce abych jí přesvědčil o opaku,proto bych velice rád zjistil kde se zrovna ten dotyčný nachází,ale nevím jestli je to možné.

0/0
20.4.2002 12:02

Dobroslava Jahodova

Je mozne zjistit presnou polohu ztraceneho mobilu?
Muj telefon mi vypadl z kapsy u bundy do snehove zaveje. Prisla jsem na to az doma a nyni obchazim misto, kde se to stalo a hledam, lec marne. Muzete mi nejak pomoci? Dekuji
0/0
7.2.2002 20:43

Jitka

Zjištění polohy osoby s mobilem
Prosim poradte mi, obtezujeme nekdo z mobilu a podle cisla bych jen chtela vedet, kde v Ceske republice se clovek nachazi. Jde to a jak? Diky Jitka
0/0
16.11.2001 13:26

mowla

Re: Zjištění polohy osoby s mobilem
Pomoci ti muze jen operator - ale jak je znam, nepomohou. Technicke prostredky na to maji, ale chybi legislativa (jedine snad zkus kontaktovat primo nejakeho technika, ktery by to mozna "nacerno" udelal -* ale nevim-nevim). Myslim, ze jsi bez sance....
0/0
21.11.2001 12:04

Re: Re: Zjištění polohy osoby s mobilem
Máš pravdu není to chyba na naší straně ale je to zákon nemůžeme poskytovat polohu někoho aniž by s tím "nějakým způsobem "souhlasil aspoň podle zákona to dělat nemůžem je jasný že morálně je to jinak ale podle morálky se řídit nemůžem - to by bylo boom to by bylo soudů na omezování osobní svobody :O))
0/0
15.4.2002 8:58

Re: Zjištění polohy osoby s mobilem
Kazdy operator ma podle telekomunikacniho zakona povinnost identifikace zlomyslnych volani. Tj. povinnost informace ukladat (coz delaji) a poskytnout o nich informace. Ale samozrejme ne tomu kdo si stezuje, ale pouze policii. Takze - obtezuje Te nekdo po telefonu -> podej oznameni na policii a upozorni je, ze jsou povinni si zjistit kdo to je, jelikoz je to technicky mozne. A policie Ti to stejne nerekne.
0/0
16.4.2002 21:01

Spike

Radiové vyhledávání vozidel
Mám svoje autíčko moc rád na to, abych ho nechal střežit systémem GSM, který je co se týče šíření signálu naprosto nedostačující. Stačí auto schovat do podzemní garáže a můžete se klouzat. Doporučuji používat již osvědčený systém, na který pojištovny dávají veliké slevy, takže se vám do roka zaplatí - hlavně u dražších aut.
0/0
17.6.2001 18:42

Bodik Bodik

Re: Radiové vyhledávání vozidel
Souhlasím, mít bavoráka či meďáka za víc jak milion (snad auto od 750 tisíc), tak určitě jdu do toho. (prospekty mám ještě někde doma)
0/0
17.6.2001 19:14

coudy

Mit tak nekoho za svymi zády
0/0
11.5.2001 15:50

coudy

MIT TAK FBI A CIA ZA ZADY
0/0
11.5.2001 15:49

aaaabcd

Re: myslite si, ze je to tak nerealne ?

Navod:

divejte se lepe okolo sebe

0/0
3.1.2002 19:43

Pjotrik

Si snad vsichni mysli, ze krademe ???
Ty poplatky za zjisteni by se daly jeste utahnout, ale kolik procent uzivatelu Paegasu ma tarifni program ? a Ma snad kazdy na to, aby si koupil software jen na takovou blbost za 25000 Kc ? ... Myslim, ze je to trochu prehnany ... takovahle vecicka by se dala vyuzit pro nalezeni kradenych aut nebo ztracenych osob, ale s tou cenou to fakt trochu prehnali ...
0/0
11.5.2001 13:05

je to drahy
vyuzitelnejsi by to asi bylo na navigaci, SW by se snad dal vypiratit, ale poplatky za zjisteni jsou pekelne drahy
0/0
10.5.2001 10:11

Re: je to drahy
to je fakt nejlepsi je vsechno ukrast, ale to je pruser kdyz to obcas nejde vid?
0/0
20.5.2001 2:30

pepe

Pro zabezpečení aut je to na nic, když vám auto ukradnou a strčí dovnitř objektu (jedna garáž vedle druhý nebo jeden dům vedle druhýho) tak je to k vzteku, protože sice víte kde asi tak to auto máte ale nevíte kde přesně ho máte. Ten Lokátor moc přesnej neni - stovky metrů. Navíc jak se teď používaj systémy se satelitem (GPS) a GSM, každej slušnej kvalifikovanej zloděj krade s rušičkou GSM za pár korun. Takže milý Dueli, Paegas a podobní, budete akorát lidem tahat z kapes peníze. Na co je to dobrý, je na špehování manželek, zaměstnanců, firemních aut apod., kde Vám stačí vědět kde asi tak plus - minus jsou.
0/0
9.5.2001 18:54

Hill

Re: klid a rozvahu
viděl jsem už takové zařízeníčko GSM do auta i s montáží pod 12000 Kč. Umí to pomocí SMS hlásit zvolené stavy vozidla na vybrané číslo, naopak některé funkce jdou pomocí SMS zpětně ovládat. Pokud by přímo Radiomobil nabízel k tomu jako službu lokalizaci za přiměřený poplatek (ne, že budu muset mít vlastní spc vybavení a drahý SW), mohlo by se to vyplatit i do levnějších aut. Jenže, kdo bude chtít takové auto ukrást a nebude úplný diletant, zlikviduje mobila nejdřív. A pak Šmudlo, hledej. Jiná situace je u firem, které by rády hlídaly pohyb svých zaměstnanců: v Anglii kolem toho už před časem běhala velká diskuse. U nás musíme podepisovat pro mzdovou účtárnu souhlas s tím, že může zpracovávat naše citlivá osobní data. Pokud by byl zákon rozšířen i o sledování mobilu: podepsali byste takový souhlas také? A zaručil by vám někdo, že bude respektovat váš nesouhlas? Totiž: i když z důvodu nesouhlasu nebude moci šéf operovat tím, že ví, kde jste byli, pocítíte to tak jako tak jiným způsobem, že? Jako kdysi kolega, který měl jet z Hradce Králové do Rumburka. Povídám mu, že nejlíp autobusem Praha-Rumburk. On tedy jel přes Prahu a na Florenci se potkal s náměstkem. Ten byl zvyklý na Rumburk přesedat v Mladé Boleslavi (tudy to bylo tenkrát o 14 Kčs levnější) a bylo z toho nepříjemno ještě asi na půl roku. Teď by mohly být nepříjemnosti proto, že někde pojedete objížďkou nebo jen špatně odbočíte. A hlídat manželku? No fuj. To nesvědčí ani o důvěře ani o sebedůvěře. Na to je škoda výdajů - jestli není úplně blbá, a bude se chtít ztratit, prostě jí třeba jen jako dojde baterie....
0/0
26.6.2001 9:15

Jirka

Re: (pepe, 9.květen 2001 18:54)

rušit signál GSM, GPS a jiných sofistikovaných systémů není zase taková sranda, aby každý zloděj byl kvalifikovaný. Rušička taky není za pár korun. Zjistěte si prosím víc informací před vynášením soudů.

P.S. nepracuji ani pro operátora MT ani v zabezpečovací technice

0/0
20.11.2001 0:59

Venca

Ještě kdyby tak uměly zjistit polohu manželky (na zádech atd.)
0/0
9.5.2001 11:32

Dudacek

spusteni centra vyhledavani
Na zacatku cervna bude nasi firmou spusteno centrum vyhledavani. Primarne je urceno pro zabezpeceni a sledovani aut - jak nekdo v diskuzi poznamenal je to o mnoho levnejsi nez soucasna konkurence. Dalsi sluzbou bude to, po cem mnozi z Vas volaji - urceni polohy mobilu jednou za cas, aniz byste museli mit vlastni drahe vybaveni. Cena bude stejna jako primo u Peagasu. Podrobne informace se objevi na www.duel.cz do konce kvetna.
0/0
9.5.2001 11:29

Vojtech Bubnik

cena?
Pokud nekdo chce zjistit polohu sveho mobace parkrat do mesice (treba kdyz mu zrovna nekdo ukradne Porsche), potom tahle sluzba ma smysl. Ale pokud jde o sledovani aut autodopravcem ci jine nasazeni, kde bude treba namerit mnohem vice bodu, potom je vyhodnejsi koupit GPS, ktera meri zadarmo a funguje po celem svete.
0/0
8.5.2001 10:21

Albi

Autodoprava
Mám velkou autodopravu, služba by byla velikým přínosem. Ale pouze v celoevropském měřítku. Co s tím?
0/0
8.5.2001 9:35

Rostislav Kocman

Re: Autodoprava
Zatím máte bohužel smůlu, ale v současnosti se jedná o tom, aby tato služba byla dostupná alespoň ve všech sítích GSM skupiny Deutsche Telekom. Později bude možná pro tuto službu plný roaming.
0/0
8.5.2001 9:59

Jirka

SOFTWARE
Jeste k memu dotazu dole - kdyby se nekdo nasel, rad ho od nej i koupim.
0/0
7.5.2001 21:44

Jirka

SOFTWARE
Nevite nekdo jestli neni na Internetu dispecersky SW ke stazeni ?
0/0
7.5.2001 21:42

majlo

Mas-li NetMonitor muzes si zjistit polohu sam. Neni to sice tak luxusni, ale nic to zase nestoji.Veskere Info je v popisu NetMonitoru.Tak nevim zda Paegas objevil neco noveho..... . Majlo
0/0
7.5.2001 21:16

Jirka

Re:
Jenze tady nejde o to aby jsi si ty zjistoval polohu, ale aby ji zjistoval napr. Tvuj zamestnavatel, nebo aby jsi zjistoval polohu sveho auta. Pro sledovani vlastni polohy je k dispozici perfektni SW (zdarma) na adrese www.gsmcables.cz.
0/0
7.5.2001 21:49

asd

To je snad sranda
Povazuju to za nechutnou srandu a vysmech ze strany Paegasu. Lze to provest i takto: Cena: Nesmyslna. Maz 10 Kc za jedno zjisteni a pochopitelne aktivace zdarma. Provedeni: Rovnez nesmyslne. Predstavuju si to jako update firmware telefonu, kde si povolim sledovani a pak na SMS-kovy dotaz s cislem telefonu mi prijde SMS s zemepisnou polohou, cislem bunky a nejblizsiho mesta. Samozrejme neni problem udelat www a wap, ktere mi to ukaze na mape. Pochybuju, ze o sluzbu v soucasnem stavu nekdo bude mit zajem.
0/0
7.5.2001 17:27

Tomas M.

Re: To je snad sranda
Ale blbost. Zjisteni za 10 haliru a jeste at Paegas plati kazdemu 100Kc mesicne ze tu sluzbu pouziva. A samozrejme by to melo vracet jeste vic informaci, napriklad by byl naposled majitel sledovaneho mobilu na toalete ci v jake hospode naposled chlastal. A za nepresnou odpoved by mel Paegas platit 1000Kc penale! Tak... A ted si jdi zase hrat s kacerem, uz Ti pulhodinka u pocitace vyprsela. Predpokladam ze Ti vic nez 10 neni, protoze takove kecy by nikdo jiny nevyplodil. Je to sluzba, je to alternativa ke stavajicim GPS sluzbam. Vyuziti ani ne tak v auto doprave, to je vazne lepsi GPS, ale spis pro ruzne "zajmove skupiny", kde nekdo bude provozovat centrum a ostatni vicemene "zdarma" a bez dalsich extra nakladu muzou byt "sledovani" - obchodni cestujici s firemnim mobilem a pod. A jedna vec - za sluzby se plati... Bud Ti to vyhovuje a jdi do toho, nebo ne. S kapesnym 20Kc tydne je to moc drahe, pro firmy ci jednotlivce s platem 20kKc tydne uz je to zase o necem jinem.
0/0
8.5.2001 11:09

Marťas

Jaxi zjistim sam polohu
A da se timto nejak zjistit si sam polohu? Pokud jsem sam, fyzicka osoba, zadna firma s dispecerskym pracovistem. Proste nekde autem zabloudim a budu chtit vedet, kde jsem. Da se to nejak? Nebo musim mit v aute jeste laptop a druhy mobil? A funguje to, i kdyz je mobil na roamingu v zahranici?
0/0
7.5.2001 16:29

Zao

Re: Jaxi zjistim sam polohu
Relativne jednoduse. Potrebujete telefon s aktivovanym servisnim menu a databazi bts, ve ktere budete vyhledavat polohu vysilacu, ktere vas telefon "vidi". Databaze se da najit na w@pu, ja ji mam ulozenou v Palmu a prilezitostne vyhledavam. Je to ale vicemene nanic, protoze polohu bunek mate danu adresou a 99% miniobci CR stejne neznate... Navic pokud jste "mimo civilizaci" tak je rozestup bunek tak velky, ze presnost nic moc. Ale principielne to takhle jde.
0/0
7.5.2001 22:43

Snehulak

Re: Re: Jaxi zjistim sam polohu
Kde se da stahnout ta databaze ? Docela by me zajimala... A da se nekde sehnat taky databaze, ktera by krome nazvu obci obsahovala i souradnice polohy vysilacu v nejakym kartografickym formatu ??
0/0
8.5.2001 16:13

Zao

seznamy
http://www.gsmweb.cz/ dale noporucuji http://www.senderliste.de/ - seznamy mezinarodniho charakteru (DE, AT, AU, UK ...)
0/0
9.5.2001 20:36

Marťas

Drahe!
Cena jednoho zjisteni polohy je strasliva. To se operatorovi taxisluzby vyplati do toho vozu kratce zavolat a ridic odpovi. Vyjde to na petinu. A proc musi mit operator taky mobil, nechapu.
0/0
7.5.2001 16:22

Re: Drahe!

Vim, jak to udelat zadarmo!

Taxikáři maj přece CBčka, ne?

 

A mám to zadarmo! ;-)

PS: myslím, že snaha od PG se cení (všechna čest - nechce to sice pořád jen kritizovat), ale tohle podle mě nebude mít velký ohlas. (až na tu kritiku ;-)

PS2: Kdo už konečně začne s vývojem GPS v pásmu 4,2GHz?? ;) Nějakej projekt s mutací licence něco jako GNU-GPL by přišel vhod. Navíc - 4,2GHz-ové SMS by určitě fachaly, v některých místech by majitelé 4,2GHz aut měli i Inet zadara. Výhodou by bylo že by to bylo zadara, sponzoři by se snad taky našli,.. cenzura nevadí, navíc by se třeba mohlo zaimplmentovat SSH, nebo PGP ;)

Tak co??!

 

 bye or die!

0/0
11.7.2002 17:22

MilanH

hmmm
Hmmm... A proc musim mit na PC u dispecera Windows ? Jsou i jine platformy. Pokud to je pouze pro jednu, je to nezajimave.
0/0
7.5.2001 15:32

Snehulak

Chtelo by to vylepsit...
Mno, napad zjistovat polohu podle bunek je skvelej. Ale vyuziti ala Paegas je dost slaby... Takovejch prekazek... Prikoupit SIM, prikoupit dispecink, mit mobil pro sledovani zapnutej, platit palky za kazdy zjisteni polohy... ufff, to je tolik odrazovacich okolnosti... Moje predstava - aplikace na SIM zdarma, tri druhy pristupu: 1) textovy dotaz na svoji polohu z telefonu za cenu SMS (poslu pozadavek, prijdou souradnice a pripadne nejblizsi mesto/vesnice/ulice/objekt). 2) dotaz pres wap - vrati totez jako pres SMS + pribliznou mapku okoli 3) Pri zjistovani kde je telefon - pristup volitelne pres web/aplikaci, cena cca 1/10 te co Paegas nastolil. Pak by to byla bomba kterou by lidi snad i vyuzivali. Takhle je to paskvil ktery nepouzitelnosti prekonava snad jenom Click...
0/0
7.5.2001 10:41

tom

Kdyby se ta poloha dala zjistit přes web (třeba click) to by teprve byla bomba, ale kupovat si dispečink se jen tak někomu nevyplatí
0/0
7.5.2001 10:28

Tomas

Super cena
chtel bych videt taxikáře, resp.taxispolečnost který se toto vyplatí
0/0
7.5.2001 10:00

mad

Zhava novinka
...a za neuveritelnych 19,90 pro vas Paegas uzivatele lokalizovaneho telefonu poskrabe na pr... (potrebujete k tomu ovsem hydraulicke rameno pripevnene k mobilu za pouhych 47.472,- (bez DPH))
0/0
7.5.2001 9:42

Re: Zhava novinka
:o)))
0/0
19.5.2001 7:57

Marcelka

Jéje
No, nevim jak vy, ale ja si myslim, ze to neni moc dobra vec. V zivote by me nenapadlo zjistovat, kde je muj manzel a neprezila bych, kdybych vedela, ze mne sleduje on. Sice nemam co skryvat, ale pocit ze mam porad nekoho "za zadkem" mi ubira na osobni pohode. Ja bych monitoring povolila jen pokud jde o kradez vozidla apod. to se mi zda dobre, ale jinak ne. Omezovat osobni svobodu si nenecham - od nikoho.
0/0
7.5.2001 9:41

AL

Re: Jéje
Jak mi omezuje svobodu, když někdo vidí kudy jsem jezdil? Já bych povinně zavedl snímání a SMS předávání parametrů jízdy, totální sledování provozu místo náhodných radarů. Proběh, rychlost - z toho odvozené poplatky např. i za pojištění aby ti co nechtějí bourat neplatili za ty co "spěchají". Jak kdysi říkal Baťa nechci se pojišťovat s těmi co chtějí hořet a nechtějí hasit. Byl by to "bussiness" pro operátory i pro pojišťovny a výsledek menší škody a méně obětí.
0/0
9.5.2001 17:21

Franta

Nechapu
Znamena to ze si ta sit u telefonu Siemense a Alcatela periodicky vyzada mereni signalu? Potom bych rad vedel jak casto to bude delat aby mi nevybila za dva dny baterku ... Jinaci reseni ma treba Telenor - kdo chce si zajde na jejich WAP stranku a tam mu to posle mapu s pribliznym oznacenim kde ten WAPujici telefon (a potazmo i uzivatel) zrovna je. A myslim ze to je i relativne levnejsi. Doufam ze to tak rozjede i Oskar ktery ma sit taky od Ericssona jako Telenor.
0/0
7.5.2001 9:28

Rostislav Kocman

Re: Nechapu
Funguje to tak, že když přijde na tyto telefony SMS s příkazem pro zjištění polohy, aplikace Paegas Locator naváže komunikaci se sítí a přitom zjistí TA. Takže to nevyžaduje síť, ale telefon. Spotřebujete se přitom asi tolik energie, jako na odeslání textové zprávy - záleží to na dispečerovi, jak často bude zjišťovat polohu.
0/0
7.5.2001 13:51

Franta

Re: Re: Nechapu
Kazdopadne vysel clanek o MLS v casopise Review v dubnu 1999, a je stale ke stazeni na URL: http://www.ericsson.net/review/1999_04/files/19990406.pdf Je to Ericsson-specific, tak mne nekamenujte :-)
0/0
8.5.2001 10:07

Miloš

Lokalizace vozidla
Je to dobrá služba, ale nepřijatelná cena za software ( škoda, že někde není k dispozici syntaxe SMS, kde by bylo možné zprávy odesílat bez software - pokud zpět přijde zeměpisná poloha :-) Velice lákavě vypadá zejména pro běžného uživatele zabezpečení vozidla při odcizení. V případě odcizení si zašlu SMS na telefon ukrytý ve vozidle a zpět dostanu SMS s přibližnou polohou vozidla ( určitě to v krátké době začne komerčně nabízet nějaká firma). Celé toto řešení je několikrát lacinější než LO-JACK, GPS-GSM moduly a podobná zabezpečení. Jaký je Váš názor?
0/0
7.5.2001 9:08

PKK

Re: Lokalizace vozidla
Konecne inteligentni komentar. Toto je pro bezneho uzivatele idealni prave pro lokalizaci vlastniho auta, cili proti zlodejum. Dulezite je, ze to funguje i UVNITR BUDOV, kde se GPS sledovani nechyta. Kdyz vam zlodej ukradene auto schova nekam do garaze, aby ho mohl rozmontovat, s GPS sledovanim jste v p....., zatimco tahle moznost vam auto najde behem par vterin. Muselo by to ale mit vlastni napajeni, aby to po odpojeni akumulatoru nezdechlo a muselo by to byt dobre schovane. Zapinat by se to v ramci uspory proudu mohlo treba s uzamcenim vsech dveri centralem, vypinat treba skrytym tlacitkem nebo kontaktnim cidlem na privesek na klicich. Uz aby to nejaka firma komercne nabizela!
0/0
7.5.2001 13:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.