Pokutu a co nejdřív
Eurotel a Paegas by měli dostat pokutu. Je to jednoznačné zneužití dominantního postavení na trhu. To samé se děje všude ve světě i u velkých firem, jako např. Microsoft.
Třetí licence byla vydána Oskarovi proto, aby rozhýbal český trh, stlačil ceny a nabídl nové služby. Hodně se mu toho podařilo. Nebýt něj, neúčtoval by dnes Eurotel po vteřině a Paegas by neměl aktivaci zdarma. Je jasné, že je proto Oskar trnem v oku těm dvěma.
Zákazníci Paegasu a Eurotelu by si měli uvědomit, jak s nimi jejich operátoři jednají a že je neváhají okrádat, aby Oskara potopili. Oskar má mnohem přátelštější přístup k zákazníkovi a váží si ho.
Souhlasím, že by volba operátora měla být svobodná a měli bychom se řídit kvalitou. Kvalita však není to, že některý operátor pouze protože byl na trhu dřív, "zajal" co nejvíc lidí a neumožní volat do nové sítě.
Kvalitní operátor se pozná až v budoucnu podle toho, že ačkoliv půjde volat odkudkoliv kamkoliv za rozumné ceny, lidé si vyberou právě jej.
Další námět pro úřady: Udělit pokutu všem mobilním operátorům za diskriminaci hovorů z pevné linky na mobil. Protože to je taky jednoznačná diskriminace pevných linek. Z těch cca 10 Kč/min odevzdává totiž Český Telecom přes 7 Kč mobilnímu operátorovi (podle článku na
http://www.mobil.cz). 10 Kč/min je fakt vyděračství.