Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaký je váš názor na tuto problematiku?

EuroTel i RadioMobil snižují marže, jež nabízejí svým distributorům. Cesta přímého prodeje, kterou po vzoru Michaela Della nastoupil Oskar, se ukázala být schůdná i v ČR. Prodej dobíjecích kuponů po internetu a prostřednictvím bankomatů tuto cestu jen dále rozšířil. Zejména malé prodejce čekají krušné časy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0/0
10.6.2002 16:33

Tonda

Kupony twist 400 za 350?

mohu někde ehnat kupony levně?

treba kupon twist 400 mohu koupit za 350,- nebo něco okolo 350,-

pokud mate nejakou adresu dejte mi o ni vědět.

moc dik vsem.

Tonda

0/0
10.4.2002 20:09

TomB

Mydlí se to hlava a u EEEEE nehlava. A jsou dva základní důvody.
Bývaly dob, kdy prodejce získal za zákazníka cca 6. tis. Kč. Doba pokročila a u pre-paidu se může těšit pouze nějakým procentem, v případě telefonů se smluvní aktivací od 300,- Kč do cca 1500,- Kč. Nelze vzdychat nad snížením jednotkových marží - prodeje jsou mnohonásobně vyšší, než kdysi. Co je v současné době problém? 1.) "Zkaženost" trhu, kdy si mnozí prodejci ubírají z marže a snaží se nabídnout slevy někdy až ad absurdum vysoké. Následně je vyvíjen tlak na distributory (společnosti smluvně distribuující pro operátory EuroTel a Radiomobil) pro snížení hladiny vstupů pro koncové prodejce. Protože počet distributorů je poměrně vysoký a jsou jim stanovovány stále větší plány prodejů pro zisk množstevních slev, mnohdy "nevydrží" a tlaku odběratelů ustupují. Příkladem budiž 300,- Kč GO kupon, pro který jsem viděl inzerovat k prodeji za 275,- Kč (tj. použití více než 50% celkové obchodní marže řetězce EuroTel - distributor - prodejce - zákazník, pro slevu). 2.) Druhým faktorem, který je pro nákup, prodej a jejich plánování velmi nepříjemný jsou cenové změny. Zvláště v poslední době se jich sešlo opravdu hodně. Bez toho, aby byli jmenování, lze říci, že jeden z operátorů, distribuující telefony přes dealery / distributory, ceny snižuje "rozumně" v čase a výši slev. Jeho konkurent, jakýsi "skokan" snižuje ceny u jednotlivých typů zpravidla po delší době a v okamžiku, kdy "se prodeje už opravdu nehýbají". Jen tak lze vysvětlit slevy až 3tis Kč v koncové ceně. Snad se jedná o promyšlené zacílení na to, aby se ochrana skladu distributorů / dealerů musela poskytovat v minimální míře. Uvážím-li čemu všemu se třetí operátor, který prodává pouze přímo, vyhne. Stále více mu fandím.
0/0
5.3.2001 14:47

franta

ILIKEQ a shop.cz = sleva na jakzkoliv kupon 7%
ja jsem si ted koupil kupon za Q /nova internetova mena systemu www.ILIKEQ.cz/ na www.shop.cz . Maji tam automaticke dobijeni, a 7% slevu z kuponu jakehokoliv operatora pri nakupu za Q
0/0
3.3.2001 20:26

lukas

ja nakupuji kupony paegasu za 360,- .Je to u nas ve velkoobchodu v Kutne Hore.
0/0
3.3.2001 14:47

Radek Valosek

tady to máte přímo z dealerského webu radiomobilu
Těch 17 % pane Zandle fakt není pravda Hodnota kupónu 400 Kč 800 Kč 2 000 Kč Výše faktury v Kč na kupóny bez DPH Cena pro dealery za 1 ks 0,- až 499 999,- 354,28 708,57 1 771,43 500 000,- až 999 999,- 347,20 694,40 1 736,00 1 000 000,- až 2 999 999,- 340,11 680,22 1 700,57 3 000 000,- až 8 999 999,- 333,03 666,05 1 665,14 nad 9 000 000,- 329,49 658,97 1 647, takže 400 Kč kupon koupíte nejlevněji za 329,49 bez daně, tj. 345,96 s daní : sleva činí 380,90 -329,49´= 51,41 což je 13, 49 procent. Kdyby byla 17 % musel by ten kupon stát v nákupu 316,47 a to ať se dívám jak se dívám nenacházím. Ale třeba to Radiomobil před svými distributory tají a pro někoho má i takové ceny :))) Btw: jestli je máte napište, rád to od Vás odeberu v jakémkoliv množství. Radek
0/0
3.3.2001 9:43

lebkoun

Kdo podřízl větev?
Teď trochu odbočím, ale všichni prodejci mají u kuponů + - stejné VC. Což se třeba u potravin (malá prodejna X hypermarket) říct nedá. Takže teď ať každý ukáže co umí. A podle mne to začalo dobíjením přes internet, bonusy při dobití z bankomatu atd. Operátorům byli prodejci dobří a teď je hodí přes palubu. Ale změna je život. U nás je například prodejna mobilů na každém rohu. Je asi logické, že jich časem pár zavře, ale to je (bohužel) vývoj. Kdo se pozastavuje nad tím, že v roce 92 byla malá prodejna na každém rohu a teď tam nejsou a za městem je Hypernova?
0/0
3.3.2001 1:02

Ladislav

Přímý prodej - hudba budoucnosti.
Přímý prodej, zvláště prostřednictvím internetu, bude hrát v budoucnosti podstatnou roli. Rozhodně ale nesouhlasím s tím, že Oskar vsadil na správnou kartu. Pokud by využil běžných prodejních kanálů, měl by nyní o pár set tisíc zákazníků více. Možná něco ušetřil na prodejní marži, ale chybí mu těch xset tisíc zákazníků, kteří kupují měsíčně nové kupony. (Možná že mu nechybí, protože to nikoho ze spokojených manažerů od Oskara snad ani nenapadlo) V naší prodejně jsme prodali v roce 2000 cca 10 000 mobilů. Zvláště před vánocemi vybírali zákazníci telefony jako dárky k vánocům. Více než polovina z nich až u prodejního pultu vybírala, zda koupí TWIST nebo GO. Na Oskara si nikdo z nich ani nevzpoměl! Netvrdím, že je Oskar špatný. Jeho reklama nabízející porovnání faktur za hovorné od jiného operátora s cenami od Oskara je velmi přesvědčivá. I v naší firmě uvažujeme o změně (rozdíl je pěkných pár tisíc měsíčně). Osobně však hodnotím předešlou prodejní strategii Oskara jako strategicky velmi pochybenou. Nyní, když už mobilní telefon vlastní velká část populace, je situace jiná. Vynechání obchodní sítě při rozjezdu však byla obrovská chyba, kterou si dnes ale asi nikdo nepřizná.
0/0
2.3.2001 21:46

Mirek

Re: Přímý prodej - hudba budoucnosti.
Nedá mi to, ale jedná se zkreslený pohled prodejce, který "přišel" o provizi. Oskar neměl jinou volbu, jak se profilovat, něboť jedině volbou odlišné strategie měl šanci na úspěch. A ten podle mne má. V případě volby stejných distribučních kanálů by nemohl (dle mého přesvědčení a zkušeností) dosáhnout takového počtu zákazníků, jaké má. Argumentace,že žádný ze zákazníků si na OSKARA nevzpomněl je v tomto případě irelevantní a vychází ze zcela jiných zákonnitostí trhu.
0/0
6.3.2001 7:32

HONZA Waine

Me nic netrapi, ja kupuju 400korunovy kupon za 200 a to mi jeste kilo prispiva mati. Cau!
0/0
2.3.2001 20:51

petr K.

Kupony Peagasu
Ja sam nakupuju kupony na Twista za 360kč. Prodava je obchodnik s pocitacema a on mi rekl ze jestlize mam jako dealer dobre ceny na pocitacove komponenty nevidi duvod proc mi nenabidnout i kupony Twistu za nizsi cenu, podle neho jich neproda tolik, aby se na nich nejak extra zahojil a bere to jako doplnkovou sluzbu, aby si udrzel zakazniky, kteru pak kupuji vse od telefonu az po pocitacove vybaveni a to ho zivi. Pravda kdyz se nekdo zivi pouze prodejem telefonu nebo jenom sluzeb je to pro nej likvidacni.
0/0
2.3.2001 15:42

Tomaš

Zajímavy članek
Neco na tom bude, akorat že by to mohlo nabizet vice bankomatů. Nejlepe u všech bank. Aby člověk nemusel hledat, a mohl jit k tomu co ma po ruce.
0/0
2.3.2001 12:41

eminem

Reakce
Potom proste musite nabidnout neco vic, nez nabizi operator. Ano ceny si zavinily prodejci kteri nedodrzeli ceny doporucene operatorem (nekomu proste ten nizsi vydelek staci), ale asi neni prece reseni primy prodej? Neco jineho je prece kseft EUROTELU nebo PAEGASu, kde se stejne najde hodne lidi, kteri proste zaplati to co po nich operator chce, stejne na tom maji vetsi vejvar. Na druhou stranu si prece myslim, ze operatori predevsim ziji z poskytovanych sluzeb, tak proc kombinovat primy prodej? A co takhle zrusit vsechny distribucni retezce, na auta, na potreviny, na elektro atd. a prodavat vsechno primo? Kdopak by potom mel ze vseho nejvetsi trzbu a uzitek?
0/0
2.3.2001 12:27

Franta Jelito

O čem je vůbec řeč?
Co chtěl pan Tanker vlastně říct?Že hlupáci EuroTel s Radiomobilem konečně prohlédli a přišli na to,že když nebudou dávat zločinné marže v řádech procent svým distributorům tak na tom vydělaj zákazníci?Já nějak ten úspěch Oskara u nás na venkově nevidím,Oskarovy kupony jsme přestali prodávat úplně,protože při marži 6 % se nám to nevyplatí i vzhledem k tomu,že na cca 20 kuponu GO nebo Twist je jeden zájemce o "oskupon". 90 % zákazníků však požaduje nabití telefonu na místě a z toho tak polovina by svůj telefon vůbec nabít nedokázala,protože je to prostě buď nezajímá,nebo jsou to starší lidi ketrý nebudou ťukat do tydlifounu nějaká čísla.Proto jdou k nám do zavedenýho krámu kde jim rádi vyhovíme a oni tam budou chodit i dál.Snižování marží si zavinili hloupí pseudoprodejci i sami tím,že začali prodávat kupony pod nominální cenou.V Brně už je běžná cena 375 korun za 400 kupon.Tohle když u nás někdo požaduje,říkám sorry,jeďte si třicet kiláků do Brna,jistě se vám to vyplatí...Tomu se totiž říká "řezat si pod sebou větev":-))))Nemyslím,že by nám ty babičky houfně prchly k bankomatům,spíš se bojím výše zmíněné blbosti "garážových prodejců" kteří ve své nebetyčné tuposti dělají výše zmíněné "obchodní" tahy.Je to tak se vším.Když nabídnu garantovaný odblok founu za pětikilo s tím že ručím za bezchybnou funkci půl roku tak je to mnohým moc a udělá jim to "garážmistr" za tři sta.Za týden mám ten foun tady - samovolné vypínání,ztráta signálu atd.atd. Pak jen krčím rameny a konstatuji-"ale ušetřili jste dvě stovky"....
0/0
2.3.2001 10:50

Patrick Zandl

Re: O čem je vůbec řeč?
Ano, s tím souhlasím a taky jsem to jasně napsal - větev podřízli ti, kdo šli pod ceny dané operátory.
0/0
2.3.2001 11:08

prodejce

Re: O čem je vůbec řeč?
Jo vlsstně máš pravdu, sice prodávám v Praze, ale když si zákazník přeje poradit s výběrem telefonu, nebo když si opravdu nedokáže sám naťukat dobíjecí číslo, tak mu s tím rád pomůžu, vím, že spokojený zákazník se rád vrátí a doporučí prodejnu svým známým...... Problém velkých měst je, že se sem tahají levné telefony ze zahraničí, ono koupit telefon někde venku je až na výjimky dost jednoduchý, propašovat sem a odblokonout se taky zvládne a pak když si někdo koupí venku Nokii 3310 za cca 4500 a tady jí začne nabízet třeba na Jarmarku za 6000 tak se mu dá těžko konkurovat ze sadama ne??? (prosím vemte v potaz to, že ceny těchto telefonů se snížily teprve od březne - tento příklad je dejme tomu z ledna) když tady stála 3310 9000 v sadě... pak nezbývá, pokud člověk chce aby mu lidi nepřišli do krámu jen pro housing či bondovku, než buď rozebírat sady či je prodávat pod cenou, nebo začít prodávat dovoz....
0/0
2.3.2001 22:02

co se týče DPH
4RadekV - díky za osvětlení problému! To jsem opravdu nevěděl - no zaleží jen na tom jak se na to bude tvářit finančák. Ohledně těch slev z kuponu - já telefony neprodávám (jen občas) a můžu koupit třeba jednu kartu (400) za 339,-- bez DPH - kolik % to je slevy??? teď si uvědomuju, že to možná počítám blbě...
0/0
2.3.2001 9:52

PetE

Re: co se týče DPH
339 Kč + 5% DPH = 339 * 1.05 = 356 Kč. 400 - 356 = 44 Kč sleva, což je 44 / 400 * 100% = 11% sleva.
0/0
2.3.2001 13:52

Radek Valosek

co se týče DPh , přečtěte si zákon
§ 17, odst. 4 :Je-li předmětem zdanitelného plnění zboží jako soubor předmětů, přičemž pro jednotlivé předměty, které jej tvoří, platí různé sazby, použije se sazba stanovená pro předmět, který dává zboží podstatný charakter. .................IMHO : podstatný charakter dává samozřemě aktivační karta, protože ta je v každé sadě, kdežto telefony se liší. Navíc dealer, když prodává Twist, nebo GO sadu tak prodává službu ( sadu prodá jednu ale pro kupony mu tam budou chodit častěji). Ale musíte si to před finančním úřadem obhájit. Není to žádný tunel jak se nad tím někteří pozastavovali. Jinak maximální sleva z koncové ceny na 400 Kč kupon je 13 % - když jich vemete aspoň 1000 ks. By.
0/0
2.3.2001 9:47

Patrick Zandl

Re: co se týče DPh , přečtěte si zákon
Výklady se různí - někdo říká, že podstatný charakter dává telefon, protože obvyklá cena je podstatně vyšší, než u obvyklé ceny SIM. Jiný říká, že je podstatným charakterem SIM. ROzhodnutí je až na FÚ nebo na soudu. Proto jsme tu praktiku označili za ne zcela košer. Těch 13 procent máte pravdu, při platbě v hotovosti ještě o jedno více, ale podstatné je, že velkodistributoři mají také svoji marži, za kterou kupony odebírají v množstí cca. set tisíc kusů od operátorů. 1000 ks je pro et a rm maloodběr.
0/0
2.3.2001 10:03

DanielS XDanielS

Re: Re: co se týče DPh , přečtěte si zákon
Máte sice pravdu, že 1000ks je maloodběr, ale slevy u ET a Rd na kupony dosahují maximálně 13%.
0/0
2.3.2001 10:13

oskar

Re: co se týče DPh , přečtěte si zákon
1/ Telefon je také v každé sadě a jeho obvyklá cena je podstatně vyšší než SIM karty. Nevidím důvod proč by mělo být podstatné, že telefon může být v různých sadách jiný. 2/ Dále, můžete vysvětlit, co znamená "použije se sazba stanovená pro předmět..." Sady jsou účtovány s rozpisem obou položek (TELEFON - zboží - 22%dph, a SIM - služba - 5% dph) - alespoň tak jsem nakoupil. Citované větě ze zákona ale rozumím, že se použije sazba jediná. Jak to tedy je? 3/ Když (např.) nakoupím jako operátor SIM karty (jejichž cena je blízká nule) a mobilní telefony (v ceně řádově tisíců Kč) a "vyrobím" z toho sadu, ve které ceny rozepíšu přibližně opačně (telefon stokoruna s 22%dph, SIMkarta tisíce kč s 5dph%), neznamená to, že mohu prodat levněji, než jsem nakoupil a přitom na tom vydělat???
0/0
3.3.2001 17:54

Kuťas

slevy
jinak přibližná sleva z kuponů je opravdu 14% pro koncového prodejce. Ale ještě něco z téhle částky musí mít distributor - dejme tomu 3-5%. Dohromady tedy 17-19% - takže cca tolik % si bere obchodní řetězec z cen kuponů...
0/0
2.3.2001 9:44

Radek Valosek

Re: slevy
vyřiď si heslo na dealerský web Radiomobilu a uvidíš kolik je cena na 400 Kč kupon v případě že uděláš objednávku za 10 Mega.Ten distributor má tak korunu z kuponu ( Koupí za 346,50---prodá ti to za 348)
0/0
2.3.2001 9:49

DanielS XDanielS

Re: slevy
Poměrně najivní. Pokud chce disributor ET dosáhnout slevy na kuponech 13% musí odebrat jednorázově kupony za 600.000Kč
0/0
2.3.2001 10:19

Kuťas

nízké ceny Oskara
4jan - ty ceny Ogara jsou nízké právě kvůli tomu, že prodává telefony přímo a ne přes distribuční kanál. velkoobchod a maloobchod si bere cca 20 - 30% (někdy i víc) z ceny. Když to Oskar prodává přímo, tak může dát právě tuhle slevu.... Jinak s tím DPH to neni nic jiného než okrádání státu.... však vono to skončí až bude jednotný depéháčko.
0/0
2.3.2001 9:39

Jan

Oskar
Podstata úspěchu Oskarova přímého prodeje není ve způsobu distribuce, ale především v nízkých cenách mobilů, které od určité doby Oskar nasadil. Když by prodával distributorům jako Paegas a Eurotel, tak by byly jeho prodeje mnohem větší. A k těm procentům. Celých 18% to opravdu není, protože v nákupní ceně sady měl distributor simkartu za cca 1200Kč s 5% DPH, ale to není tak důležité. Důležité je, že byl zveřejněm tento zajímavý trik.
0/0
2.3.2001 8:23

Michal Titěra

No jisty problem vidim v tom,ze lide schopni pouzivat internet pro nakupy uz mobil vetsinou maji. Pokud chteji operatori ziskavat zakazniky i z vrstev obyvatel,kteri v zivote nevideli pocitac tak musi mit klasickou distribucni sit..Neverim tomu,ze by Oskar s jednim dobijecim kuponem jel do nejake zapadle vesnicky..
0/0
2.3.2001 7:55

Dalibor Matouš

Troška %
Pokud něco prodávám za 1220 i s DPH 22% a udělám fintu, že to budu prodávat za 1050 s DPH 5%, tak sleva pro neplátce DPH činí 170 Kč čili 13,9% a ne 18%.
0/0
2.3.2001 1:38

Ze by pan Zandl slapl nekomu na kuri oko? Ale s temi procenty je to opravdu jinak.
0/0
2.3.2001 0:37

Prodejce

Pane Zandle zopakujte si matematiku
Je smutné, že Patrick Zandl neví která bije, a nezná problematiku cen, za které prodávají operátoři. Navíc neumí počítat s procenty a má základní neznalosti marží operátorů, obchodních řetězců a malých prodejců ... Jenom tím zhoršuje již dnes zoufalou situaci, Zajímalo by mně, jak velkou provizi mu platí OSKAR za tyhle žvásty.
0/0
2.3.2001 0:15

Zdenek Sadila

Re: Pane Zandle zopakujte si matematiku
Obávám se, že tento článek nebyl napsaný proto, aby detailně rozpitval marži a procenta DPH. Jádro článku IMHO totiž poukazuje na úspěšnost Oskarova přímého prodeje, kterému ještě před rokem nikdo nevěřil/nechtěl věřit.
0/0
2.3.2001 7:18

Re: Re: Pane Zandle zopakujte si matematiku
Úspěch ? Vy znáte poměr mezi GO shopy, OSKAR budkami a Paegas Shopy ? Prosím dejte mi vědět, uvítal bych to ... Poud berete absolutní přírustek zákazníků v roce 2000, pak OSKAR jednoznačně propadl. Podívejte se na počty získaných zákazníků ..
0/0
3.3.2001 11:59

Patrick Zandl

Re: Pane Zandle zopakujte si matematiku
Omlouvám se za chybu počítání s procenty, chybně jsem si aktualizoval data z Excelu do Word článku. Co se marží týká, opravdu s nimi mám jen minimální zkušenosti, pokud tím rozumíme to, že pravidelně dostávám dealerské přehledy hlavních prodejců i prodejní ceny.
0/0
2.3.2001 9:03

Martin

Re: Re: Pane Zandle zopakujte si matematiku
Pane Zandl, opravdu se mi nelibi, ze balamutite lidi. Pokud nemate overene informace o provizich za kupony, tak je radsi nezverejnujte. Snizujete se na ureven bulvaru jehoz informace jsou zalozeny na tom ze nekdo neco slysel. Serioznost vaseho media tak doznava znacne trhliny. Provize za kupony ve vysi 17% by jiste uvitali vsichni prodejci, ale realita je jina. Priste nez neco napisete tak si to laskave overte. Jak zde jiz nekdo zminil, zvirite tak hladinu jeste vice.
0/0
2.3.2001 9:36

Patrick Zandl

Re: Re: Re: Pane Zandle zopakujte si matematiku
Ja jsem nepsal 17% pro prodejce, ale pro celý řetězec (tedy prodejce i distributor). Jak vám tu již někdo výše ukázal, tak to odpovídá skutečnosti. Nebojte, že bych si to neověřoval.
0/0
2.3.2001 9:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.