Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak hodnotíte včerejší informace RadioMobilu?

RadioMobil konečně zavede do své sítě technologii, která umožní kvalitnější přenos hlasu. Jmenuje se Adaptive Multirate (AMR) a čekali jsme na ni dva roky. Kromě toho Paegas poprvé zveřejnil počet svých základnových stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

claire

fool of the day
pg je nej.... pg je ... pg je .... - no tak proc ho jeste pouzivate? proc nejdete ke konkurenci? nebo uz konkurencniho operatora pouzivate nicmene ze zvyku potrebujete nadavat a plkat? btw, bombardujete svyma stiznostma treba i maily paegasu? podle mnozstvi zapornych ohlasu mi prijde, ze kdyby kazdy poslal par mailu na pg, tak pg vynalozi maximum usili na zlepseni stavajici situace, protoze by jim ta zaplava mailu musela sestrelit servery ... mobilserver posledni dobou opravdu par clanku tezce odbyl, ale zrovna tenhle je v poho ;)
0/0
25.2.2001 12:00

oskar19

Eurotel
...je Eurotel. Eurotel byl, je a bude nejlepsi.
0/0
24.2.2001 13:45

Wajgl

BTS
U nas v Nymburce stavi Paegas druhou BTSku uz dva mesice na panelaku. To tempo je strasne, uz 3 tydny to vypada provozuschopne, ale signal nikde (ani 1800). Co takhle si malicko pospisit? Eurotel dostavel svou druhou BTS uz pred vice nez rokem. Na druhou stranu je fakt, ze v okoli Nymburka je na tom Paegas se signalem zdaleka nejlepe.
0/0
23.2.2001 21:58

Míra

Nové BTS ?
Doufám, že do nových BTS započítali jen ty fungující. U nás (JJZ okraj HK) začátkem zimy postavili sloup namontovali antény a k jedné sadě stačily natáhnout kabely. Pak práce ustaly. Na první pohled funkční stožár. Ale signál z něj nejde, doufám, že ten tam nenapočítali. :-))
0/0
23.2.2001 15:07

poklop

Re: Nové BTS ?
Si bud jistej, ze zapocitali ...:-))) Mam karty vsech tri operatoru a Paegas je, co se tyce pokryti, ABSOLUTNE nejhorsi. Lokalita Plzen a okoli.
0/0
23.2.2001 20:29

Tonda

Re: Re: Nové BTS ?
Souhlasim s tim, ze ma PG nejhorsi pokryti a to nejen kolem Plzne, ale i v Krkonosich, okres Nachod, ...
0/0
24.2.2001 10:12

Markus

Re: Re: Re: Nové BTS ?
Absolutne souhlasim. Mam ET a PG a kdyz zalezu nekam do hospody (do sklepa) Tak SE PG nechyta nebo tak 1-2 carky. A ET 3-4. Okres Hradec Králové. Zdar
0/0
25.2.2001 19:51

Lukas

Re: Re: Re: Re: Nové BTS ?
Presne tak, v Hradci Kralove je to u PG skutecne krize. Ziji v centru a doma se bez anteny temer nedovolam, resp. dovolam, ale slysim kazde treti slovo. Pred domem jsou 2 carky. V roce 2001 je to opravdu ostuda. Poridil jsem si ET a parada. A jak v PG reaguji na tento problem, vzdy Vam reknou ze se timto budou v nasledujicich sesti mesicich zabyvat. Zajimalo by mne, kolik dni ma v Radiomobilu jeden mesic. Odhaduji tak 150. Lukas
0/0
26.2.2001 9:13

poklop

Re: Re: Re: Re: Nové BTS ?
:-) Jo tragicky jsou hlavne sklepni podniky :-) Mam dve moznosti - bud PG uplne zahodim a necham si jenom ET, nebo prestanu chlastat.:-) No - asi uz vim ...
0/0
26.2.2001 12:14

mira

Re: Re: Re: Nové BTS ?
Kecáte úplný nesmysly.Jezdim na chatu(okres tachov)a paegas je tam bezkonkurenčně nejlepší.
0/0
8.3.2001 7:45

PAja

AMR - To je sice dobre ale co to vlastne znamena ..
... to znamena, ze vsichni dosavadni zakaznici Paegasu si musi koupit nove telefony :-))))))))) Jinak je jim to na .... Mooooc dobra sluzbicka, nemyslitee?
0/0
23.2.2001 13:34

Přemysl Souček

Re: AMR - To je sice dobre ale co to vlastne znamena ..
Vážený pane, jak z článku vyplývá, každý uživatel Paegasu bude mít k dispozici EFR. Pokud si koupí telefon s podporou AMR, využije i tuto technologii. S pozdravem P.Souček
0/0
23.2.2001 14:25

Jiri Hlavac

Re: AMR - To je sice dobre ale co to vlastne znamena ..
Sakra ti operátoři si z nás asi dělají srandu že. Dovolí si zavést GPRS, aniž by to podporovaly staré telefony. Dokonce si ti podrazáci dovolí zavést i Wap, aniž by to starší telefony podporovaly. A co víc. Zavedli a nebo zavedou Sim toolkit a GSM bankovnictví, aniž by to starší telefony podporovaly. Nemluvě o tom, kolik bank už je v těch zvěrstvech podporuje. A to jim platím pravidelné poplatky z kupónů. Fakt mě nasrali.
0/0
23.2.2001 19:03

Radek

Dilema
Tak jsem po přečtení všech příspěvků trochu zmatený. Z tiskové zprávy Paegasu vyplývá, že AMR je patrné u všech telefonů a jiní zase tvrdí, že bez podpory telefonu je tato funkce k ničemu. Poraďte mi prosím, jak to tedy vlastně je a zda se u mně změní k lepšímu kvalita hovoru pří slabém signálu, když mám pouze telefon s podporou EFR. Díky předem všem za příspěvky!!!
0/0
23.2.2001 12:39

fizz

TISKOVÁ ZPRÁVA RM
Je zajímavé, že tento článech se téměř úplně shoduje s tiskovou zprávou RM. Je vidět, že úroveň jde rapidně dolů...
0/0
23.2.2001 10:56

Heim

Re: TISKOVÁ ZPRÁVA RM
Nechce se mi ani trochu tu tiskovou zprávu od Paegasu hledat a článek porovnávat, ale někdy níže v diskusi ji někdo citoval a opravdu se mi zdálo, že jde o páně Součkův recept: Vraž do toho tiskovou zprávu, napiš trochu žbleptů bez informační hodnoty a vida, je tu článek. Jediným rozdílem mezi tímto článkem a článkem o vtipném sčítání procent by pak bylo častější používání odoborných termínů ...
0/0
23.2.2001 13:04

Roman Pacík

Re: TISKOVÁ ZPRÁVA RM
A proboha, proč by se neměl shodovat ??? To měl autor psát třeba o pěstování brambor... ?! Napiš schválně, jak by jsi ostatní čtenáře informoval Ty. Ukaž se...
0/0
23.2.2001 23:32

Martin

nebude tak zle
ale konecne zacal pegas neco delat, to je dobry, ne? ... taky uz nepada sit, aspon v Ostrave, loni na podzim se tu nedalo s pegasem volat skoro vubec, letos bez problemu ... jeste zlepsit pokryti u hranic a v horach a bude to dobry .... nema cenu prechazet k nekomu jinemu, Oskar nema GSM Banking, ani propojeni e-mailu na textovky, eurotel je predrazeny
0/0
23.2.2001 9:49

Doudy

Re: nebude tak zle
Na mobil Oskara se daji posilat textovy z emailu: email mobilu je +420608xxxxxx@sms.klendathu.cz
0/0
28.2.2001 17:50

radekm

Úroveň článků jde rapidně dolů. Včera si přečtu, že AMR nezávisí na telefonu a dnes pan Souček píše, že první telefony se objeví v létě. Nevíte, jak to je? Články na Mobil.cz jsou čím dál víc o ničem.
0/0
23.2.2001 9:29

Andy

Re:
Určitě na to potřebuješ speciální telefon
0/0
23.2.2001 9:46

Pavel

Re: Re:
Pokud se chce vyuzivat vsech osm modu, od 4kbit/s do 12kbit/s tak jo. Se stavajicimi telefony je vsak mozne vyuzit mod 12kbit/s nebot AMR 12kbit/s=EFR.
0/0
23.2.2001 10:01

Přemysl Souček

Re: podpora AMR
Vážený pane, podkud si budete chtít vychutnat AMR, budete muset mít telefon, který jej podporuje. Osočujete nás zbytečně. S pozdravem Přemysl Souček
0/0
23.2.2001 14:22

Patrick Zandl

Re:
Tak si ten článek pana součka přečtěte znovu, protože o ničem je vaše pozornost. všechno v něm bylo.
0/0
24.2.2001 21:55

Re:
uz se to neda cist, uroven clanku pana Soucka jde opravdu rapidne dolu
0/0
28.2.2001 7:32

jiri

Pokud to odstraní kovové znění hlasů a časté rozpadání se hovoru v síti, kdy člověk slyší každé třetí slovo tak to beru. Mám Oskar a Paegas a u Oskara se mi to v životě nerozpadlo ani kovově neznělo! Jirka
0/0
23.2.2001 9:04

Valta

Reakce na prvni prispevky
Mozna ze kdyby nekdo nemusel tak uchvatane reagovat prvnimi prispevky a venoval tento cas na precteni clanku, tak by si precetl, ze se chysta zavadeni na jare LETOSNIHO roku a ne pristiho.
0/0
23.2.2001 8:44

Petr

Tak kdy tedy????
Clanek sice krasne vysvetluje pojmy EFR, AMR, ale kdy to Radiomobil spusti jsem se nedocetl. AMR na jare pristiho roku - to je jeste daleko a EFR, to jsem se nedocetl. Do jara pristiho roku uz Radiomobilu utecou vsichni zakaznici.
0/0
23.2.2001 8:03

Roman T.

Řešení ????
Souhlasím s Pavlem a Karlem a jesště jedna úvaha: K čemu bude uživatelům Paegasu lepší zvuk, když jim stále padá síť?! Osobně Paegas nemám (naštěstí), ale kámoška, co ho má, tak včera ráno kolem 6:00 neměla v Přerově signál. (zase). Řešení Radiomobilu je asi jako když se vám pokazí auto a vy si koupíte nové gumy, aby to v zatáčkách lépe sedělo.
0/0
23.2.2001 7:24

ghfg lůmů

Re: Řešení ????
A furt budou na Paegas nadávat, ať udělá, co udělá. Ach jo, brobuďte se, vy skalní zastánci.
0/0
23.2.2001 7:52

Petr Horak

Re: Re: Řešení ????
no no se moc nerozciluj v Prerove to vypadava co chvilu a to mam bts-ku nad hlavou (o 2 patra :-) ale pro obranu muzu rict ze kolegove co maji sluzebni ET si ke mne chodi volat casteji :-D
0/0
23.2.2001 10:30

nekvalitni prenos zvuku u PAEGASU
Myslim, ze nejde jen o komfort, a to dulezita na tom povazuji, pokud to dobre chapu, ze i s horsim signalem bude lepsi oprava chyb a tedy bude alespon rozumet, nepotrebuju slyset jak se nekomu chveje hlas, kdyz se vyboural autem, ale potrebuju rozumet mu, ze je vporadku:-) a pokryti(nove BTS) bylo zlepsovani pokryti a kapacity spise ve velkych mestech? v odlehlych oblastech je porad dost mist bez pokryti od PG.. treba na trati Praha - Olomouc...:-)
0/0
23.2.2001 7:20

Re: nekvalitni prenos zvuku u PAEGASU
Neni to ve spatnem poradi? Nemeli by se spis starat o lepsi signal vsude, nez pridavat dalsi opravne mechanismy navic? Vypada to, ze se opravuji nasledky, ne priciny.
0/0
23.2.2001 8:31

šakal

Je to dulezite
Kazdy kdo zna straslivy prijem Pegasu vi, ze EFR je proste neodmyslitelne. Skoda jen, ze AMR nebudou mit vsichni operatori. Pri slabem signalu to musi byt totalni vyhoda. Muze redakce v dalsim clanku o AMR rozebrat, jsou-li tyto sluzby jiz standartni casti GPRS potazmo UMTS?
0/0
23.2.2001 7:05

Pavel Focke

Re: Je to dulezite
Pro site UMTS je tento kodek standartizovan take.
0/0
23.2.2001 9:48

Karel

AMR telefony jiz v prodeji?
Chtel bych se zeptat, jak muzou technici Radiomobilu zkouset funkci AMR, kdyz pry jeste nejsou telefony podporujici tuto funkci? Zatim jsem v parametrech telefonu nenasel podporu AMR. Dokonce se nekde objevil nazor, ze AMR telefony budou k dispozici ke konci roku. Skoro mi to pripada jako ta pohadka o zavadeni GPRS. Vsichni o tom mluvi, ale nikdo to nemuze pouzit, protoze nema na vyber telefony podporujici GPRS. (az na ty dve prvni vlastovky). Jenomze ja mam na mysli opravdovy telefon napriklad od Nokie, Siemense apod. BTW - Nokia se stale vytahuje, ze je leader v oblasti implementace GPRS, ale vyrobit GPRS telefon ji ani nenapadne. Jinak souhlasim s Pavlem, neni dulezite se dovolat kvalitneji nez u jineho nejmenovaneho operatora, nybrz se dovolat vsude tam, kde i ostatni maji signal !!!
0/0
23.2.2001 6:32

Battes

Re: AMR telefony jiz v prodeji - je to nutne?
Tiskova zprav RM: Díky AMR je navíc zlepšení hovorů patrné u všech typů mobilních telefonů, neboť jde o vylepšení funkčnosti celé sítě, které není vázáno na konkrétní mobilní telefony.Na rozdíl od předchozích systémů kódování řeči (FR Full Rate, EFR Enhanced Full Rate a HR Half Rate), které pracují s pevnou rychlostí a stejnou úrovní opravy chyb, se AMR dynamicky přizpůsobuje podle příjmových a kapacitních podmínek sítě GSM. Výrazné zlepšení oproti EFR nastává při nízké úrovni signálu, nebo při velkých interferencích. Tam AMR ukazuje své kvality, přechází na vyšší rychlost (FR kanál) a dynamicky zvyšuje opravy chyb (error correction). AMR zajišťuje velice slušnou kvalitu hovoru i v podmínkách, kdy u FR nebo EFR je hovor prakticky nepoužitelný. AMR se vyznačuje: - vysokou odolností proti chybám ve standardním FR módu (zlepšení o 4 až 6 dB) - výrazným zlepšením při dynamických změnách příjmových podmínek (o 1,5 stupně z 5 oproti EFR) - za dobrých podmínek poskytnutím kvality na úrovni pevné telefonní linky při poloviční spotřebě kanálů (HR mód)
0/0
23.2.2001 7:17

Pavel

Je to spíš komfort než praktická věc....
Osobně zavedení EFR nepovažuji za tak důležité, jako pokrytí signálem místa, kde je signál nulový. Potřebuji se prostřednictvím telefonu domluvit - to znamená dohovořit - pokud možno všude (myslím tím samozřejmě na povrchu) v ČR, a ne přes něj pouštět hudbu. Nepopírám, že rozdíl v kvalitě je, ale je to skutečně nezbytnost ve srovnání s jinými nedostatky (např. pokrytí signálu u hranic s Polskem - Rejvíz - se ještě v létě z 50% telefon logoval při příchozích hovorech do polské sítě a na infolince tvrdili, že se jedná o ojedinělé místo!)?A vypínat příjem příchozí hovorů v cizí síti nechci,když se mi tam na Paegas nikdo nedovolá (zvlášť, když jsem na území ČR)! A druhá simkarta řeší tento problém jen částečně.
0/0
23.2.2001 6:16

Re: Je to spíš komfort než praktická věc....
Tak si na telefonu nastav manuální vyhledávání sítě a ono ti to přestane přeskakovat
0/0
23.2.2001 10:48

Fido

Re: Re: Je to spíš komfort než praktická věc....
Ano preskakovat prestane ale zase se bude uplne ztracet signal. Osobne mam stejnou zkusenost z useku Frydlant-Habartice. Jedina pouzitelna sit tam ale je D2Privat. Polsko se taky ztraci, o Paegasu ani nemluve.
0/0
23.2.2001 11:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.