Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Narazili jste již někdy na problém se servisem neoficiálně dovozeného telfonu?

Když si kupujete mobilní telefon, ověřte si, zda je určený pro český trh a jestli se tedy do Čech dostal oficiální cestou. Pokud tomu tak není, budete mít při reklamaci plno problémů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka

Motorola V 50

 Mohl by mi někdo poradit ohledně mobilu MOTOROLA V 50?? Koupil jsem si V 50, pravda, nebyla nejdražší (1000,-) . Z prvu se zdalo byt vše v pohodě,ale hned druhý den se projevila zavada. V intervalech cca 3 hodin (ne pravidelně) mi bud zmizí vse z displee,nebo se rozpuli a zobrazi blbosti,nebo pise vse přes sebe a pak se vypne. Nema tu někdo nějakou zkusenost s timto telefonek?? Čím je to zpusobeno? Předem dík.

 

0/0
13.1.2004 16:16

Guliver

T68
V únoru 2002 jsem si v Rakousku zakoupil T68. Samozřejmě na legalní doklad. Při možnosti upgrade na model T68i mě české servisní středisko GSMobil poslao do prdele, přestože mě dvakrát telefonicky potvrdilo že i dovezený telefon upgraduji za cenu cca 500 v době deklarované mezinárodní záruky. Nakonec jsem u tzv.nelegala zaplatil 200 a on mi upgrade provedl. Docela legrace NE?
0/0
4.8.2002 11:12

Jan

Ericsson bez problémů
V prosinci 2000 mi kamarád (Švéd) kupoval R320s ve Švédsku u zastoupení Ericssonu. Samozřejmě na legální doklad. Telefon zkolaboval v únoru (problém s IrDA), české servisní středisko telefon promptně vyměnilo za nový na základě švédské faktury.
0/0
21.3.2001 19:49

Honza

Ne kazdy prodejce je hajzl
Je mi lito ale tento clanek me opet privedl k ubohosti Mobil serveru posledni doby, solidni prodejci, kteri telefony dovazeji na ne samozrejme poskytuju zaruku a snazi se zakaznikum vyjit vstric, napr. ja pokud je to jen trochu mozne, vadne telefony menim okamzite kus za kus. ahoj Honza
0/0
20.2.2001 13:00

Vláďa

Re: Ne kazdy prodejce je hajzl
I když mi redaktoři MS často připadají jako poetové a popisy telefonů s jejich funkcemi úplně neladí, musím se jich tady zastat. Když někdo na internetu prodává telefony a uvádí akorát P.O.Box, Praha 8, a mobilní telefon, tak si nemyslím, že je vhodné od něho něco objednávat.
0/0
14.10.2002 8:47

Břetislav Černík

Jednoduché řešení.
Nekupovat značku, která tímto způsobem rozlišuje své výrobky. Velmi rychle je to srovná do latě. Náš zákazník náš pán v konkurenčním prostředí platí.
0/0
14.2.2001 20:32

Jaroslav Borovička

Celoevropská záruka na Nokii
Objevily se tady informace a celoevropské záruce na Nokie, někde i v souvislosti s členstvím v klubu Nokia. Jenže ty informace jsou docela nesourodé. Jak to tedy je? Platí celoevropská záruka? Jak ji případně uplatním?

Možná by mohl autor článku svůj článek trochu rozvést. Tato problematika je zajímavá, a je dobře, že ji nakousl, ale teď by bylo také dobře, kdyby ještě doplnil chybějící informace, na které se ostatní ptají (věřím, že nejsem jediný, a netýká se to jen Nokií). Díky!

0/0
14.2.2001 15:22

Karel Vogentz

Ba naopak, při koupi jsem byl na vše upozorněn, že záruku mužu uplatnit jen u prodejce. Nechce se mi platit za sadu našim operátorům, jsou to vyděrači, jejich ceny jsou přehnané. Nejvyšši v Evropě, fuj! Koupil jsem časem 4 telefony a 2 karty, pro své známé. 2 se pokazil, nešlo osvětlení klavesnice, muj prodejce mi ho vzal do opravy na dalku díky pošty, a dostal jsem nový, jelikož mi telefonicky sdělil, že by nestihli dodrzet zákonem stanovenou lhůtu 30 dnu. Na sveho prodejce nedam dopustit a Paegas se svymi cenami může jít do ......
0/0
14.2.2001 1:35

Mojmir Jaros

nerad bych narknul autora clanku z nejake nepeknosti ale bohuzel musim konstatovat ze to tak vypada at se na to snazim divat sebesmirneji. Je hezke, ze se snazi varovat zakazniky pred nepoctivymi prodejci, ale touto formou?? Ve clanku je minimalne jeden naprosto zjevny nesmysl, ktery je primo do oci bijici a velice nabada k zamysleni nad kompetentnosti autora. Rad bych videl autorizovany servis ktery opravi telefon "do tri dnu i rychleji". Podotykam, ze nase firma se zabyva mimo jine prodejem TWIST a Go sad v objemu stovek az tisiccu sad mesicne. Podtrhuji NIKDY se mi nestalo, aby nekdo opravil telefon rychleji nez za tyden (to bylo brnenske EBM). Pomerne solidni zkusenosti mame s Sagemem v praze - prumerne 12 dni. Febra (alcatel servis) a Siemens jsou tragedie (nikdy mene nez 25 dni). Pan redaktor nejspise nikdy "beznym" postupem, kdy vam v servisu telefon nekdo postrci, nereklamoval. Dalsi nesmysl, je ze cizi telefon vam nikdo neopravi - jednak na nektere (Nokia, ericsson atd.) plati mezinarodni zaruka a za druhe znam radu firem, ktere prodavaji levne importovane telefony, davaji zaruku 6 mesicu (dle zakona) a porouchane telefony na vlastni naklady servisuji a i pritom se na tom da vydelat! Dalsi veci, ktera me velice poburuje, je neustale posilani ctenare na "prodejnu operatora", copak neni spousta jinych dealeru, kteri maji poctivy pristup? Jeste jednou opakuji, ze zamer varovat pred nepoctivymi prodejci (kterych se najde rada) je chvalyhodny, ale s pouzitou argumentaci naprosto nemohu souhlasit. Muj nazor je, ze autor je budto zcela nekompetentni (coz si nemyslim vzhledem k jeho dalsim clankum) nebo tady hraje roli slusne receno nejaka "lobby" :)
0/0
14.2.2001 0:44

Jan Bicik

Beru, ze Motorola Gmbh a Motorola s.r.o. jsou dve spolecnosti. Ovsem musime si uvedomit, ze maji stejneho vlastnika, ktery je zalozil. Jinymi slovy je to porad a jen Motorola, takze by z logiky veci melo byt uplne jedno, kdo mobil opravi. Zda se mi, ze toto je jenom snaha o umele potlaceni konkurence ze strany nasich operatoru. Vzdyt napriklad u jinych druhu elekroniky toto normalne funguje. Dovezl jsem si napriklad fotak Olympus ze Spanelska a po case se mi rozbil. Vubec nebyl problem jej nechat opravit v Praze (zdarma). Nedokazu si to jinak vysvetlit nez, ze operatori proste nesnesou, kdyz se doveze neco bez jejich kontroly. Proste lumparna.
0/0
13.2.2001 15:52

Jarda

Vysvětlení
Dovezené telefony nejsou nikterak odlišné od CZ, záruka platí ze zákona 6 měsíců a to buď na základě daňového dokladu, nebo záručního listu konkrétního prodejce. Navíc je reklamace vyřízena stejně rychle jako u českých... :-)))
0/0
13.2.2001 15:40

tomas

blbost
a co mezinárodní zaruka od nokia u nas ji normalne uznavaj za koho kopes ty chytrej?
0/0
13.2.2001 14:49

Robert

Re: blbost
Ohaha, ty jsi nejakej tvrdej. Jsem z toho uplne konsternovanej. xxxx
0/0
13.2.2001 23:43

Karel

Jde o vztah prodejce a kupujci, tak do toho netahejte opravu v servisu. Dovazime z Nemecka a zaruku vyridime do 30 dnu. Karel
0/0
13.2.2001 13:58

ROMAN

Re:
ZDRAVIM VOZIČE MOB.TEL.-VAŠ NÁZOR PODPORUJI ! JÁ TAKÉ VOZÍM MOB.TEL.A MĚL BYCH I MOŽNÁ ZÁJEM O NĚJAKOU VZPOLUPRÁCI..NAPIŠTE MI BUD NA MAIL:INTERMOBIL@SEZNAM.CZ NEBO NA TEL.ČISLO 0608744375. OSTRAVA.. ROMAN
0/0
10.4.2001 23:38

Dzerdzinskij

Jstou to pekni hajzlici, ti dovozci
Kdyz si koupim notebook Toshiba, tak mám záruku po celém světě !
0/0
13.2.2001 13:43

agif

Prodáváme polské a měníme kus za kus při problému. Jsme rychlejší a levnější než vy autorizovaní a nejdražšší.
0/0
13.2.2001 13:25

ROMAN

Re:
ZDRAVI DOVOZCE;TAKÉ VOZÍM MOB.TEL.REKLAMACE ŘEŠÍM PODOBNĚ,TAKŘKA STEJNĚ.MOŽNÁ BYCH MĚL I ZÁJEM O NĚJAKOU VZPOLUPRÁCI.NAPIŠTE MI BUD NA MAIL:INTERMOBIL@SEZNAM.CZ NEBO NA TEL.ČÍSLE 0608744375 ..OSTRAVA..DÍKY ROMAN
0/0
10.4.2001 23:52

FIFI

Nevim kde opravuji do 3 dnu!
Zrovna mam v záruční opravě Erica a už to bude 30 dnů, zajímalo by mne co a po kom mám požadovat, v případě, že mi ho v zákonné lhůtě neopraví. Kupoval jsem ho ve velkoobchodě, jako sadu GO a cena už je také někde jinde!!! Za poskytnutou radu předem děkuji!!! Tomas
0/0
13.2.2001 10:41

Jan Benes

Je tohle kampaň Motoroly & spol.?
Z tohoto článku mi vyznívá, že pokud si nekoupím telefon, který je distribuován Motorolou ČR, nemusím mít nárok na reklamaci. Je zde nějak vynecháno české právo, podle kterého má nárok na reklamaci každý, nezávisle na tom, zda kupuje autorizované nebo neautorizované zboží. Jde o vztah mezi prodejcem a kupujícím, nikoli o teritoriální zájmy "autorizovaných distributorů". Honza
0/0
13.2.2001 10:01

Patrick Zandl

Re: Je tohle kampaň Motoroly & spol.?
No, to máte sice správný názor, v praxi ale poněkud nedostatečný. Když si koupíte neoficiálně dovezený mobil nějaké značky a pak ho reklamujete u oficiálního dovozce, je tento zcela oprávněn odkázat vás na opravnu toho, kdo vám ho prodal. A pokud ten prodejce už nefunguje, nebo na vás kašle, tak si na jeho právní zodpovědnosti nic moc nevezmete... Kdyby vás zajímalo, proč to tak právně je, tak dodavatelem neoficiálně dovezeného telefonu je například Motorola Germany GmbH, zatímco vy to reklamujete u úplně jiné firmy Motorola ČR s.r.o.
0/0
13.2.2001 10:31

Jan

Záruky.
I když se autor článku chtěl zabývat jistě zajímavým tématem, výsledkem jeho práce je nanejvýš zmatená matlanina, která s problematikou záruk a zahraničních telefonů sice souvisí, ale nic zajímavého neříká ! V článku zcela chybí informace o tom, zda platí záruky na telefonech dovezených do ČR ze zahraničí. Tzn. která firma vyrábějící telefony zajišťuje mezinárodní servis svých výrobků. (Samozřejmě na základě dokladů o nákupu , nebo záručních listů). Faktem je, že např. firma Siemens tento servis zajišťuje. (Viz. časopis Mobility 11/2000 str. 15 "Přístroj bude v českém servisu přijat, i když jste jej koupili v zahraničí, se zahraničním záručním listem máte nárok i na záruční opravu"). A co Nokia Club ?? Členství je první rok zdarma a záruka je celoevropská ! Pravda není ani to, že v českém servisu vám porouchaný mobil opraví do tří dnů. Např. u porouchaného Ericssonu T28, vám ještě nedávno sdělili, že jej budou posílat do Švédska na opravu! A ještě jena věc. Při nákupu importovaného telefonu lze jistě ušetřit pár stovek, ale také třeba pět tisíc a to už stojí za zamyšlení.
0/0
13.2.2001 9:26

Lada

Re: Záruky.
Plne s tebou souhlasim.Kdyz jsem dal v zaruce opravit muj mobil Nokia,tak to trvalo mesic a pul v ZARUCNI OPRAVNE.Tak,zadne tri tydny,jak pan autor pise.A ze zahranici je opravdu mnohem levnejsi si privest mobil.Ted jsem si privezl z Belgie Siemens SL45 za 13 000 bef.To je poradny rozdil,nez u nasich zlodeju.Ted ma v Belgii Orange akci.A jeste jsem k tomu dostal predplacenou kartu z kreditem 1000 bef.Rozhodne si radeji koupim mobil venku,nez v republice.Nasi operatori jsou pekny zlodeji.Padon,nejsem zastance Oskara,ale ten teda ted sundal ceny telefonu.Jinak ti dva to jsou lupici.
0/0
13.2.2001 9:50

-drb-

Re: Re: Záruky.
a jak to je s blokováním?
0/0
13.2.2001 11:49

Lada

Re: Záruky.
Pardon.Tri dny.
0/0
13.2.2001 9:53

gufy

Motorola cc. Ford
Jeste me napada kratke porovnani aut s mobily. Pred casem jsem si ze Spokojenych statu privezl Forda Tauruse. Myslite si, ze jsem prisel o zaruku? Ne, vsechny zarucni opravy mi provedli ve zdejsim Fordu.
Ford totiz predpoklada ze auto je vec mobilni, tedy ze se s nimi jezdi a poskytuji zarucni a pozarucni servis ve vsech zemich kde ma Ford zastoupeni. A to se vetsina dilu musi dovazet skutecne az z USA.
Vetsina u nas prodavanych Motorol je stejne delana v Nemecku, takze nechapu v cem je problem?
Nejspis v pristupu. Motorola v CR si mysli, spolecne s titulem knihy Floyda Coatse, Our toillets are not for customers!

gufy
0/0
13.2.2001 9:21

gufy

Motoroli praxe u EBM aneb jak prijit o telefon!!!
Pri sve ceste do Rakouska jsem si koupil telefon Motorola cd920 protoze se mi libil a tady se uz neprodaval. Asi po roce se mi na displeji objevila hlaska "zadejte bezp. kod" nebo tak neco. Po zdlouhavem hledani jsem zjistil ze jedinym autorizovanym servisem v CR je firma EBM. Dal jsem jim ho k oprave. Po tydnu mi nebyli schopni sdelit nic blizsiho a tak jsem na celou vec pomalu zapomnel. Ozval jsem se znovu po mesici a dozvedel jsem se zajimave veci: Telefon neni urcen pro CZ trh a proto ho neopravi. Ja mam ale zaplatit 300,-Kc za jeho prohlednuti. To se mi nelibilo a obratil jsem se na pravnika. Po dalsich 2 mesicich tahanic jsem nakonec souhlasil s tim, ze castku zaplatim a neopraveny telefon si vyzvednu. Ovsem pozor! Kdyz jsem dorazil na EBM tak mi sdelili ze jejich prodejna byla vykradena a ze muj telefon vzali lupici s sebou. Cekal jsem nejake smirne reseni, ale to jsem se zmylil. Nabidli mi, ze si mohu za zlevnenou cenu 1800,- Kc koupit telefon novy. Namitl jsem, ze jsem si telefon uz jednou koupil a ze nemam zajem si ho kupovat znovu, rekli mi ze telefon byl neopravitelny a ze mi za nej daji tak 400,- Kc. Neopravitelny byl pry proto, ze jsem si ho nekoupil v CR a tudiz mi ho nikdo v CR neopravi. Nakonec jsem se na celou vec vykaslal, protoze EBM se chova jako kazdy monopolista - diktator, a v techto pripadech plati: Bav se s volem o sobote...

gufy
0/0
13.2.2001 9:12

Pepa

O tom
Je to o tom, záruka=vyšší cena, bez záruky=riziko. Jo a nemusíte nakupovat u oprátorů. Záruku Vám dají i autorizovaní dealeři a jsou jich tucty :-). No a jestli souhlasí štítek na krabici u nokie, se dá zkotrolovat jednoduše, když ho porovnáte z Imei telefonu.
0/0
13.2.2001 8:41

Roman T.

Prodej od výrobce
Škoda je, že neexistuje prodej přímo výrobcem, něco jako podnikové prodejny, mělo by to několik plus. Jednak by zboží bylo pro zákazníka levnější než u všech překupníků (vč. operátorů), jednak by se výrazně omezil právě tento "černý trh" (on to vlastně není černý trh, protože to nejí zakázané) a navíc by si výrobce vydělal ještě o nějakou kačku navíc, protože by ceny byly určitě o něco vyšší, než megamnožstevní slevy pro operátory, ale pořád by byly nejnižší ze všech prodejců. Jenže, těch pár kaček navíc asi výrobce v jejich multimiliardových ziscích nevytrhnou, nehledě k investicím do svých prodejen a navíc možná mají uzavřeny (z tohoto hlediska) nevýhodné smlouvy s oficiálními distributory, které jim vlastní prodej neumožňují. Myslím si, že to neplatí jen u výrobců mobilů, ale u většiny výrobců v tomto státě. Z vlastní zkušenosti vím, že když jsem sháněl nějaké zboží, pokusil jsem se kontaktovat přímo výrobce s nadějí, že to bude levnější než u překupníků. Odkázali mě samozřejmě, jak jinak, na jednoho z "oficiálních překupníků", že sami své vlastní zboží neprodávají. Podobně je to například se vstupenkama do divadla, na muzikály, apod. Většina divadel má oficiálního prodejce, jako je např. TicketPro apod. Omluvte srovnání z jiného oboru.
0/0
13.2.2001 8:37

TeeJay

OFICIALNI prodejci x dovoz
Pokud nekdo vozi telefony ve vetsim, tak se do tech statu vraci, takze reklamace se tam da uplatnit, i kdyz to trva dele. Rozdil v cene je ale myslim docela dost velkej. Nekdy se fakt vyplati si koupit 2 telefony za hranicema nez jeden u nas... bohuzel.
0/0
13.2.2001 7:50

JeniseY

nakupujte u *******************
Do doby, kdy bude mit "oficialni" prodejce, nebo primo operator marzi pres 40% budu vesele pouzivat svuj nacerno dovezenej mobil a jeste se s tim budu chlubit.A kdyby se s nim nedejboze neco stalo tak ho s chuti prohodim oknem kancelare obchodniho oddeleni dovozce.
0/0
13.2.2001 7:15

Petr

Pokud se nepletu, pri koupi telefonu vstupujes do jakehosi obchodniho vztahu s prodejcem, nikoliv dovozcem(nebo autoriz. servisem). Takze zaruku je treba uplatnovat u prodejce, ten se ji nemuze zbavit. Muze ji zkratit na 6 mesicu:-(. Ale uz pri koupi. Pravda, vymahatelnost prava v tomto state je ***.
0/0
13.2.2001 7:12

Martin

??????
Ano vážení, nakupujte od opeátorů a plaťte jejich přemrštěné ceny.
0/0
13.2.2001 1:33

Jaroslav Borovička

Zajimalo by me, zda Nokia nema nejake podobne kodove oznaceni jako napriklad Alcatel. Podle "originalniho" baleni v cestine totiz toho nejde moc poznat, vubec bych se nedivil, kdyby existovaly napodobeniny... Nebo staci proste k telefonu sehnat prislusnou prazdnou krabici... Zajima me to kvuli nekterym "atraktivnim" nabidkam 6210ky - nerad bych potom zjistil, ze jsem bez zaruky. Nemaji treba nekde v autorizovanych servisech seznam IMEI? Poradi nekdo?
0/0
13.2.2001 0:56

Stonek

Re:
Ano v autorizovanych servisech maji vsechna IMEI, jenom ho natukaji a reknou vam pro jaky trh byl telefon urcen. Ja jsem mel bohuzel tu smulu, ze moje Nokia 6210 byla urcena pro trh rakousky :((( Takze si opravdu dejte pozor pri koupi (Ja jsem chtel jen uprgradovat FW, takze jsem to nakonec zaplatil, no ale 430 uz me nevytrhne). Ted mi nezbyva nez se modlit,aby moje Nokia vydrzela bez zavad.
0/0
13.2.2001 9:13

jerry

M35 a spatny signal
Ahoj, koupil jsem v rakousku Siemens M35, preflashoval a odblokoval. Vse jede OK, ale ma to mizernej signal. Zkousel jsem firmware v.5,12 i 16, ale je to stejne.Je to nekde v nastaveni,nebo to bude chyba hardwaru /to se mi nezda, je novy/ ? Po tech 3 preflashovanich tam stale zustalo WAP nastaveni puvodniho operatora, nemuze takto nekde zustat jeste nejaky kod ? Predem moc diky.
0/0
13.2.2001 0:35

aaa

Re: M35 a spatny signal
a
0/0
26.3.2001 13:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.