Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Využíváte služby GSM bankingu? Vyhovují vám?

V roce 2001 se počet bank, nabízejících GSM Banking pomocí SIM Toolkitu, rozšířil na šest. Již více než 85 tisíc zákazníků má dnes možnost ovládat svůj účet pomocí jednoduchých voleb na mobilním telefonu. Suverénně nejvíce z nich využívá GSM Banku od GE Capital Bank. Jak se této bance podařilo klienty nalákat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leopold Jansa

SPOROTEL SMS u CS? POZOR na něj!!!
Mam dost velké problémy s používáním služby SPOROTEL. Ve středu 28.2.2001 jsem obdržel identifikační číslo a tarnsportní heslo. Pří pokusu o první změnu hesla jsem postupoval podle návodu pro aktivaci, který jsem obdržel při sepisování dodatku ke smlouvě. Volal jsem tedy 02/61090119, a postupoval podle pokynů hlasu, který mě nabádal, abych po zadání identifikačního čísla i transportního hesla zadal #, ale pokaždé jsem dostal odpověď, že zadání není správné.V Informacích ke službě SPOROTEL jsem objevil,že při prvním přihlašování se nemá zadávat #. Oba pokusy jsem provedl z mobilu, takže to nebyla levná záležitost. Pro třetí pokus o aktivaci Sporotelu jsem se rozhodl použít možnosti odeslat strukturovanou SMS na číslo 0606999055. Portože se mi nedostalo žádné potvrzující odpovědi ani následující den 1.3.2001, zašel jsem na pobočku, kde mi paní u přepážky sdělila, že se něco na systému měnilo a předala mi nové pokyny pro službu SPOROTEL SMS. Znovu jsem poslal SMS na změnu hesla tentokrát na nové číslo 5131 (mám Paegas, nyní již vše proběhlo dobře, dostal jsem odpověď. Vyzkoušel jsem ještě výpis zůstatku na účtu před a po výběru z bankomatu a opět úspěšně. Pod vlivem těchto úspěchů jsem 2.3.2001 zkusil asi v 17:00 poslat jednorázový příkaz k úhradě na 300,00 Kč na svůj účet v ČSOB. Opět jsem čekal na odpověď marně a pro kontrolu jsem zkusil dvakrát SMS dotaz na zůstatek na účtu. Pokus o spojení s operátorem po 18:00 byl neúspěšný, ale opět drahý (mobil- pevná linka). Posléze jsem v návodu zjistil, že jsem nezadal povinný údaj Konstantní symbol. Nicméně nedostal jsem ani chybovou odpověď. Až 3.3.2001 v průběhu noci (21:00-01:30) jsem dostal chybovou zprávu a odpovědi na dotaz na zůstatek, každou dvakrát, tedy celkem šest zpráv. U zůstatku však byla částka před výběrem z bankomatu. 4.3.2001 jsem večer poslal opět SMS požadavek na zůstatek na účtu. Odpověď jsem obdržel v 1:10 5.3.2001 a tenokrát s částkou správně, tak jak měla být po výběru z bankomatu. Povzbuzen správnou odpovědí systému, jsem se rozhodl 5.3.2001 před cca. 15:00 zadat opět SMS jednorázový příkaz k úhradě na svůj účet v ČSOB, tentokrát již správně s konst.symbolem. Po zhruba 3/4 hod. se mi dostalo potvrzení o přijeti příkazu . Po půl hodině mi však došla další dvě potvrzení, každé s jinými čísly. Protože v době kdy jsem tyto dvě zprávy dostal jsem byl zaneprázdněn a nemohl jsem se věnovat komunikaci se SPOROTELEM, poslal jsem požadavek o výpis JR příkazů až po 18:00. Dostal jsem odpověď že žádné nejsou evidovány. Pojal jsem podezření, zda nedošlo k zaučtování všech tří a proto jsem opět poslal SMS požadavek na info. o zůstatku. Protože jsem nedostal do rána 6.3.2001 odpověď, použil jsem k zjištění zůstatku na účtu bankomat, kde jsem zjistil že je na něm o 600,00 Kč méně než by mělo být a potvrzuje to moje podezření že dojde k převodu ne 300,00 ale asi 900,00 Kč. Po zjištění zůstatku v bankomatu jsem ještě jednou poslal SMS požadavek na zůstatek a na odpověď čekám stále. Na závěr bych chtěl ještě poznamenat, že oživování tohoto polotovaru mě již stálo na telefonních poplatcích cca. 100,00 Kč a doufám že u této výše ztrát zůstane, že nebude CS účtovat poplatky alespoň za nechtěné dva převody 300,00 Kč a že převáděné částky dorazí opravdu na můj účet c ČSOB. Nyní už zase dostávám odpovědi na dotazy na zůstatek na účtu, ale ve dvojim provedení. Na účtu v ČSOB mi opravdu přibylo těch 600,00 Kč. Jinak pokud jde o rozsah manuálu k používání SPOROTEL SMS (27 listů)a SPOROTEL TELEBANKING (26 listů) doporučuji abt si pan Novák co chodí do banky na WC tam zřídil knihovničku. Mendez
0/0
8.3.2001 19:28

Martin

Nový Click
A nový Click je skutečně na světě. Po úpravách SW je skutečně odezva na zůstatek účtu až 20 hodin a příkaz k úhradě dokonce neproběhl (ze zkušenosti). E-mail na ČS ze včerejšího rána dosud bez odezvy....jako Clickmaster. No nic, založil jsem si účet u GE a vyzkouším změnu. S takto funkčními službami, zdražením, věčně kolabujícími bankomaty a problémy s placením kartou se "spořka", resp. Erste asi brzy bude divit úbytku klientů.
0/0
28.2.2001 13:51

Martin

Doplněk
Doplňuji, už to sice chodí, ale špatně. Navíc nepotvrzují částku a č. účtu - zpráva jen s č. transakce. A na dotaz odpověď stále žádná.
0/0
1.3.2001 15:29

Vilda Svoboda

SMS SPOROTEL
Tak s tim inovovanym Sporotelem to vypada jako s Paegas Clickem. Dokud nebyl, fungovalo to dobre. Sporitelna asi ceka, az ji to klienti odladi. Taky nad mrizkou jako separatorem v SMS prikazu jsme zajasal. Mam ji az na desate zmacknuti :-(
0/0
28.2.2001 8:44

elephant

GSM banking IPB
Mám GSM banking IPB od jeho samého začátku (tuším, že to byl listopad 1999). Moje spokojenost s touto službou je maximální. Do banky chodím tak 1x ročně pro štůsek papírových výpisů :-)). Účtování v rámci IPB (tedy z IPB do IPB případně z IPB do Poštovní spořitelny) je prováděno on-line, to znamená, že když zadám příkaz, tak během cca. 5 vteřin ty peníze jsou k dispozici na příslušném účtu. Služba je spolehlivá a na eventuelní plánované odstávky mě banka vždy upozornila s dostatečným předstihem. Přiznám se, že bankovní transakce raději provádím "potichu", tedy bez nutnosti něco říkat operátorovi. Služba mi přijde bezpečná, možná bezpečnější než papírové příkazy .... S GECB nemám bohužel zkušenosti, ale slyšel jsem, že odezvy jsou katastrofálně pomalé
0/0
25.2.2001 11:09

Martin

Sporotel
Mám aktivován Sporotel a jsem zatím absolutně spokojen. Pokud budu mít obavu, tak můžu občas / pravidelně měnit heslo. Když si teď čtu o zdražení služeb na přepážce a nebo vidím ty fronty, tak se tiše směju. Je ale fakt, že mně zatím účet nikdo nevybral ani nezablokoval. Pak budu asi mluvit jinak.
0/0
20.2.2001 15:48

Vilda Svoboda

ČS a GSM banking
Tak jsem včera dostal leták o podstatném zvýšení kvality SMS SPOROTELU. Píšou tam, že pro zvýšení bezpečnosti si můžu koupit autentizační kalkulátor. Nevíte někdo co to je a kolik to stojí? Je to další sarapatička, kterou budu sebou muset tahat, abych mohl fungovat a budu ji moct ztratit nebo si nechat ukrást?
0/0
20.2.2001 9:34

Fido

Re: ČS a GSM banking
Jestli to vypada podobne jako to co se pouziva u eBanky tak presnou cenu nevim ale v pripade zniceni nebo ztraceni si uctujou za novej 1800 Kc.
0/0
20.2.2001 12:51

Standa R

IPB GSM versus GE GSM
Od prosince využívám GSM banking u IPB a jsem spokojen. Vyřízení požadavku je otázkou max 15 vteřin. Podle mých zkušeností s GSM bankingem u GE se to s IPB nedá vůbec srovnávat. U GE musím na odezvu čekat až 30 minut. Navíc je IPB GSM až do 30.6.2001 zadarmo - platí se jen za odchozí SMS. Nevím, jestli má někdo podobné zkušenosti, ale mě se zdá, že GE silně pokulhává.
0/0
31.1.2001 19:21

franta

Re: IPB GSM versus GE GSM
26.2. byla odezva pres 6 (sest) hodin!!!
0/0
28.2.2001 10:43

Martin Laxa

Zkušenosti s GE GSM bankingem
GSM banking využívám od listopadu. Není to špatná služba - myslím si jen, že už by konečně mohla GECB dodělat vše potřebné, aby fungovaly všechny nabízené služby (včetně TWIST dobíjení). S tím souvisí i zaslání části výpisu z účtu faxem či emailem. Napadla mne ještě jedna věc: nebylo by špatné, kdyby mi systém zasílal SMS, mám-li na účtu nějaký příjem (nemuselo by to být automaticky, třeba jen na požádání a od určité částky). Martin
0/0
28.1.2001 19:10

martinB

Re: Zkušenosti s GE GSM bankingem
Mě teda pokud přijdou na účet peníze, tak mi dojde SMS o změně sumy na účtu. Ikdyž dám příkaz, tak mi potom přijde, po odečtení peněz, SMS o novém aktuálním stavu. Níže někdo psal, že musí být zůstatek 7000 na účtě, ale to není pravda. 7000 tam musí přijít a ne zůatat, pak si s tím můžu dělat co chcu.
0/0
31.1.2001 14:45

Honza

GE GSM banking zkušenosti
Mám GSM banking u GE od září. Jednou jsem pomocí něj zaplatil složenku. Sice to šlo, ale je to horor, protože před odesláním si nic už nezkontroluju - můžu vše leda smazat a mastit hromadu čísel znova. Pokud na účtě vše běží OK, nepotřebuji mít přehled, kolik tam přebývá. Zato, pokud tam chybí, tak je GSM banking dost nemohoucí. Mám sice informaci, že je tam málo, ale nedá se hledat, který z trvalých příkazů se zaplatí a který ne. Teď v lednu jsem navíc zjistil, že trvalý příkaz zadat vlastně nejde, protože to nemají hotový. Mám tedy toho Bosche a v něm úplně jinou kartu. (Dobrá zpráva, ten Bosch nebyl blokovanej.) Honza
0/0
26.1.2001 17:26

Dcom

IPB GSM BANKING
Tak sem si dneska aktivoval GB a zatim se mi to jevi celkem good. Hlavne je dobry zjistovani zustatku a historie, protoze u IPBcka kdyz callnu na hotlinu tak mi nereknou zustatek ale jenom jestli mi tam prisla naka platba, coz mi pripada dost blby, no a ty jejich vypisy jsou takovy vselijaky. Nekomu se muze GB zdat zbytecnej, ale je pravda ze se usetri naky prachy a hlavne TIME. Nez litat na postu...
0/0
24.1.2001 19:42

Fido

eBanka
Pouzivam GSM banking u eBanky (drive Expandia) jiz asi 2 roky a nemuzu si stezovat. Vyhoda je i v tom, ze nemusite pouzivat jen SIM Toolkit aplikaci ale funguje i pres SMS treba z Oskara nebo ET (jen s elektronickym klicem). Sam vyuzivam obe moznosti. SIM kartu mi Paegas vymenil zdarma.
0/0
22.1.2001 14:21

Jindra

Co ja vim,tak kazdy sel do GSM bankingu v CE CB jen
kvuli tomu mobilu.A vsichni co si vzali ten Bosch,tak ho obratem prodali.Ti co vzali Erika,tak si ho nechali-z mych znamych. A pokud tam nemate asi 30000 Kc zustatek,tak platite navic asi 15 Kc mesicne a celkem to vedeni uctu,karta,GMS atd. vyjde az na 130 Kc mesicne!Kdo do toho sel jen kvuli mobilu a o sluzbu samotnou nema zajem,tak je magor.Mobily se pres Inzerat daji sehnat levneji.
0/0
21.1.2001 16:30

Tomáš Klofát

Re: Co ja vim,tak kazdy sel do GSM bankingu v CE CB jen
Hele,anonymni Jindro,nenadávej nikomu do magorů.Nevím,proč bych sháněl mobila přes inzerát(ojetý nebo kradený),když mi GECB nabízí nový za přijatelný peníze?? Šel jsem do GECB jen kvůli mobilu a jsem spokojen.
0/0
22.1.2001 11:55

Miroslav Kosicek

Re: Co ja vim,tak kazdy sel do GSM bankingu v CE CB jen
jsem asi jeden z mala, ktery do bankingu GE sel pro nabizenou sluzbu. Ta ale poradne nefunguje a zamestnanci banky GE delaji mrtveho brouka, pokud se nefungujici sluzna reklamuje. A to nejen na prepazkach, ale i na ustredi. A poplatky si strhnou, i kdyz bankingovou sluzbu neprovedli!!!!
0/0
25.4.2001 21:48

Martin

Levnější ???
Nevím, kdo přišel na to, že položky u GECB jsou přes GSM levnější. Normálně stojí položka 5Kč, zatímco přes GSM: 2Kč + 1.05 (resp. 2,80Kč) za odeslání SMS s příkazem + 2Kč (za SMS z banky s potvrzením přijetí příkazu ) => 5.05Kč resp. 6,80Kč u Twistu.
0/0
21.1.2001 9:00

Honza

Bankovni sluzby (ET/RM/CM)
Jen uvedeni omylu na spravnou miru, IPB vlastnena CSOB vlastnena statem jiz ma v Oskaru (Ceskem Mobilu vice nez mizivy podil) Tusim ze kanadska strana (majoritni vlastnik Ceskeho Mobilu navysila zakladni jmeni a tim snizila podil IPB v Oskaru na nekolik trapnych procent, osobne bych se divil kdyby jeste mela IPB nejake zasadni pravomoci v rozhodovani a nemyslim, ze by mohla spolurozhodovat snad s 9% akcii o technickych postupech CM - zavadeni GSMBank.) Ja osobne vyuzivam jiz vice jak mesic Sluzbu GSM Banking u EBanky s telefonem NOKIA 3310 (samozrejme Paegas), ver. FW 4.06 a jsem s toutu sluzbou zatim 100% spokojen. Kvalita ochota a informovanost operatoru a lidi na klientskem centru Ebanky se neda s mou drivejsi Sporitelnou a jejim SporoZirem (beha mi z toho nazvu mraz po zadech, kdyz si vzpomenu na nemoznost vybrat penize bez karty v jine nez zrizovaci pobocce a ty davy predbihajicich se lidi a na skutecnost ze mela po dlouhou dobu monopol) srovnavat. Btw: Arogantni a neochotne pani a maminy na prepazkach Sporitelny, byt jiz v rukou rakouskych majitelu, strasi dal!!! Jen mala nota k prispevku, jez se zminoval a nebezpeci ukradeni karty a ohrozeni uctu. Veskere bankovni operace jsou chraneny tzv. BPINem, jez je vyzadovan pri kazde operaci i zjisteni zustatku (tzv. i pri ukradnuti zapnuteho telefonu si zlodej maximalne zavola, ale neprevede Vam ani halir z uctu), jez sestava z 4-8 cislic a tusim ze cely proces je kodovan 128 bitovym algoritmem, ktery je jeste hure rozkodovatelny nez kodovani samotne reci na GSM. PS: pokud ma klient Paegasu veden ucet u Ebanky, je vymena za bankovni SIM ZDARMA, vyzkouseno. Staci jen obcansky prukaz a bankovni karta ci obdobny doklad o vedeni uctu u EB (elektronicky klic, smlouva o zalozeni uctu, atd are required)
0/0
19.1.2001 18:23

Ultimated Hacker

Jsou daleko lepsi sluzby nez nejaky GSM banking !!!
GSM banking nenam a ani mi nechybi, protoze pro me nejvice vyhovujici je Expresni linka KB, ktera jede 24 hod denne a mluvim s zivym operatorem, pres ktereho provadim veskere bankovni ukony. Nemusim tomu vubec rozumet - operator vse udela za me. Navic je to cislo 0800 xxx, takze si muzu zavolat treba i z budky a nepotrebuju vsude mit mobil. A jeste platit operatorum za trapne SMSky, kdyz chci zjistit zustatek !!! Nedavno jsem se pobavil, kdyz jeden clovek chtel zjistit zustatek z GECB a zadal omylem spatne cislo uctu. Akorat ho to stalo prachy !!! A co bude delat az mu telefon (SIMku) nekdo ukradne nebo ji ztrati... Je videt, ze GSM banking spoustu nevyhod. At si vsechny banky udelaji taky podobnou sluzbu, jako ma KB a bude to v pohode...
0/0
19.1.2001 15:38

Hacec

Re: Jsou daleko lepsi sluzby nez nejaky GSM banking !!!
Musim souhlasit. Expresni linka komercni banky je opravdu velmi vyhodna... Sam ji pouzivam a musim rici, ze se osvedcila. Volani je zdarma a napriklad prevod penez z uctu na ucet je zalezitosti chvile. A pripada mi to pohodlnejsi nez chodit na postu, kde bych musel zaplatit 1x tolik a este stat frontu :( Jinak co se tyce SMS toolkitu pro "banking", tak ho nezavrhuji, ale sam dam za 60 Kc mesicne prednost expres.lince.
0/0
19.1.2001 16:44

Petr Herma

Re: Re: Jsou daleko lepsi sluzby nez nejaky GSM banking !!!
A jak je to s bezpecnosti prevodu penez pomoci expresni linky ? To jsou domluveny hesla nebo ma klient kalkulator ? Vytvareni zprav u SIM Toolkitu je zajisteno BPIN, pozadavek je zasifrovan dle ETSI 03.38 TripleDES v CBC modu, sifrovaci klice jsou ulozeny jednak na SIM karte telefonu, jednak na SMS gateway banky.
0/0
19.1.2001 18:35

Ultimated Hacker

Re: Re: Re: Jsou daleko lepsi sluzby nez nejaky GSM banking !!!
Bezpecnost je zajistena tim, ze kazdy se prihlasi svym cislem uctu. Potom ma jeste kazdy ctyrmistny PIN aj este nejake zvolene heslo. Operatorka se zepta na nejakou pozici v PINu a nejakou pozici v hesle, takze je to celkem v pohode... Uz vidim nekoho, jak si to vyplnuje jak krizovku... To drive nekdo hackne ty SMSky.
0/0
22.1.2001 11:16

lumen

Myslim, ze vyraznemu rozsireni brani sami operatori(resp. Errortel a Osral). Osobne mam Homebanking IPB a hned bych skocil i po GSM Bankingu. Jenze!!! Mam pausal Eurotelu a Oskartu a tak se muzu jit leda bodnout. Na opakovane dotazy v Eurotelu a v zakaznickych centrech mi dali posledni informaci, ze rozjedou GSM Banking do konce prosince. Ted je konec ledna... A nato, ze IPB de fakto spoluvlastni Oskara a neni schopna na neho zadupat, aby udelal GSM B. Tak to radsi bez komentare. Prece si sakra nebudu kupovat jeste Twist a platit dalsi 4 stovky za vymenu za bankovni SIM kartu!
0/0
19.1.2001 15:16

Lenka

Re:
Tak to vítej do klubu, než se totiž Eurotel k něčemu odhodlá, tak já budu mít dávno fousatý děti. Zbytečně jim utíkají peníze, ale asi jich mají dost, když se k ničemu nemají.
0/0
20.2.2001 16:03

Filip Oscadal

autor ponekud pozapomnel zduraznit, ze klienti GEC vyuzivaji hlavne GSM telefon, ne GSM bankovnictvi - osobne znam 4 lidi, kteri si (cela rodinka) poridili prave GEC GSM banking jenom proto, ze chteli ten telefon - a pritom zase takovej zazrak to neni... [EBANKA rulezzzz]
0/0
19.1.2001 14:25

Novák

V článku není uvedena celá pravda o GSM bankingu GECB. A to fakt, že podepisujete smlouvu o vedení účtu na dva roky s tím, že zůstatek na účtě neklesne pod 7000 kč měsíčně. Žádná banka nerozdává nic zadarmo, a natož aby měla spoustu debetních účtů. Ostatně zdá se , že 690 000 je určitý násobek čísla 69 000 a to 10.
0/0
19.1.2001 13:48

mirek

Re:
Podle smlouvy, kterou jsem držel, je podmínkou mít minimální příjem 7000,- Kč měsíčně a celý měsíční příjem převádět na účet. Nikde není psáno, že tam musí zůstat.
0/0
19.1.2001 14:05

Kamil

ČSOB - linka 24
Na co toolkit. Pokud máte účeet vedený u ČSOB, můžete si pořídit službu "Linka 24". Pořízení a veškerý provoz je zdarma. Svůj účet můžete ovládat pomocí SMS - podobně jako Sporotel, ale co je daleko zajímavější, můžete komunikovat buď přes automat (pro základní fce) nebo přes živého operátora (zařízení, zrušení trvalého příkazu - zdarma). Volání na automat i na operátora je přes 0800xxxxxx - zdarma. Ještě je nutno podotknout, že operátoři jsou (aspoň dle mých zkušeností) maximálně ochotní a příjemní. Účet je chráněn identifikačním číslem, Pinem a heslem. Možnost je i požívání PIN kalkulátoru (ovšem na příplatek). Jinak to jde využívat i pes ten váš toolkit. :-) Mějte se
0/0
19.1.2001 12:44

Kamil

Re: ČSOB - linka 24
Ještě jsem zapoměl uvést nejpoužívanější služby: zůstatek účtu, neprovedené TPS, zřízení a zrušení TPS vše zdarma i s potvrzením (SMS-pošta-fax -taky zadara). Taky je milý nechat si poslat výpis z účtu na fax (zdarma) od data do data... Aktuální kursy ČSOB/ČNB ...... Více info na: http://www.csob.cz/produkty/prod15a.htm
0/0
19.1.2001 12:51

mirek

6 bank?
Upřímně řečeno tam vidím pouze banky 4. ČSOB je tam zastoupena i jako Poštovní spořitelna a IPB. Proč se nechat vodit za nos slogany od Paegasu?
0/0
19.1.2001 11:33

Ondřej

Česká spořitelna.
Nechci tady dělat reklamu, ale využívám službu ČS SMS Sporotel. Je to mnohem levněší a funguje to bez problémů. Zřízení stojí 200,- Kč a poplatky žádný. Navíc můžete využívat kteréhokoliv oprátora, protože posíláte jen holé SMSky. Není to možná tak komfortní, ale jsme velmi spokojen. Navíc neplatí se žádny měsíční poplatek ani se neplatí poplatek za poslaný příkaz. Trvalé příkazy jsou zadarmo, tj. levnější než na přepážce. Jediná nevýhoda, že nejde zrušit trvalý příkaz. Ale kolik jich rušíte ročně? Já tak 2-3. Zabezbečení je přístupovým 7 místným kódem a 4 místným heslem. Takže pokud nenecháváte v telefonu tyto čísla, tak si myslím je všechno v pohodě. Tato služba v článku není popsána. Myslím je to docela zásadní chyba.
0/0
19.1.2001 10:46

Josef Trogl

Re: Česká spořitelna.
Souhlasim. Funguje to dobre, rychle a se vsemi operatory. Jinak v ramci Sporotelu se aktivuje bankovnictvi pres telefon a SMS a myslim, ze prave pres ten telefon jde zrusit i trvaly prikaz (ve dne, dokud stihnete zivou operatorku).
0/0
19.1.2001 10:57

Bohdan B.....

Re: Re: Česká spořitelna.
Ano, přes telefon jde u Sporotelu vše. Mám to a jsem spokojen. Zřízení bylo myslím v 1999 zdarma, já to mám od loňska a stálo mě to 100,- a teď je to zas dražší.
0/0
20.1.2001 0:17

Radek

Re: Česká spořitelna.
Taky si myslím, že SMS Sporotel od ČS je trochu nedoceněný. Nechci ani já dělat žádnou reklamu spořitelně, protože mám k ní spoustu výhrad, ale tohle je od nich povedený. Odezva na požadavky okamžitá, zabezpečí myslím solidní, nemusí se měnit SIM karta, nepotřebuju mít na founu ani SIM Toolkit, a ty klíčová slova se dají zapamatovat (aspoň na ty základní požadavky). Navíc všechny příchozí SMS jsou zdarma! Paušál neplatím, jen je jednorázový poplatek 200Kč. A když se tento produkt zaváděl, tak byl myslím 3 měsíce dokonce bez poplatku. V té době jsem to využil a vážně nedám na Sporotel dopustit. To je snad jediná služba v ČS, která tam funguje. Když vidím totiž ty pipiny za přepážkou, ke který se dostanu po min. půlhodinovém čekání, je mi dopředu jasné, že nic inteligentního se od ní nedozvím. Hezký víkend všem !
0/0
19.1.2001 11:55

:-)

Re: Re: Česká spořitelna.
No, pokud se týká zabezpečení u "prostých" SMS u Sporotelu nebo Linky 24 ČSOB, přehled volaných čísel a odeslaných SMS dostane na základě "úřední žádosti" (nikoli snadno ale celkem běžně) leckerý vyšetřovatel nebo státní zástupce již při "důvodném podezdření" že majitel telefonu páchá trestnou činnost. Radiomobil sice údajně "dělá problémy" (trvají na kulatém razítku), ale ostatní spolupracují při potírání zločinu celkem ochotně..... Když se třeba ukáže, že to "důvodné podezdření" bylo falešné, vůbec se nemusíte o takovém sledování dozvědět, nikdo vás neobviní, nevyslechne, atd. Jen ta složka s tím materiálem existuje dál a leckerá "oprávněná osoba" do ní může v souvislosti s podobnými případy nahlédnout. Myslíte si, že všichni pracovníci těchto institucí jsou na 100% poctiví a že nikdo z nich netuší co ta číselná SMS do banky znamená a jak se to dá použít? :-)))
0/0
22.1.2001 0:35

Radek

Re: Re: Re: Česká spořitelna.
Jo je pravda, že SPOROTEL je levnej rychlej a spolehlivej. Ale to zabezpečení... Nejen vyšetřovatel či státní zástupce se dostane k SMS. Vždyť u těch počů v SMS centrech seděj přece lidi, ne? A vzhledem k tomu, že se uživatelské číslo i heslo posílaj v 1 SMS a navíc na jediný číslo, tak mi to zrovna dvakrát bezpečný nepřijde. Co takhle obětovat peníze za 2. SMS a mít heslo sice delší, ale neprozradit ho celý - pošlu příkaz, zpátky mi přijde požadavek na náhodně vybrané 4 znaky z mýho hesla (podle pozice v heslu ((viz. telefonní bankovnictví KB)) ) - a tyhle znaky odešlu třeba s číslem transakce. Pak i když si to dá někdo dohromady, tak má pouze část hesla a dalo by mu dost práce sehnat celý heslo dohromady. Navíc se celej SPOROTEL pro klienta sám zablokuje při 3 (?) chybnejch zadáních hesla, takže kdokoli může komukoli tuto službu zablokovat třeba z telefonní budky.
0/0
23.1.2001 15:16

Radek

Re: Re: Re: Re: Česká spořitelna.
Máš pravdu v tom, že Tebou navrhované zabezpečení přes 2 SMSky by bylo určitě bezpečnější. Uvidíme, s čím přijde ČS, letos by se mělo u nich více rozmohnout přímé bankovnictví. Nesouhlasím ale s tím, že Ti kdokoliv z budky může bloknout Sporotel. Aby si mohl zadávat svoje PIN, musíš nejdřív zadat telebankingové číslo. A pokud ho neznáš, nikomu nic nezablokuješ.
0/0
24.1.2001 10:25

Vilda Svoboda

Re: Česká spořitelna.
Už když jsem si ten Sporotel před lety zřizoval mne napadlo, že to nebude s bezpečností nic moc (spíš nic, než moc). Kóy se zadávají telefonem s tónovou volbou a nahrát je na magnetofon není žádný kumšt. Posílal jsem do ČS dotazy, ale pozice mrtvého brouka je u nás velmi populární. Jestli teda teď moje SMS zůstávají v paměti počítače, pak není potřeba ani ten magnetofon a nějaký analyzátor tónů. Zabezpečení bude nulové dokud nenastane průser a někomu se ztratí peníze. A průser nastane teprve až se ztratí peníze ne někomu, ale někomu vlivnému.
0/0
7.2.2001 11:31

Pavel Kupka

poplatky
Zajimali by me poplatky za gsm banking, vim, ze eBanka si uctuje za zjisteni zustatku pres GSM 5 Kč, jak jsou na tom ostatní banky? Pavel
0/0
19.1.2001 10:22

Jerremy

Re: poplatky
GE GSM Banka ma zjistovani zustatku zdarma (teda az na tu SMS zpravu). Transakce porizene pres GSM jsou "levnejsi" nez normalni transakce na pokladne. Stoji pouze 2 koruny (do toho nepocitaji ale SMS, kterou zaplatit musite, ale s pausalem Aktiv Nonstop me to stejne vyjde levneji, nez jit na pobocku)
0/0
19.1.2001 19:06

Vilda

A co SMS banking České spořitelny? Používáte to někdo? Tam se tuším neplatí žádný paušál, pouze zřizovací poplatek a není potřeba zvláštní SIM karta. Ale zase zabezpečení je jenom heslem.
0/0
19.1.2001 10:21

Jarda Jirak

Re:
Zabezpeceni je 7 mistnim kodem a 4 mistnym PINem a vzhledem k tomu, ze se SMS udajne nedaji "odposlechnout" ... Jinak jsem si to u nich aktivoval, SMSska na zaplaceni napr. slozenky vypada ponekud divoce (xxxxxxxHxxxxJCxxxxxxxxAxxxxxxVxxxxxKxxxx), ale pokud chci jednou mesicne platit slozenku a zjistit zustatek, tak to jde. Pozn. pro rejpavce: samozrejme jsem u Eurotelu, ktery GSM Banking porad nema :(
0/0
19.1.2001 13:05

jack

Re: Sporotel
Pouzivam Sporotel uz vice nez pul roku a docela mi vyhovuje - mam moznost ovladat ucet bud pres telefon, coz jsem ani nezkousel, nebo SMSkami. Zaplati se 200 Kc poplatek za zrizeni Sporotelu, domu dostanete 7mi mistny kod a startovni PIN, pri prvnim spojeni se musi PIN zmenit. K zadavani prikazu je sice potreba pouzivat zkratky pismen, ale uz po nekolika malo prikazech jsem si je zapamatoval (napr. j=jednorazovy prikaz, p=predcisli, c=cislo uctu, b=banka, v=variabilni symbol, u=zjisti zustatek, atd.). Jake jsou poplatky? TOTEZ jako zaplatite pri provedeni prikazu na prepazce!!! No a samozrejme platite poslani SMSky (operatorovi), coz si myslim stoji za usetrenou cestu do banky a frontu u prepazky. Po odeslani prikazu dostanu (vetsinou tak rychle, ze ani nestacim opustit menu pro SMSky) potvrzeni o prijeti prikazu a cislo, pod kterym ho muzu zrusit do 18h tohoto pracovniho dne. Docela mile me prekvapila jedna vlastnost - nedopatrenim (diky pozdnim odectum za platby obchodnikum - uz aby to fungovalo realtime...) jsem se dostal do minusu na uctu bez kontokorentu a zaroven jsem dal Sporotelem prikaz k uhrade. A potom jsem u vypisu zasnul: Celkem trikrat se Sporotel pokousel, aniz jsem cokoliv tusil, zaslat pozadovanou sumu (behem cca 5 dnu!!!) nez se mu to konecne povedlo pote, co na ucet dorazily penize.
0/0
19.1.2001 13:54

Martin

MULTIBANK.
v materialech pegasu se tvrdi, ze se jedna o multibankovni kartu, ktera umoznuje nahrat aplikaci az 10 bank ... ovsem v "realnem" case muze byt na karte nahrana aplikace pouze jedne banky ... a kdyz si chci nahrat aplikaci jine banky, tak nejenze musim zrusit tu puvodni (resp. nemusim), ale musim si poridit novou SIM kartu, protoze to nejde prehrat ... takze co to znamena ta jejich MULTIBANKOVNI SIMka? ??? vi to nekdo?
0/0
19.1.2001 8:45

Fido

Re: MULTIBANK.
No ono to slovo MULTIBANKOVNI neni tak uplne pravda. Myslej tim, ze si muzes vybrat banku od ktery si to nechas nahrat. Driv to slo jen na Expandii a bylo to nahrany uz od nich a byl tam bud GSM banking nebo info. Dneska je na vsech kartach info a misto na nahrani bankovni aplikace.
0/0
19.1.2001 10:22

Ondrej Holas

Doba odezvy
Taky mám GSM Banku, zpočátku se to chovalo (co se týče odezvy) dost mizerně - požadavek na zůstatek jsem poslal jeden den, druhej den mi přišla odpověď. Teď se to trochu zrychlilo, dá se s tim už pracovat, ale pořád to není ono (čekal bych dobu odezvy tak do minuty). Je jen otázka, jestli to je na straně GECB, nebo má Paegas zatížený SMS centrum.
0/0
19.1.2001 8:17

Rudidlo

Re: Doba odezvy
Ja pouzivam eBanku a ta ma dle meho nazoru vlastni GSM branu, ponevadz SMS posilane od nich jsou nekolikanasobne rychlejsi. Jen by me zajimalo, co to je Expandia Banka. Mozna psal autor tento clanek uz loni :-))
0/0
19.1.2001 10:09

Fido

Re: Re: Doba odezvy
Vlastni GSM branu ma dneska kde kdo. V tomhle pripade jde o primy napojeni na SMS centrum. To muze bejt i rychlejsi nez bezny SMSky protoze maj vyhrazenou cast kapacity SMS centra. Ale primy napojeni na SMS centrum je pekne draha zalezitost.
0/0
19.1.2001 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.