Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaký je váš názor na liberalizaci telekomunikací v České republice?

Žádný z telekomunikačních operátorů jednajících v současnosti o propojovacích dohodách není spokojen s cenovým rozhodnutím ČTÚ. Českému Telecomu se ceny zdají příliš nízké, alternativním operátorům naopak vysoké. Projeví se toto rozhodnutí na cenách pro koncové zákazníky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Olda

Jaká liberalizace???

Liberalizace v České republice?? Ha ha - to by někdo těm našim skvělým politikům musel ukázat, jak taková liberalizace vypadá!!!

Poslední dobou nevycházím z úžasu. Tak například lidé, kteří sice potřebují pevnou linku, ale nechtějí platim vysoké paušály a maji proto zřízen program HOME Mini(a těší se pravděpodobně na nového operátora) si nebodou moci vybrat???!!! To přeci není liberalizace,ale jesná šikana která tu už mimochodem trvá pěkně dlouho.

 

 

0/0
20.2.2002 2:00

DAve Kahan

Cena.
Tak Pro ALL. Cena připojení na internet v německu 12 Pf za pžipojení. Cena místního hovoru bez omezení 30 Pf. Tak mi netvrďte že TELECKOM má jen 6% zisk z hovoru!!!!!
0/0
16.1.2001 16:50

Ales Filip

Cemu se divite
Ja se vam vubec divivim, ze se ze se nad takovym jednanim vubec pozastavujete. Me to pripada uplne normalni (pro nas stat a nasi vladu). A vystrilet 80% lidi ? To neni potreba. Oni vychcipaji sami pri katastrofalnim stavu naseho zdravotnictvi. Hlavne ze se nesmi kourit na zastavkach. Takovy zakon nam chybel.
0/0
15.1.2001 14:13

Karlos

A reseni je preci tak jednoduche!
Hezka diskuse! Jen co je pravda. Me napadlo reseni a myslim, ze je jedine. Neni sice moc demokraticke, ale to tady u nas neni temer nic. Tedy: postrilet 80% lidi nasi republiky. POZOR NE 80% politiku! Ty bych postrilel vsechny. Pokud to budete nekdo realizovat, dejte bacha, at nestrilite do tech slusnych. A jak je poznate? Nevim ... Karlos P.S.: Tivoli snad bych byl mezi tema 20% ...
0/0
15.1.2001 14:01

hdub

Haha, 6% zisku?
Srovnání se státním dluhopisem trochu kulhá. Jestli má Telecom 6% zisk na každém uskutečněném hovoru, a ty peníze mu zaplatíme nejpozději do dvou měsíců, tak to představuje 42% p.a. Státní dluhopis má 6,9% p.a. Srovnávejte hrušky s hruškami a jablka s jablky (anebo aspoň přemýšlejte hlavou, když přebíráte tiskovou zprávu).
0/0
15.1.2001 13:06

Rostislav Kocman

Re: Haha, 6% zisku?
Priznam se, ze na tohle uz moje matematika nestaci. Muzete mi naznacit, jak jste dospel k cislu 42 %? Jestlize totiz moje naklady budou 94 % castky, kterou vyinkasuji, tak at mi to nekdo zaplati treba za tyden nebo za pul roku, stale budu mit zisk jen 6 %.
0/0
15.1.2001 15:49

hdub

Re: Re: Haha, 6% zisku?
Je to prosté. Zisk 6% znamená, že vložím-li do nějakého obchodu 100Kč, dostanu zpět 106Kč. Pokud se mi peníze vrátí za dva měsíce, stihnu je takto zhodnotit za rok 6x. Tedy: 100Kč, 106Kč, 112Kč, 119Kč, 126Kč, 133Kč, 142Kč. Zmiňovaný státní dluhopis má 6,9% p.a., t.j. budu z něj mít po roce při stejném počátečním vkladu pouze 107Kč.
0/0
18.1.2001 12:41

Ríša

Ale ...
jo, ale uvědomil jsem si jednu věc - totiž tohle se politikům (těch debilním zasrancům) líbit nebude, protože by se zkomplikovala privatizace a třeba by se nepokryl schodek rozpočtu, který tak plundrují. Ti hajzli to zase pokazí, žádný dobrý nápad neuskuteční, protože vždy jde o peníze, a spravedlnost je až na posledním místě.
0/0
15.1.2001 11:14

Ríša

100% konkurence
Souhlasím s návrhem, který tady zazněl - že by se Telecom rozdělil na majitele sítě a na operátora. To je skutečně super nápad, protože pak by majitel sítě stanovil jednotné ceny a musel by je respektovat každý (tedy i operátor Telecom). Bohužel by se tím vytvořil jiný monopol - majitel infrastruktury, který by opět jednal o propojovacích poplatcích s jinými majiteli jiných infrastruktur. Ale už by byla situace jiná, třeba podobná jako v NIXu. - a ten funguje.
0/0
15.1.2001 11:12

destructors

hmm ...
Já mám pevnou lajnu jenom na Inet. Tam něco provolám, ale jinak používám mobil. Nikdo z jiných operátorů (pevná lajna) mi nic lepší teď ani v budoucnu nenabídne, tak že nevím o co všem jde. Telecom ?, to je jako kdyby jste chtěli aby vám někdo dodával elektřinu a nebyl to ČEZ :-). Ceny ? Je to pouze otázka času, ještě aspoň jeden milion uživatelů mobilů, a Telecom atd. budou rádi, že jejich linkama budete volat místně zadarmo. D.E.S.
0/0
15.1.2001 8:42

robert

Prehnane reakce
Myslim, ze se tady vsichni nechali neuvazene ovlivnit neobjektivnim nazorem Rostislava Kocmana, coz je jiz v dnesni "divne dobe", kdy novinari maji vzdy pravdu, normalni vec. Nechci tady branit Telecom, (to teda vubec ne), ale spise CTU. Jak jsem tady videl z nekterych reakci, ptal se tu nekdo , jake je politicke slozeni CTU. To je uz doopravdy moc. Myslim si, ze hodne lidi tady proste v TV a na internetu vytvari virtualni realitu, ktera, ale nema s tou realnou realitou nic spolecneho. NA pr. na serveru ISDN a Telefonie psali, ze budou max ceny stanoveny i podle toho, jake jsou prumerne ceny v EU. Tam byl propojovaci poplatek v mistnim styku max 80 hal za minutu. CTU jej stanovil na 66. Opakuji, ze to je max cena. Toto jsou fakta, a je velmi smutne, ze ctenari techto novin nepremysleji sami, proc jsou dezinformovani a co to ma za ucel.
0/0
14.1.2001 15:06

Roman T.

Re: Prehnane reakce - zamysli se synku, zamysli!!!
Ty chytraku, az budu (az tady vsichni budou) mit plat jako je prumerny plat v EU a bude tady i stejna zivotni uroven jako je v EU a bude tady hlavne stejna moralka jako je v EU (zejmena moralka politiku, ale i podnikatelu a obycejnych lidi), tak potom at si propojovaci poplatek klidne zdrazi treba na tech 80 hal. za minutu. Jenze zatim to tak neni. Ja nevim jak Ty, ale ja ten plat opravdu nemam. Akorat mi vcera vykradli garaz!! - To je moralka, co?
0/0
15.1.2001 8:11

Roman T.

Re: Prehnane reakce
Jo a pred rokem mi vytunelovali prachy sefove penezniho ustavu! - To je moralka, co??? Vzhuru do EU k pripojovacim poplatkum 0.80 Kč/min. !!!
0/0
15.1.2001 8:15

dssda

HAHAHA
soou to svině já to vždycky říkal
0/0
13.1.2001 13:28

jivo

Navrh na 100% konkurenci.
CO treba rozdelit telecom na dve spolecnosti na sobe nezavisle. Jedna bude spravovat site (zaplacene z penez nas, ktery telecom doposud okrada nehoraznymi cvenami pripojeni) a druha bude jako telef. operator. Tim by mel kazdy stejne podminky.
0/0
13.1.2001 12:56

Re: Navrh na 100% konkurenci.
Myslite jako rozdelit Cesky Telekomunikacni Urad Telekomu na Cesky Telemonopolni Urad (CTU) a Cesky Telekomunisty (CT) ?
0/0
15.1.2001 2:37

Tele(shit)com killer

Sprosta slova jsou pod * (vyjadreni bezneho obcana nad situaci telecomu)
Ty z****** ***** me fakt stvou; myslej si buhvico, kdyz mame linky, tak proc z toho misto 5 miliard nevytezit 4x tolik ,ze? Snadne to sice je, ale nas internet stejne jako hospodarstvi ,jen tak, nahoru (k lepsimu) nepujdou to co plati v USA 10-20$ za mesicni pausal by byl i pro CR obcany pakatel. Namisto toho lze za oneh zminovanych 10-20$ byt on-line asi tak............ 20-40 hodin slusne ze? P.S. snad se to nekdy zlepsi
0/0
11.1.2001 20:07

Karel

Jaké je stranické složení ČTÚ?
Aby z toho nakonec nebyl stejný bordel a cirkus jako kolem České televize.
0/0
11.1.2001 15:10

Jirka

Máme, co jsme si zvolili.
Zasloužíme si to a blil bych z toho.
0/0
11.1.2001 14:58

Tomáš Švec

Pro Miloše
Jenže v tom je ten vtip. UPC nedostalo pokutu za to, že zdražilo o 100%. To je údajně zcela v pořídku. Pokutu dostal DattelKabel (nyní součást UPC) za to, že předtím prodával levně. Jinými slovy pokuta je za to, že DattelKabel nezdražilo o těch 100% už dávno. Paradoxní a hloupé? Ano, jistě! Ale je to tak!
0/0
11.1.2001 14:10

Martin

Re: Pro Miloše
Myslim, ze rozhodnutie protimonopolneho uradu bolo vsetko, len nie hlupe. Zjavne UPC (alebo Dattelkabel, ked chcete) urobili nieco, co nebolo celkom v poriadku. Lenze kedze ich sucasne zvysenie cien je v sulade z nakladmi na prevadzku ich siete, a tie nie su prehnane, tak ich za to urad nemoze potrestat (pretoze to zvysenie nevyplyva z dakeho svojvolneho zvysovania zisku pre seba sameho v dosledku monopolneho postavenia). A tak ich potrestal za to, ze pred tym predavali pod cenu, cim prilakali zakaznikov. Ti su teraz sklamany, ale s tym uz nemozu nic robit. Protimonopolny urad iba nasiel diplomaticku cestu k tomu, ako UPC za tento podraz, aj ked nas zakon nie je na to celkom usposobeny. Myslim, ze to bolo spravne. Silne zapadne firmy by si nemali mysliet, ze ked su na vychode, tak si mozu robit, co chcu.
0/0
15.1.2001 14:09

YeTTi2001

Co s tim ?
M2 nebud blazen ... je treba mit konkurenci jinak bude Telecom v CR sroubovat ceny a delat z lidi blbce s usmevem dal ... resim by bylo rozdelit podily Telecomu a ty po kouskach rozdat/rozprodat fimam ktere nemaji zadne vzajemne financni napojeni -> alternativni operatori by byli idealni. CR na tom strati v kratkem horizontu (CSSD si nebude moci v ramci vlady dovolit 16. plat), ale dlouhodobe na tom CR vydela levnejsimi hovory a rychlejsim rustem tohoto trhu a potazmo i ekonomiky.
0/0
11.1.2001 13:53

M2

BT v UK
Nevim nevim, jak se na to divam tady v Londyne, tak ta liberalizace je stejne k nicemu, protoze kdyz se clovek potrebuje dovolat (e.g. z alternativniho operatora Telecom Plus) tak ma smulu, ve vetsine pripadu je ve spicce nemozne uskutecnit hovor, nebo je treba vytrvat hodne dlouho. :-( A BT neda Telecom Plus vetsi konektivitu do sve site ;-( Takze zbyva nez tocit bez 1912 ;-( A co jsem zjistoval tak u ostatnich je to vicemene stejne :-( M2 Pekny den vsem do Bananove republiky :-)
0/0
11.1.2001 13:13

Petra

Re: BT v UK
Jeste bych dodala, ze kvalita sluzeb BT neni vubec tak skvela, jak by clovek od takove firmy ocekaval. Normalni lide si tam na BT stezuji uplne stejne, jako zdejsi lide na Cesky Telecom. Osobne si myslim, ze je nejlepsi pouzit utrzene sluchatko od Vodafone, Cellnetu, One2One nebo Orange.
0/0
11.1.2001 15:25

Maxim Nawratil

Otevirani telekomunikacniho trhu
Uz jste nekdy v Cechach videli inteligentni telekomunikacni firmu? Nebo inteligentniho urednika na CTU? Nebo dokonce nezkorumpovaneho urednika? Mam reseni. Pokud se dnes cele Cechy prodaji Deutsche Telekomu oni to tu uz narovnaj. Pak bude pohoda otevreneho trhu bez arogance telekomunikacnich Pepiku. Rychle zpatky do Nemecka!
0/0
11.1.2001 13:00

Martin Reichel

Liberalizace
Obsah teto diskuze i mnoha jinech neustale posilam na emailove adresy CTU, SPT TELECOM, ODS a CSSD. Ze neuhodnete kolik odpovedi jsem dostal ?
0/0
11.1.2001 12:47

Ondra

Telecom opět ukázal svou pravou tvář.Víc nemám co dodat.
0/0
11.1.2001 12:25

Tomas

To snad ani nemuze byt pravda!
Copak tady skutecne neexistuje nejaka instituce, ktera by tuhle absurdni, drzou saskarnu dokazala zastavit?
0/0
11.1.2001 10:31

Re: To snad ani nemuze byt pravda!
Existuje, ale uz na ni lidi zapomneli: TGDZP (Totalni Globalni Defenestrace Zasranych Parazitu)
0/0
15.1.2001 2:27

Marek

Chce se mi zvracet...je to hruza!!!
0/0
11.1.2001 10:21

Michal Markos

Ze socialismu do socialismu
Pratele cela "liberalizace" je naprosta saskarna - od statem vlastneneho monopolu se prechazi ke statem dirigovaneho odvetvi, kde nam budou urednici moudre urcovat, co se ma a nema delat a kolik co ma stat - to je jinymi slovy socialismus. Jak sami vidime a videli jsme, socialismus je prilis drahy spas. V ryze ceskych specifickych podminkach pak fraska nabyva dalsiho rozmeru tim, ze Mr. Stadnik a jeho soudruzi budou "regulovat" Telecom, pricemz za totace byli vsichni dohromady jedno ministerstvo telekomunikaci a taky nelze mit pochyb o tom, ze se naucili peclive naslouchat "politickym zadanim". Vice na dane tema, jakozto i k bohulibe a humanisticky koncipovane "univerzalni sluzbe" na URL http://www.libinst.cz/etexts/telekomunikace.pdf . Michal
0/0
11.1.2001 9:47

Igor Miroszka

prasata
Hlavně že monopolistická prasata z ODS chrochtají blahem (zdravím soudruha Dybu). O Telekomunistech a ČSSSSD se ve slušné společnosti nedá mluvit vůbec. Ty svině mi zvyšují krevní tlak a poškozují mi zdraví.
0/0
11.1.2001 9:25

Nittaku

Re: prasata
Hlavní je, že vám nepoškozují mozek. Ve Vašem případě by ani nebylo co poškozovat
0/0
12.1.2001 20:18

PeS

Kill TELECOM & POSRANCI & CTU a vsichni ostatni...
Statni urednici, kteri by nam meli za nase prachy slouzit, na nas tvrde serou a jenom inkasujou uplatky! Ja kdyz vidim na CT2 ten serial o vstupu do EU - jak tam jsou ukazky z uradu v EU a vyroky starostu a porovnam to se situaci u nas, tak nezbyva nez konstatovat, ze my NIKDY v EU nebudeme (takze budem furt na Balkane) A to je videt vsude - nejen pripad TELECOM!!!! Tak se lidi vzpamatujte a uz ty svine NIKDY NEVOLTE!!!! Tzn. ne ze nepudete volit, tim to jenom posirate, ale proste date hlas nekomu jinymu. Proc treba na ODS vsichni nadavaji a pak maj 20%??? btw oni nam tu CT2 brzo zrusi, abychom nevideli, jak to vypada jinde a bude Nova na vsech kanalech. Hlavne at obcani nedelaj vlny a bavi se u Horoskopicin apod. :)
0/0
11.1.2001 9:17

Nittaku

Re: Kill TELECOM & POSRANCI & CTU a vsichni ostatni...
Vsadím se, že Vy, který jste máte nejvíc keců jste ani nebyl u voleb. V tom horším(nejhorším)případě byl a volil KSČM. Nechápu lidi jako Vy, kteří si myslí, že po 40 letech socialismu na tom budeme stejně, jako západní Evropa, která to nikdy nepoznala. Stejně jako Vy i já nesouhlasím se způsobem chování Českého Telecomu, ale tím, že budete všechny kritizovat, si moc nikdo nepomůže.
0/0
12.1.2001 20:25

suriomario@post.cz

Fuck Telecom
No nevím, ale po přečtení článku mě napadá snad jedinná alternativa a to: obsadit velín Telecomu a v petici požádat (mimo jiné) poslance aby se vzdali darů Telecomu ve výši 1.500.000,- za každou zvednutou ruku pro oddálení liberalizace a schválení zákonů, který by maximální míře omezovaly vliv společností na cenu propojení. Ceny by se měla stanovit ČTÚ jako neměnná a měla by se vypočítavat podle vzorce, který by obsahoval všechny současné investice společností. (tzn: bez historických investic Telecomu) Odstranily by se asi 50 % náklady ceny propojení, protože si Telecom do těchto cen započítává i všechny investice z minulých let včetně všech teoretických nákladů (návštěvy bordelů, rauty, služební auta, služební cesty, hodiny lidí kteří ani nevěděli co mají dělat, ale brali za to peníze......aj.)
0/0
11.1.2001 8:39

Kuťas

Re: Fuck Telecom
jdu tam s tebou Surio!!!! :-)
0/0
11.1.2001 9:24

Jirka

Re: Re: Fuck Telecom
Jsi do prdele
0/0
11.1.2001 17:26

Rob

Můj dopis Telecomu
Prostě tohle je všechno bolševická pakáž, která zjevně krade a krade...Tvrdím, že od určité úrovně, zejména vládní, ministerské a kontrolní přestává být hospodářská kriminalita kriminalitou. Viz krádež IPB, dotování bank miliardama, monopol Telecomu a současně jeho podíl v Eurotelu, tzn. double impact!, atd. Zde ukázka jak já píši Telecomu: Vážení, na nehoráznosti Vaší společnosti si samozřejmě nelze zvyknout ale žít se s nimi musí. Dokonce mlčky, pokud nepřesáhnou určitou mez. Ta však byla překonána výše uvedeným a přiloženým vyúčtováním za 11/2000. Jistě znáte úsloví, kde nic není ani smrt nebere. Nuže, pokud jsme nebyli přítomni tak jsme telefon ani nemohli využívat. S vašimi formálními a zkostnatělými argumenty které budete v odpovědi nám opakovat jak kolovrátek jděte rovnou k šípku. Maximálně mě zajímá podrobný rozpis hovorů ať se podívám kam si Vaši zaměstnanci na náš účet zavolali. S pozdravem "Smrt monopolu"
0/0
11.1.2001 8:28

Roman T.

Zákazník bude vždy trpět
Myslím, že situace se nemůže změnit do té doby, než se radikálně vystřídají lidé na ČTÚ a současně taky ve vládě. Nemůžeme čekat, že by ČTÚ přišel s něčím, co by bylo výhodné pro zákazníka, což už nám v posledním období dokázal několikrát (například doteď nepochopím, jak mohl schválit nové ceny, které platí od nového roku), a to z jednoho prostého důvodu, protože český člověk vládne i na ČTÚ. Osobně si myslím, že jsou dvě možnosti: 1) tento typický český člověk je buď dobře zaplacen 2) pokud tam je takový, který zaplacený není a měl by snahu něco v tom dělat, tak zase bude mít strach odchýlit se od neoficiálního doporučení někde shora. Tedy dle mého názoru, někdo v tom musí být zainteresován, otázka je kdo, na jaké úrovni a jak to dokázat - prostě ruka ruku myje, jenže která kterou?
0/0
11.1.2001 6:52

Lubomír Milek

Cesky Telecom je vinen!
Podle meho nazoru by mel vzit CTU v potaz, ze Cesky Telecom umyslne zahodil sanci na dohodu o cenach. Nemel by proto stanovovat ceny, jake jsou obvykle v jinych statech, ale trosku Cesky Telecom potrapit. Urcite si to zaslouzi!
0/0
11.1.2001 3:18

Tomáš Švec

Stát
Přitom je řešení tak banálně prosté. ČTÚ by mohl "dohodnout" Telecomu takový ceny, že by se z nich "posral". Pokud by tím pohrozil dopředu tak to bysme viděli janačí vstřícnost. Když si vzpomenu za jaký prkotiny chce vláda USA rozkulačit Microsoft tak je mi do pláče. U nás dostane firma pokutu maximálně za to, že prodává lacino (viz UPC). Jdu na Václavák. Zasraný politici! (především z ODS a ČSSD)
0/0
11.1.2001 3:15

Miloslav Kazda

Re: Stát
Nevim, jestli UPC dostalo pokutu za to, ze prodava lacino. Ale to jejich zvyseni cen o cca 100% je trochu moc. K tomu Telekomu, ja bych Telekomu naparil takovou pokutu, ze by si priste rozmyslel delat takovehle manyry, protoze tohle je typicke zneuziti dominantniho postaveni na trhu. Milos
0/0
11.1.2001 7:00

martin walter

parodie na liberalizaci
Absolutne nechapu proc u nas nefunguje to co vsude jinde ve svete. Tezko muzou alternativni operatori nejak smlouvat o cene, s nekym kdo jeste nikdy s nikym nesmlouval. ja bych si tak pral aby CTU zacal delat to co ma ale u nas je to tezke (viz. vsechny statni instituce : Rada pro rozhlasove a televizni vysilani.)Mimochodem to co predvedl "MONOPOLISTA" a zverejnil jeho navrh na propojovaci poplatky lze tezko chapat i jako vtip natoz ze to mysli vazne. Na vine je vsak ta vlada ktera umoznila MONOPOLISTOVI ziskat na ceskem trhu takove postaveni jake ma ale take vlada ktera nedokaze zabranit tomuto trapnemu vyjednavani. Podle me vse co ridi a hlavne vlastni stat -Ceska televize funguje na hovno... toto je toho jenom dalsim dukazem s pozdravem PS ten kdo dokazal srazit cenu internetu na nynejsi sazbu internet 2000(doufam ze telecom nepripravuje novinku 2001) musel byt opravdu sikovny
0/0
11.1.2001 0:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.