Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bojíte se negativního vlivu mobilního telefonu na lidský organizmus?

První výzkum jasně hovořící o rakovině způsobené mobilním telefonem je na světě. Mnozí lékaři, fyzici a hlavně uživatelé telefonů se obávali, že vlivem záření z mobilu se může vyvinout v mozku rakovina. Zdá se, že je to pravda, postiženým orgánem je oko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kusin

Zajímaji mně seriózní poznatky z výzkumu vlivu častějšího používání mobilního telefonu na činnost případně nastavení kardiostimulátoru, který mám implantován ve svém těle
0/0
6.2.2001 13:56

Jiri Hlavac

zatím jsem klidný
Zatím jen sleduji diskuse okolo tohoto tématu a ač je možný vliv na zdraví znepokojující, rozhodně mě nevede k tomu, abych si řekl, nebudu volat, budu volat méně a nebo radši z pevné linky. Jelikož jsem se ale dočetl, že síla záření klesá s kvadrátem vzdálenosti, tak se snažím nemýt mobil přilepený na uchu. Samozdřejmě tak abych zároveň slyšel. ALe minmálně pro dobrý pocit je to moje jediná reakce a ochrana.
0/0
19.1.2001 0:38

Jana

Pokud někdo víte, kde bych mohla najít přehled mobilních telefonů s uvedenými hodnotami záření dejte mi vědět na Jana.sch@centrum.cz Předem děkuji
0/0
18.1.2001 16:18

Elph

Ano, mobilní telefony určitě způsobují rakovinu mozku (či oka)...
... a proto přestanu telefonovat. Přestanu kouřit, abych nedostal rakovinu plic. Přestanu pít pivo, abych nedostal rakovinu tlustého střeva. Přestanu souložit, abych nedostal rakovinu prostaty. Přestanu jíst tučná jídla, abych nedostal rakovinu žaludku... a zítra půjdu do práce a zajede mě auto...
0/0
18.1.2001 14:31

Honza

lidi
Receno slovy klasika: telo ma jit do hrobu zhuntovany,tak co....
0/0
17.1.2001 18:19

Matiz

A co mikrovlne zareni z parabol na vojne ...
byl jsem u PVO v letech 1987-89 a tam panovalo mezi vojaky rceni, ze diky zareni budem mit vysokou pravdepodobnost, ze se nam narodi "holky". Nebyl duvod tomu neverit, vetsina nasich nadrizenych vojaku z povolani potvrzovala toto pravidlo /asi 80-90%/. Potvrdilo se to i po vojne nam, uz dopredu jsem vedel, ze to bude holka :))) A pak dalsi ... a tech par co jsem se s nimy po vojne setkal nebo zavolal, co myslite? Holky! Nechce se mi verit na tolik nahod. Ale s tema mobilama opatrne - mozna dnes se jiz nekdo pozastavuje nad touto otazkou. Proc ubyva muzskeho pokoleni? Nebo - hrozi nam nadvlada zen? :)))
0/0
16.1.2001 23:15

Re: A co mikrovlne zareni z parabol na vojne ...
Já si myslím, že tolik potomků ženského pohlaví se vám narodilo proto, že záření zřejmě negativně působí na pohyblivost a rychlost spermií, ty rychlé totiž nesou Y chromozom...
0/0
19.1.2001 16:39

Vlada

Nejnovejsi informace o zareni z mobilu (ENGLISH only)!!
Tady jsem nasel jednu supr adresu, abych presvedcil vsechny neverici Tomase: http://www.globalchange.com/radiationnews.htm a konecne stranka institutu COGHILL RESEARCH LABORATORIES Lower Race, Pontypool, Gwent NP4 5UH , ktery vyvynul zarizeni, ktere znacne snizuje zareni mobilu, monitoru apod: http://www.radar3.com/index.html student CVUT -stavebni PRAHA-6
0/0
16.1.2001 21:10

Vlada

Zareni z mobilu!, Varovne zpravy Instituci z celeho sveta.@!!, jak na NEJ?
Problematikou elektr. magnetickeho zareni z mobilu se zabyva jiz mnoho svet. spolecnosti. V dnesni dobe technologickych senzaci je opravdu nutne se mit na pozoru pred kazdou novinku, byt se zda ze vam zprvu usnadni spoustu prace! Nasel jsem informacni vypisy z ruznych sezeni kolem mikrovlnneho zareni z mobilu, kdo nerozumi anglicky tak tu je hruby vytah: Swedish newspaper 'Aftonbladet' http://www2.cruzio.com/~rbedard/afton.html Citace: Dnesni vedeni, se zitra muze stat nocni murou. scientist lle Johansson from Karolinska Instituttet. - Antena mobilu vyzaruje mikrovlnne zareni, podobne jake je ve vasi mikrovlnne troube. Stejne jako mikrovlna trouba ohriva vase jidlo, tak zareni z mobilu ohriva lidske bunky v hlave a zareni pronika i do celeho tela. Vedci nevi presne co se stane s lidsk. organismem, ktery je vystaven takovemu zareni. Pokusy na zviratech ukazaly, ze mikrovlne zareni muze ovlivnit geneticke informace mozku. Zavery studii mikrovlnneho zareni: nervove poruchy, zmena srdecniho rytmu, snizeni obranyschopnosti organismu, boleni hlavy...Je mozne aby toto bylo zpusobeno nepatrnyni davkami zareni z mobilu, vedci mlci, nikdo nevi... radsi ;( Dulezitym faktem na ktery pozor je ze deti jsou vice citlive a absorbce zareni je u nich 3.3krat vysi nez u dospeleho jedince. Digitalni telefony produkuji pulsni signaly a tato frekvence ovlivnuje lidsk. organismus vice nez u analog. pristroju. Scientist Clas Tegenfeld: kniha Biological effects of electromagnetic fields jak minimalizovat zareni z mobilu na vas organismus:> 1.Snizit dobu hovoru na minimum! 2. Nepouzivat mobilni telefon v automobilu!!, automobil v tomto pripade figuruje jako ocelova kabina a vytvari odrazovou vlnu mikrovlneho signalu, tj. jakobyste sedeli v radarovem vysilaci. (Pokud mate externi antenu vyvedenou ven z auta pak je to neco jineho a je to v poradku.) 3.Neumistujte zapnuty mobil do blizkosti novorozenat a malych deti, mikrovlne zareni vysila i kdyz z neho nevolate. 4.nenechavejte mobilni telefon zapnuty kolem opasku, mikrovlnne zareni z neho jde ven i vtomto pripade a mohli byste se dockat problemu s kostni dreni,..radsi ho mejte vypnuty. 5.Vzdy kdyz volate, mejte antenu odklonenou od hlavy, snizuje to alespon castecne zareni pronikajici do mozku. Nejak me presla chut to dal prekladat, me se zase vari mozek z pocitace. :(. a Mobil, ten radsi zkouset nebudu. student CVUT - stavebni Praha-6 Jinak Na trhu jsou jiz ruzne doplnky na snizeni mikrovlnneho zareni: Na strance nize je mozne se dovedet vic, existuje spec. pouzdro na mobil, ktere pohlcuje zareni z 50%. Ma na neho certifikat China Measuring Science Research Institute. http://ideas-group.com/zldcx_e.htm Norsky projekt: http://www.rayaway.com/1.htm a dalsi projekty o mikrovlnem zareni mobilu: http://www.sightings.com/health/cancer.htm http://www.sightings.com/health/cellphonedanger.htm ***************************************************************************** Jo a pokud jde o muj nazor na to jak se lecit z mirovlneho vlivu, boleni hlavy apod. tak zkuste stranku: http://www.osud.cz, myslim ze jedinou nasi nadeji je se zacit venovat joze nebo zacit nejaky meditacni kurzy, soucasna medicina vam s vasima problemam asi moc nepomuze. Je cas se naucit ovladat svou psychiku a dusevni pochody, aby jsme se te soucasne technologii dokazali postavit tvari tvar :)
0/0
16.1.2001 20:22

Taylor

Skodlivost mobilu
Kdyz jsem zacal cca pred 4 roky pouzivat mobil, tak jsem problemy nemel. Poprve jse neco pocitil az po par delsich hovorech (pul hodiny a vic). Provolal jsem tak 60-90 min mesicne na odchozich a podobne na prichozich. Posledi rok jsem volal trochu vic, tak 300-400 minut odchozich a cca stejne prichozich. Vetsina hovoru pod 15 min. V prosinci mi to nedalo a poridil jsem si 3Kc oskartu. Absolvoval jsem asi 2 hodinove hovory+par kratsich a hlava me bolela poradne. Posledni mesic jsem telefonovani omezil, ale pod 3 hodiny memsicne se to moc nedari dostat. Takovy tmavsi body pred ocima, pripadne neco jako kdybych videl stekat pred ocima slzy po oku, obcas vidim take, ale stavalo se mi to i driv, kdyz jsem mobil jeste nemel. Mozna to souvisi s unavou oci od prace u pocitace, protoze je to ted horsi. Hrozi mi neco nebo je to jen normalni unava oci a telefonvat bych muel mnohem vic?
0/0
16.1.2001 15:16

Blue Dream

time to change?
Vsetky tieto informácie mozno nemaju statisticku validitu a reliabilitu, ale naznacuju ze telefonovanie z mobilu ma biologicky ucinok na ludske organy. Aky nebezpecny je ten ucinok, to sa skutocne neda zistit nahodnym zoskupenim uzivatelov mobilov s melanoblastomom. Rozhodne sa vsak vyrobci musia zamyslat nad vyvojom technologie, ktora by minimalizovala biologicke ucinky. Nejde len o mobily, ale aj o BTS-ky, ktore ked su v blizkosti bytov a domov maju na ludi omnoho vacsi ucinok ako mobily. Ja sa mobilu nevzdam, je to sucast mojho zivotneho stylu, ale pokusam sa pisat viac sms-iek ako telefonovat a pouzivat hands-free ak sa da.
0/0
16.1.2001 11:31

Lukáš Ryba

Fuck off telefoni sluchatko
Je pravda ze nekteri lide reaguji na mirkovlne zareni. Ale neni to tim ze pouze telefon drzis u ucha moc dlouho. Stava se mi to i s obyc(nemobilnim) telefonem ze kdyz dlouho telefonuju tak me boli ta jedna pulka hlavy. Asi zalezi na tom z jakyho materialu je to vyrobeno. Vazeni pani od(p)ornici myslite si ze skodi vyssi frekvence nebo nizsi frekvence mobilu?
0/0
16.1.2001 10:50

Abeille

Bolest hlavy z mobilu
Pri delsim telefonovani z mobilu, jeste nez mi ho ukradli, jsem citil slaby, ale neprijemny tlak v hlave na strane, kde jsem telefon drzel. Tento tlak (bolest) rychle prechazel. Poridil jsem si handsfree a bylo to bez problemu. Take, postupne s dobou pouzivani mobilu jsem tlak (bolest) citil cim dal mene vyrazne. Verim, ze se nejednalo o sugesci, nebot se mi to stavalo opakovane a to i tehdy, kdyz jsem na to nemyslel. Nemate nekdo nahodou podobnou zkusenost?
0/0
16.1.2001 10:07

Slavek

Ano, je to tak. Volaní z mobilu skodi. Mam s tim sve zkusenosti. S Bohem civilizace. Uz se toho bojim a vyhybam se tomu, jak je to jenom mozne. Chteli li vedet vic, napiste mi eml. Slavek.
0/0
15.1.2001 23:14

Re:
Ano na sve oko si clovek musi davat pozor. Nastesti vyrobci telefonu jsouc pouceni zacali vyrabet telefony bez te nebezpecne anteny. Takze uz tolik zraneni oka nebyva. Jiz to da vetsi praci si bez anteny to oko vypichnout. (Druhy extrem je tzv. zraloci antena u Ericsonu). Jenomze kazda sranda neco stoji. Proto byla vyvynuta HandsFree sada. Otazkou zustava, proc po koupi HandsFree ma clovek prazdnou i penezenku (nejen ruce). Dost lidi tedy kupuje lehke sady a pak zas riskuji uskrceni. Tim se nebezpeci mobilu pomalu ale jiste presouva od mozku pres oko na dalsi oragany ... Jen doufam, ze se vedcum tato "klesajici" tendence povede vcas zastavit. A nebo, ze se k Modremu Zubu dostanu vcas. Vzdyt specifikace BlueTooth jiz je znama tak dlouhou dobu a moc mobilu, ktere by ji umely pouzit neni.
0/0
16.1.2001 8:02

kuko

tady to je - originalni abstrakt - in english
http://venus.lwwonline.com/ips2000/frames/getFile.asp?J=64&I=48&A=1&U=1&T=0
0/0
15.1.2001 17:22

Lukáš Ryba

Zalujte vesmir za kosmicke zareni!!!
Naprosto skvele mobil server zabodoval!!!Zachvilku to bude adresa www.antimobil.cz.Jeste mne mimo vyse uvedenych faktu zarazi to, ze jsem se v zadnem podobnem clanku nesetkal s tim, o jake typy mobilu se jedna.Je podstatny kmitoctovy napr. mezi NMTcky na 450Mhz a GSM na 900 ci 1800 Mhz.A to jsou tu jeste rozdily ve vykonu techto mobilu. Jinak podobne clanky si ctu kvuli pobaveni misto casopisu Hrom.Mam v zasobe jeste pytel argumentu.
0/0
15.1.2001 17:11

Pavel Kriz

Re: Zalujte vesmir za kosmicke zareni!!!
K tem kmitocum: Pruzkum, ktery vychazi z toho, ze rakovinou prostaty trpi 3x vice tech, kteri v detstvi cetli Kocoura Mikese. - Ten vam na tyhle otazky asi neodpovi. (Jasne ze hoooodne prehanim, ale aspon je to nazorne - viz komentar Tomase Kaplera.)
0/0
16.1.2001 8:32

Abeille

Re: Zalujte vesmir za kosmicke zareni!!!
Moc nechápu, co Tě tak pobavilo. Obžaloba operátorů je samozřejmě blbost, ale možný vliv záření z mobilu bych rozhodně nezlehčoval. Neznám Tvůj pytel plný argumentů, ale pokud se ten pytel týká zmíněného vlivu, je to zarážející, když přední vědci a lékaři nemají v současnosti 100% jistotu, jak to vlastně je. Ono, když se začínalo s rentgeny, tak si taky všichni mysleli, že je to v pohodě. Když jim ale pak začali houfně umírat rentgenologové, tak teprve zjistili škodlivost rentg. záření.
0/0
16.1.2001 9:57

OdieMan

Castejsi pouzivani mobilu????
Ve vsech clancich o skodlivosti se uvadi, ze riziko je mozne pokud clovek telefonuje pravidelne, nebo casteji, ci pri dlouhodobem pouzivani... atd. Abych pravdu rekl, zavani mi to trochu zakonem o drogach (male velke mnozstvi). Nevim co si pod temi pojmy predstavit. Co se dohodnout a rict si kolik hodin mesicne je "prumerne" mobilovani. Dve hodiny??? 10 Hodin??? Proste kolik. Zajimalo by mne, od jake hranice, by se meli lide zacit obavat o sve zdravi (podle podobnych clanku). Volam (rekneme) 2,5 hodiny mesicne v prumeru, je to malo? Moc? Normalka???
0/0
15.1.2001 14:07

Jan Tomíšek

Mobil server - nový bulvár?
Jde to rychleji, než jsem čekal a jímá mne nostalgie. Že by se z odborného magazínu stávál pod vlivem MaFra bulvár? Tento článek je z vědeckého hlediska dost pochybný a svůj podpis bych pod tvrzení v něm uvedená nikdy nepřičinil. Nejsou totiž doložená. Navíc i titulek je ve zřejmém rozporu s obsahem. Skutečně z článku vyplývá jen to, že je potřeba se problémem dále zabývat. Nikoliv potvrzení teorie. A že je zapotřebí se tímto problémem zabývat, to je zřejmé a asi jasné všem uživatelům mobilů. Ale prosím seriozně. Bez jasných závěrů nelze bohužel dělat opatření, která asi budou muset přijít. Navíc, ono vůbec statistiky převzaté z denního tisku, že... Ale pravda, na titulek jsem kliknul! Asi tak bylo dosaženo cíle... Bohužel krátkodobého. Z hlediska dlouhodobého - body dolů, příště budu již mnohem ostražitější. Ing. Jan Tomíšek
0/0
15.1.2001 14:02

mnojo

no jo, na onkoligii budem vedle sebe lezet,- nokiari budou ale tvrde sikanovani!.)
0/0
15.1.2001 14:02

Petr Ott

MF DNES
Tohle je myslim prvni z rady clanku, kterych se zde budeme dockavat stale casteji. Prvne bombasticky titulek a potom pomerne nic nerikajici clanek o neprukaznem vyzkum za jehoz vysledky si pevne nestoji ani sam vyzkumny tym. Myslim, ze kdyz sezenu houf modrookych deti a budu zjistovat jestli rodice pouzivali mobilni telefon, pomerne brzy se mi podari prokazat, ze pouzivani mobilniho telefonu ma vliv na barvu oci deti. Ale vsechno se musi jeste overit dalsimi vyzkumy... :-} (jeste ze Vas nekoupil BLESK)
0/0
15.1.2001 13:25

Každou takovou zprávuje třeba vzít vážně a prozkoumat ji. Na druhé straně by si člověk měl kriticky zvážit jednotlivá rizika a v tomot případě porovnat používání mobilního telefonu např. se nasednutím do auta, zapálením cigarety nebo nehcráněným sexem s neznámou osobou. Jakkoliv je spojení možného zvýšeného výskytu rakoviny oka alarmující, existuje mnoho zcela jasnějších rizik, která spousta lidí s radostí podstupuje aniž by žalovali výrobce automobilů, cigaret nebo pohlavních orgánů.
0/0
15.1.2001 13:00

Odpoved na: Neviete niekto ako sa to prejavuje? Da se to lecit? Zachovejte paniku!!!!
Projevuje se to samozrejme ruzne, ale vetsinou to probiha tak, jako byste meli pred ocima vlas nebo pavucinu, ktera vam omezuje videni. A postupne se to zhorsuje. Jestli je to vsak ocni melanoblastom se potvrdi zpravidla az po narocnem vysetreni (UZV, barevna angiografie, CT, atd.). Pokud jste pak tzv. pozitivne "vyvoleni", resi se to ozarovanim nadoru pomoci radioaktinviho materialu implantovaneho pod oko. Pokud to nepomuze tak vam mohou smazit ionizujicim zareni primo do oka zvenku a pokud ani to nepomuze, tak vam oko vyloupnou uplne ven (ale ani to casto nepomuze - problemem jsou metastazy do plic a jater). Typickym predstavitelem teto nemoci je inspektor Columbo - Peter Falk, ten ma oko enukleovano dlouho. Ale nicmene zatim neni duvod k panice, nebot statistiky hovori asi o 6-10 pripadech pripadajicich na 1 milion lidi rocne. Ale i tak to v nasi republice dela nejakych 60-100 lidi rocne. Zdravi FZ.
0/0
15.1.2001 12:49

Zenon Lisztwan

Stejne zemrem
Akorat nikdo nevi naco tak proc ne na rakovinu mozky kdyz muzu byt se svymi blizkymi bliz :-)
0/0
15.1.2001 12:38

Martin Rychtecký

Nebrat to moc vážně
Podívejte na Pepu ( http://www.qsl.net/ok1uwa ), má 33W na 10Ghz a to jsou větší "dardy" než 2W na 1Ghz. Pravda, nikdy se nikdo nepohybuje přímo v ohnisku, ale i tak za parabolu lecos uniká a to daleko více než ekvivalentně k GSM a podívejte se na jeho dceru, je to snad nějaká "...zrůda"? Ne, Pepa "dělá" mikrovlny léta a žádné zdravotní potíže. Jak říkám, nebrat to moc vážně. Martin
0/0
15.1.2001 12:04

tak tohle je fakt ubohost
Docela se divim, ze Vas nekdo za tohle plati p. Zadrazil. I kdyz na mobil serveru se uz nedivim nicemu :-))) T.Liska
0/0
15.1.2001 11:59

Weex

dete do....
napred mozek ted oko co to bude priste ????
0/0
15.1.2001 11:36

Vladimír Kutálek

A co handsfree
Je nějjaká studie, která by hodnotila vliv mobilu při telefonování pomocí handsfree (sluchátko v uchu) podle me by to eliminovalo strach z telefonovani a je to mnohem pohodlnejsi (aspon pro mne, kdyz ja nekomu volam).
0/0
15.1.2001 11:18

Jiří Brichta

co je to za studii?
souhlasím s Tomášem Kaplerem, pokud o té studovaných skupinách zvíme velice málo, například věkový průměr a věkové rozložení obou skupin dochází k tomu, že se ve hře o rakovinu může ucházet více faktorů genetické pozadí daných jedinců nevyjímaje.,,,, další viz T.Kapler 15.1.2001 10:20
0/0
15.1.2001 11:11

Neviete niekto ako sa to prejavuje?
Neviete niekto ako sa to prejavuje? Lebo ja som asi pre rokom zacal vidiet male cierne bodky a teraz ich vidim 3x viac... Zacinam panikarit... Ale k doktorke sa mi nechce ist. To by som tam presedel cely den... Jezis ale ked si predstavim, ze mi to potvrdia, tak neviem... Da sa to nejak liecit?
0/0
15.1.2001 10:44

Petr Kadlec

Re: Neviete niekto ako sa to prejavuje?
Asi na tom něco bude.Já používám mobil přes pět let a dělám s počítačem cca osm až deset hodin denně. A cca před rokem jsem začal vidět černou rozmazanou tečku nebo spíš čárku a nyní poslední půl rok je to čím dál horší a častější, tak nevím.
0/0
15.1.2001 13:05

claire

Re: Re: Neviete niekto ako sa to prejavuje?
A to jste jeste nenavstivil ocniho resp. odborneho lekare? Dost dobry ... Treba by jste nam mohl po vysetreni potvrdit avizovane riziko nebo jej ve vlastnim pripade vyvratit ... takhle ma Vas prispevek spise 'tragickou' nez informativni hodnotu ... nicmene preju brzke uzdraveni.
0/0
15.1.2001 13:22

Jakub

Re: Re: Neviete niekto ako sa to prejavuje?
Tak tohle mám taky, byl jsem u oční a ona řekla, že z toho mýho oka vypadly takové malé částečky a teď to mám před zornicí, ať si z toho nic nedělám, že to nejde léčit :-). P.S. Buď fit.
0/0
15.1.2001 13:37

Abeille

Re: Neviete niekto ako sa to prejavuje?
Jestli budeš ještě chvíli otálet s návštěvou doktora, tak už to léčit nepůjde.
0/0
25.1.2001 17:25

petr

Pouzivam ochranne pomucky.
Do ankety doporucuji doplnit jeste jednu volbu: Jsem z toho nervozni, snazim se pouzivat ochranu.
0/0
15.1.2001 10:36

Tomáš Kapler

statistický vzorek
Jaká je pravděpodobnost rakoviny oka? 0,5%, víc to nebude. A oni srovnávají 30% nemocných a 70% zdravých. Trochu nepoměr. Navíc při vzorku 500 lidí je statistická chyba asi 5%. Nevím jaké mají výsledky, ale rozhodně je tohle může dost znepřesnit. Navíc zapomínají na další vlivy a pravděpodobnosti. Například - lidé s mobilem jsou většinou bohatší, upracovanější a pracující v ruchu a smogu velkoměst. Lidé bez něj naopak žijí na malých klidných nazačouzených vesnicích (jenom příklad). Takže i bez vlivu mobilů mají větší pravděpodobnost rakoviny ti první jmenovaní. Statistika je věda a když do ní dělají diletanti, tak jsou výsledky nepřesvědčivé. Připomíná mi to výzkum asi dva roky starý, kdy nějaký australan vzal počty onemocněných rakovinou v osmdesátých letech a proti tomu postavil onemocněné z konce let devadesátých. Samozřejmě bylo podstatně víc těch druhých a on to přičetl tomu, že v té době nebyly mobily. Ale další vlivy jako ozonová díra, počet aut, míra smogu atd. jaksi odsunul do pozadí. Jestli chtějí dospět k nějakému výsledku musí vzít náhodný výběr alespoň 1000-2000 lidí ze všech možných skupin a míst, různého pohlaví, věku atd. Ale ze stejné doby. A na tomto vzorku udělat průzkum. A hlavně - musí se eliminovat další statistické rozdíly, tedy např. naznačený vliv těch upracovanějších, bohatších atd. pomocí statistického "vážení" (násobení koeficientem podílu jednotlivých skupin), optimálně ještě zvětšením vzorku nebo opakováním výzkumu. P.S.: domnívám se, že mobilování může nějaký vliv mít. Ale rozhodně podstatně menší než třeba kouření. A narozdíl od něj je to věc, která není nebezpečná i okolí a přináší i užitek.
0/0
15.1.2001 10:20

claire

bingo
a je to tady ... xlapci z mobil serveru prebiraji styl sveho strategickeho partneta iDnes ;), no aspon nas dlouho nenapinali ... panove, nadpis clanku je celkem hodne v rozporu s jeho obsahem, bravo, za tu rakovinu si na nej urcite spousta lidi klikne ;)
0/0
15.1.2001 9:59

Tomas Machacek

Bohuzel...
...musim souhlasit s prispevky prede mnou. Jeden z mnoha vyzkumu, vicemene stale nic nepotvrzujici , bez odkazu na web vyzkumu (tj bez presnych cisel, bez jakychkoliv konkretnich udaju...). A ten nadpis - hosi hosi....
0/0
15.1.2001 8:25

Michal Titěra

Muj nazor je asi takovy..aby se dalo prokazat, ze mobil opravdu skodi lidskemu zdravi bude muset cela jedna generace lidi umrit na pouzivani mobilu, jinak se to proste prokazat neda..je to jako s temi pilulkami na bolesti v tehotenstvi v 80 letech, tvrdilo se, ze jsou neskodne az do te doby, nez se narodilo par stovek zrud..Takze pilne volejte, at mame konecne dukaz, nase sance jsou 50:50..:-))
0/0
15.1.2001 7:55

Radim

Jeste jedna hovadina
Kdyz dam clanku nadpis "Rakovina z mobilu je potvrzena" a pak ve clanku napisu "Pokud se vysledky teto studie podari potvrdit", tak si rikam minimalne o ostudu a potvrzuju tim svou neprofesionalitu... Co na to autor, pan Zadrazil?
0/0
15.1.2001 2:41

Radim

Rakovinne bunky...
O vasi korektni interpretaci toho vyzkumu mam pochybnosti uz napriklad proto, ze tvrdite, melanocyty jsou rakovinne bunky. Mozna by stalo za povsimnuti, ze melanocyt je zcela fyziologicka (nikoliv patologicka) bunka, ktera mimo jine produkuje pigmenty, ktere zpusobuji opaleni kuze, barvu oka, atd... Typem rakoviny je ovsem treba melanom, ktery se vyskytuje i "v oku" a ktery pochazi z melanocytu.
0/0
15.1.2001 0:25

pivko

idnes?
jo je videt, ze se od kolegu z MFD ucite rychle. normalne myslicimu cloveku je jasne, ze se jedna jen o jeden z dalsich vyzkumu a ne o definitivni a nezvratne potrvzeni faktu, ze mobily pusobi rakovinotvorne. navic to nemate ze sebe ale ze sunday times a buhvi, jak to tam prezvykali uz tam, takze bych si o relevantnosti techto informaci nedelal prilis mnoho iluzi...
0/0
15.1.2001 0:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.