Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dovedete si představit, že by se něco takového zavedlo v České republice?

Policie a tajná služba chtějí rozšířit svou moc. Ta se dnes skrývá v informacích. Proto hodlají bezpečnostní složky v Británii shromažďovat data o všech občanech. Nahrávat každý telefonát, ukládat každý e-mail, sledovat internet. Tento meč má dvě ostří. Jedno dopadne na zločin, ale co druhé? Bude sekat do lidí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

man35

soukromi???
Uprimne, verite v nezneuzitelny system??? a pak take - myslite ze se nas mocni nekdy zeptaji na nazor?? myslim, ze orwell je jasna cesta bez volby :-(((
0/0
11.12.2001 21:52

Dr. Gorby

Neffovy nazory 2
Nazory p. Neffa se zdaji byt sice chytrymi, ale zkusme se na to podivat z druhe strany. Rika, ze kdyby spolecnosti byl "nastinen" projekt totalniho odposlechu, tak by spolecnost s tim treba i souhlasila. Na to mohu rici jen jedine - staci par dobre zorganizovanych medialnich kampani a lidi budou souhlasit s cimkoliv. p. Neff dale rika, ze treba par teroristickych utoku by mohlo spolecnost presvedcit o nutnosti zavedeni tot.odposlechu. Je vlada schopna umele inscenovat takove utoky? Myslim si, ze v zasade ano. Muj osobni nazor - na to je treba celostatni referendum. Vsak se podivejte na vysledky hlasovani (v clanku).
0/0
1.8.2001 12:00

Datatec

Toto v jinych komunikacnich prostredcich jiz davno existuje....
Myslim, ze resite zbytecnou otazku. Nejde o to, co na to lide, kazdemu myslicimu cloveku je snad jasne kam to v realu vede. Ja s tim take nesouhlasim, ale pokladam to jako logicky tah ze strany "Tajnych organizaci", vzdyt pro monitorovani pevnych linek a vetsiny bezne radiove a satelitni komunikace jiz davno takove zarizeni maji. No a mobilni telefon je dalsim krokem... Takze, proc by to, myslite, nechtelit za kazdou cenu vylepsit v duchu poslednich trendu a technologi ??....
0/0
21.3.2001 4:03

Michal

Neffovy názory
Jaké názory očekáváte od člověka, který napsal povídku "Bílá hůl ráže 7,62"? Jeho sympatie k hodnému kolektivismu jsou zcela neskrývané. Lidem, kteří se podbízeli komunistickému systému, může připadat myšlenka "transparentní společnosti" zajímavá. Fakticky jde ale o naprostou zvrhlost, porušující základní lidská práva, na kterých stojí západní civilizace. Pokud chce někdo exhibovat před webkamerami a nechávat intimní vzkazy poslouchajícím fízlům, prosím je to jeho vůle, ale ten člověk si o tom musí rozhodnout sám. Pokud někdo rozhodně za něj, je to naprosto zvrácené. Ignorace práv člověka staví do jedné řady komunismus, fašismus a další represivní režimy. Bývá v nich bezpečno, to ano. Ale taky v nich musíte olizovat paty těm, kteří mohou kontrolovat sledovací systém. Panu Neffovi by prospělo, kdyby přestal číst "zajímavé", řekl bych spíše "deviantní" scifistické názory a prostudoval si nějaké solidní čtení o dějinách 20. století. Z nich plyne jediné: Kdo má tajné informace, má i moc a VELMI pravděpodobně ji zneužije.
0/0
21.1.2001 17:53

Marek Janouš

Soukromí
Myslím, že jde především o možnost mít soukromí. Právo na soukromí můžeme pojmout jako právo rozhodnout se, kdy a co budu sdílet s ostatními, a kdy a co ne. (Nejde tu o věci, ale o osobní informace, třeba i o náladu a výraz tváře, a o fyzickou přítomnost.) I když jsem divoch žijící ve společné chatrči, když opravdu chci, mohu odběhnout 50 m do lesa a být sám pro sebe, uspořádat si myšlenky, mám-li tu potřebu. Mám-li méně silnou potřebu soukromí, může mi stačit sednout si do koutka chatrče a dělat si chvilku něco svého nebo si pro sebe mlčet. Na první pohled se zdá, že to lze i před kamerami, ale rozdíl ještě nastíním. Uprostřed velkého města scifisticky transparentní společnosti by se jen těžko odbíhalo z dosahu kamer, nehledě na to, když jste na očích svým kumpánům, jsou i oni na očích vám (pokud se zrovna neskrývají za keřem). Jde o oboustrannou interakci, a i za tím keřem je můžete odhalit. Neosobní, všudypřítomné, chladné oči kamer jsou jiný případ. Neodvrátí se, když se na ně zamračíte, protože zrovna nestojíte o to, aby vás někdo očumoval. Není to oboustranná interakce s okolím složeným ze živých, konkrétních lidí, je to jednostranné šmírování, kterému se ani nelze bránit (kdyby opravdu byly kamery všude). Ztotožnit si pojem soukromí se stavem, kdy je člověk osamocen, a proto ihned začne hrabošit nějakým nečistým způsobem pro sebe na úkor ostatních, mi přijde jako vadné uvažování. Vadné mi přijde i vykládat potřebu soukromí jako "výsledky zrůdné teorie jedince postaveného nad celou společnost". Potřeba soukromí, čili potřeba svobody rozhodnout se, do jaké míry budu svoji osobu sdílet s ostatními, je vyjádřením autonomie jedince vůči společnosti. Bez této autonomie je člověk jen část celku, nic víc. Možná něco jako mravenec? (A kdo pak ten celek řídí? -- lze se také zeptat. Někdo rovnější než druzí...) Pokud je mi známo, primitivní společenství žila pospolu v podstatě na základě dobrovolnosti (alespoň teoretické). Kdyby někdo nesměl odejít, nesměl se na chvíli vzdálit, nesměl mlčet, když chce, asi bychom ho považovali za otroka. Mohl bych se zeptat, když je zrůdné stavět jedince nad společnost, není-li zrůdné stavět společnost nad jedince, ale společnost jsou zase jen jedinci. A tak je myslím obecně zrůdné stavět člověka nad člověka.
0/0
14.12.2000 2:14

Wasek

Nechutnost
Co vic si mohou "nasi" mocni prat. Fizlovani a udavacstvi ma u nas dlouholetou tradici. Neumis, neznas? Tak napraskej a hned budes v prizni mocnych. Na jak dlouho?
0/0
12.12.2000 1:52

Tom

Je to picovina prvni tridy ..... ja nechapu .... co budeme delat as se to dostane knam .......... co budou delat drbobni podvodnicci co jich to drzi pri zivote ..... ty to odhali a ty nejvetsi co natom majou miliony ti si zridijou jinou techniku komunikace aby je stejne nemohli poslouchat .... tak co .... stejne to odsereme mi drobni , chudi lide ..... jednou ti neco v telefonu ukluzne a bude to vprdeli ... to je horsi nez za KOMOUSU
0/0
10.12.2000 12:04

Zbynek

Mozna je to jinak
Tak jsem si precetl original na observeru a podle me z nej vybec neplyne, ze chteji nahravat vsechny telefony. Mluvi se tam "pouze" o logovani coz, pokud se to vezme do dusledku, muze byt pouze zaznamenani toho, ze se dany telefonat uskutecnil (nebo pristup na stranku, mail atd.). A navic, tohle by mohlo byt technicky proveditelne, ne?
0/0
10.12.2000 11:16

Step

Re: Mozna je to jinak
Asi jsi cetl spatne, prehledl jsi odstavecek: "Every telephone call made and received by a member of the public, all emails sent and received and every web page looked at would be RECORDED." Takze nejde zaznamenani faktu, ze jsi volal odnekud nekomu - to uz je dneska samozrejma informace, policii dostupna od pevnych i mobilnicho operatoru - ale o zaznamenani celeho hovoru, pripadne obsahu e-mailu.
0/0
29.5.2001 10:22

pro souhlasící lopaty: čtěte Orwella a vzpamatujte se!
0/0
9.12.2000 23:53

literakl

takhle to vzdycky zacina
Copak lidi jsou opravdu tak s prominutim blbi? Kazda totalita za poslednich par stoleti zacinala krasnymi idealy a koncila vrazdenim lidi a nesvobodou. Jestli to schvali, dopadne to tak i v Anglii. Historicka zkusenost. Zneuziji to. Ach jo.
0/0
9.12.2000 22:01

Milos Format

clanek (original)
nebylo to az tak tezke najit, byl hned na titulni strance Observeru :-) Takze si poctete, kdo chcete. A pro toho pana, co vi ze odposlouchava nekdo jiny nez MI5, MI6 ci policie: ma pravdu, ale to jim nebrani navrhnout vise zmineny zakon... Zde je link: http://www.observer.co.uk/uk_news/story/0,6903,406191,00.html
0/0
9.12.2000 21:02

Milos Format

soukromi
Rad bych okomentoval nekolik nazoru, zde uvadenych. Predne "clovek potrebuje soukromi".Myslim ze vetsina spolecnosti zije spolecensky a soukromi je jen urcity stav, kdy je jedinec osamocen a to ho laka vyuzit nekterych zdroju pouze pro sebe (na ukor spolecnosti). Nicmene co me pamet neklame, docela casto zili lide v "nesoukromi". Spolecnymi domacnostmi v chalupach nasich prarodicu pocinaje a vesnickymi spolecnymi chysemi na Borneu konce. To ze se clovek zacal uzavirat do svych vlastnich ulit je jen vysledkem zrudne teorie jedince postaveneho nad celou spolecnost. Tedy, bylo by zajimave videt, jak by fungovala uplne otevrena spolecnost. Predstavte si, ze kazdy ma moznost sledovat kazdeho. V obyvaku, loznici, na zachode, v tramvaji, v metru... Dejme tomu pomoci nejakych webkamer a databaze lidi... Co by se pak delo? Myslite, ze by vsichni jen cuceli na obrazovky a sledovali co dela jejich soused? Zda Pepa sousta Marenu nebo spis milenku Lidu? Kdo si kam schovava penize? Nevim. Krast by asi neslo, nebot byste nevedeli, zda vas nekdo nesleduje. Takze by bylo uplne jedno, zda penize nechate lezet na policce a nezamcete vchod. Sousedske porno by se asi taky brzo omrzelo, nebot prijit do prace s tim, ze Pepa to dnes vydrzel jen jednou, by znamenalo, ze druhy den nekdo prijde s tim, ze bonzak Vasek si to musel delat sam v koupelne... Nikdo neni dokonaly... A kazdy zije svuj zivot. Tak proc by mely trpet jen celebrity (sledovane paparacii), at si to taky jednou uzije i vas sef, vas kolega i vy... No to bylo trosku filosofie. Ted technicky. Sledovani takto mozne je... Dokonce na podobne bazi jiz mnohde provozovane. Ze to tajne sluzby nepisi na titulni stranky novin je zrejme. Pro Snopa: analyzery lidske reci nejsou problem, nebot vojenske vyzkumy v teto oblasti probihaji jiz desitky let. To co mate ve Windous je pouze slaba napodobenina toho co existuje. Snad nemyslite, ze vojaci rozdaji sve vyzkumy spolecnosti zadarmo? Takze civilni vyzkum probiha nyni duplicitne, vicemene zbytecne a presto pomalu... K hackerum: lze predpokladat, ze v Britanii bude lepsi ochrana udaju nez v "ukecane" CR, presto jistota neni... Proto by asi byl lepsi otevreny system. Jen at si kazdy najde, co kdo delal. Treba spolecnost dojde k tomu, ze slukovani mariuhany v 17 neni zas tak velkym prohreskem pro 50 lteteho presidenta :-)) Ad sledovani nahych obcanu: je lepsi byt sledovan a nevedet to, nebo to vedet? V praci vite, ze jste sledovan kamerou a tak makate a nehrajete na kompu pasians. Kdo v rozumne mire dodrzuje pravidla spolecnosti (pretahne obed o 10 minut, ale ne o dve hodiny :-) tak je prece v pohode. Kdo ma neciste svedomi (a kdo nema, ze ano?) tak se toho boji... Mimochodem, jak krasne se da tracovat neci zivot dnes... Co treba vypisy telefonu, obchodu kde platil kartou, pouzite letenky, karta zamestnance s prichody a odchody... Sakra je to tak jednoduche jen chti... A kdyz k tomu pridate nejake detektiva v patach, tak vite uplne vse... Jasne, ze se nekdo bude snazit system obejit. Ale proto by bylo lepsi, kdyby byl uplne otevreny - pro vsechny, proti vsem... Videli byste snidat presidenta, nahledly by jste do kancelare soudce a videli by jste i koho sleduji nasi skveli policiste :-)) Zkratka kazdy by videl uplne vse, kdyz by chtel... 100% obcanska kontrola :-)) Ad zavest rad, vymytit zlocinnost: jak krasne eticke uvahy o dobrych lidech pronasledovanych zlou vladou. Proc asi na letisti kontroluji kazdeho (presumce viny) kdo naseda do letadla?? Protoze jde o zivot!!! Proc vas takto nekontroluji pred vstupem do supermarketu? Protoze v nasich supermarketech zatim bylo odpaleno jen malo bomb. To neni paranoia, to je realita... Lide ve svem jadru holt nejsou vciteni do spolecnosti, nesnazi se zachranitcely rod, civilizaci... ale koukaji si nahrabat sami pro sebe. Nekdo vic, nekdo min... Ale at uz je tento clanek pravdivy (hned to jdu dohledat) nebo ne, stejne to k podobne kontrole vseho smeruje... Cim dal dokonalejsi systemy a cim dal silenejsi finty jak je obejit... vecny boj spolecnosti s jedincem... tak sebevedomym jedincem jako je CLOVEK
0/0
9.12.2000 19:29

holda

Re: soukromi
ano, tohle je zajimava myslenka. ma jenom jednu jedinou vadu, takhle to proste nemuze fungovat. nechme stranou technicke otazky, verim, ze casem bude technologie na odpovidajici urovni pro neco takoveho. problem je v samotnem usporadani sveta. vite ono je to asi takhle, svoboda, demokracie, s lidskymi pravy garantovanymi ustavou a s moznosti zasahu do techto prav ze strany statu jen v presne vymezenych pripadech, neni to idealni system. vime, ze je casto zneuzivan, ze strany zlocinu, nepoctivych politiku, etc. etc. je ale treba rici jasne: je nejlepsim usporadanim sveta, jakym zname. vite me tahle vize napadne pripomina jinou vizi idealniho usporadani sveta, vymyslel ji chlapek jmenem karel marx. problem obou dvou techto vizi je pouze jeden jediny, naprosto nejsou aplikovatelne na lidskou spolecnost, protoze lidska psychika neni schopna takoveho chovani. pokusy uvest uvest idealni vize v praxi zatim vzdy vedly k nejake forme brutalni totality, a jsem si zcela jist, ze k necemu podobnemu by vedlo i neco takoveho, co navrhujete vy.
0/0
10.12.2000 13:15

Marek Janouš

Člověk potřebuje soukromí
Myslím, že scifistické vize transparentní společnosti jsou blouznění. Každý člověk potřebuje určitou míru soukromí (ne neustále, ale občas, a ne každý stejnou). Domnívám se, že úplná a trvalá ztráta soukromí by měla dalekosáhlé a zhoubné důsledky na lidskou psychiku. Myslím, že pro příklady vlivu jen relativně sníženého soukromí není nutno chodit daleko: maloměsta, sídlištní bydlení...
0/0
9.12.2000 16:17

Celkem zbytecna a nebezpecna prace!
0/0
9.12.2000 14:56

snop

He he
Paranoia svetem vladne.
Vazne nechapu, i za predpokladu, ze by bylo mozne takovou spoustu dat zalohovat, kdo by ji zpracovaval. Zvlaste, kdyz mluvime cesky :-) Videli jste uz dostatecne spolehlivy analyzer obecne reci? Bez personalizace, maminka jako souchotinovy dedek?
Stejne je to vsechno iluze :-)
0/0
8.12.2000 16:20

Jirka

nelze prece odposlouchavat telefony, a jinak lezt liden do soukromi.... tak by to bylo jako ve zminovanem Orwellove romanu 1984 Snad se to nikdy nestane
0/0
8.12.2000 15:57

Jirka

Orwell 1984 - snad ne
Nevim, jestli jste cetli zminovany Orwelluv roman 1984 Doporucoval bych jej vsem precist, aby videli, jak by to mohlo dopadnout. Je to hruza a snad k tomu nikdy nedojde S pozdravem Jirka
0/0
8.12.2000 15:47

Honza

Az to zavedou
tak se okamzite stehuju nekam do Afriky
0/0
8.12.2000 15:43

Kooko

Konečně mi někdo dobře zazálohuje data...
Konečně budu mít spolehlivý zálohy!!! Teď pořád nevim, kterou verzi dokumentu najdu, takhle to budu mít 7 let pozpátku :-)))))))))))
0/0
8.12.2000 12:20

Jiri Lobl

Re: Konečně mi někdo dobře zazálohuje data...
Doporucoval bych vsem precist zminovany Orwelluv roman 1984 tam by jste videli, jak by to dopadlo, kdyby mela policie (stat) takovou moc S pozdravem Jiri Lobl
0/0
8.12.2000 15:50

tomash

Další informace
pro další informace doporučuji film Nepřítel státu :-)))
0/0
8.12.2000 12:07

jirka

Re: Další informace
Ano tento film je dalsi ukazkou, proc ne. Ale Doporucoval bych vsem precist zminovany Orwelluv roman 1984 - ten je jeste drssnejsi nez nepritel statu
0/0
8.12.2000 15:56

Mike

Re: Další informace
Jo, ten film je přesně o tom. Nádherná ukázka.
0/0
19.1.2001 17:29

Tomas

Hackeri....
Kdyz uz se dneska hackeri dostanou do NASA, Pentagonu, Microsoftu a kdovikam jeste (KSCM ;-) ), tak pro ne nebude problem se dostat i do takoveho systemu a vysavat z nej udaje. Pochopitelne ze pro nekoho a za velke penize !!!
0/0
8.12.2000 12:07

AL

Ano zavest, ale zaroven se zakonnym postihem zneuziti!
Technika ktera umozni uspesny boj se zlocinem se musi zavest, jinak zlocin zvitezi, veci ochrany lidskych prav je uzakonit tvrde tresty za zneuziti techto informaci, aby to opravdu neslouzilo nejakemu Ministerstvu Pravdy nebo lidem "rovnejsim". Bohuzel porad zijeme ve state kde je vsechno postizitelne, vsechno zakazane a tak se da pak opravdu pouzit kazda informace ke zniceni nepohodlnych lidi.
0/0
8.12.2000 11:14

Re: Ano zavest, ale zaroven se zakonnym postihem zneuziti!
Ano, a proto svlekneme vsechny lidi donaha, nakreslime na ne terce pro statni odstrelovace (ktreri by jiste nestrileli na bezbranne nevinne obcany, na to je ovsem postih, ze) , vytetujeme jim identifikaci ktera bude i zdalky rozpoznatelna na kamerach (treba carovy kod na cele) a budou se muset hlasit, kdo bude utracet vice nez si vydela tak toho zavreme za danove uniky, kdo si nevydela na jidlo je jeho chyba - nesnazil se o tohle uz nekdo pred pul stoletim? Zavest rad a vymytit zlocinnost atak....
0/0
8.12.2000 17:58

Georgius

Tragedie. Sledovat, vyhodnococovat, posuzovat. Typická snaha všech státních úředníků. Pan Neff už taky asi neví co by povídal. Stát je třeba omezovat - ne ho posilovat. Směřuje je to k totalitě státních mafii a mafií politických stran.
0/0
8.12.2000 9:59

Pavel Suchmann

Re:
Fajn, az ti nekdo v lepsim pripade ukradne auto, v horsim pripade zavrazdi nekoho z rodiny, nebo az se stanes obeti organizovaneho zlocinu (nic z toho ti samozrejme nepreju), tak si nestezuj na bezmocnost policie a vzpomen si, jak jsi chtel omezovat stat. System, ktery je popisovan v clanku, se mi taky moc nelibi (souhlasim s tebou v tom, ze to muze smerovat k totalite statnich mafii), ale je treba si uvedomit jednu zasadni vec: policie - nejen ta nase, nybrz vsude ve svete - je za organizovanym zlocinem vzdy o neco pozadu mimo jine proto, ze z duvodu rekneme "ochrany demokratickych zasad" nemuze (narozdil od zlocincu) pouzivat urcite praktiky, resp. potrebuje pro jejich pouziti specialni povoleni, upravy zakonu apod. Tim je v nekterych pripadech znacne omezena jeji pruznost - zjednodusene bych to prirovnal situaci, kdy mam zneskodnit borce se samopalem a z humanitarnich duvodu mam k dispozici pouze vzduchovku. S vyvojem technologii se zvysuje sila zlocineckych gangu a logicky tedy musi dochazet k posilovani i na druhe strane. Je to slozity problem - velka moc v rukou statu a jeho vykonnych slozek urcite svadi ke zneuzivani a praxe ukazuje, ze k tomuto zneuzivani take nezridka dochazi. Na druhe strane policii, ktera bude naprosto bezmocna, jakmile pujde o neco vic, nez kradez lizatka v samoobsluze, asi taky nikdo nechce.
0/0
12.12.2000 11:00

aw

Matrix...
0/0
8.12.2000 9:55

Martin Rychtecký

Re: aw
To slovo "Matrix" už tady nepiš!
0/0
8.12.2000 10:43

Lubomír Novák

Preju hodne stesti
Pri archivaci a sledovani takoveho mnozstvi dat, hahahaha !
0/0
8.12.2000 9:50

Vždyť to tu dávno je!
0/0
8.12.2000 9:42

anonym

Stejne cekam, ze tohle se jednou stane realitou, pro lepe informovane ale nebude neresitelny problem, tento system obejit, Dopadne to na obycejne lidi, ale ti jsou i v soucasnosti ovladani medii a dezinformacemi. A k cemu to bude slouzit? No to je prece jasny - proste se treba nekomu znelibim (treba mu budu uspesne konkurovat v podnikani), a tak me zacnou popotahovat treba za to ze kourim marihuanu (kterou abych mohl kourit, tak ji musim mit, tzn. prechovavat), ze si stahuju MP3jky, a obcas si taky vypalim na CD, a v pocitaci se urcite nejaky nezaplaceny soft vzdycky najde .....
0/0
8.12.2000 9:27

xxxx_y

Ad tema...
CR na neco takoveho nema... Ani penize, ani techniku, ani lidi. A minimalne jeste celou generaci mit nebude (ani jedno) :-) Zkuste se zeptat sefu nasich tajnych sluzeb, co Vam na to reknou ;-) A jestli tohle cte nekdo kdo se tim u nas zivi, pak verim ze se popada za pupek - hlavne at jim nezaskoci pri snidani :-) xxxx_y
0/0
8.12.2000 8:33

Petr

Drobne nepresnosti...
Zprava je pomerne zajimava, nicmene mne mrzi par veci: 1) Neni nikde uveden zdroj informace - Ano, list The Observer sice zverejnil clanek podobneho zneni, ale nikde neni plny text onoho dokumentu 2) Odposlechy v Britanii dela GCHQ a ne MI5 natoz MI6 (rozvedka-jejim cilem nejsou objekty uvnitr statu) 3) Vypada to spis jako kachna... Neni to technicky realizovatelne (ani pro GB), neni to ani smysluplne (mnohem lepsi, efektivnejsi i levnejsi je zachycovat zpravy podle klicovych atributu a zajimavych cisel, nez nahravat smahem vse) a hlavne - v zivote to neprojde u zadneho soudu (coz neznamena ze se neco podobneho nemusi provadet). Co se tyce systemu pouzivaneho NSA tak tam jde hlavne o to, ze se odposlechy se NETYKAJI vnitrnich hovoru v USA, ale naopak mezinarodniho provozu. Na odposlech americkeho obcana (nota bene v USA) musi mit policie soudni povoleni (stejne jako v kazde jine zemi). Takze to vypada ze si asi pan obser ver neco vymyslel aby se stal zajimavym. Na to staci premyslet i jen par minut aby clovek nasel tolik nesrovnalosti, ze je jasne ze podobny dokument, pokud vubec nejaky byl, musel byt o necem uplne jinem. A jinak? Je to jako s kamerama v ulicich. Podle mne to v 99,9% pripadu spise pomuze. Ze tu je to 0,1% sance zneuziti to je asi jakasi dan, ktera je ovsem minimalni v porovnani s vysledky ktere to prinese. Kdyz mne nekdo bude chtit sledovat, bude mit mnohem jednodussi a levnejsi si najmout soukrome ocko, nez uplacet zkorumpovane oficiry, kteri budou nekde v tunach dat hledat zrovna moje hovory ;) Jinak pro redakci - porad jste nejlepsi mobil server v republice a proto mne trosku mrzi, ze k podobnym clankum, kdyz je uverejnite (coz je chvalihodne, jde o zajimavost z oblasti komunikace) nepridate vlastni nazor. Dtto u clanku o 99.99% (ci kolika) "detektoru lzi".... Jako jedni z mala v CR mate v redakci fundovane lidi (ale treba uz ne vsechny ctenare - bez urazky, ne kazdy musi byt expert na mobilni komunikaci) tak by nebylo od veci pridat komentar typu "Autor clanku se vsak domniva, ze podobne zarizeni bude slouzit spise jen k ...." nebo "Zeptali jsme se Doc. X.Y z fakulty Z....a jeho nazor je..." Dik a hodne uspechu
0/0
8.12.2000 7:53

Kvído

Jenom na malý ryby
Stejně se ten systém hodí tak akorát na malý ryby. Teroristé vždy budou o krok před policií, dnes není problém používat nejmodernější šifrovací metody a to jak v e-mailech tak i v telefonování.
0/0
8.12.2000 7:45

Re: Jenom na malý ryby
Hmm ja kdybych byl terorista tak bych se ve spolecnosti nacpal tam kde muzu sve zlociny kryt a pokud bych mohl tak bych si jeste uzakonil odposlech svych nepratel - jo a nejaky miliardovy rozpocet na vypalne (pardon ochranu obcanu pred sebou samymi svlecenim donaha) by neskodil...
0/0
8.12.2000 17:52

xxxx

Jde jen o legalizaci soucasneho stavu
Pokud vim tak popisovany americky system funguje v celem NATO. Takze u nas asi uz taky. Podle me jde jen o legalizaci soucasneho stavu, aby nebylo uz nutne to resit tak, ze v americe odposlouchava britska tajna sluzba a v Britanii americka atd. Vychazim z verejne dostupnych pramenu jako pameti ruznych spionu, apod.
0/0
8.12.2000 7:45

sumi

Co my vime?
Kdyz uverim v teorii velkeho spiknuti, mohu uvazovat takto: My si tu klidne hlasujeme, jestli bychom chteli takovy system zavest u nas. A co kdyz uz nekdo pomalu, zvolna uz takovy system buduje? Ale nastesti nejsem paranoidni, takze mi to prijde nerealne. Ale predstavit si to dovedu...
0/0
8.12.2000 6:37

Tomas

Eric Blair to skoro trefil, co? ;)
..seknul se jen o nejakych 16-17 let. Poklona.
0/0
8.12.2000 0:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.