Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ericsson ruší model T36. Co si o tom myslíte?

Ericsson svůj hi-end model T36 vybavený GPRS, Bluetooth, HSCSD a triband technologií, nikdy na trh neuvede. Proč? Co se stalo?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jimak

T20 je tady
Takze jak uz jsem psal drive, bude T36 opravdu zrusena ale misto ni se objevi nova T20. Prezentaci lze shlednout na URL www.ericsson.com/T20.
Mne osobne se T20 nelibi tak jako T36. Antena pusobi dost levne a uplne nepochopitelna je hmotnost 128g! Zvetseni displaye jako u T36 se bohuzel nekona:-(
Co je asi stezejni duvod pro stazeni T36 je podle mne Bluetooth. Jestlize Ericsson nechce aby Bluetooth skoncil jako WAP ktery vsechny nove telefony "umi" po svem, tak je dobre ze bude pozdeji nez brzo ale mizerne. A T36 opozdena na pristi rok by bez GPRS byla ne prilis zajimava. Takze si osobne myslim ze T20 se objevi jeste letos.
0/0
31.10.2000 14:03

Launcher

Jak uz jsem rikal, T36 nebude zrusena. Zdroj: Cnet, clovek z Ericsson.cz
Author: Neil Kemp (news@guyver.net) Date: Oct 26 2000 Sources: alt.cellular.ericsson Regarding recent posts on Yahoo and in this newsgroup about Ericsson cancelling T36 and working on the R520. I got an e-mail back from Ericsson Direct today and well read for yourself: ---- Hello, Thank you for your e-mail This information regarding the T36 being cancelled is not true. Ericsson Direct ---- Woohoo! :-)
0/0
27.10.2000 12:13

repik

Nokia-Ericsson
Aby jste se náhodou nezbláznili. Nechápu, proč se pořád hádáte, co je lepší. Vždyť každý si koupí telefon, jaký hce on sám! chtěl bych říct Honzovi, že svou větu: "jsem Ericssoňák, ale to nic neznamená......" asi zapomněl ve svém přízpěvku použít. Úplně zřetelně zhanobil Nokie a vychválil Ericssony. Já mu řeknu jen tohle, že jsem používal T10 předělanou na T18. Byl to dobrej mobil, ale displej nic moc. Taky příhozí SMS se řadili podle toho, jak přišli, takže nejdřív jsem četl část 2/2 a potom až 1/2. Celkem dobře se taková SMS chápe. Teď mám 3310 a zpokojenost, zatím. Navi-key je myslím dobře řešeno. Víc se nebudu zmňovat, je mi upřímně jedno, kdo si jaký telefon koupí. Musím však s Honzou souhlasit v jedné věci - Alcatel. To nejsou telefony!!! Čaute a hádejte se vesele dál! P.S. T36 by měla jít do prodeje, byla by jí škoda, kdyby jí zrušili. Řepík
0/0
26.10.2000 14:22

Branike

Zmizení T36m z www.ericsson.xx
Hrúza , vše co se psalo o T36m na domovské stránce je prič. Bude to asi pravda ! Chtel sem ho koupit , teď si musím pořídit Z5.
0/0
25.10.2000 21:47

OndraS

Včera jsem psal přímo do Ericssonu, a na zrušení to nevypadá...snad!!
Hello,I must write to you about your model T36m!!I have your T10s model.When I saw the photos of T36,I said:This phone I must have!It's great with bombastic design and I think it's much better than R520.And then I read that you're going to pause or cancel this model...Please,don't cancel this!Please,please,please!It is the prettiest phone you have ever made!Thats all i wanted to tell You.Yours sincerely Andrew Dear Sir/Madam, Thank you for contacting Ericsson on the World Wide Web. The T36m will be available at the end of this year or the beginning of next year. All sale, service and repair is handled by our retailers and service centres locally. The release and pricing is different from country to country so we kindly ask you to contact your local Ericsson dealer.
0/0
25.10.2000 19:58

jimak

Re: Včera jsem psal přímo do Ericssonu, a na zrušení to nevypadá...snad!!
Tak ja jsem teda dostal neco jineho: Answer: The previously announced T36 phone will not reach the market in its present shape. This was announced at Ericsson's Q3 report presentation on Friday, October 20. The decision is in line with the consumer division's strategy to concentrate the product portfolio in order to reach profitability. Ericsson will instead focus on the GPRS phone R520 and to get it out on the market in volumes during Q1 2001. The R520 is also equipped with built-in Bluetooth and support for high-speed data (HSCSD) and has since this summer been shipped for tests to operators and third-party developers.
0/0
26.10.2000 14:04

Jimak

Re: Re: Včera jsem psal přímo do Ericssonu, a na zrušení to nevypadá...snad!!
Takze, to co jsem psal, se potvrzuje - z T36 bude (snad) T39. Tedka mam A2618 a musim rict ze ty 4 radky na displeji (stejne jako T36/39) jsou tak akorat pro pohodlnou praci. Takze, T39, do to ho ... :-)
0/0
19.1.2001 10:48

jimak

bleeee
Tak pred chvili zmizela T36 i ze stranky www.ericsson.se, kde byla videt jsete dneska rano. Na mobile.ericsson.com neni uz od vcerejska. Mam strach ze uz to mysli s tim stazenim vazne ...
0/0
25.10.2000 12:40

Tom

Re: bleeee
Taky jsem zkontroloval "global" stranky Ericssona a na vsech kde vcera byl jeste odkaz na T36 tento odkaz chybi a navic je tam dnesni datum vydani. Skoda.
0/0
25.10.2000 14:01

jimak

Re: Re: bleeee
... a dneska zmizelo i to posledni a to tri fotografie v galerii vyrobku. Takze na Ericssonim Webu o T36 nejde najit vubec nic, protoze i ta tiskova zprava kdy byl uvaden spolu s R520 je prepsana a o T36 se tam nemluvi :-( Mam velmi silne pochyby ze ten mobil nekdy uvidime - velka skoda!
0/0
26.10.2000 9:46

Honza

Ericsson, Nokia a uživatelé
zdar lidi, tak za prvé: to jeslti zruší T36m mi bude fakt líto, ale pokud je to nutné nedá se nic jiného dělat, já se těšil víc na 520ku. Ovšem tato diskuze Ericsson/Nokia/Siemens mě fakt děsí, dělám s mobilními telefony a rukama mi jich prošla teda už celá řada. Osobně musím přiznat, že jsem Ericssoňák, ale to nic neznamená v mém úsudku na téma který telefon je lepší či horší. Ano u nás je velmi prodávána N3210 - jediné důvody jsou ty že lidé šílí pro její výměnné kryty a také to byl nejdražší a "nejluxusnější" telefon ze všech Twist a GO sad, proto si každý kdo měl trošku peněz koupil tohohle debílka v hezký krabičce aby se ukázal!! Kromě toho že nemá skoro žádný funkce kromě loga na displeji, posílání melodií a obrázkových zpráv, což stejně skoro nikdo nepouživá fak nemá nic navíc, akorát tam překáží stupidní Navi-key kterej je první co se zmáčkne když dá někdo telefon do kapsy a tudíž si vesele volá kam se telefonu zlíbí. Nemám nic proti 3310 jistě si tehle plasťáček najde řadu našených šílenců co si ho koupí, konečně také v Nokii pochopili, že low-end má mít vibrace. jinak nic převratného pod sluncem. Jedna dobrá rada pro firmu Nokia - co takhle udělat nějakou 5150 nebo 5210? Větší telefon s vibracema, tolkitem, duál, slušnou výdrží, vlastní pamětí na čísla a s rozumnou cenou? Většině lidí stačí když si zavolají a pošlou SMS - pro ně by takový telefon byl ideální. Siemens C25 - je již poněkud zastaralý, kostrbaté ovládání (mě osobně nevyhovuje) C/M35 - hezký telefonek, jak designově tak funkcemi. Ovládání opět nic moc. Alcatel - starou řadu (byť u nás pro cenu velmi oblíbenou) raději nebudu komentovat, nová řada 30x vypadá docela slibně. Ericsson: T10s/T18s - tak tenhle telefonek se mě osobně docela líbí, problémy: výdrž na baterku a relativně malý display. Jedná se samozřejmě o low end, ale funkcemi docela nabušený (hlavně T10s přehraná na T18s) A1018s - velký, relativně těžký (o pár gramů víc než váš miláček 3210) telefon, základní funkce - dobře čitelný display i pro starší (na to mimochodem ostatní výrobci nepamatují, že telefony používají i starší lidé kterým mohou blechy na displeji dělat problémy), velmi bytelný A2618s - jo tak tenhle nástupce A1018s má jednu velkou vadu - chybějí mu vibrace. U Ericssonů mě fascinuje ohromné množství příslušenství - Chatboardy, Bondovky s rádiem, MP3 player, hlasově ovládané HF pro 3,6V modely.... Když jsme u designu - kdo přišel první s výměnými kryty klávesnice na telefonu? :-)) Osobně velmi vyhovuje zdánlivě jednoduché ovládání Ericssonů známé snad již od řady 3xx možná i starší otázky typu YES/NO mi přijdou lepší něž Navi key u Nokie, kterej pro mě zmateně mění svojí funkci, nebo One Touch u Alcatelu či ty 4!!!! Ťuflíky u Siemensu Existuje celá řada výrobců, kteří se na našem trhu příliš neprosadili a přitom mají velmi zajímavé modely telefonů (Trium, Telial, Sony, Sagem, NEC, AEG....) Tak a teď Nokiáci ukamenujte mě!!!! nazdar Honza
0/0
24.10.2000 21:03

foxll

Ty me naserou ... jestli to zrusi
to sou curaci ze fakt nevim .... tak sem ho chtel !
0/0
24.10.2000 20:15

Jirka

Myslím že by byla velká škoda kdyby společnost Ericsson potopila svůj model T36 ke dnu. Vlastním Ericsson T28 a moc jsem se těšil na T36. Bude to velká škoda pokud to takhle skončí.
0/0
24.10.2000 11:12

Launcher

Dodatek
V clanku je uvedena nepravda, ze T36 ma (/mel) umet GPRS - tento mobil ma mit pouze HSCSD. I na mobilserveru bylo v preview uvedeno, ze T36 nema GPRS (stejne jako na ericsson.com).
0/0
24.10.2000 10:49

Launcher

Myslim si, ze to neni pravda.
Na ericsson.com je T36 stale uvedena jako "coming soon", na reuters.com jsem o T36 nic nenasel a mimo mobil.cz jsem o zruseni T36 nic nevidel. Takze si osobne myslim, ze jde spise o novinarskou kachnu. Co se tyka vasi polemiky ohledne NOKIA / SIEMENS / ERICSSON : se SIEMENS osobni zkusenost nemam (krome priserneho zvuku 25ky mojeho kamarada). Prehlednost menu u N i E mi prijde shodna (na oboji se da zvyknout :-). A co se N3210/T10 tyka, bral bych T10 (vibra, voice, pamet - lepsi T10). N3310 je uplne jina cenova kategorie. Dale : co si kupuje vice lidi neni smerodatne. Ja osobne vidim nejvic mobilnich telefonu zn. Alcatel, ale to by mne neprivedlo k tomu, abych si tento tel. koupil. K zmince, ze tech par cvoku co investuji do drahych mobilu pry zisky firem netahne - nevim jak je to s mobil. telefony, ale zisky firem INTEL / AMD tahnou lide, co si kupuji nejdrazsi procesory a techto lidi je take velmi malo. Vyrobni cena spickoveho mobilu nemusi byt zas tak vysoka, tam stoji nejvice vyvoj, ne? Pokud se zruseni T36 potvrdi, tak se omlouvam mobil serveru a take to zruseni nalezite oplacu :-). R520 je moc velky a na T36 jsem se velmi tesil.
0/0
24.10.2000 10:37

Ing.Stekl

Re: Myslim si, ze to neni pravda.
Ten novy Ericcson je velmi hezky pristroj s mnoha jiste dobrymi funkcemi. Je skoda, ze tyto funkce nebyly jiz u te T28, nicmene je asi mnoho lidi nevyuzije. Jenom bych mel mozna poznamku k te paralele s temi procesory. Intel na tech levnych low-end ted ztraci a AMD se naopak na tech samych dostala nahoru. Nejdrazsi procesory trh sice uvadeji, ale netahnou, nebo alespon jej neutahnou na dost dlouhou dobu. V tomto pripade, stejne jako u telefonu, rozhoduji masy...
0/0
25.10.2000 11:19

Pavel Jermakov

Škoda, chtěl jsem ho
Přijde mi to trochu škoda, byl to zajimavy telefon se super parametry. Uvažoval jsem o něm. Fakt škoda.
0/0
23.10.2000 20:03

Ing.Stekl

K cemu je telefon...
Mel jsem moznost srovnat nekolik telefonu. Osobne mam Nokii 3210 a jsem s ni plne spokojen. Moderni hracicky jako WAP, datove sluzby, Voice a podobne povazuji za zbytecne a podle meho nazoru je asi prilis lidi nepouziva. Jde mi o kvalitni a spolehlivy pristroj. Cena neni rozhodujici, ale proc platit za hlouposti jako jsou napriklad vysokorychlostni datove prenosy? Neuvedeni T36 je skoda, ale me, a asi i 99% ostatnim uzivatelu, z toho hlava bolet nebude...
0/0
23.10.2000 12:20

ress

Re: K cemu je telefon...
T36 neni telefon pro Vas, ale spousta jinych lidi tyto funkce potrebuje, ja osobne jsem chtel pouze T36, protoze ma vse co potrebuji a design je take perfektni, vypada to ze koncim s Ericssonem (R520 je moc velky telefon) ... :(
0/0
23.10.2000 13:35

Ne jen bez displeje - doplneno
Osobne souhlasim s nazorem, ze Ericsson podcenil velikost displeje. Dalsim faktem je ovsem uplne priserne ovladani, na ktere sice majitele techto telefonu nedaji dopustit. Zde ovsem nemluvim o strukture menu, ale o rychlosti odezvy na stisk a tez o kvalite klavesnice, kdy si uzivatel bez vukove kontroly opravdu neni jist zda jeho povel byl akceptovan. Je pravda, ze Nokia trpi stejnou nemoci, ale dle mych zkusenosti je to nesrovnatelne lepsi, nez Ericsson a navic je to vyvazeno urcitou "vizualizaci" a je tedy pochopitelne, ze animace a obrazky zamestnaji telefon vice, nez pouhe napisy bid proporcionalnim pismem (rec je o T10 (1018) ). Dalsim faktem zustava, ze funkcemi je dnes erricson asi trosku vepredu, ale to v praxi temer nikoho nezajima. Vsimeme si, ze 3210 neumi temer nic, stoji dvakrat vice nez ostatni telefony, ale prezevsechno je to prodejni hit. Image totiz dela sve a na to ve Svedsku asi jeste neprisli
0/0
23.10.2000 11:23

jimak

Re: Ne jen bez displeje - doplneno
Asi odpovim, protoze tenhle prispevek je jeden velky omyl.
Podceneni displeje
K cemu vyuzivaji telefonu Nokia svuj vetsi displej? Krome psani SMS nevidi uzivatej jediny rozdil krome velikosti pisma a animaci! Vyuziti displeje napr. U R320 je mnohem lepsi nez u srovnatelnych telefonu (N6210,S35 atd).
Animace
Kazdy programator potvrdi ze animace u telefonu nebo neceho podobneho (e.g. nevykonne pocitace jako ZX-Spectum atd) je velice jednoducha a nazabira prakticky zadny systemovy cas protoze nedela zadne vypocty a jen prenasi data z pameti do kontroleru displaye. Oproti tomu proporcionalni pismo se pocita primo v procesoru a tim ho zatezuje.
"Nekvalitni" klavesnice
Klavesnice u Ericssona je udelana tak ze se nemusi zamykat, coz je dost nepochopitelne pro uzivatele Nokii ktera ma sice super "lehkou" kavesnici ale musi se zamykat jinak ji clovek vytahne z kapsy a je nekde hodne hluboko v menu (v lepsim pripade).
Jinak k te kvalite. Zeptejte se v servisu proc se u Nokii (e.g. 6110 nebo 5110) tak casto meni klavesnice? Snad ne proto ze jsou kvalitni?
0/0
23.10.2000 11:45

Dussan

Re: Re: Ne jen bez displeje - doplneno
AAAAAA PAN CHYTREJ. BUD SES UCHYLNEJ NA ERICSSONY A NEBO UPLNE BLBEJ. MOZNA BY SES TAKY MOHL PODEPSAT. NO JO ALE TY BYS TO ASI NEZVLAD S IQ -150
0/0
23.10.2000 21:47

Mirek

Re: Re: Re: Ne jen bez displeje - doplneno
Hahaha taky te plati Nokie jako Z.?
0/0
24.10.2000 8:27

jimak

Re: Re: Re: Ne jen bez displeje - doplneno
To pises z Alcatela nebo si neumis vypnout CapsLock? A nebo jsi tak silne jedinecny ze se musis odlisit? Chybi mi nejake argumenty. To co pises ty vyplodi bez problemu i medvidek Pu. A mimochodem, zapomel jsi se podepsat.
0/0
24.10.2000 8:32

Ne jen bez displeje
Osobne souhlasim s nazorem, ze Ericsson podcenil velikost displeje. Dalsim faktem je ovsem uplne priserne ovladani, na ktere sice majitele techto telefonu nedaji dopustit. Zde ovsem nemluvim o strukture menu, ale o rychlosti odezvy na stisk a tez o kvalite klavesnice, kdy si uzivatel bez vukove kontroly opravdu neni jist zda jeho povel byl akceptovan. Je pravda, ze Nokia trpi stejnou nemoci, ale dle mych zkusenosti je to nesrovnatelne lepsi, nez Ericsson a navic je to vyvazeno urcitou "vizualizaci" a je tedy pochopitelne, ze animace a obrazky
0/0
23.10.2000 11:19

Vlasta

Re: Ne jen bez displeje
Myslim si,ze jsi ericssonka popsal temer dokonale.do nedavna jsem pouzival T-10 soucasne s nokii 6150.Myslim ze se to neda srovnat.Snad jedine vyhody u erika jsou maly rozmer a rychlost nabiti baterie.Jinak je to docela shit.Ericsson by to mel asi zabalit a venovat se spise necemu jinemu.Ted jsem asi pekne nasral vsechny majitele techto telefonku,kteri na ne nedaj dopustit(vubec nechapu proc?)Kdyz si skusej nekterou nokii,tak zjistej vo co go.Nokia me urcite neplati,jenom se pokousim otevrit oci blbeckum,kteri bojuji a ani nevi proc a za co. Vlasta
0/0
25.10.2000 9:03

i.m.

Bez displeje
Firma Ericsson leta znechucovala sve i mozne budouci uzivatele telefony bez displeje, o ovladani G628 si myslim svoje (zlaty tehdejsi Siemens S4, S6, S10). Popularita jejich low-end typu byla dana pouze jejich laci. Vetsina uzivatelu na founa za 15-20tis. nema ani o nej nestoji - a tech par nadsencu firmu neuzivi. Myslim ze nenavist Ericssonu k displeji se firme proste musela vratit, uzivatele ji nepovazuji za firmu schopnou za rozumny peniz udelat rozumny telefon.
0/0
23.10.2000 10:49

Hynek Biedermann

Portfolio telefonu
Nemel by se Ericsson spise snazit rozsirit svoji nabidku pristroju? Kdyz se podivam na Nokii, tak tam je paleta velmi siroka, vezmeme si treba primou konkurenci rady T. Vidim 8210, 8850 a 8890. Oproti tomu stoji osamoceny T28s, publicita T28 WORLD je prakticky nulova. Coz takhle dodavat vnitrne stejne/podobne telefony akorat s jinym designem, ted mam prave na mysli studii R320 Titan na bazi R320s. Rozhodne si myslim, ze zruseni vyvoje a vyroby T36 je skoda. Znamena tento krok likvidaci cele rady T, telefonu s flipem??? Doufam, ze ne.
0/0
23.10.2000 10:21

Mirek

Re: A2618s
Uf teď jste mne uzemnil palbou argumentů, jsou Vaše příspěvky tedy pouze Vaším osobním názorem založeným na osobních pocitech při používání? To snad NE! Kam se poděla odbornost a nezávislost, jsem fanda Nokie tedy nic jiného nemá šanci?! Asi zruším záložku mobil serveru za svých oblíbených pokud tam budou tak silné recenze podpořené zmiňovanými argumenty. Přeji Vám hezký den při tvorbě podobně kvalitních článků :(
0/0
23.10.2000 10:00

Tomas Vylicil

Re: Re: A2618s
Taky bych se primlouval za trochu konkretnejsi vysvetleni. Osobne mam jeste GA628 a ackoliv funkcne je na tom dnes uz hodne spatne, na logiku ovladani si nemohu stezovat (na rozdil treba od zminene C35).
0/0
23.10.2000 10:06

Patrick Zandl

Ano, měl jsem ho v ruce. Ano, je to opravdu hodně low end telefon. Používejte ho týden, pak týden používejte 3310 a C35 a uvidíte, o čem mluvím. Jistě, cena hovoří pro něj.
0/0
23.10.2000 9:23

Petr Slováček

Re:
Jak ho muzete srovnavat s 3310, kdyz jeji cena je dvojnasobna? To muzete rovnou rict, ze Siemens S35i a Nokia 6210 jsou jeste lepsi a taky budete mit pravdu. Ale neni to trochu jina cenova kategorie?
0/0
23.10.2000 11:13

jimak

Re:
Rozhodne odmitam ze by A2618 byl horsi nez N3310. Technicky je na tom uplne stejne a osobne bych rekl ze i lepe. System menu je v soucasnosti srovnatelny (pro mne lepsi) nez u Nokie i Siemensu. Jediny rozdil muze byt v designu, ktery se proste nekomu (e.g. uzivateli Nokie) nemusi libit. Ale o tom to prece je. Prece si nekoupim Erisccon co vypada stejne (e.g. stejne blbe/dobre) jako Nokia nebo Siemens!
0/0
23.10.2000 11:21

Mirek

Ericsson A2618s
Vážený pane Zandl, měl jste vůbec zmiňovaný A2618s v ruce? Opakujete teze z Vaší "recenze" z minulého týdne, že A2618s je low end telefon, který neumí konkurovat Nokii 3310. A v jakých parametrech pane? Kapacita paměti volaných čísel(20) a příchozích volání (20), 15 SMS v telefonu, hlasové vytáčení, 100 čísel v telefonu, profily, vyměnitelné kryty, Myslím,že za cenu cca 4600 Kč s DPH nedotovaný neblokovaný v síti Oskar jde minimálně o srovnatelný telefon. Snad jenom ta baterie a výdrž mi trochu vadí. Viděl jste Nokii 3310 a její "kompatabilní" konektor? Co na něho říkáte? Co takhle Chatboard pro psaní SMS, které jsou v ČR opravdu oblíbené? Znovu opakuji otázku, měl jste ten telefon v ruce?
0/0
23.10.2000 9:10

Achilles Gregor

Re: Ericsson A2618s
Chtělo by to asi v hodnocení uvádět hodnoty citlivosti, výkonu, frekvenčních a fázových odchylek a na tom porovnávat. Jinak si muzeme myslet že jde spiše o placenou reklamu. Zajímavý by byl též názor servisních mechaniků. Co je po roku provozu poruchovější, Nokie 3310 nebo Ericsson T10. Co se stane při dešti nebo polití rumem. A vůbec jaký telefon je lepší do hor, jaký do města a jaký na venkov? Co je dobré pro studenta, co pro zednika a co pro pana Zandla nebo Zandála či jak se vlastně jmenuje.
0/0
27.10.2000 23:51

jimak

Asi je to fakt!
Kdyz v polovine minuleho tydne zmizely linky na T36 v Ericsson Developer foru tak mi to bylo hned divne. Hodne me to mrzi protoze jsem chtel menit svoji T28 prave za T36 ktera mela vsechny funkce ktere chci.
0/0
23.10.2000 7:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.