Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jste spokojeni se svým operátorem? Jaké jsou jeho problémové lokality? Uvítali byste další, ovšem po

Na základě vašich příspěvků jsme s měřícím vozem vyrazili do ulic Prahy a otestovali kvalitu pokrytí našich největších operátorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ivo Novák

Problé m oo...vvvvv...ééééé!
Občas si někdo všimne problémů s voláním. Někdo jiný je má stále, nebo často. Ptám se co to jsou problémové lokality? Je to v Praze Václ.nám. (Pegas s plným signálem), nebo to jsou odlehlé podhorské oblasti, kde signál (beacon) je, ale mobil (Oskar, Pegas, ...) se s BTS nespojí (vyšší chybovost / zarušení signálu / vstupní citlivost BTS, snad - ?). - Je to víc o problémech citlivosti mobilu (a asi taky algoritmů a nastavení každého typu od výrobce), - nebo se tu víc projeví nekvalitní servis BTS-ky (nastavení, či provozování systému se závadami) a skrytá neschopnost operátora ? Nebo je to v některých lokalitách způsobeno technickou zastaralostí zařízení, které zde má jen "dosloužit"? K čemu jsou relevantní testy mobilů na odolnost vůči interferencím, na selektivitu, atd. ? Ve vztahu k BTS je to asi více otázka zda dochází k plnění technických podmínek zařízení stanovených výrobcem? nebo operátorem (?). V každém případě pro operátora je to závazek k plnění licenčních podmínek! Snad je ve hře též nutnost normování algoritmů pro realizaci spojení. Snad řešení optimalizace následující závislosti: "vyšší výdrž spojení na úkor kvality přenosu" Zcela mimo chat je: * role státního regulátora Českých radiokomunikací. Kdo jiný by měl dbát o plnění licenčních podmínek. Kdo jiný je k tomu technicky vybaven? A komu je operátor odpovědný? ** role České obchodní inspekce. Vždyť poskytuje-li operátor nekvalitní služby, tak s každým spadlým hovorem je zde neoprávněný výnos operátora, který poskytl nekvalitní služby! Kdo se bude pro několik korun soudit s operátorem? Denně to však mohou být zajímavé výnosy nad obchodní plán operátora! I na taková témata by mohly být odborné články na stránkách Mobil serveru. (I tento chat může mít čtenáře s právním vzděláním, nebo odborníky s právním povědomím, kteří mi odpoví na výše uvedené náměty.)
0/0
1.11.2000 17:22

RT

Oskar - Paegas v Pardubicích
Měl jsem Paegas a nedávno jsem si koupil Oskartu. To je změna ! V centru Pardubic ve sklepních prostorách (spousta restaurací a barů) a ve starší zástavbě jsem se s Paegasem téměř nechytal. S Oskarem mám signálu plno a čistota hovorů je výrazně kvalitnější než u Paegasu. Tímto nechci PG hanit, ale měli by se zamyslet nad tím proč nemají v centru skoro 100 tisícového města pořádné pokrytí. Oskar i ET jsou na tom v této lokalitě výrazně lépe.
0/0
23.10.2000 9:53

Pontiac

Jak s Paegasem na jihovýchodě
NO pánové, toliko rozjitřených emocí se hned tak nevidí. No ale pojďme konkrétněji. Nevím jak je to s kvalitou zvuku u Eurotelu (mimochodem, jejich Original GO je pro SILNĚ duševně postižené, volání na Oskara 15,50 po celý den - teď na to čumím, stejně tak jejich tarify, ale to sem nepatří) , co se týká Paegasu, prý stále ještě nemají EFR. Asi. Nicméně normální FR (Full Rate) funguje a co chci říct - JAKÝ TELEFON SI KOUPÍŠ, TAKOVÝ MÁŠ ZVUK!! Prostě mi vysvětlete, jak to, že někdo nerozumí, musí si 5x nechávat opakovat, a bratr, můj vlastní bratr, co už nějakou dobu má Nokia 3210, a ačkoliv literatura ani poezie zásadně nebyly jeho slabostí, tak tento člověk BÁSNÍ o kvalitě zvuku, prý cituji "to má zvuk, to je, jak kdyby stál vedle mně". Má druhý mobil (předtím to byl Siemens C25, jinak v té jejich bandě má debila každý a co chvíli si to zkoušejí. Tak to mi fakt vysvětlete, že si kvalitu zvuku tak chválí a nějak zapomíná ten Paegas zkritizovat. Z toho všeho vyplývá: když člověk podnikne ten první a zásadní krok a koupí si místo telefonu chrchla, tak bude poslouchat chrchly a nepomůže mu ani síť od EuroTelete. 3310 má mít obdobně kvalitní zvuk (snad ještě lepší), proto do ní půjdu, i kdybych měl na kůrkách žít (s nějakou popularitou a magnetem na blondynky dejte pokoj). A co sítě? Dnes jít buď do Oskara nebo Paegasu, většinou člověk usoudí podle okolí, kámošů. Oskar - good ceny po celý den, Paegas - jsou na něm všichni kámoši :-)), má alespoň Twist nej a velmi užitečný je někdy Sim Toolkit (kdyby JENOM kvůli vyhledávání dopravních spojení). Lokace: Napajedla, okres Zlín.
0/0
20.10.2000 12:06

Roman Pacik

Re: Jak s Paegasem na jihovýchodě
Ale vždyť TOHLE telefonem N E N Í ...
0/0
20.10.2000 23:14

Pontiac

Re: Re: Jak s Paegasem na jihovýchodě
Ale jo. No sítí to není, protože Paegas má nejhorší zvuk (jak je zde v diskusi možno často číst). Bratr měl předtím C25 a to bylo to, o čem se tu mluví: často musel žádat, aby volající zopakoval některá slova, protože prostě nerozuměl. Teď se to změnilo pouze na "občas". V Nokii jsou zaměstnaní čarodějové minimálně druhé kategorie...
0/0
21.10.2000 16:09

Roman Pacik

Re: Re: Re: Jak s Paegasem na jihovýchodě
O.K. Já jen chtěl napsat, že "závada má jméno P A E G A S ..."
0/0
21.10.2000 19:48

Roman Pacik

PROBLÉMOVÁ LOKALITA - NEBO OPERÁTOR ???
Tak co ? Jsou problémové lokality, nebo operátor jako celek ? Kdy už konečně PG přestane lhát a po dotazu na infolinku mu řeknou - " ...ano, máme problémy s přetíženou sítí..." . Místo toho jsem opět slyšel : "...a nemáte špatný telefon ?...". NEMÁM ! S OSKAREM jsou hovory (zatím) o 100% kvalitnější - bez vynechávání a čisté... Zn.: P O H O D A . . . ( V Hradci Králové)
0/0
8.10.2000 19:23

V. Hadraba

Nejsem zcela spokojen s přístupem Eurotelu k řešení problému s dostupností sítě. Již cca 3 roky upozorňuji odd. služby zákazníkům na nepokrytou lokalitu mezi Poříčím nad Sázavou a obcí Hvozdec. Nicméně stále nebyla zjednána náprava a ani odpovědi odpovědných pracovníků nejsou na úrovni se závazným příslibem. Připadá mi, že Eurotel usnul na vavřínech.
0/0
20.9.2000 14:05

kur kur

stale mi chybi Zandlova reakce, ale asi si pripravuje nejakou perlu do sdel. prostredku (a co je handover v Mobilu nikdo poradne nevi).
0/0
19.9.2000 8:25

hop hop

Optimalni merici metoda ...
... neexistuje, vzdycky bude mit nekdo neco proti. Ja navrhuju vzit tri identicke telefony, dat do nich karty vsech operatoru a na kazde lokaci zkusit z kazdeho na kazdy zavolat. Pro statistickou jistotu nekolikrat. A pak to zhodnotit objektivne (dovolal/nedovolal) ale i subjektivne (hovor spadne/vypadava/sumi/preslechy/echo/OK).
0/0
19.9.2000 1:26

hop

Znovu operatori
Hmm, nejsem sice odbornik, ale merit kvalitu site urovni signalu je podle me celkem nesmyslne a o nicem nevypovidajici. Z vlastni skusenosti vim, ze ET i PG maji tu vic, tu min "carek". V cem je vsak zkutecne znacny rozdil je prakticka sance se dovolat. A to zejmena NA telefon, Z telefonu to celkem jde u obou. U nas v praci pouzivame vsechny tri operatory a zdaleka nejvetsi problemy jsou dovolat se na PG, i kdyz dotycna ososba hlasi ze ma plny signal. Ale tenhle stav je celkem stabilni uz nekolik let, tak proc se quli tomu rozcilovat, ze. Osobne mam ET asi 4 roky, ale z financnich duvodu asi prejdu na OSK, precijenom platit 2000 mesicne nebo 1050 je rozdil. Rozhodne vsak nepujdu k PG. Znam nekolik lidi kteri to nedobrovolne udelali (firemni telefon) a ted breci. A myslim ze me ET vychazi i levneji, kdyz nemusim kazde slovo opakovat 5x. Mimochodem, uz ma PG EFR?
0/0
19.9.2000 1:08

Multimotyl

Maly pruzkum verejneho mineni
Pracuju nejaky ten cas v mobilech a denne mluvim s cca 50 lidmi, z nihz vetsina ma mobilni telefon. Pokud prejde debata na (ne)uroven signalu, vypadky a (ne)kvalitu hovoru pak se vetsinou od zacatku do konce mluvi o siti PG. Dokonce i OS jej podle mineni vetsiny prekonava. V soukromem zivote je mi jedno, kdo ma jakeho operatora (na to mam dostatek volnych minut), ale pokud mluvim a na druhem konci je Radiomobilista tak dost casto ani nedomluvim.
0/0
17.9.2000 18:28

Jan Cocka

Jen bych se chtel zeptat, jestli opravdu slo o program Temps? Obvykle se pouziva TEMS a to TEMS Optimization nebo TEMS Investigation. Software je urcen pro Win 98. Jde vpodstate o produkt Ericssonu a pro mereni se pouzivaji bud telefony Ericsson TEMS SH888 (super) nebo Ericsson TEMS T28 (to je horor) plus GPS. Samozrejme, ze testovani site probiha za hovoru, jak jinak. Oba mnou zminene programy meri krome urovne signalu ARFCN take hafo dalsich parametru, takze pro zhodnoceni stavu site je nutna dukladna offline analyza za pomoci dalsich programu. Delat hodnoceni site od boku je diletantsky pristup. Take se divim pripevatelum do tohoto diskusniho fora, ze tak rychle (a hlavne nekompromisne) soudi a odsuzuji, aniz by meli pojem o problematice. Fraglimit
0/0
16.9.2000 21:57

Luboš Luboš

Re:
Sorrac ale v celem clanku nepadlo ani slovo ze se merilo behem probihajiciho hovoru !.Mel jsem dojem ze readaktory MS zajimala jenom uroven signalu a handover.Vetsina prispevkaru (ja take) jsou laici a v problematice GSM se moc nevyzname ale musis uznat ze jejich clanek byl dost zfusovany,to poznam i ja co mam pouze elektrotechnicke vzdelani :-))
0/0
16.9.2000 22:40

Matej Dvorak

Re:
Lidé tak rychle a nekompromisně soudí asi proto, protože pro zhruba 99% uživatelů telefonu nejsou důležité jednotlivé naměřené hodnoty, ale konečný výsledek používání mobilu. Prostě k čemu mi je hafo dat, který pak ještě musim analyzovat dalšim programem, když výsledek kvality např. hovoru je pro mne rozhodující. Proto i lidé, kteří problematice nerozumí, mohou dělat rychle a nekompromisně soudy. A to podle toho (dle mého názoru) nejdůležitějšího hlediska.
0/0
20.9.2000 9:14

michal schaller

Si uvědomte,že když Paegas měl 120 000 zákazníků jak má teďka Oskar,tak taky neměl problémy s výpadky sítě a různejma sračkama kolem toho.Já žiji u města Tišnov na jihu moravy a je to tady clekem O.K. ale někdy se tak na Paegas naseru až hrůza ! I zde se stává,že jim zničeho nic vypadne BTSka 2 KM vzdálená.A Oskar a Erortel jedou dál jakoby nic. A to mě hněte ! A pěkně ! Infolinka do mě hustí kecy stylu "je to možné,krátkodobý výpadek se mohl stát". a nic jiného se prej nedá udělat. paegas má dobrou cenovou politiku ale kurevský problémy se sítí a měli by na problémech makat ! A rychle ! než se někdo pěkně nasere a něco udělá...
0/0
16.9.2000 11:30

Roman Pacík

Re:
Michale, taky Ti řekli (infolinka PG), že máš špatný telefon ? Je to docela "sranda". Občas mi zavolá kamarád z KANADY. Znal 0603/441... Teď tam mám svoji hlášku - volejte 0608/023...Dle jeho tvrzení se mi tentokrát dovolal napoprvé. Ptal se mě, co je to, že se velice dobře slyšíme, tak jsem mu musel vysvětlit, že PAEGAS nedoporučuje volat v mém případě s přístrojem Ericsson T10s, protože tvrdí, že je špatný. Ten můj ERIK asi funguje jen s OSKAREM. Jasně, že tento operátor má málo dušiček. Ale aby Ti PG tvrdil, že je s jejich cítí vše O.K. - to se mi zdá velice neseriózní...Myslel jsem, že jejich výpadky jsou krátkodobá záležitost - ale opak je pravdou. Ještě že je výběr...
0/0
16.9.2000 12:00

Eiffel65

Re:
Hadej cim to asi je??Vcera jsme byli se znamyma na veceri v jednom "starym" baraku na starym meste v Hr.Kralove a "bavili" jsme se,jak uzivatele jedne site (ktere asi??) chodili telefonovat na ulici,aby ulovili nakou tu carecku na displeji... ;)) My jsme si zcela v pohode (3-4carecky) zavolali primo od stolu z mistnosti,ktera je vybudovana v podzemi (cca 10m) a uplne v pohode.Taky jsem s jednou znamou resil problem,proc na jeji N3210 "porad" nema signal,kdyz ja na svy v pohode... Asi to nebude v telefonech."Pes je zakopan jinde...,co Vy na to PANI TEREZO Kaaa??" :o)))
0/0
21.9.2000 8:29

Eiffel65

Re: Re:
Joo a jeste jedna pripominka k prechozimu clanecku.Udajne uz pry na "starym meste" v HK ma fungovat BTS 1800 MHz a furt to nak nee a nee dokryt... ;)))))))
0/0
21.9.2000 8:31

Matej Dvorak

Re: Re:
Třeba to ty burane bude tím, že slušný lidi netelefonujou v restauraci u stolu. To se poznaj zákazníci operátorů. Ale co by člověk chtěl od takovýho vidlákova.
0/0
21.9.2000 10:27

Roman Pacík

Re: Re: Re:
Ty si ale MATĚJ... Asi jsi nepochopil článek EIFFELLA...
0/0
22.9.2000 1:02

Matej Dvorak

Re: Re:
PS: To řešíš s holkama fakt zajímavý věci.
0/0
21.9.2000 10:33

Břetislav Roháček

Telefon s WAP + EuroTel WAPování
Zkusil jsem u ET k WAPu použít Motorolu T2288 z Polska. Bohužel na značkové prodejně ET se servisem, mi sdělili, že s tímto telefonem (původ z Polska) to nepojede. (U PG funguje OK! - Dokonce, když nechám nastavení WAP pro PG a použiju v mobilu SIM ET - JEDE to též, až na ty poplatky ET-PG :-(( )
0/0
16.9.2000 9:31

Daniel Čáslavka

PAEGAS - do držky je málo
Docela se bavím - je 0:20 - sobota a Paegas zřejmě "na noc" vypnul všechny BTS v okolí Chodova - přestože jsou 3 BTS do 1,5 km od mě, PAEGAS NEMÁ NA CHODOVĚ (V TUHLE DOBU) SIGNÁL!!!!! - mám před sebou 2 telefony Sagem - tak jednou za 3 minuty zoufale najdou na pár vteřin nějakou vzdálenou BTS - příklad: 0080 Praha 5 - Stodůlky, Kocianova 4 nebo 0217 Praha 10 - Záběhlice, Švehlova 3 nebo 0119 Říčany u Prahy.... Takže doufám, že nějaká noční směna :-)))) na tom teď maká a ráno až se probudím, budou kolem baráku nasázený nový BTSky. No, objektivita nade vše, takže musím přiznat, že se to už po 20 min. chytlo a jedu aspoň na ty Říčany u Prahy. Proč pokrejvat Chodov, že, když už máme jaksi jednu BTS v Říčanech...
0/0
16.9.2000 0:35

Ondra

Re: PAEGAS - do držky je málo
neco podobnyho se mi stalo v ten samy cas (sobota, casne rano)... Vim, ze svou polohou (neco mezi Lhothou a Modranama a Novodvorskou a Kamykem :o) jsem na rozhrani dvou LA. (16404 a 17220) V jednom jsem se nemohl nalogovat, v druhem to bylo v pohode. (uz nevim ktery). BTSky vysilaly, ale kdyz si telefon pozadal o kanal, tak ho nedostal a zkusil to za chvili (blbec jeden) misto aby se zkusil nalogovat do toho jinyho LA. Musel jsem prejit na druhej konec mistnosti. :o) Proste neco potrebovali predelat na siti, to se toho stalo... Jinak ja si ale nemuzu na PG stezovat. Nevim, mozna jsem divnej a slepej ale mam n3210 s PG a nemuzu si stezovat ani na jedno. Vsude jsem se vzdycky dovolal. (i na mistech oficialne nepokrytych). To s tim ale ze PG ma v siti sum je asi pravda... (na mistech, kde je uroven kanalu -60 dB mit chybovost 4 a vic?, a telefonem to neni, zase tam kde mam -105dB mam chybovost 0) Uz to trosku PG predimenzoval s poctem BTS (v Praze)!!!
0/0
18.9.2000 16:21

Roman Pacík

ZÁMĚR - NEBO TECHNICKÁ CHYBA ?
Je mi trošku smutno z jedné věci : Hned po tom, co vyšel zde diskutovaný článek o měření, jsem vložil svůj příspěvek. Nyní zde není. To ho MS opravdu vymazal, nebo se stala technická chyba ? Ptal jsem se , zda-li měřit signál a přitom "neprovádět hovor" je to samé. U PG jsem měl i při "plných čárkách" problémy se srozumitelností hovoru. Abych se trochu bránil před "těmi, co mají PG" : Vždyť jsem ho měl taky a obhajoval jsem ho zuby-nehty ! Ovšem OSKAR mi skutečně změnil pohled na mobilní komunikaci . Kdepak, toto není hanění PG. NIKDY jsem zde nikoho neurážel, psal jsem a píšu pouze "má fakta" - mé pocity a zkušenosti. Pokud tedy MS skutečně vymazal můj příspěvek, kde jsem si dovolil přirovnat zvuk PG ke starému zmačkanému magnetofonovému pásku (úbytek výšek a přerušovaná reprodukce) - podotýkám, že jde o MOJI zkušenost z Hradce Králové - tak tedy nevím, co si o tom myslet... P.S.: O pravdivosti měření GSM signálu v Praze se pochopitelně vyjádřit nemohu, protože jsem to osobně nezkoušel. Proč TO tedy v Praze - dle článku - funguje a na KRÁLOVEHRADECKU ne !?
0/0
16.9.2000 0:34

Daniel Čáslavka

PAEGAS - do držky...
Paegas ujde podle mé zkušenosti ještě tak v centru, ale co předvádí na Jižním městě - okolí Chodova, Opatova, je na odstřel - např. dneska jsem několik hodin nemohl odeslat, přijmout SMS, hovor se podařil tak na 10. pokus - pokud jsem volal na druhý mobil vedle mě (Paegas), neomylně jsem se dovolal do schránky, i když ukazoval třeba plný signál. Tak z 80% jsem na BTS Na Jelenách (00CB, 00C9), kterou vidím z okna. Paegas se ale "snaží" - tak před půl rokem byla úspěšnost dovolání se na mobil, který jsem držel v druhé ruce tak 50%, teď je to lepší, ale síť má občas podobný záchvaty jako dnes, a to bych pak hochy z P rdousil. No hlavně, že jsem středem jejich pokrytí. P.S. Eurotel má zde znatelně lepší signál - např. i ve výtahu, kde bych ani neměl tu drzost chtít signál Paegasu...
0/0
15.9.2000 22:45

Luboš Luboš

Ono to je cele o necem jinem .....
Konecne redaktori MS zvedli zadky ze zidli a za prispeni hodnych techniku a nezistnych odpovednych pracovniku Paegasu se projeli po Praze.Jiste,vylet to musel byt uchvatny. Ted uz vim jake meli pocity osadky goniometrickych vozu za valky kdyz hledali tajne vysilacky :-)) Nechci polemizovat o tom co vam technici Paegasu nakukali o namerenych hodnotach,jiste meli predtim celodenni skoleni o oblafnuti redaktoru z MS,verite tomu tak verte. Zarazi me lidi jako vy u kterych predpokladam jistou odbornou uroven se vyjadruji zpusobem hodnym bab na trhu.Ale co,znam nekolik vyucenych pekaru a horniku co pracuji u pocitacovych firem a celkem slusne si tim vydelava !. Merit jenom uroven signalu mi prijde dost nestastne.Sam vlastnim merak v hodnote 90 000,- kc pro TV,CAB a SAT a vim ze nejsilnejsi signal neznamena jeste kvalitu. Proc jste nezkusili merit signal behem probihajiciho hovoru ?.Vyjadrovat se o handoveru muzete jenom kdyz probiha hovor (pripadne datove volani) ,podle toho se da (jako jeden z mnoha faktoru) posuzovat kvalita site. Myslim ze priste udelate lepe kdyz si na drevene prkno izolackou pridelate vase mobilni telefony,zaklinujete je ve vasi redakcni Š 120 na strechu a vykloneni z okna budete odecitat carky na displeji,pripadne z netmonitoru :-)) Mereni vam potom vyjde stejne jako s techniky Paegasu. Proc ten boj o operatora ?.Podle mojich a nejen mojich zkusenosti je to nejshitovejsi a nejinovovatejsi sit v cechach,leda pro uhrovite pubescenty.Pro nas podnikatele to je hrob zivnosti !!.Jeste ze mam Eurotel (bohuzel polovina zakazniku ma Paegas).
0/0
15.9.2000 22:20

Rex

Re: Ono to je cele o necem jinem .....
Vážený pane, o přístroji za 90 000,- Kč bych si rád pohovořil... Ono totiž nezáleží jen na úrovni signálů (samozřejmě), ale hlavně na mob. telefonu. ty nářky na Paegas se mi líbí. Mám jej čtvrtým rokem, žádné špičkové hi-end modely, ale vždy perfektně slyším i z výtahů na JM... A o uhrovatých pubescentech, nevím jak máte dlouho mobil, ale nebýt jich a předplacených sad atd. volal by ste za 10,- Kč / min stále z Eurotelu a mobil by nemělo nyní 3 mil. obyvatel. Sám potřebuji být ve spojení přes den stále a také stále mám signál. Spojovat podnikatele s Eurotelem mi připadá to samé jako kdysi výhodné zaměstnání s rudou knížkou KSČ. Přesně jste si odpověděl sám, že polovina vašich klientů, zákazníků má Paegas, jim třeba vyhovuje a jestli právě nechcete platit horentní sumy mezi dvěma sítěmi, je mi Vás líto a mobil opravdu nepotřebujete tak nutně, nebo máte tak "debilní" tarif, že sám bych uvažoval o změně na Oskara...
0/0
16.9.2000 18:27

kur kur

Re: Re: Ono to je cele o necem jinem .....
koukam ze nejak moc dobre vite jak to u KSC chodilo
0/0
19.9.2000 8:18

kur kur

Re: Ono to je cele o necem jinem .....
zlata slova
0/0
19.9.2000 8:15

Jiří Meluzín

Jsme přece v tržní ekonomice
Jsem rád že proběhlo testování sítí a očekávám další podobné testy, jsou fakt super. Ale proboha vážení čtenáři .... proč ten neustálý boj o svého operátora a pomlouvání druhého. Hrůza v zemi s tržní ekonomikou, kde každý má právo výběru a ať tedy zvolí svého operátora. Takovéto pomlouvání je jen symbolem maloměšťáctví a závidění tomu druhému, že má lepší. NEMÁ!!! Nechápu proč pořád uživatelé jedné sítě pomlouvají druhou nebo spíš všechny ostatní, opravdu ne. Prostě mám tu svoji, která mi poskytuje služby, které potřebuji a ostatní mě nezajímají. A pokud se mi současný poskytovatel nelíbí ... zvolím prostě jiného, není nic jednoduššího, zvláště dnes. Žádný z operátorů poskytujících mobilní spojení na území ČR není ani nejlepší ani nejhorší - každý má svá pro a proti. Paegas nabízí inovativní služby spolu s vysokou kapacitou své sítě a 99% pokrytí, Eurotel se zase honosí EFR a rovněž 99% pokrytím (které mimochodem udává s přihlédnutím k pokrytí obou svých sítí, tudíž jedna z nich 99% nemá - která asi?), Oscar zase příznivými cenami a postupně se rozvíjející nabídkou služeb, o pokrytí zatím hovořit nemůžeme, protože začíná. Takže vemte si to prosím k srdci a nevymíšlejte podobné citáty jako Eurotelisti jsou borci, Paegasáci jsou prostě nejlepší, kam se hrabe Eurotel na Oscara apod. Mám rád konstruktivní oponenturu, nikoliv však podobné výroky a pomluvy. Díky MOBIL SERVERU za to, že existuje a pomáhá nám zákazníkům mobilních služeb, kteří jsme svázaní svou sítí, k získávání objektivních a nestranných informací. Těším se na další testování !!!!! Pořád nevíte jakou síť využívám ... Paegas a to proto, že mi ve všech ohledech vyhovuje a zatím na žádnou jinou nepomýšlím. Vím že je prostě squelý, ale že není ani nejlepší ani nejhorší, stejně jako všichni naši operátoři.
0/0
15.9.2000 20:38

Pepa Zdepa

Oskar má problémy v Brně a v Olomouci
Poslední dobou jsem zpozoroval problémy se sítí Oskar v oblasti hlavního nádraží v Olomouci a v Brně - Židenicích. Problémy se projevovaly například tím, že telefon při zapnutí nenašel síť (Olomouc i Brno-Židenice) anebo se nedalo dovolat jako při přetížené síti.
0/0
15.9.2000 18:42

Ondra Valek

Problem objektivity
Mam na Vas vsechny otazku: Co je podle vas objektivni mereni signalu? - kdyz si signal zmeri operator sam => blbost, tomu prece neverite, marketingove oddeleni prece nevypusti bidnou pravdu o stavu site - kdyz ho zmerite vy => tomu verite, ale zase neveri nikdo vam, jeden clobrda nemuze zjistit kvalitu site, to je logicke - kdyz ho zmeri nezavisla firma => hura, to je to prave, to jedine, cemu se da verit. No a co, ze si musi pujcit techniku od jednoho z operatoru. Jak by si take mohla internetova firma vydelat na merici techniku. A jaky by to melo smysl? Ja osobne nemerim kvalitu site kazdy den. At da kazdy nespokojenec kilo, a zap mesicu se muze te svezt spolu s redaktory. Tak co myslite, neni nejobjektivnejsi prumer ze vsech mereni, ktera byla kdykoli a kumkoli provedena? Valoun, pro konstruktivni kritiku
0/0
15.9.2000 15:43

kur kur

myslim,ze je to zbytecny clanek, mereni (pokud nejake bylo) by melo smysl jen a jen za podminky,ze bude provedeno ODBORNOU A NEZAVISLOU instituci. Svezeni se a nasledna ejakulace pred blikajicimi displeji meraku "laskaveho" Pegase (Eurotelu ci Oskara) ma NULOVOU vypovidaci hodnotu. Cele to pak zavani oderem tzv. ceskeho klientskeho kapitalizmu. Pokud by chtel byt Mobil seriozni, nemel by takovy bazmek vubec vystavovat.
0/0
15.9.2000 14:09

Pavel Zalesak

Zkuste taky vlaky ...
Doporucoval bych sednout do vlaku a zkusit treba jenom hlavni trate. Jak dlouho uz operatori v republice pusobi? Jakou pokrytosti se oba uz dlouho holedbaji? Zrejme si ty 1-2% nepokrytosti vyhradili na vlakove trate nebo planovaci site nejezdi (zasadne?) vlakem. (Mluvim o zkusenosti z trate Praha - C. Trebova - Olomouc, prvnich vypadku se dockate jeste v Praze)
0/0
15.9.2000 11:06

Marek Havlík

Re: Zkuste taky vlaky ...
To máte těžké, s CD není rozumná domluva. Jsou dvě možnosti: repeater do vagonů :-)) a mikrocelly podél trati. Do vagonů to není praktické a mikrocelly váznou na domluvě a majitelem... Možná časem se o zlepší
0/0
15.9.2000 11:14

Josef Vidlák

Každý operátor měl, má a bude mít díry ve své síti. Je teda pravda že mohli chlapci skusit i OSKARA, ale nevím jestli by to bylo v jeho prospěch či neprospěch. Maslím že spíš to druhé. Celkově beru ten článek jako start k testům sítí. Snad příště to bude lepší. Teda doufám.
0/0
15.9.2000 10:14

Jarek Langer

Problémy s handover i v Brně!
Je neoddiskutovatelné, že problémy Eurotel s handover má i v Brně. Používám originální handsfree sadu a tel. Nokia a při cestě napříč Brnem po hlavních tazích spojení prostě nevydrží. Mám zapnutý NETMONITOR, takže moc dobře vidím, že i když má telefon i okolo silnější BTSky, kašle na ně a drží se zeslabující se BTS tak dlouho, pokud spojení nespadne. Tento problém s handover je na některých místech tak notorický, že při každém průjezdu touto oblastí raději vůbec netelefonuji a "opěvuji" jak má EUROTEL vyladěnou síť. Prd má vyladěnou!!! Mám SIM kartu i Paegasu, ale o kvalitách této sítě jako takové bych raději pomlčel; kdo má alespoň trošku hudební sluch, musí při hovoru jasně slyšet rozdíl v kvalitě hovoru, ale to do tohoto příspěvku nepatří.
0/0
15.9.2000 9:48

Martin z Prahy

EUROTEL - je těšně před KOLAPSEM
Vypadávající hovory, přerušované a pohled na věčnou hlášku - Síť obsazena. To je aktuální stav sítě Eurotel v Praze (po údajném spouštění 1800 MHz :)))
0/0
15.9.2000 9:39

Redaktoři RM serveru mají krátkou paměť ...
Cituji: 12.9 9:21 - Za několik okamžiků vyrazí na cesty profesionální měřící vůz, jehož posádku rozšířili naši redaktoři. Ano, tento týden zveřejníme výsledky měření úrovně sítí všech tří operátorů sítí mobilních telefonů! Předem upozorňujeme, že měření probíhá na certifikovaných přístrojích. Co dodat ???
0/0
15.9.2000 9:35

Kooko

Já to beru
Všichni se tu zase hádají, čí operátor je lepší. Netvrdím, že je to nějaký super měření, jeho vypovídací schopnost je minimální, ale jako základ a zkušenost pro další akce je to fajn. Souhlasím s redaktory z Mobilu... Kooko
0/0
15.9.2000 9:18

Petr

EUROTELISTI SE OPĚT PŘEDVEDLI
Tak se zase předvádíte, pánové!!! Vy jste naprosto nepoučitelní. Pořád ještě věříte tomu, že za ty nehorázný tarify máte super turbo síť. Zapomeňte na to!!! Eurotel i Paegas jsou dnes naprosto srovnatelné sítě - Paegas však levnější - i když mohl by být ještě levnější :), ale je to soukromá firma - chce vydělávat - máme kapitalismus. Osobně nemám problém s Paegasem v Praze, jiné lokality jsou na tom různě - někde jsou oba, někde Eurotel, někde Paegas. Každopádně nevím, proč bych měl platit nehorázné peníze u Eurotelu za stejnou síť jako u Paegasu. Paegas je navíc schopen mě přesvědčit i rozumnými službami - GSM banking je naprosto hi-fi. Uznávám ale, že ne každý jej potřebuje.
0/0
15.9.2000 9:18

Watson

Ten článek nemá žádnou hodnotu. Je sice hezké, že nám autor v úvodu něco napsal o profesionální technice, ale taky by podle toho měly vypadat výsledky měření a údaje uvedené v článku. Myslím, že na podobný článek žádný měřící vůz není nutný, takže se nedivím, že ho Eurotel nepůjčil. "několikrát telefon převzala zcela nesmyslná bts." Co kdyby nám autor o tom napsal něco bližšího? Nebo mu to pouze oznámil technik Radiomobilu? "Ve většině případů však spojení vydrželo." V jaké většině? Dělá si z nás Mobil Server legraci? To má být nějaké měření? "...zatáčka D1 dělá problémy kvůli nedokončené přestavbě BTS na duální 900/1800 provoz. Oproti tomu EuroTel obtížnou lokalitu na D1 již vychytal - kvůli úseku velkému cca. 300 metrů postavil speciální BTS, RadioMobil ji chystá." Tak buď tam má Peagas problémy kvůli přestavbě BTS nebo tam potřebuje speciální BTS, kterou chystá? Raději nepište nic, než takový blbosti!!!!
0/0
15.9.2000 9:11

A zase ten RADIOMOBIL Server ...
No to jste se teda zase předvedli ... Mám dojem, že PAEGAS řeší své problémy s pokrytím tím nejlevnějším možným způsobem. Místo výstavby BTS v problémových místech, půjčí redaktorům měřící vůz s techniky, v němž zažijí extázi z blikajících čísílek, o kterých jim technici namluví, co chtějí a oni pak napíší takhle zmatený článek. Žádné údaje, mapky skutečného pokrytí, opakovaní měření, popis metodiky. Prostě nic. Jen holá reklama na Paegas a výmluvy, aby jeho klienti uvěřili, že se na problémech usilovně pracuje (což klienti znají už z infolinky Paegasu). O objektivitě může mluvit jen naprosto naivní člověk. Pozorní čtenáři RADIOmobil serveru už jistě vědí své. Pánové redaktoři, doufám, že jste za tuto akci dostali zase nějaké volné minuty navíc (no nedivte se, je to už veřejným tajemstvím). Klidně si teď můžete dát logo Paegasu na titulní stránku, vždyť už je to jedno.
0/0
15.9.2000 9:09

numo

Poznamky
Nie je mi jasne jedno - "nezvládl přepojení na výhodnější bts", "telefon převzala zcela nesmyslná bts" a.p. Zaujimalo by ma, co si autor pod vyhodnejsou BTS predstavuje, ona to totiz nemusi byt najblizsia / s najsilnejsim signalom. Ak hrozi prekrocenie poctu lognutych pouzivatelov na konkretnej stanici, je len dobre, ze ide k nejakej inej. Ci je signal -70 alebo -80 dB a ci je BTS-ka sto metrov alebo kilometer je uplne jedno. Absenciu Oskara tiez nechapem.
0/0
15.9.2000 9:06

jouda

A co třeba Vypich!
Zkoušel někdo někdy volat z Vypichu /Praha 6/ ??? Každodení přerušení spojení, nebo vůbec nejsem schopen se dovolat. To samé platí o ulici od Vypichu k nemocnici Motol.
0/0
15.9.2000 9:03

Matej Dvorak

Tak to nečtěte!!!
To je fakt skvělý. Tak oni se snaží vydávat kvalitní časopis, každý den přinesou spoustu novinek a sem furt "zvracej" nějaký nespokojenci. Přijdou mi jak ubrečený maminčiný mazánci. "Bůů, bééé, takový články se mi nelíbí, udělejte z toho týdeník, jsou zkorumpovaný." Tak tohle nečtěte. Koukněte sem tak jednou za 14 dní, jestli se něco nezměnilo.
0/0
15.9.2000 8:52

Michal

A co Oskar
Proč jste nezměřily kvalitu signálu od Oskara. Je sice pravda, že je jeden z nejmladších, ale to neznamená, že byste nemohli udělat nějaký test vývoje této sítě.
0/0
15.9.2000 8:52

???
Co je to OSKAR? Kdo to tu tak hystericky rve?
0/0
15.9.2000 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.