Další možnost ochrany proti spammu

Novela zákona nám konečně přináší další možnost ochrany proti nevyžádané mailové reklamě.
(ČIA) - Lepší možnosti obrany proti nevyžádané poště přináší novela zákona o regulaci reklamy, která vstoupila v účinnost na začátku června. Nová norma zakazuje takovou nevyžádanou reklamu, která bude adresáta obtěžovat či povede k jeho výdajům. Zákaz se vztahuje například na reklamní letáky v poštovní schránce, ale také například na hromadně rozesílané reklamní e-maily (takzvané spamy). Příjemce nechtěné reklamy se může obrátit na živnostenský úřad, který by pak měl zahájit správní řízení. Odesílateli nechtěných propagačních materiálů hrozí pokuta až do výše dvou milionů korun. Odborníci se shodují, že zvláště v případě e-mailů však bude těžké zjistit, kdo reklamu odesílal nebo kdo je jejím zadavatelem.

Určitou možností obcházení zákona ze strany zadavatelů i distributorů reklamy může být ustanovení, podle kterého se nová úprava po dobu dvou let nevztahuje na reklamní kampaně realizované na základě smluv uzavřených před účinností novely.