(ČIA) - Lepší možnosti obrany proti nevyžádané poště
přináší novela zákona o regulaci reklamy, která vstoupila v účinnost na
začátku června. Nová norma zakazuje takovou nevyžádanou reklamu, která bude
adresáta obtěžovat či povede k jeho výdajům. Zákaz se vztahuje například na
reklamní letáky v poštovní schránce, ale také například na hromadně
rozesílané reklamní e-maily (takzvané spamy).
Příjemce nechtěné reklamy se může obrátit na živnostenský úřad, který by
pak měl zahájit správní řízení. Odesílateli nechtěných propagačních
materiálů hrozí pokuta až do výše dvou milionů korun. Odborníci se
shodují, že zvláště v případě e-mailů však bude těžké zjistit, kdo reklamu
odesílal nebo kdo je jejím zadavatelem.
Určitou možností obcházení zákona ze strany zadavatelů i distributorů
reklamy může být ustanovení, podle kterého se nová úprava po dobu dvou let
nevztahuje na reklamní kampaně realizované na základě smluv uzavřených před
účinností novely.