Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vodafone bude vysvětlovat automatické dokupování dat. Pochybení odmítá

  16:17aktualizováno  16:17
Zákazníci Vodafonu využívající data se v září dočkali výrazné úpravy pravidel FUP: po vyčerpání dat jim je automaticky aktivován nový balíček. Český telekomunikační úřad kvůli službě zpoplatněné částkou 49 korun zahájil s operátorem správní řízení pro podezření z uplatňování agresivní obchodní politiky.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

ČTÚ zároveň po Vodafonu požaduje změnu ve smlouvě, aby nabídka byla v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele. Podle Drtiny je automatická aktivace postavena na principu, že spotřebiteli je dodána a účtována služba, kterou si sám předem aktivně neobjednal. Pokud chce tedy zákazník po vyčerpání FUP předejít dalším nákladům, musí si službu „Data nad rámec balíčku“ sám deaktivovat.

Správní řízení s operátorem zahájil úřad na základě stížností od zákazníků. Vodafone však pochybení odmítá. „Dokup dat nad rámec balíčku jsme zavedli v souladu se zákonem. Jsme připraveni o tom s ČTÚ nadále diskutovat,“ reagovala mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová.

Úřad si posvítí i na virtuály

Na základě komplexní analýzy smluvních podmínek mobilních virtuálních operátorů se úřadu rovněž nelíbí, že společnost O2 nebo virtuální operátoři v její síti vyřizují reklamace prostřednictvím zpoplatněné zákaznické linky.

„Podle zákona přitom má prodávající přijmout reklamaci i v sídle nebo místě podnikání a nikoliv si vynucovat podání reklamace pouze jediným způsobem, který je nadto zpoplatněn,“ dodal Drtina.

Například ve všeobecných podmínkách virtuála Tesco Mobile je uvedeno, že „reklamaci na vyúčtování ceny je účastník oprávněn uplatnit u Tesco Mobile (zavoláním na zákaznickou linku Tesco Mobile) bez zbytečného odkladu...“ To platí i pro reklamace poskytované služby či výrobní vady (SIM, dobíjecí kupon). Minuta hovoru na tuto linku vyjde na 2,50 Kč.

Stejná sazba platí i na zákaznické lince Gorila Mobilu, nicméně právě v jeho všeobecných podmínkách není způsob reklamace nikterak blíže specifikován. Až v bodě týkajícím se předplacenky je uvedeno, že vadnou SIM kartu lze reklamovat na zákaznické lince.

Jen zákazníci třetího virtuála působícího v síti O2, kterým je Bleskmobil, se mohou podle všeobecných podmínek s reklamací obrátit i písemně na adresu sídla společnosti Telefónica Czech Republic.

S deseti z celkem šedesáti virtuálních operátorů působících v Česku pak ČTÚ zahajuje správní řízení kvůli nedodržení informační povinnosti oznámit včas změnu smlouvy v souvislosti s úpravou roamingových cen podle nařízení EU.

Autoři: ,


Témata: Vodafone


Nejčtenější

Aukce
Aukce frekvencí pro obecní mobilní internet začíná. Přijde nový operátor?

Český telekomunikační úřad vypsal aukci kmitočtů pro rychlé mobilní sítě v pásmu 3,7 GHz. Licence je ideální pro pevný internet přes mobilní sítě a je...  celý článek

T- Mobile.
T-Mobile mění tarify. Razantně přidává data, ale má to háčky

T-Mobile nabídne od 2. dubna zcela nové tarify. Nejlevnější jsou nyní za 499 korun, u klíčového neomezeného přidal 2,5 GB dat, ale zdražil ho o 50 korun....  celý článek

Ilustrační fotografie
Chemický zločin povede k zákazu látky, která dělá oblečení nepromokavým

Evropská unie jedná o zákazu látek, bez kterých se neobejde například oblíbené voděodolné outdoorové oblečení. Je to poslední kapitola desetiletí trvajícího v...  celý článek

Moto M
Kovová střední třída se zářivým displejem. Test Moto M

Značka Motorola je plně v rukou čínského Lenova a konečně útočí na český trh. Nejnovějším pokusem je smartphone střední třídý Moto M, který láká na luxusní...  celý článek

Nubia Z11 miniS
Zajímavý model od neznámé značky. Prohlédněte si novou Nubii Z11 miniS

Hned několik parametrů z vyšších cenových tříd si vypůjčil model Nubia Z11 miniS. Jde o zajímavý telefon, který má potenciál zaujmout jak uživatele, kteří rádi...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.