Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Operátor nechtěl zřídit internet, protože je to nevýhodné. Jenže musí

  15:30aktualizováno  15:30
Český telekomunikační úřad rozhodl ve věci stížnosti zákazníka O2, který se v námitkovém řízení proti vyřízení reklamace domáhal smluvního plnění ze strany operátora. O2 musí klientovi objednané služby zřídit a začít poskytovat, podle úřadu totiž nemůže smlouvu jednostranně zrušit, přestože je pro něj nevýhodná.

Operátor neplnil uzavřenou smlouvu, zákazník proto podal stížnost u ČTÚ. | foto: Profimedia.cz

Předmětem sporu je smlouva o zřízení služby internetového připojení včetně digitální televize O2, kterou zákazník a společnost O2 Czech Republic uzavřeli již 4. září 2014. Ani po více než měsíci však nedošlo k jejímu plnění. Zákazník tak podle informací ČTÚ vyzval 20. října 2014 operátora ke splnění smluvní povinnosti a neprodlenému zřízení objednané služby. Po této výzvě obdržel od O2 dopis, v němž byl informován o stornování objednávky na zřízení služby. Důvodem bylo evidování pohledávky na klienta z roku 2009.

V rámci podaného rozkladu pak operátor přišel s novým tvrzením, proč nedošlo k plnění smlouvy. V nemovitosti zákazníka prý není zřízen koncový bod pevné sítě. Kvůli zřízení předmětné služby by tak musel operátor investovat zhruba 79 tisíc korun.

Výňatek z článku 2.9 Všeobecných smluvních podmínek O2

Kdy Smlouvu neuzavřeme a Službu nezřídíme: O2 odmítne Návrh, pokud Zájemce:

...

c) neplnil nebo neplní své závazky vůči O2 nebo jiným subjektům nebo lze důvodně předpokládat, že takové závazky nebude plnit,

...

O2 sdělí Zájemci důvody odmítnutí Návrhu do 20 kalendářních dnů ode dne doručení Návrhu a vrátí mu případně složené jistoty nebo zálohy nejpozději do 60 kalendářních dnů ode dne odmítnutí Návrhu.

Nespokojený zákazník se proto obrátil na Český telekomunikační úřad, u kterého se v námitkovém řízení proti vyřízení reklamace domáhal, aby O2 byla stanovena povinnost zřídit služby sjednané smlouvu uzavřenou 4. září 2014, kdy se stala platnou a účinnou.

Úřad v prvním případě, tedy co se informace o pohledávce na klienta týče, dospěl k závěru, že operátor nedodržel všeobecné obchodní podmínky (viz box). Podle nich měl totiž důvody odmítnutí plnění smlouvy sdělit klientovi nejpozději do 20 kalendářních dnů od podpisu smlouvy, tedy do 24. září 2014. „Ani ke druhé námitce týkající se dalších investičních nákladů nebylo možné vzhledem ke koncentraci řízení přihlédnout,“ informoval ČTÚ v měsíční monitorovací zprávě.

Operátor podle stanoviska úřadu porušil svou povinnost, k níž se v předmětné smlouvě zavázal. V rozhodnutí tak společnosti O2 Czech Republic uložil povinnost klientovi objednané služby zřídit a začít poskytovat v souladu s uzavřenou smlouvou. Podle úřadu totiž nelze v tomto případě jednostranným právním úkonem (stornováním) ze strany operátora zrušit platně uzavřený smluvní vztah mezi operátorem a jeho zákazníkem.

Operátor se navíc v průběhu reklamace zcela jistě dostal do prodlení se splněním svého závazku, podle smlouvy má být totiž služba zřízena do 21 dnů ode dne jejího uzavření. „Je věcí navrhovatele, jak dále bude řešit prodlení operátora se splněním závazku i zda v případě, že by operátor pravomocné rozhodnutí případně dále nerespektoval, využije práva na exekuci nepeněžitého plnění podle vykonatelného rozhodnutí,“ informoval redakci Mobil.iDNES.cz tiskový mluvčí ČTÚ Martin Drtina. Dodal však, že to jsou eventuality, kterými se úřad v řízení o námitce nezabýval a ani zabývat nemohl.

Autor:




Nejčtenější

Chatovací aplikace Line
Ignoroval její textovky, tak požádala o rozvod. Soud dal ženě za pravdu

Ženě z Tchaj-wanu vyhověl soud s žádostí o rozvod, když jako důkaz nefungujícího manželství předložila snímky z chatovací aplikace Line. Její manžel si textové...  celý článek

Ilustrační snímek
Někdo pašuje mobily do vězení. Vězni si fotí selfíčka na Facebook

Novozélandská vězeňská služba se snaží rozplést pro ni neobvyklý případ. Do věznice v Aucklandu totiž někdo i přes všechna obvyklá bezpečnostní opatření...  celý článek

Nokia 105
Toto je nová Nokia za 400 korun. Má Hada a vydrží měsíc na příjmu

Nový vlastník značky Nokia, společnost HMD Global, představil dva nové jednoduché mobily, které zaujmou především nízkou cenou.  celý článek

T-Mobile láká na jedinečné tarify na míru
T-Mobile sliboval tarify na míru. Věrným zákazníkům ale nic extra nedal

„Prodloužením smlouvy ušetříte,“ hlásá banner na webu T-Mobilu pod přehledem aktuálně nabízených tarifů. Láká jím na jedinečné tarify na míru, které si prý...  celý článek

Aplikace WhatsApp (ilustrační obrázek)
Čína na den blokovala WhatsApp. Příště ho může vypnout úplně

Uživatelé chatovací aplikace WhatsApp v Číně mohli během včerejšího dne mít problémy s posíláním určitého typu obsahu. Dnes už aplikace funguje normálně, ale...  celý článek

Další z rubriky

Vodafone (ilustrační fotografie)
Konečně pořádná sleva. Vodafone zlevňuje roamingová data dvaatřicetkrát

Absurdní ceny mobilních dat v roamingu mimo Evropskou unii Vodafone výrazně snižuje. Alespoň u zemí patřících do zóny 2. Cena 1 MB dat klesá z 252 korun na...  celý článek

Kaktus končí s bezplatným Facebookem, nové datové balíčky doplní extra daty...
Facebook zdarma u Kaktusu končí. Výhodu nahradí extra daty nových balíčků

Virtuální operátor Kaktus představil nové datové balíčky, které při stejné ceně oproti stávajícím přinášejí až trojnásobnou porci dat. Kromě toho obsahují také...  celý článek

Stávající antény UMTS (paraboly jsou MW pojítka)
Operátoři mohou díky výměně frekvencí zrychlit mobilní internet

Společnosti O2, T-Mobile a Vodafone si na základě podmínek loňské aukce kmitočtů pro LTE vyměnili kmitočty v pásmu 1 800 MHz. Nyní tak budou moci díky větším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.