Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Operátor nechtěl zřídit internet, protože je to nevýhodné. Jenže musí

  15:30aktualizováno  15:30
Český telekomunikační úřad rozhodl ve věci stížnosti zákazníka O2, který se v námitkovém řízení proti vyřízení reklamace domáhal smluvního plnění ze strany operátora. O2 musí klientovi objednané služby zřídit a začít poskytovat, podle úřadu totiž nemůže smlouvu jednostranně zrušit, přestože je pro něj nevýhodná.

Operátor neplnil uzavřenou smlouvu, zákazník proto podal stížnost u ČTÚ. | foto: Profimedia.cz

Předmětem sporu je smlouva o zřízení služby internetového připojení včetně digitální televize O2, kterou zákazník a společnost O2 Czech Republic uzavřeli již 4. září 2014. Ani po více než měsíci však nedošlo k jejímu plnění. Zákazník tak podle informací ČTÚ vyzval 20. října 2014 operátora ke splnění smluvní povinnosti a neprodlenému zřízení objednané služby. Po této výzvě obdržel od O2 dopis, v němž byl informován o stornování objednávky na zřízení služby. Důvodem bylo evidování pohledávky na klienta z roku 2009.

V rámci podaného rozkladu pak operátor přišel s novým tvrzením, proč nedošlo k plnění smlouvy. V nemovitosti zákazníka prý není zřízen koncový bod pevné sítě. Kvůli zřízení předmětné služby by tak musel operátor investovat zhruba 79 tisíc korun.

Výňatek z článku 2.9 Všeobecných smluvních podmínek O2

Kdy Smlouvu neuzavřeme a Službu nezřídíme: O2 odmítne Návrh, pokud Zájemce:

...

c) neplnil nebo neplní své závazky vůči O2 nebo jiným subjektům nebo lze důvodně předpokládat, že takové závazky nebude plnit,

...

O2 sdělí Zájemci důvody odmítnutí Návrhu do 20 kalendářních dnů ode dne doručení Návrhu a vrátí mu případně složené jistoty nebo zálohy nejpozději do 60 kalendářních dnů ode dne odmítnutí Návrhu.

Nespokojený zákazník se proto obrátil na Český telekomunikační úřad, u kterého se v námitkovém řízení proti vyřízení reklamace domáhal, aby O2 byla stanovena povinnost zřídit služby sjednané smlouvu uzavřenou 4. září 2014, kdy se stala platnou a účinnou.

Úřad v prvním případě, tedy co se informace o pohledávce na klienta týče, dospěl k závěru, že operátor nedodržel všeobecné obchodní podmínky (viz box). Podle nich měl totiž důvody odmítnutí plnění smlouvy sdělit klientovi nejpozději do 20 kalendářních dnů od podpisu smlouvy, tedy do 24. září 2014. „Ani ke druhé námitce týkající se dalších investičních nákladů nebylo možné vzhledem ke koncentraci řízení přihlédnout,“ informoval ČTÚ v měsíční monitorovací zprávě.

Operátor podle stanoviska úřadu porušil svou povinnost, k níž se v předmětné smlouvě zavázal. V rozhodnutí tak společnosti O2 Czech Republic uložil povinnost klientovi objednané služby zřídit a začít poskytovat v souladu s uzavřenou smlouvou. Podle úřadu totiž nelze v tomto případě jednostranným právním úkonem (stornováním) ze strany operátora zrušit platně uzavřený smluvní vztah mezi operátorem a jeho zákazníkem.

Operátor se navíc v průběhu reklamace zcela jistě dostal do prodlení se splněním svého závazku, podle smlouvy má být totiž služba zřízena do 21 dnů ode dne jejího uzavření. „Je věcí navrhovatele, jak dále bude řešit prodlení operátora se splněním závazku i zda v případě, že by operátor pravomocné rozhodnutí případně dále nerespektoval, využije práva na exekuci nepeněžitého plnění podle vykonatelného rozhodnutí,“ informoval redakci Mobil.iDNES.cz tiskový mluvčí ČTÚ Martin Drtina. Dodal však, že to jsou eventuality, kterými se úřad v řízení o námitce nezabýval a ani zabývat nemohl.

Autor:


Témata: O2


Nejčtenější

LG G6
LG G6 v celé kráse. Dostane netradiční displej s nejvyšším rozlišením

Nový vrcholný model od LG bude představen již v neděli, tedy den před zahájením letošního ročníku barcelonského veletrhu MWC. V celé kráse si jej můžete...  celý článek

Huawei P10
Huawei P10 bez tajemství. Čtečka otisků si našla místo pod displejem

Model P10 od třetího největšího výrobce smartphonů na světě má být jedním z letošních nejprodávanějších chytrých telefonů. Oproti minulosti se změní několik...  celý článek

Android Nougat
Ostuda jménem Android Nougat. Google i výrobci kašlou na uživatele

Každoročně se u Androidu opakují nářky nad tím, že nová verze přichází na trh pomalu. A ani tentokrát se na tom nic nemění, naopak se zdá, že s verzí Android...  celý článek

Honor 6X láká duálním fotoaparátem a příznivou cenou.
Cenová válka u smartphonů ustává, zarazilo ji zdražení topmodelů

Do redakce se nám přišlo několik telefonů střední třídy s podobnými specifikacemi. Mají také až podezřele stejnou oficiální cenovku, ta se navíc oproti...  celý článek

Nokia 3310 je sice 15 let starý mobil (představena byla v roce 2000, ale...
Novodobá Nokia 3310 může počítat prodeje na miliony

Značka Nokia se na veletrhu MWC už tuto neděli vrátí na evropské trhy. Představí několik smartphonů, ale možná ještě větší očekávání vzbuzuje reinkarnace...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.