Český telekomunikační úřad

Český telekomunikační úřad | foto: Mobil.iDNES.cz

Operátoři, zrušte poznámky pod čarou, vyzývá ČTÚ

  • 18
Trojice mobilních operátorů obdržela tento týden od Českého telekomunikačního úřadu výzvu k úpravě svých všeobecných podmínek. Pro spotřebitele by měly být srozumitelnější a bez sporných a nejednoznačných ustanovení nebo poznámek pod čarou.

Hodlá tak plně využít svých pravomocí při ochraně spotřebitele, které získal díky loňské novele zákona o elektronických komunikacích. Nově převzal také část kompetencí, které měla na telekomunikačním trhu dosud Česká obchodní inspekce. Kontrolu plnění požadavků chystá ČTÚ na druhou polovinu letošního roku.

"ČTÚ očekává, že budou v co nejvyšší míře reflektovány požadavky spotřebitelů, a to i s ohledem na stovky stížností, které v této souvislosti na ČTÚ přicházejí. Smluvní vztahy musí být upraveny tak, aby byly pro všechny spotřebitele srozumitelné a přehledné a aby spotřebitelé při uzavírání smluvního vztahu měli k dispozici všechny informace uložené zákonem o elektronických komunikacích," uvedl v dopise adresovaném šéfům mobilních operátorů Pavel Dvořák, předseda rady ČTÚ.

Klientům českých operátorů vadí především špatná informovanost o odebíraných službách, důležité informace skryté mimo smlouvu v drobným písmem psaných všeobecných podmínkách nebo nejasně a neprokazatelně formulované retenční nabídky. ČTÚ po operátorech například požaduje, aby ustanovení o smluvních pokutách bylo přímo součástí smlouvy a nikoliv jen její přílohy.

Zákazníci by měli mít nově také možnost podat výpověď ze smlouvy kdykoliv a ne jen v určitém vymezeném období. Také by se mohli dočkat lepší informovanosti o všech důležitých změnách, jako je třeba změna tarifikace nebo limitu stažených dat. O změnách by se měli dozvědět s měsíčním předstihem, a to prostřednictvím měsíčního vyúčtování. V tom by měly být i údaje o konci platnosti akčních nabídek či době platnosti dobíjecího kreditu.

,