Na Dimoco si stěžovaly desítky spotřebitelů, kteří si od firmy žádné SMS neobjednali. "ČTÚ se na orgány činné v trestním řízení obrátil proto, že se na základě zjištěných okolností domnívá, že ze strany společnosti Dimoco Czech jde o podvodné jednání," uvedl mluvčí úřadu František Malina.
Regulátor podle Maliny není oprávněný stížnosti spotřebitelů řešit, protože jde o službu nabízející obsah a nikoliv o šíření, tedy o službu elektronických komunikací. Postiženým proto doporučil obracet se s reklamací na poskytovatele obsahu a v případě sporu na soud. Kromě toho mohou dát podnět k zahájení správního řízení k České obchodní inspekci, případně podnět k policii.
Úřad vyzval Asociaci provozovatelů mobilních sítí (APMS), která spravuje kódy pro prémiové SMS, aby vůči Dimoco přijala účinná opatření. Asociace přiděluje kódy mobilním operátorům, kteří je pak dále pronajímají poskytovatelům služeb.