Čtenost za prosinec radikálně vzrostla, inzertní novinky

Během prosince loňského roku jsme zaznamenali další úctyhodný příliv čtenářů, který dosáhl zhruba 25 % oproti listopadu roku 1997. Co pro vás dále připravujeme?
Během prosince loňského roku jsme zaznamenali další úctyhodný příliv čtenářů, který dosáhl zhruba 25 % oproti listopadu roku 1997. Celkem bylo na Mobil server přistoupeno z více než 22 000 unikátních IP adres, což představuje samozřejmě momentální rekord.

Od ledna na Mobil serveru funguje nový software pro sledování návštěvnosti, který umí sledovat téměř přesně vyjádřitelný počet skutečných čtenářů našeho serveru. Ten dosahuje ve všední dny čísla 10 000 jednotlivých čtenářů, o víkendech pak polovinu. Znamená to tedy, že Mobil server lze přirovnat k deníku s deseti tisíci čtenáři, nebo k měsíčníku se 70 000 čtenáři.

Jelikož čtenost je důležitá především pro naše inzerenty, kteří si beztak kupují inzerci po měsíčních cyklech, je právě přirovnání k měsíčníku velmi zajímavé, ačkoliv už z podstaty internetu kulhá.

Není také nezajímavá nová možnost zjištění, jak dlouho Mobil server v průměru čtete - průměrná návštěva na Mobil serveru trvá cca 8-10 minut, tato čísla momentálně zpřesňujeme vyřazováním návštěv vyhledávacích strojů, které jsou samozřejmě i několikahodinové (rekordmanem ve výdrži je HotBot, který nás v lednu zafulltextoval během 696 minut).

Od února chystá Mobil server zajímavou novinku pro naše inzerenty. Reklamu bude možno jak na samotném Mobil serveru, tak v rámci celého sdružení TechNet, nakupovat podle impresí, tedy podle poštu shlédnutí. V čem je rozdíl?

Až doposud neměl inzerent příliš jasný přehled o tom, kolik za reklamu utrácí - alespoň pokud se nejednalo o internetového guru, který si věděl rady s rozpočtem podle statistických programů. Nyní je přesně jasné, kolik stojí získání pozornosti čtenáře, a je možno si ihned udělat porovnání i s ostatními servery, které systém prodeje reklamy podle impresí budou používat.

V zásadě lze říci, že klient nyní platí peníze za to, kolika čtenářům je jeho reklamní pruh ukázán. Je jen na volbě inzerenta, jak masivně chce inzerovat. Pro první zkušební období chystáme reklamní balíky po 50 000 a 75 000 zobrazeních během zvolené doby. Nový reklamní systém nám rovněž umožní nezatěžovat čtenáře stále stejnými inzeráty a naopak inzerentovi ušetří peníze v tom, že nebude zbytečně vystavovat jeho inzerát stále stejnému čtenáři.

Nový reklamní systém dovoluje definovat dokonce i některé podmínky, za nichž se reklamní pruh má ukazovat: lze jej například vystavovat pouze čtenářům využívajícím určitý operační systém nebo určitý typ browseru. Pokud tedy hodlá inzerent prodávat software pro operační systém WinNT, lze jeho inzerát zobrazovat jen uživatelům tohoto systému. Stejně tak lze omezit inzerci na určitý den v týdnu nebo denní dobu.

CPT - tedy cena za tisíc shlédnutí reklamy, je nyní velmi srovnatelná s ostatními servery a je jednotná v rámci celého sdružení TechNet. Reklamu lze samozřejmě distribuovat jak rovnoměrně na všechny servery TechNetu, tak s přihlédnutím k oborovému zaměření reklamy.

TechNet v současné době tvoří tyto servery:

  • ISDN server - telekomunikace, digitální aplikace
  • Mobil server - technický server, GSM, pagery, GPS, počítače do dlaně atd.
  • Notebooky - samozřejmě vhodné pro vše okolo počítačů
  • DigitServer - digitální fotografie a zpracování obrazu, vhodné i pro inzerci výpočetní techniky, tiskáren atd.
  • NetMag - vše okolo počítačů a zejména Unixových a internetových profesionálních systémů
  • FSG - Free singlechip group - server pro kutily v oboru elektroniky
Cenu CPT a podrobné informace o reklamě zájemcům rádi zašleme. Starý inzertní systém formou nákupu měsíčního prostoru je po přechodnou dobu zachován za původních podmínek.

Témata: GPS, Notebook, software