Voice Direct Contactelu je služba, která zájemcům umožní telefonovat do 282 zahraničních destinacích, a přináší tak alternativní řešení k nabídce hlasových služeb SPT Telecom. Zákazníci Contactelu si navíc mohou vybrat až 3 často volané země, u kterých bude spojení účtováno za výhodnější tarify. Nová služba také umožňuje konvergenci hlasových a datových služeb propojením produktů Internet Direct a Voice Direct.
Vzhledem k tomu, že pro využívání telefonního propojení Voice Direct je potřeba kvalitní a rychlá linka, je součástí dodávky přístupová linka od Českých Radiokomunikací. V prvních informacích není ani zmínka o tom, že by společnosti mohli využít svoje vlastní připojení do internetu, z čehož lze explikovat, že Voice Direct běží na zcela vyhrazeném pásmu nijak nesouvisejícím s internetem, pouze za využití IP protokolu tak, aby bylo možno na Voice Direct aplikovat GP 22/1999 a označit jej za IP telefonii. Pro zákazníka to znamená jedno: přenos hlasu by měl být na velmi kvalitní úrovni a konečně se našel někdo, kdo využil legislativu ve svůj prospěch a nejmenoval se SPT Telecom.
Služba Voice Direct je v první fázi určena především klientům ve velkých a středně velkých podnicích, není tedy určena pro majitele RedBoxů a běžných domácích internetových připojení. I to je další důkaz proto, že IP protokol je tu pouze zástupným a krycím manévrem, neboť ve skutečnosti vše běhá po vlastní infrastruktuře.
Cenovou nabídku Contactel nezveřejnil a vzhledem k zaměření na velké společnosti se nepochybně bude jednat o ceny výrazně smluvní, sloužící k podchycení klíčových zákazníků, o které začne 1.1.2001 nelítostný boj mezi SPT Telecom a "těmi druhými"...
Co ke službě říci? Zatím nevíme, jak funguje, ale Contactel nepatří mezi firmy, které by nabízely nedodělky když ví, že první uvedení se na trh rozhoduje o další pozici pro dlouhá léta...