Po rozhovoru s viceprezidenty Citibank Tomášem Rycheckým a Petrem Klimešem jsme se dozvěděli několik zajímavých informací, které osvětlují mnoho z otázek týkajících se Juice Pay. Začněme však novými skutečnostmi, na které může každý narazit při svém putování po českém internetu.
Po Vltavě, která byla v prvním týdnu jediným internetovým obchodem, který akceptoval platbu pomocí Juice Pay, začlenila již do svých stránek Payment Gateway od Citibank i firma Ticketpro. Funguje bez problémů a Ticketpro tak splnit to, co slíbil.
Pokud mluvíme o Ticketpro, dodejme ještě, že avizované placení pomocí Juice Pay přímo na WAPu se konat nebude, alespoň ne v on-line podobě. Petr Klimeš jasně prohlásil, že zabezpečení, které umožňuje protokol WAP, a to i verze WAP1.2, naprosto nevyhovuje nárokům na bezpečnost pro on-line platby. Dále Petr Klimeš dodal, že teprve protokol WAP1.3 by mohl splňovat jejich požadavky. Jinou možností, jak ještě před nástupem tohoto standardu dosáhnout on-line placení přes WAP by byla vlastní gateway Citibank. O jejím zřízení zatím Citibank pouze uvažuje.
Abychom však my, vlastníci Juice Pay karty, nebyli touto skutečností příliš rozladění, dodejme, že možnost off-line placení je vhodným řešením pro případ "vzdálené" platby. Tento způsob placení funguje téměř stejně prostě, jako přímý on-line převod. Pokud si například právě u Ticketpro rezervujete vstupenky, můžete zadat číslo své Juice Pay karty (ať už na WAPu nebo ústně operátorce) a na váš Juice Pay účet bude zaslána takzvaná "elektronická složenka". Ve chvíli, kdy se připojíte pomocí internetu k serveru Citibank a přihlásíte se ke svému Juice Pay účtu, objeví se vám na obrazovce "složenka" na zaplacení požadované částky od Ticketpro. Máte možnost ji potvrdit či zamítnout. Pokud platbu potvrdíte, peníze jsou z vašeho účtu odeslány a vaše vstupenky jsou zaplacené.
Dle zástupců Citibank je o Juice Pay karty velký zájem a tak je jen logické, že většinu zájemců zajímá, kde na internetu budou moci své karty k placení použít. Jak nám sdělil Tomáš Rychecký, zájem mezi obchodníky o zařazení kompletního platebního řešení od Citibank (Citibank Payment Gateway) je velký. A to jak mezi těmi, kteří již mají své obchody zavedené a fungující, tak mezi těmi, kteří chtějí s obchodováním na internetu teprve začít. Kolik jich však nakonec skutečně na svých stránkách platbu pomocí Juice Pay bude mít se rozhoduje během procesu, ve kterém se Citibank ujišťuje o kvalitě služeb obchodu svým zákazníkům. Citibank tak chce zaručit svým klientům kvalitní služby nejen ze své strany, ale i ze strany spolupracujících obchodníků. Požadavky, jež jsou součástí tohoto "kodexu" jsou například maximálně třítýdenní dodací lhůta, záruka na zboží a podobně.
V blížící se "okurkové sezóně" lze očekávat znatelné zpomalení v používání internetu a také v rozmachu Juice Pay. Ovšem již od září by se v nové vlně měl zájem o Juice Pay obnovit, podpořen několika novými obchody. Po prázdninách se tak snad dočkáme podstatně širší nabídky zboží, které si budeme moci pořídit přes internet a platit přitom kartou Juice Pay od Citibank.