Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co musí Eurotel udělat, aby se stal oblíběnějším?

aktualizováno 
Co musí Eurotel udělat, aby se stal oblíběnějím?

když jsem minulý týden dával veřejně k nahlédnutí seznam toho, co musí Radiomobil učinit, aby se stal v očích lidí seriósním, neočekával jsem ani, kolik mailů typu: "To bylo přesné" či "To´s vyhmát..." dostanu. Ale našlo se i mnoho takových, kteří se ptali "A o Eurotelu nic?" Ptali se správně. O týden později přicházím s kritikou firmy Eurotel v tomto dokumentu, příznačně nazvaném Co musí Eurotel udělat, aby se stal oblíbenějším?

Co si nalhávat a namlouvat. Monopol firmy Eurotel nás sužoval po více, než pět let - a najednou se máme radovat z chrabrého dobrodince, pokrývajícího naši zemi signálem GSM? Máme najednou zapomenout na to, že starý NMT telefon, se kterým dnes už ani nemůžeme na veřejnost, stál před několika lety přes sedumdesát tisíc korun? Máme snad zapomenout na placení příchozích hovorů? Máme snad zapomenout na to, že kdysy nebyly účty za telefon pod deset tisíc korun?

Ó ne drahý Eurotele - češi jsou národ pamětlivý a sveřepý. Pro nás jsi po pět let byl monopolem se vším, co k tomu patří. Rozhodoval jsi o osudu nás, kdož jsme přes neviditelné pojítko radiového signálu byli spojeni se světem. Stěžovat na tebe si nebylo kde. Když něco fungovalo, byla snaha o nápravu minimální. A najednou tě máme chápat jako pružně reagující firmu, která proplouvá tržním prostředím konkurence?

Jak nereálná je tato představa. Pořád zůstáváš v očích lidí monopolostickým molochem, stále přetrvává dojem, že jsi něco nehybného, něco strnulého.

Nakolik je to dnes pravda? Pohlédneme-li pravdě do očí, již jenom málo. Má-li někdo dostat vyznamenání za zvládnutí marketingu, měl bys to být ty. V neuvěřitelně krátké době jsi změnil vystupování z nechutného spratka na rozumného a kultivovaného managera. Ale přesto mám několik výhrad, které by tě mohly nutit k zamyšlění.

Je opravdu nutné, aby reklamní kampaň byla vedena ve stylu: "Méněcení jsou ti, kdo si kupují konkurenční věci?" Chceš tím snad naznačit, že já, tolik let tebou deptán, jsem najednou méněcený, když jsem se rozhodl pro druhou cestu? Pohrdáš snad á priori zákazníky, kteří mají dobrou paměť a neradi riskují stejné chyby?

Je opravdu nutné, aby z Eurotelu byla neprůstřelná bašta, jakou by záviděly snad všechny pohraniční opevnění? Je nutné, aby z poza tvých zdí neproklouzla ani informace o tom, co chystáš a co připravuješ? Souvisí to s tebou raženou cestou "Vše mimo mne je od zlého" - řečeno slovy evangelií? Setrváváš snad nadále v dogmatu o tvé všeobsažnosti, že svým zákazníkům nechceš dát najevo ani to, zda se někdy přizpůsobíš cenám?

Je opravdu nutné, abych se dodnes setkával ve tvých střediscích s jistým přehlížejícím postojem "Já jsem z Eurotelu a kdo je víc?" Cožpak neplatí ono obchodnické "Já jsem zákazník a to je víc!" ??? Nebo to snad opět zapadá do tvojí filosofie "Mimo mne není spásy!" ???

Připusťmě jednu důležitou věc: vším, čím Eurotel je dnes, tím se stal v okamžiku, když se na scéně objevil Radiomobil a dal jasně najevo, že bude ochotně tím, kdo hodí na rakev pohřbívaného molocha květiny. Pokud jsi milý Eurotele zodpověděl všechny předchozí otázky záporně, pak je to výborné. Pokud s tím něco hodláš dělat, pak ti gratuluji.

Pokud ne, tak příjde jednou den, kdy ty spláčeš nad výdělkem - a to doslovně. A ten den je daleko jenom tolik, kolik BTSek máš náskok před sítí Paegas.

Toto jsem sepsal po delším rozvažování. Jedinou inspirací mi byly dva listy papíru: prvním byla faktura Eurotelu z roku 1992 a tím druhým byla faktura Radiomobilu z roku 1996. Stonásobný rozdíl (opravdu stonásobný - 60 000Kč x 600Kč) mi byl můzou. Může se stát, že jsem něčeho opomněl. Prosím laskavé čtenáře, aby mne doplnili.

Autor:


Témata: publicistika


Nejčtenější

Ilustrační snímek
ČTÚ smetl ze stolu žádosti virtuálů. Roaming je pro ně noční můrou

Již v průběhu května obdržel Český telekomunikační úřad od tří virtuálních operátorů žádosti o povolení účtovat příplatek k roamingu. Virtuálové bez vlastní...  celý článek

Během letu si chtěl natočit vedle letící letadlo, telefonu mu ovšem vypadl z...
Samsung mu vypadl z letícího letadla a nerozbil se

Může smartphone přežít pád ze 300 metrů, když i náraz z jen půlmetrové výšky mívá často fatální následky? Někdy zjevně ano. Třeba jeden tři roky starý Samsung...  celý článek

Google Pixel 2 od HTC.
Pixel 2 na prvním obrázku. Vypadá to na hodně konzervativní přístroj

Letos se dočkáme druhé generace smartphonů Pixel od Googlu. Základní model některými vlastnostmi možná nepříjemně překvapí. Jinak bude ze staré školy.  celý článek

Samsung Galaxy Note 8
Samsung vyvíjí snímač otisků integrovaný v displeji. Bude pětkrát dražší

Smartphone Galaxy Note 8 ještě ani nevyšel a analytik Ming-Chi Kuo už ve svých předpovědích mluví o jeho nástupci. Právě u Notu 9 by měl debutovat v displeji...  celý článek

Nokia vyhrála patentovou válku s Applem
Záhada drahých tarifů. Plnou cenu platí jen někdo

Je to paradox, T-Mobile dlouhodobě získává za zákazníka s tarifem v průměru jen 350 korun měsíčně, navíc suma trvale mírně klesá. Jenže přesně tolik stojí jeho...  celý článek

Další z rubriky

Během letu si chtěl natočit vedle letící letadlo, telefonu mu ovšem vypadl z...
Samsung mu vypadl z letícího letadla a nerozbil se

Může smartphone přežít pád ze 300 metrů, když i náraz z jen půlmetrové výšky mívá často fatální následky? Někdy zjevně ano. Třeba jeden tři roky starý Samsung...  celý článek

Smartphony značky BLU podle společnosti Kryptowire odesílaly osobní data...
Smartphony s vestavěným špionem opět v prodeji. Jsou extra levné

Krátce poté, co vyšlo najevo, že smartphony BLU bez vědomí uživatele odesílají osobní data na čínské servery, zastavil Amazon jejich prodej. Pár dnů nato je...  celý článek

Hlasová asistentka Amazon Alexa na HTC U11
Na hraní je asistentka v mobilu dobrá, ale prakticky je k ničemu

HTC při představení špičkového modelu U11 slibovalo, že nabídne i různá řešení hlasových asistentů. A přímo slibovalo Alexu od Amazonu. Ta se teď s drobnou...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.