Podle čínské tiskové agentury Xinhua už čínští výrobci drží 60 procent čínského trhu se smartphony. V prvním pololetí tam prodali okolo 130 milionů smartphonů. Oproti stejnému období loňského roku je to nárůst o 115 procent
Nejúspěšnějšími značkami jsou i u nás známí výrobci jako Huawei či ZTE nebo zatím ve světě nepříliš známé značky Lenovo, Coolpad, Meizu, Oppo, Zopo a Xiaocai. Někteří méně zvuční čínští výrobci to zkouší už i na zahraničních trzích, zatím však s nevelkými úspěchy.
Ale domácí trh už je pro čínské výrobce malý. Dokazuje to značka Xiaomi, které se podařilo do svých řad přetáhnout velkou rybu, Huggo Barru. Ten zastával u Googlu post viceprezidenta produktového managementu Androidu, tedy vysokou pozici u tvůrce nejpoužívanějšího operačního systému současných smartphonů.
U Xiaomi bude Barra zastávat funkci viceprezidenta globálních aktivit. Z toho je jasné, jak velké plány na dobytí světových trhů čínský výrobce má. Xiaomi doufá, že letos prodá 20 milionů smartphonů.