Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budeme za rok kupovat Samsungy, HTC a Sony, nebo jen čínské mobily?

aktualizováno 
Přístroje čínských značek jsou stejně dobré jako mobily velkých výrobců a stojí často méně než polovinu. Velké značky zatím chrání sami čínští výrobci, kteří se do světa hrnou poměrně pomalu.

Oneplus One | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Možná jste o nich už slyšeli: Lenovo, Xiaomi, Oneplus, Oppo, Zopo, Meizu a další. Už teď se dají koupit i v Česku, ale zatím jen u přeprodejců. Firmy zatím v Evropě působí okrajově, Oneplus a Oppo jen po internetu a ne všude. K tomu můžeme připočíst už dávno zavedené čínské výrobce Huawei a ZTE.

Lenovo na náš trh oficiálně vstoupí asi jako první, mělo by se tak stát v na konci léta (více zde). Má k tomu podporu divize počítačů, která patří mezi lídry trhu. Ostatní značky vstup na evropské trhy plánují, dočkat bychom se měli nejpozději příští rok.

Oneplus One - nejlepší smartphone na svět

Pokud jste v ruce žádný mobil od čínského výrobce v ruce neměli a všeobecně očekáváte levnější produkt s horší výbavou a ceně odpovídající podprůměrné zpracování, tak v praxi platí jen to první. Mobily čínských značek (samozřejmě ne všech, některé extrémně levné přístroje, často kopie známých modelů, jsou opravdu jen levné) jsou prostě stejně dobré jako mobily velkých světových výrobců. A to nejen hardwarem, ale i zpracováním, designem a dokonce i upraveným prostředím. Čerstvě testovaný Oneplus One nás nadchnul (více zde).

To by samozřejmě k úspěchu nestačilo. Jenže většina smartphonů čínských značek je výrazně levnější. A slovo výrazně je potřeba zopakovat, protože rozdíly jsou opravdu obrovské. Ceny jsou často na polovině a vlastně jediný problém je, že dostupnost některých modelů je omezená.

Levnější než HTC, Samsung, Sony nebo LG jsou i na trhu dávno etablovaní čínští výrobci Huawei nebo ZTE. A daří se jim, tedy především Huawei. Obchodní politika ZTE je poněkud zvláštní a o marketingu asi firma ještě neslyšela. Ale až uslyší ...

Navíc je zde ještě jeden zajímavý trend. Mobily některých čínských značek nejsou populární jen na domácím čínském trhu, ale začínají být velmi „cool“ i ve zbytku světa. Pro mladé zákazníky je v nich trochu rebelství. Zatím to není obyčejná konfekce, je v nich trocha exotiky a hlavně jsou mnohem lépe dostupné než velmi drahé modely velkých značek.

Čínské firmy navíc tento status samy rády přiživují. Dostupnost telefonů uměle omezují a nerozmělňují portfolio desítkami či stovkami modelů. Pokud vám to připomíná úspěšný obchodní model Applu, tak nejste daleko od pravdy. Některé značky mají Apple za vzor zcela otevřeně. A jak je vidět, funguje to.

Až čínské firmy přijdou přímo na evropský trh, budou mít zavedené značky opravdu velký problém. Ale zákazníci vydělají, protože ceny půjdou dolů. Jedinou výhodou velkých výrobců je přítomnost u operátorů, a to především na trzích, kde se dotuje. Ale i to se může změnit, operátoři rádi sáhnou po populárnější alternativě.

Autor:






Nejčtenější

Kingmax představil první 64 microSDHC kartu
Nové paměťové karty do mobilů už nebudou mít problémy s aplikacemi

Nova certifikace paměťových karet microSD zaručí, že bude vhodné na ně instalovat aplikace.  celý článek

Jeden z mnoha konceptů příští generace iPhonů
Prodeje iPhonů příští rok dosáhnou vrcholu. Pak to Apple bude mít těžké

Příští generace iPhonů přinese zásadní designové změny, což by spolu s ještě lepší výbavou mělo Applu zajistit rekordní tržby. Poté však bude výrobce podle...  celý článek

LG G5 byl první smartphone s výměnnými moduly.
Modulární mobil se LG nepovedl. Vrátí se jen k vyměnitelné baterii

LG G5 navzdory netradiční modulární konstrukci není prodejním hitem. Jeho nástupce tak podle posledních informací výměnnými moduly disponovat nebude. Měl by...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.