Hodinky Apple Watch

Hodinky Apple Watch | foto: Mobil.idnes.cz

Chytrých hodinek se už prodává víc než těch švýcarských

  • 116
Obavy výrobců klasických hodinek ze Švýcarska se naplnily. Chytré hodinky už klasické švýcarské hodinky v prodejích předehnaly. Nejvíce se prodávají Apple Watch.

O tom, že chytré hodinky čeká velká budoucnost, se spekuluje už dlouho. Pro někoho jde o zbytečnost, ale prodeje raketově rostou. Zejména chytré hodinky od Applu se postaraly o meziroční nárůst prodejů o 315,6 procenta.

Jak prodeje chytrých hodinek překotně rostou, tak prodeje těch švýcarských klesají. Meziročně prodeje švýcarských hodinek poklesly ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku o 4,8 procenta.

Ve čtvrtém čtvrtletí se prodalo podle analytické společnosti Strategy Analytics 8,1 milionu chytrých hodinek, o rok dříve to bylo jen 1,9 milionu kusů. V prodejích tak chytré hodinky předehnaly ty klasické ze Švýcarska. Těch se ve čtvrtém čtvrletí prodalo jen 7,9 milionu.

Zveřejněná data neuvádí detaily prodejů hodinek vyrobených ve Švýcarsku, takže není úplně jasné, který segment výrobků tamních hodinářských firem zasáhly chytré hodinky nejvíce. Pod pojmem švýcarské hodinky se totiž ukrývají velmi rozdílné kategorie hodinek. Od levných Swatch po superdrahé modely vyráběné v podstatě ručně a v kusových sériích.

Je pravděpodobné, že chytré hodinky ovlivnily nejvíce segment levných hodinek v podobné cenové relaci, v jaké se prodávají chytré hodinky. Tedy od 8 000 do 25 000 korun. Naopak prodeje hodinek s mechanickými strojky by nástupem chytrých hodinek neměly být výrazněji ohrožené.

Pruducenti drahých švýcarských hodinek se navíc v loňském roce potýkali s poklesem prodejů na významných asijských trzích. Pokles prodejů tak může být primárně způsoben právě touto situací.

Největšími hráči v segmentu chytrých hodinek jsou Apple a Samsung. Jedničkou je Apple, kterému patří tržní podíl 63 procent. Za ním je Samsung, který se v segmentu chytrých hodinek velmi snaží. Samsungu patří ale jen 16 procent na trhu s chytrými hodinkami.

Není proto divu, že i švýcarští výrobci klasických hodinek se snaží v segmentu chytrých hodinek uchytit. Příkladem je TAG Heuer, kterému ale zatím patřil jen jednoprocentní podíl na trhu s chytrými hodinkami.

28. prosince 2015