Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Chtěl přenést číslo. Nervy drásající proces trval dva měsíce

aktualizováno 
Náš čtenář Milan Hozák uzavřel s obchodním partnerem Telefóniky O2 smlouvu na paušální služby na dobu neurčitou a bez jakýchkoliv závazků. Když ale své číslo chtěl přenést ke konkurenci, operátor po něm neoprávněně požadoval smluvní pokutu a přenos čísla se táhl déle než dva měsíce.

Přenos čísla může být velmi komplikovaný. Hlídejte si pečlivě obsah smlouvy s operátorem. Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

Milan Hozák chtěl své číslo přenést ke konkurenci začátkem listopadu. Postupoval klasickou cestou, tedy ukončením smlouvy a žádostí o přenos čísla. Dozvěděl se však, že mu nebude vyhověno, protože vzhledem ke speciální akci uvedené ve smlouvě je vázán ke společnosti na dobu určitou a musel by uhradit značnou smluvní pokutu.

Čtenář obratem zaslal jako důkaz nepravdivosti tohoto tvrzení kopii smlouvy, kterou vlastnil a ze které je jasně vidět, že žádná podobná akce nebo závazek neexistuje. Následně se na zákaznické lince dozvěděl, že pokuta je skutečně neoprávněná, ale bude muset znovu navštívit značkovou prodejnu a znovu podat výpověď. Učinil tak a pracovnice za přepážkou jej ujistila, že už bude vše v naprostém pořádku a přenesení čísla nic nebrání. Jaké ale bylo jeho překvapení, když zjistil, že přenos čísla se stále nekoná a O2 znovu vyžaduje pokutu. To uže se čtenář obrátil na redakci Mobil.cz a na Český telekomunikační úřad.

Mezitím Telefónica čtenáři odpověděla, jeho závazek skutečně odstranila a proces přenosu čísla po třetí návštěvě na pobočce konečně začal. Odpověď ovšem čtenáře příliš neuspokojila. Stálo v ní mimo jiné: "Máme zájem na vyřešení celé záležitosti k Vaší spokojenosti a proto bylo na základě Vámi doložené smlouvy výše uvedené depozitum stornováno a závazek k uvedenému číslu odstraněn."

Odpověď Telefóniky paní Hozákové

Odpověď Telefóniky paní Hozákové

Vzhledem k tomu, že žádný závazek nikdy ani nevznikl, nepovažoval čtenář tuto vyhýbavou odpověď za dostatečnou satisfakci a požadoval po Telefónice dobropis na částku, kterou uhradil za dvě poslední faktury v době, kdy již měl mít číslo dávno přeneseno. Telefónica se nakonec rozhodla čtenáři vyhovět a Mobilu.cz rovněž poskytla vyjádření k celé kauze.

"Všechno vzniklo při uzavírání smlouvy naším obchodním partnerem se zákazníkem. Klient dostal smlouvu bez zaškrtnutého závazku, nicméně k nám byla doručena smlouva s označeným závazkem. Od tohoto klíčového okamžiku vznikly všechny navazující problémy. Jako omluvu za toto nedorozumění mu nabídneme vystavení dobropisu na dvě poslední faktury. Rozhodně to nebyla systémová chyba, ale selhání jednotlivce, což nás ale samozřejmě mrzí," uvedla Michaela Staňková z O2.





Nejčtenější

Zatímco Apple rychle posiluje, Samsung pozvolna ztrácí své pozice
Nejprodávanější modely smartphonů na světě. Apple se směje zbytku světa

Je to krutá podívaná pro výrobce smartphonů s Androidem. Ať se snaží jakkoliv, tak první příčky okupují dva iPhony. Ty se prodávají už skoro rok a designově to...  celý článek

Nubia Z11 miniS
Nubia zlevnila i o více než tisíc korun. A rovnou všechny modely

Nubia zlevnila prakticky celý svůj sortiment na českém trhu. Hned několik modelů se tak dočkalo cenovky nižší i o více než tisíc korun.  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

rozbitý telefon
Revoluční patent: mobil si sám opraví prasklý displej

Zní to jako pořádné sci-fi, ale praskliny na displeji možná mobily v budoucnu opraví samy. Poslední patent Motoroly naznačuje, že se na takové technologii už...  celý článek

Další z rubriky

Sleva 25 procent
Největší sleva v dějinách? Operátor ji dal na neuvěřitelných 982 let

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

Ilustrační snímek
Zrušený roaming: data nejvíc letí v Chorvatsku, volání v Německu

Statistiky operátora O2 ukazují, jak si Češi užívají nově bezpříplatkových roamingových služeb v oblíbených zahraničních destinacích. Fotky z pláží nejčastěji...  celý článek

Vodafone (ilustrační fotografie)
Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nedovolali

Od čtvrtečního poledne se operátor Vodafone potýkal s výpadkem ve své síti. Problémy při volání hlásili uživatelé z Prahy, Brna, Ostravy či Ústecka, textové a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.