Český Telecom odpustí platby lidem poškozeným povodněmi

Nejpozději do první listopadové dekády odpustí Český Telecom platby klientům, kterým v důsledku srpnových povodní nefungovala telefonní linka. Nejsnadnějším řešením pro uživatele je počkat si na říjnové vyúčtování, v němž by se odškodnění mělo objevit.

(ČIA) – Nejpozději do první listopadové dekády odpustí Český Telecom platby klientům, kterým v důsledku srpnových povodní nefungovala telefonní linka. "Podrobný a přehledný rozpis dostanou v říjnovém vyúčtování," uvedl dnes výkonný ředitel Českého Telecomu pro korporátní segment Kamil Čermák. Opatření se však týká pouze uživatelů, jejichž
telefony už opět fungují. Definitivní vyúčtování zbývajícím postiženým klientům může firma provést až po znovuzapojení příslušných stanic.

Už v srpnu Český Telecom odpustil některým postiženým klientům čtvrtinu měsíčního paušálu. "Ve většině případů ale můžeme teprve nyní přesně určit dobu, po kterou telefon nefungoval. Všem klientům, kteří měli stanice mimo provoz déle než čtvrtinu měsíce, samozřejmě odpustíme i zbývající část paušálu," ujistil Čermák. Naopak společnost už nebude zpětně žádat doplatek po klientech, kterým telefon fungoval kratší dobu než uvedenou čtvrtinu
měsíce.

Nejsnadnějším řešením pro uživatele je počkat si na říjnové vyúčtování. Firma totiž automaticky odškodní naprostou většinu postižených klientů, a to i za srpen a září. Teprve pokud ani v tomto vyúčtování uživatel kompenzaci nenajde, měl by se Českému Telecomu sám ozvat v rámci běžného reklamačního řízení. Od dnešního dne tak lze učinit prostřednictvím bezplatné linky 800 16 16 16. Vyúčtování, které klient považuje za
neoprávněné, zatím není nutné platit. Firma už dříve dočasně zrušila běžný vymáhací postup.

"Bezprostředně po povodních jsme registrovali zhruba 60 tisíc telefonů mimo provoz. Jednalo se o ty, které byly přímo vázány na naše ústředny," vysvětlil Čermák. Dalších zhruba 60 tisíc závad však nastalo z jiných důvodů, které firma nemohla ihned rozpoznat. "Jde například o poškození přístupových sítí v důsledku poničení chodníků nebo domů," uvedl Čermák.
Největším problémem jsou případy funkčních telefonů, které však jejich uživatelé nemohli z důvodu evakuace využívat. Těmto zákazníkům tedy firma radí, aby se v případě sporného vyúčtování sami ozvali.

Podle Čermáka nezaznamenal po povodních Český Telecom úbytek klientů. "Přestože se zejména v Praze snažila konkurence využít povodní k přebrání našich zákazníků, dostáváme naopak desítky děkovných dopisů od firem, kterým už telefony fungují," konstatoval Čermák. Nepatrný úbytek společnost zaznamenala pouze v segmentu malých a středních firem.