Český Telecom nesplnil své sliby, sníží se vybraná částka obětem povodní

  • 17
V souvislosti s nedávnými povodněmi zavedl Český Telecom speciální telefonní číslo SOS povodně, jehož prostřednictvím můžete přispět finanční částkou na konto pomoci lidem postiženým povodní. Od minulého čtvrtka navíc umožnil příspěvek poskytnout i prostřednictvím veřejných telefonních automatů. Vyzkoušeli jsme tedy, jak to funguje.
V tiskové zprávě se doslova uvádí:

Přispívat na odstraňování následků povodní prostřednictvím speciální linky 0900 60 90 40 je ode dneška možné také z veřejných telefonních automatů. Číslo linky si přitom zákazníci pamatovat nemusí. ČESKÝ TELECOM, a.s., pro ně na kartových a kombinovaných telefonních automatech zprovoznil "tlačítko C". Po jeho zmáčknutí bude linka na pomoc postiženým povodněmi vytočena automaticky. Její číslo je samozřejmě možné volit i standardním způsobem. Volání mohou zákazníci hradit jak běžnou telefonní kartou, tak multifunkční kartou TRICK, kombinované automaty umožňují rovněž platbu mincemi.

Zkusili jsme zavolat na povodňovou linku 0900 609040 jak z budek v okolí redakce, tak z několika dalších na jižní Moravě i v samotném Brně. Všechny telefonní automaty zobrazovaly při běžném volání informaci o tom, že pomocí tlačítka C je možné na konto SOS povodně přispět, ovšem při vytočení čísla povodňové linky standardním způsobem i s využitím jednotlačítkové volby jsme se ve všech případech setkali jen s odkazovacím tónem a zprávou: "Vaše stanice nemá oprávnění pro volbu tohoto směru."

Dále tisková zpráva pokračuje:

Speciální linka ČESKÉHO TELECOMU 0900 60 90 40 umožňuje zájemcům podílet se doslova zvednutím telefonu na pomoci lidem postiženým povodněmi. Volání na číslo 0900 60 90 40 je z telefonních automatů zpoplatněno od 74 Kč do 92 Kč v závislosti na použitém způsobu placení. Veškeré prostředky, které budou tímto způsobem vybrány, poukáže ČESKÝ TELECOM na sbírkové konto 334 334 334 / 0300 SOS POVODNĚ společnosti Člověk v tísni při České televizi. Tyto peníze pak budou použity na konkrétní pomoc lidem postiženým povodněmi. O tom, jak jsou a budou shromážděné finanční zdroje použity, společnost Člověk v tísni veřejnost průběžně informuje. Částka, kterou zákazníci ČESKÉHO TELECOMU svým voláním přislíbili přispět na odstraňování následků záplav, se dnes přiblížila hranici 15 000 000 Kč.

Nechceme zde spekulovat o důvodech tohoto stavu, jisté však je, že se tím zřejmě o něco sníží celková výše vybrané částky pro oběti povodní. Povodňovou linku přitom Český Telecom zprovoznil letošního 13. srpna a jak sám uvádí, bylo na ní k 22. srpnu, tedy za devět dní, provoláno za téměř patnáct milionů korun. Dnešek je tedy pátým dnem od vydání tiskové zprávy o možnosti přispět na konto SOS povodně prostřednictvím telefonních automatů, skutečnost je ale taková, že prostřednictvím telefonního automatu na konto SOS povodně v okamžiku uzávěrky článku nebylo možné přispět.

Co říci závěrem? Již v minulosti jsme vás několikrát informovali o poněkud lopotném zavádění nových služeb z telefonních automatů Ascom. Lze předpokládat, že jakýsi chaos v divizi veřejných telefonních automatů v Českém Telecomu je společným jmenovatelem těchto potíží i současné nedostupnosti povodňové linky. Zde se však kromě špatného informování veřejnosti i hazarduje s obětavostí lidí, kteří byli ochotni přispět.