Podle tiskového mluvčího Michala Kačeny má představovat nové logo "přátelský, přímý, praktický a otevřený přístup". "Oskar nemá být jen pouhou značkou, ale bude hrát interaktivní roli v kontaktu se zákazníkem", prohlásil dále M. Kačena.
Na podobu a znění jména a loga sítě si Český Mobil nechal vypracovat obsáhlou studii. Z ní mu vyplynulo, že veřejnost by pro síť preferovala mužské jméno - kromě Oskara byla v uvažování jména jako Filip nebo Felix.
Poměrně pohnutý je ale osud domény oskar.cz - tu si před rokem zaregistrovala pardubická firma Oskar s.r.o. Zástupci Českého Mobilu nám ale potvrdili, že došlo k dohodě ohledně domény a firma Oskar se domény vzdává ve prospěch Českého Mobilu a to dokonce bez finanční náhrady.
Co říci k logu Oskara? Myslím, že je dobré na něm ocenit, že má nápad a především se liší od zavedeného standardu telekomunikačních log vybavených sluchátkem nebo telefonující osobou. Zda je název Oskar tím nejlepším, není třeba posuzovat - je to jednoduché a zapamatovatelné jméno a nyní půjde spíše o marketingovou strategii, jak ho prosadit. Pokud máme přemýšlet nad vhodností, je dobré si uvědomit, že i jméno Marlboro, dnes jedna z nejdražších ochranných známek, popírá všechna pravidla jak vytvořit dobré jméno... jenže ty miliardy dolarů na jeho propagaci udělají své.
Český Mobil také bude jméno Oskar používat nadále ve veškeré komunikaci se zákazníky - řekl bych, že prosazování obchodního jména Oskar půjde ještě dále, než v případě RadioMobilu a jména Paegas. Jméno společnosti ale v současné době zůstává, zřejmě kvůli právním překážkám. Setkávat se s ním ale budeme pravděpodobně minimálně.