Za rok 2007 se dle GfK prodala na celém světě jedna miliarda nových mobilních telefonů. K celkovému růstu trhu přispěly zejména rozvojové trhy, jako jsou Afrika, Indie a zejména pak Čína.
Tamní trh se na celkovém čísle podílí jednou pětinou, tedy 200 miliony prodaných kusů nových mobilních telefonů. Vzhledem k pouhé 40% penetraci jde o neuvěřitelně vysoké číslo.
Evropa oproti tomu zaznamenává spíše stagnaci. S 95% penetrací zde nyní používá mobilní telefon celkem 800 milionů obyvatel. Výrazným nárůstem prodejů, celkem o 45 procent, se může pochlubit pouze Turecko.
Zpráva mimo jiné sleduje i prodejní podíl celosvětových produktů na jednotlivých trzích. Tzv. celosvětový produkt definuje GfK jako přístroj, který je dostupný v minimálně 55 zemích a má tržní podíl alespoň 0,1 procenta.
V Česku má o tyto produkty zájem každý druhý, celkem se jich zde prodalo padesát procent. Největší zájem o tyto produkty najdeme v Belgii, nejmenší v Bulharsku. Za poslední 4 roky však podíl těchto produktů v celkových prodejích výrazně klesá, zejména pak v Evropě.
Z dostupných statistik jasně vyplývá, že nejoblíbenější jsou mobily tradiční konstrukce. Ty překvapivě dobývají i Asii, která vždy vyznávala spíše véčkovou koncepci. Zatímco v roce 2004 se prodalo na tamních trzích 57 % véček, loni dosáhly jen na 14procentní podíl.
Absolutně nejvíce telefonů běžné konstrukce se prodalo v Ugandské republice, nejméně v Koreji. Zde prodejům vládnou zejména výsuvné telefony, tzv. slidery, a véčka.
Prodeje véčkové konstrukce klesají i v Evropě. Oproti roku 2005, kdy dosáhla 30% podílu, se dnes chlubí pouhými 23 procenty. Vytlačily ji výsuvné modely, kterých se loni prodalo o 22 procent více než v roce 2006. Tradiční koncepce však stále dominuje; má 52% podíl na všech nově prodaných evropských telefonech.
Češi jsou z pohledu netradičních koncepcí mobilních telefonů ještě mnohem méně zvídaví. Celkem 71 procent z nás si loni koupilo mobil klasické koncepce, zbylých 29 procent si pořídilo slidery a véčka (15 a 14 procent). Jiné koncepce u nás úspěch neslaví.
Svět příliš nefandí ani módní vlně supertenkých telefonů. Takový mobil si pořídí pouze každý desátý člověk, 90 % vloni prodaných mobilů má tloušťku větší než 13 mm.
Česká kotlina však jasně fandí telefonům s integrovaným fotoaparátem. Takových telefonů se v ní za rok 2007 prodalo 71 procent. Na Koreu s téměř stoprocentním podílem fotomobilů však má ale daleko.
V celoevropském měřítku se fotomobily na prodejích podílejí celkem 85 procenty, přičemž logicky roste zastoupení fotoaparátů s vyšším rozlišením a optickým zoomem. Dle GfK se celkem dvacet procent evropských mobilů může pochlubit rozlišením vyšším než 3 Mpix.
Obrovský úspěch slaví hudební telefony, které předstihly v prodejích i tradiční MP3 přehrávače. Celkem dvě třetiny všech prodaných telefonů v Evropě si poradí s elektronickou hudbou.
Roste i podíl přístrojů s GPS, celkem se loni v Evropě prodala 3 procenta těchto telefonů. To je ale čtvrtina všech GPS produktů prodaných v Evropě za loňský rok. Celosvětově se GPS systém v mobilu podepsal na prodejních statistikách roku 2007 dvěma procenty.